V8-koneen yhteydessä pitää olla automaatti, manuaalit ovat kuulemma sietämättömiä. Näin ainakin, jos lukee btcf:ltä.
Mikäs se on setän oma mielipide?
Jos en väärin muista niin siitä on tällä forumilla kuvakin kun kävit kokeilemassa sinistä E39 manuaalilla varustattua V8:a
LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
Olikos foorumilla ja joku topic aiheesta, jossa ois vähän suuntaa antavaa vinkkiä mitä pitää huomioida ja mitä lippusia lappusia pitäs hankkia ja lähetellä? Muistaisin joskus lukeneeni, mutta kun toi search ei oikeen tunnu nyt toimivan.
ite tuossa juuri tänään toin auton suomeen ruotsista.. tähän asti on mennyt kaikki hyvin jos ei sitä lasketa että toinen tarrakilpi irtos matkalla! (mistä uusi tilalle) ja maksaminen kannattaa suorittaa euroilla. 2päivässä jäin voitolle n.400e kun kruunun arvo tippui! kaupat suijuivat hyvin yksityisen myyjän kanssa.. enää pitäs vaan käyttää katsastuksessa ja verotuksessa..
ps. onneksi oli apua mukana kielen kanssa.. sanakaan juuri osaa sitä ruotsia
Ehkä just tämän takia niitä liimataan sinne lasien sisäpuolelle
no joo kyl yritin laittaa eka sisäpuolelle mut tippu samantien.. mielestäni se oli hyvin siinä ulkopuolella kiinni! toisen laitoin vaa takalasia vasten makoilemaan sisäpuolelle.. pärjää sitä aina yhdelläki huomenna pitää soitella asiasta..
Vähän kommenttia vielä aiheeseen. Eli bensabemujen haku Ruotsista kyllä kannattaa. Löytyy halpoja ja kokemuksen perusteella hyviäkin yksilöitä. Halvimmat yksilöt ehkä jopa halvempia kuin Saksassa - ja luultavasti keskimäärin vähemmän kolaroitu, talvivarusteltuja kaksilla renkailla jne. Lisäksi tuontikulut ovat huomattavasti (~1000€) alhaisemmat.
Itse nyt olen hieman alkanut katsella 2001-> E39 dieseliä kolmilitraisena. No, valitettavasti huomasin että dieselit ovat Ruotsissa huomattavasti bensamyllyjä kalliimpia, toisin kuin esim. Saksassa. En tiedä liittyykö tämä jotenkin verotukseen, vai mihin...
BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013) VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012) BMW E46 323i -98 (2008-2011) Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008) Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005) Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
Itse nyt olen hieman alkanut katsella 2001-> E39 dieseliä kolmilitraisena. No, valitettavasti huomasin että dieselit ovat Ruotsissa huomattavasti bensamyllyjä kalliimpia, toisin kuin esim. Saksassa. En tiedä liittyykö tämä jotenkin verotukseen, vai mihin...
No ei täällä ainakaan dieseleitä suosita. Diesel maksaa noin 5 senttiä enemmän kuin 95:n. Sen lisäksi käyttövoimavero on isompi kuin suomessa.
Ei ainakaan hakukustannukset ole pahat. Oman hakemiseen meni vain muutama satanen sisältäen neljän tähden hotellia ja lentokoneella matkustusta. Ehdottomasti Ruotsista lähtisin hakemaan, jos pitäis vielä ostaa. Yhtään ollu kusetuksen makua ilmassa ja lyhyt matka kotiin.
itse kans eksyin katselemaan autoja ruotsista ja näyttää siltä että ruotsista se on kohta haettava. vaikka ihan kulujen vuoksi... ruotsiin matkustaminen halvempaa sekä talvivarustus.. kuitenkin jos vähänkään pohjoisempaa autoa katselee niin autossa on jonkin sortin lämppäriä ja talvirenkaat.
jääpähän niiden hankinta pois sitten kotona.
ja kun tuo kurssikin on nyt kohdillaan... verotus kun vielä muuttuis
Säästät myös sillä satasia, että maksat tilisiirrolla suoraan pankissa. Omalta tililtäs lähtee euromääräinen summa ja kaverille tulee sitten kruunuina. Valuutan kurssi on parempi ja vaihdosta ei tarvitse maksaa. Muistaakseni säästin tilisiirrolla melkein 200euroa, kuin jos olisi vaihtanut eurot käteiseen Forexissa tai pankissa !
Comment