Announcement

Collapse
No announcement yet.

auto Ruotsista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 10+
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2084
    • Nivala

    #61
    Originally posted by Juhis View Post
    Tätä en kyllä allekirjoita lainkaan. Ei kysymys ole missään tapauksessa pelkästään autojen hinnasta. Otetaan esimerkki:

    Jos saksassa myydään esim. E39 530d M-sport 2002 autoja 10000 - 20000 euron hintaluokassa, on todennäköisesti nuo halvimmat melkoisia pommeja. Kun taas maksamalla esim. 15000 euroa, pitäisi jo saada melkoisen siisti auto.

    Suomessa taas tuolla 10000 eurolla ei saa ensimmäistäkään 2002 vuosimallin 530d M-sporttia kilvissä, ei edes tuolla 15000 eurolla.
    Ei ei ei, mä puhuin samanhintaisista,EN SAMANLAISISTA autoista. Eli vaikka +20t€ auto täällä suomessa on joku tuollanen -01 530D 200tkm ajettu vaikka nyt mistä puhuit. Saksassa samalla rahalla saa jo aikalailla E60 530D samalla rahalla, siis 200tkm ajetun. Täällä tuo E39 on monille aika kallis auto kun 20t€ on paljon rahaa. Tuollasta E39 suomalainen pitää vielä tosi hyvin kun se on sille kallis auto. Saksalainen ei samanlaista E39 pidä enää mitenkään, huoltaa jossain misää huoltaa jos huoltaa. Suomalainen huoltaa vielä oman E39 merkkiliikkeessä tunteella kun se on sille kallis auto.
    Monilla sumenee nuo hinnat että tuntuu ettei 20t€ autolla tee mitään mutta kun sen rahan on työllä tienannut niin se on paljon rahaa monille.

    Tottakai poikkeuksia on mutta on niitä täällä suomessakin Eli turha vetää niitä +7t€ normaalia kalliimpia autoja tähän sekaan, on niitä täälläkin.
    Last edited by 10+; 16-06-2008, 13:40.
    E39 M5 -00

    Ex E60 530Da M-Sport -04
    Ex E39 M5 -00
    Ex E39 M5 -00 Individual
    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
    Ex E36 3.0 M3 -93
    Ex E36 2.5 Cabrio -94
    Ex E36 3.2 M3 -97
    Ex E36 2.5 Coupe -93

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19178
      • -

      #62
      Originally posted by 10+ View Post
      Ei ei ei, mä puhuin samanhintaisista,EN SAMANLAISISTA autoista.
      Huono juttu vaan se, ettei autoja yksinkertaisesti pysty vertailemaan tuolla logiikalla. Jos vertaillaan jotain 10000 euron BMW E39 530D 2001-2002 M-sporttia, puhutaan Saksan markkinoiden halvimmasta yksilöstä. Joka valitettavasti on usein myös kunnoltaan huonoimmasta päästä. Tällöin autoa tulisi verrata noin 16500 euron hintaiseen Suomen kilvissä olevaan BMW E39 530D 2001-2002 autoon, joka luultavasti olisi melko pommi, jos sellainen olisi edes olemassa. Halvimmatkin kun tahtovat maksaa täällä selvästi enemmän. Jos verrokki olisi noin 20000 euron hintainen auto Suomessa, tulisi sitä verrata noin 14500 euron hintaiseen Saksan autoon, ei siihen halvimpaan pommiin. Perusteluna tässä auton hinta Saksassa + tuontikulut + verot.

      Nimenomaan tässä vertailussa sotkee ajatuksia autovero ja tuontikustannukset. Samoin käytetyt autot ovat yksilöitä, joten otanta pitäisi tehdä useista eri autoista. Ja tässäkin nimenomaan käyttää keskihintaisia autoja verrokkina sekä Saksan että Suomen autokannasta. Eli unohtaa ne kaikista halvimmat pommit. Selvähän se on, että jos ostetaan kummasta tahansa maasta ne Mobilen tai Nettiauton halvimmat yksilöt, harvoin ne on mitään vähän ajettuja ja virheettömiä helmiä. Ei tietenkään, koska tällöin on hankittu auto pelkän hinnan perusteella, eikä ole oltu valmiita maksamaan pienestä ajomäärästä ja hyvästä kunnosta.

      Jos todella puhuttaisiin vain saman hintaisista autosta, voitaisiin ottaa vaikka 20000 euron hintainen BMW 530d esimerkiksi. Tähän hintaa saa jo Saksasta perus E60 530d laitteita. Ja väittäisin, että lähes mikä tahansa 2004 vuosimallin E60 530d Saksasta hankittuna on taatusti vähintään yhtä siistikuntoinen, kuin Suomesta 20000 eurolla hankittu E39 530d 2002. Suomesta kun saa tuohon 20000 euroon n. 150-300tkm ajettuja 530d malleja, eikä ne edes ole pääsääntöisesti M-sportteja. Saksasta taas saa samaan rahaan siistin perus E60 530d ilman M-sport settiä.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Brasco
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 221

        #63
        Originally posted by 10+ View Post
        Ei ei ei, mä puhuin samanhintaisista,EN SAMANLAISISTA autoista. Eli vaikka +20t€ auto täällä suomessa on joku tuollanen -01 530D 200tkm ajettu vaikka nyt mistä puhuit. Saksassa samalla rahalla saa jo aikalailla E60 530D samalla rahalla, siis 200tkm ajetun. Täällä tuo E39 on monille aika kallis auto kun 20t€ on paljon rahaa. Tuollasta E39 suomalainen pitää vielä tosi hyvin kun se on sille kallis auto. Saksalainen ei samanlaista E39 pidä enää mitenkään, huoltaa jossain misää huoltaa jos huoltaa. Suomalainen huoltaa vielä oman E39 merkkiliikkeessä tunteella kun se on sille kallis auto.
        Monilla sumenee nuo hinnat että tuntuu ettei 20t€ autolla tee mitään mutta kun sen rahan on työllä tienannut niin se on paljon rahaa monille.

        Tottakai poikkeuksia on mutta on niitä täällä suomessakin Eli turha vetää niitä +7t€ normaalia kalliimpia autoja tähän sekaan, on niitä täälläkin.

        Juupa, kovaa vääntämistä, mutta olen kyllä 10+:n kanssa samaa mieltä tässä joka asiassa.

        Minun mielestä ei tuolta saksasta enään saa autoja yhtään sen halvemmalla kuin suomesta vastaavia.

        Tarkoitan siis että suomiauto VS saksanauto+verot+palkkiot, tulee melkein suomiauto tai suomeen jo tuotu auto halvemmaksi.Ongelma tässä on vaan suomen tarjonta, sekä toki saksassa on monesti paremmin varusteltuja.

        Annan esimerkin , sport car center myi vuoden 2003 525IA M-sportia 90 tkm ajettu, norm varusteet aut.ilm.vakkari,kattoluukku, kahet renkaat lohko+sisä lämppäri,jne 1. omistaja, ilman vaihtaria 23000€

        Ei saksasta ole MITÄÄN toivoa saada tänäpäivänä vastaavaa samaan rahaan.

        Sääli vain kun en tuohon kerinny, maanantaina soitin , keskiviikkona myyty ja lauantaina olisin menny kattoon.Ja näitä on aika vähän täälä tarjolla suomi autona.

        Comment

        • aaronp
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 908
          • Pirkanmaa

          #64
          Originally posted by Brasco View Post
          Juupa, kovaa vääntämistä, mutta olen kyllä 10+:n kanssa samaa mieltä tässä joka asiassa.

          Minun mielestä ei tuolta saksasta enään saa autoja yhtään sen halvemmalla kuin suomesta vastaavia.

          Tarkoitan siis että suomiauto VS saksanauto+verot+palkkiot, tulee melkein suomiauto tai suomeen jo tuotu auto halvemmaksi.Ongelma tässä on vaan suomen tarjonta, sekä toki saksassa on monesti paremmin varusteltuja.

          Annan esimerkin , sport car center myi vuoden 2003 525IA M-sportia 90 tkm ajettu, norm varusteet aut.ilm.vakkari,kattoluukku, kahet renkaat lohko+sisä lämppäri,jne 1. omistaja, ilman vaihtaria 23000€

          Ei saksasta ole MITÄÄN toivoa saada tänäpäivänä vastaavaa samaan rahaan.

          Sääli vain kun en tuohon kerinny, maanantaina soitin , keskiviikkona myyty ja lauantaina olisin menny kattoon.Ja näitä on aika vähän täälä tarjolla suomi autona.

          Noihan maksaa Saksassa 12-14 ja Ruottissa saman verran, empä jaksa tarkistaa kun tuskin juuri kukaan tuollaista "mopomoottorista" on Suomeen tuonut kauheammin, mutta eikai siihen nyt sentään mitään kympän veroja tule? Tietoa veroista ei siis itselläni ole mutta jotenkin perstuntumalta tuntuis siltä että tuollaisesta saa veroja maksella aivan max. 8 donnia?

          EDIT. ja kyllä, sieltä ülkomäiltä saa useampia autoja tuotua Suomeen halvemmalla mitä niistä täällä pyydetään, ainakin samaan hintaan parempi kuntoisen, väh.ajetun ja paremmin varustellun koska suomi bemut ovat lähes poikkeuksetta karvalakkeja.
          Last edited by aaronp; 16-06-2008, 20:59.

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            #65
            Juu tommoseen 2003 525iA:han on verot noin 6ke ja hankinta m-sporttina 13-15, tietysti hyvän löytäminen vaikeaa. Halvimmillaan bout 18-19ke ja kalleimillaan n. 22ke. Ja siihen hakukulut, bulkkina n. 500e, yksittäispakattuna n. 700-800e.

            Nyrkkisääntönä voi pitää sitä, että Saksasta saa aina halvemmalla kuin Suomesta. Siis jos verrataan autojen kuntoa+varustusta. Absoluuttisia hintoja ei kannattane verrata, jos eivät autotkin ole absoluuttisesti samanlaisia.

            Tässäpä yksi esimerkki. http://tinyurl.com/647ncw

            525iA M-sport 6/2002, 75tkm. Hankinta 14.5ke
            Verot katoin Mahtista 5.7ke
            = 20.2ke ja siihen vaikka se perus 700e hakukuluja niin hupsista, 21ke auto kilvissä Suomessa, ja todella vähän ajettu hieno M-Sport.

            Että näin...

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • Matula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1706

              #66
              Originally posted by teropa View Post
              Juu tommoseen 2003 525iA:han on verot noin 6ke ja hankinta m-sporttina 13-15, tietysti hyvän löytäminen vaikeaa. Halvimmillaan bout 18-19ke ja kalleimillaan n. 22ke. Ja siihen hakukulut, bulkkina n. 500e, yksittäispakattuna n. 700-800e.

              Nyrkkisääntönä voi pitää sitä, että Saksasta saa aina halvemmalla kuin Suomesta. Siis jos verrataan autojen kuntoa+varustusta. Absoluuttisia hintoja ei kannattane verrata, jos eivät autotkin ole absoluuttisesti samanlaisia.

              Tässäpä yksi esimerkki. http://tinyurl.com/647ncw

              525iA M-sport 6/2002, 75tkm. Hankinta 14.5ke
              Verot katoin Mahtista 5.7ke
              = 20.2ke ja siihen vaikka se perus 700e hakukuluja niin hupsista, 21ke auto kilvissä Suomessa, ja todella vähän ajettu hieno M-Sport.

              Että näin...

              Tero

              Vuotta vanhempi, yksillä renkailla sekä ilman talvivarusteita ja lisäksi vielä rekisteröintikulut puuttuvat. Em asiat hankittuna päästään jo samaan hintaan kuin tuo Brascon antama esimerkki, ehkä jopa aavistuksen päälle.

              Niin, ja omanikin on saksantuonti ja äärimmäisen tyytyväinen autoon.

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #67
                Originally posted by Matula View Post
                Vuotta vanhempi, yksillä renkailla sekä ilman talvivarusteita ja lisäksi vielä rekisteröintikulut puuttuvat. Em asiat hankittuna päästään jo samaan hintaan kuin tuo Brascon antama esimerkki, ehkä jopa aavistuksen päälle.
                Niin, ja omanikin on saksantuonti ja äärimmäisen tyytyväinen autoon.
                Kyseessä on vain yksi auto, jonka katsoin mobilesta.

                Jos olisi 6/2003, vero olisi 6.4ke.
                Rekkauskulut 150e
                Lohkis+talvirenkaat 1ke.

                Saman esimerkin auto siis noilla kamoilla 22.750e. Eipä mennyt ihan vieläkään tuohon esimerkin hintaan. Niin, ja olihan tämä esimerkin auto 15tkm vähemmän ajettu.

                Ja noita saa tuota halvemmallakin, kun katselee hetken. Varmastikaan tuo Brascon mainitsema auto ei ole tullut liikkeelle maksamaan 22.8 kiloeuroa. Voi aina miettiä, että jos Suomessa kilvissä olevaa myy autokauppias samaan hintaan, mitä saa itse yksityisenä haettua, että se Suomessa kaupan oleva ei koskaan ole samantasoinen sen Saksan auton kanssa lähtökohtaisesti. Ja syykin on yksinkertainen: autokauppias tekee sillä leipää pöytään.

                Fakta on se, että Saksasta saa paremman auton samaan rahaan. Tässä on vähän sama asia kuin siinä, mitä joskus käytän perusteluna, kun jengi ylistää kuinka liisariauto tulee "liki samoihin kuin oman pito", mikä on täysi vitsi. Jos joku tekee bisnestä jollain asialla, eli myy ammatikseen jotain. Oli se sitten leasingautoja tai vaikka Saksantuonteja Suomessa autoliikkeessä, niin sillä on tarkoitus takoa rahaa ja makkaraa leivän päälle. Suomesta tuontiauton ostava kuluttaja maksaa näissä tilanteissa aina kauppiaalle sen rahan siihen väliin, halusi tai ei.

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1961
                  • Hki

                  #68
                  Ompas välittäjät aktiivisia täällä...Kysehän oli ruotsista tuonnista! Ja monessa tapauksessa ruotsista saa halvemmalla kuin saksasta (renkaat lohkari jne sisältyy hintaan ja tuontikulut murto-osan saksan kuluista! Ja varustelu on yhtä hyvä kun "kaikki" hyvin varustellut yksilöt on aikoinaan viety jo ruotsiin. Tosin alle 4v ei ihan niin älyttömästi ruotsissakaan ole.

                  Comment

                  • Brasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 221

                    #69
                    Originally posted by teropa View Post
                    Kyseessä on vain yksi auto, jonka katsoin mobilesta.

                    Jos olisi 6/2003, vero olisi 6.4ke.
                    Rekkauskulut 150e
                    Lohkis+talvirenkaat 1ke.

                    Saman esimerkin auto siis noilla kamoilla 22.750e. Eipä mennyt ihan vieläkään tuohon esimerkin hintaan. Niin, ja olihan tämä esimerkin auto 15tkm vähemmän ajettu.

                    Ja noita saa tuota halvemmallakin, kun katselee hetken. Tero

                    Tällä hetkellähän tuola saksassa ie ole 525IA m-sporteja myynnissä, kuin muutama, siis mobilessa ja autoscoutissa ja halvemmalla niitä ei kyllä sielä ole kuin 15000€, yleinen hinta 2002-2003 on 15-17,5 T€, usein pitkälle yli 16T€ ja puhun siis n.100 tkm ajetuista.

                    Mikä on raadin mielestä kyseiselle autolle saksassa ylihinta?
                    (tiedän kaikki on yksilöitä, mutta yleinen taso)

                    Comment

                    • Brasco
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 221

                      #70
                      Originally posted by teropa View Post
                      Jos olisi 6/2003, vero olisi 6.4ke.
                      Tero
                      Ja 6/2003 auton myynti hinta olisi saksassa todennäköisesti n.17000€.

                      Comment

                      • 10+
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 2084
                        • Nivala

                        #71
                        Originally posted by Brasco View Post
                        Tällä hetkellähän tuola saksassa ie ole 525IA m-sporteja myynnissä, kuin muutama, siis mobilessa ja autoscoutissa ja halvemmalla niitä ei kyllä sielä ole kuin 15000€, yleinen hinta 2002-2003 on 15-17,5 T€, usein pitkälle yli 16T€ ja puhun siis n.100 tkm ajetuista.

                        Mikä on raadin mielestä kyseiselle autolle saksassa ylihinta?
                        (tiedän kaikki on yksilöitä, mutta yleinen taso)
                        Mä en kyllä missään nimessä yli 15t€ maksas. 530i saa jo edullisemmin kun tarjotaakin on enemmän, 525 on sellanen väliinputoaja
                        Last edited by 10+; 17-06-2008, 08:54.
                        E39 M5 -00

                        Ex E60 530Da M-Sport -04
                        Ex E39 M5 -00
                        Ex E39 M5 -00 Individual
                        Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                        Ex E36 3.0 M3 -93
                        Ex E36 2.5 Cabrio -94
                        Ex E36 3.2 M3 -97
                        Ex E36 2.5 Coupe -93

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19178
                          • -

                          #72
                          Originally posted by Brasco View Post
                          Mikä on raadin mielestä kyseiselle autolle saksassa ylihinta?
                          (tiedän kaikki on yksilöitä, mutta yleinen taso)
                          Ei tuollaiselle autolle ole olemassakaan ylihintaa. BMW on automerkkinä siitä erilainen auto verrattuna esim. Toyotaan, että varusteita niihin on voinut ottaa kymmenillä tuhansilla euroilla. Eli on aivan täysin eri asia verrata kangasverhoilulla ja muutenkin suhteellisen perusvarustelulla olevaa BMW:tä individual pajan kautta tulleeseen tuotteeseen, jossa kaikki sisällä on nahkaa tai alcantaraa ja äänentoistolaitteista lähtien kaikki on sitä listan kalleinta ja parasta erikoisvarustetta.

                          Ja mitä noita laitteita olen keskimäärin Suomessa nähnyt myynnissä, niin "kaikki varusteet" on todellakin aika kaukana siitä, millaisen tasoisia laitteita voi löytää Saksan päästä myynnistä. Joten on aika selvä juttu, miksi Saksassakin hintataso voi saman automallin kohdalla vaihdella 11000 - 20000 euron välillä, riippuen varustelistan laajuudesta ja ajomäärästä.

                          Halvimmillaan noita E39 525i 2002-2003 malleja saa Saksasta ilman M-sport pakettia ja alle 100tkm ajettuna alkaen noin 12000 eurolla. Toisaalta M-sport paketin kanssa menee helposti 15000 euroa tai enemmän. Siis hinta, jolla saa Saksasta jo halvimpia E60 mallisia autoja.

                          Kuten jo aiemmin on sanottu, kannattaa katsella myös 530i malleja.
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            #73
                            Komppaan Juhista.

                            M-Sport 525iA:n voi saada 13-14ke:lla. Siitä voi joutua maksamaan jopa 18ke.

                            Niinikään voi saada 530iA:n esim 14-15ke, tai hienon yksilön tapauksessa jopa se liki 20ke.

                            Ja täsmälleen sama pätee 540iA:han.

                            Pointti on se, ettei noita autoja voi vertailla pelkän numerokyltin perusteella. Ja juuri kuten 10+ tuossa sanoi, niin jos menee yli 15ke tuommonen 02-03 M-Sport bensa, niin aletaan jo maksamaan kyllä mielikuvista. Hienoja ja suht vähän ajettuja 540iA M-sportteja saa tuonne 16-17ke haarukkaan. Silloin kun niitä on tarjolla. Ei ole järkevää ajatella, että sen perusteella, mitä just NYT löytyy mobilesta tai autoscoutista, että se on koko totuus ja ainoa totuus. Tilanteet, autot, niiden varusteet ja niiden hinnat vaihtelee. Baseline on se, mitä tässä tredissä on jo aiemminkin sivuttu.

                            Edelleen korostan sitä mitä aiemmin sanoin. Jos joku myy halvemmalla Suomessa autoa, kuin mitä se tulisi itsehaettuna niin muistakaa, että kukaan ammattimainen autokauppias ei myy noita huvikseen vaan oikealla katteella, jolla tulee katetuksi kaikki ko. auton kauppaan liittyvä (riskit, vaihtoauto, minimikate, ko. auton hankintakustannuksiin liittyvät erityisseikat jne). Bottom line: Suomalaisesta autokaupasta ei saa samalla rahalla sitä, mitä Saksasta saa. Jos saisi, niin Tullin autoverotus-sivut sais laittaa kiinni.

                            (ps en mitenkään dissaa Suomen autokauppiaita kuten esim 10+:aa, joka myös myy tuontiautoja. Kuten sanottua, auton Suomesta ja liikkeestä ostamalla saa monia sellaisia hyviä puolia, mitä ei yksityisenä Saksasta hakiessa saa. Ja lisäksi autoliike ottaa yleensä vanhan vaihdossa, asianmukaisella hyvityksellä. Ihan vaan tarkennuksena sille, että minkälaista palvelua saa mistäkin, ja mitä se maksaa... puurot ja vellit jne.)

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • Vanquish
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 1961
                              • Hki

                              #74
                              Originally posted by teropa View Post

                              Edelleen korostan sitä mitä aiemmin sanoin. Jos joku myy halvemmalla Suomessa autoa, kuin mitä se tulisi itsehaettuna niin muistakaa, että kukaan ammattimainen autokauppias ei myy noita huvikseen vaan oikealla katteella, jolla tulee katetuksi kaikki ko. auton kauppaan liittyvä (riskit, vaihtoauto, minimikate, ko. auton hankintakustannuksiin liittyvät erityisseikat jne). Bottom line: Suomalaisesta autokaupasta ei saa samalla rahalla sitä, mitä Saksasta saa. Jos saisi, niin Tullin autoverotus-sivut sais laittaa kiinni.

                              Tero
                              Tälläinen tilanne voi syntyä jos suomalainen liike hyvittää hyvin vähän ja siten voi myydä sen saksantuontia halvemmalla (ja tehdä silti voitollisen kaupan). "Hinnoitteluvirheet" ovat toki harvinaisia mutta ei mahdottomia. Mutta yleisesti ottaen tuontiautot ovat jonkun verran halvempia.Toisaalta taas yksityisten välisessä kaupassa hinnat voivat olla autokauppaa edullisempai, jolloin ero tuontiautoon kutistuu/häviää.

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #75
                                Jännittäjä kyselee: miten välittäjillä menee vastuut näissä tilanteissa:

                                - Välittäjä hukkaa rahat, siis nostaa ne käteisenä Saksassa ja menee autoa ostamaan ja pudottaa rahat tai joutuu ryöstetyksi?

                                - Rahat on maksettu, välittäjä (yhden miehen firma) joutuu onnettomuuteen menomatkalla ja vaipuu koomaan. Onko se sitten "voivoi" sinne meni rahat?

                                - Auto ostettu, paluumatkalla välittäjä kokeilee sen huippunopeutta tms. ja hajottaa auton, esim. vaihdelaatikon, imusarjan läpät tai turbon?

                                Eikä tämä ole mitään tuontiautovastaisuutta, sellainen on nytkin käytössä ja seuraavakin tulee sellainen olemaan. (Nykyisessä autossa maksoin rahat auton myyjän tilille ja auto tuli rekalla, jännitystä oli siis hiukan vähemmän, mutta silti riittävästi...)
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎