En usko että tiedän esim. BMW merkkisestä autosta läheskään niin paljoa kuin merkkin perehtynyt välittäjä, mutta jotenkin arka olen siirtään rahoja tuntemattomalle välittäjälle.
Eikö ole siis helpointa lähteä välittäjän mukaan hakemaan autoa?
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
mutta jotenkin arka olen siirtään rahoja tuntemattomalle välittäjälle.
Näin varmaan itse kullakin. Täältä foorumilta löytyy kyllä 100% luotettavia tuojia, joista muutama tässä topikissakin. Referenssejä löytyy, jos asia epäilyttää. Eikä näiden kavereiden tapauksessa ainakaan itselläni olisi kynnystä laittaa suurtakaan summaa välittäjälle.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Miksei välittäjät voisi käyttää rahoituspalveluita niinkuin muutkin firmat? Toki maksaa, mutta olisi yksivaihtoehto aremmille asiakkaille. Ehkä toi ois luokkaa 100e per auto (hihasta saatu mutu).
Miksei välittäjät voisi käyttää rahoituspalveluita niinkuin muutkin firmat? Toki maksaa, mutta olisi yksivaihtoehto aremmille asiakkaille. Ehkä toi ois luokkaa 100e per auto (hihasta saatu mutu).
Luulisin että auton pitää olla suomen kilvissä ennen kuin siihen saa rahoituksen. Eli välittäjän olisi ostettava auto ensin omiin nimiinsä ja maksettava verot. Mutta sitten se onkin jo autokauppaa kaikkine virhevastuineen. Tuskin kukaan sellaiseen ryhtyy 1200€ palkkiolla.
Eiköhän arempien asiakkaiden ole helpointa ostaa auto suomalaisesta autoliikkeestä. Saa rauhassa käydä tutustumassa vaihtoehtoihin, käydä koeajolla, käyttää autoa autotohtorilla ja kysyä vaikka tuttavapiirin automieheltä tai -naiselta mielipide potentiaalisesta ehdokkaasta. Ja on edes jonkinlainen virhevastuu oston turvana. Eihän kaikille sovi laskuvarjohyppäys tai avantouinti. Parhaat autothan tietysti saa ulkomailta..
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Eiköhän arempien asiakkaiden ole helpointa ostaa auto suomalaisesta autoliikkeestä. Saa rauhassa käydä tutustumassa vaihtoehtoihin, käydä koeajolla, käyttää autoa autotohtorilla ja kysyä vaikka tuttavapiirin automieheltä tai -naiselta mielipide potentiaalisesta ehdokkaasta. Ja on edes jonkinlainen virhevastuu oston turvana. Eihän kaikille sovi laskuvarjohyppäys tai avantouinti. Parhaat autothan tietysti saa ulkomailta..
En voisi olla enempää samaa mieltä Onneksi se on 90% ihmisille tärkeä ostaa liikkeestä niin autot on kunnossa ja saa rahoituksen ja vaihtoauto otetaan vaihdossa.
Tuosta parhaista autoista en sano mitään kun sen verran että suomalaiset pitää autoja paljo paremmin kun saksalaiset. Samanlaiset autot suomessa on paljo parempia kuin saksassa. Hintatasosta riippumatta.
Tuosta parhaista autoista en sano mitään kun sen verran että suomalaiset pitää autoja paljo paremmin kun saksalaiset. Samanlaiset autot suomessa on paljo parempia kuin saksassa. Hintatasosta riippumatta.
Ongelma on vain siinä, että suomalaiset katsovat usein Saksasta niitä kaikista halvimpia pommeja. Ja luonnollisesti kunto niissä on aivan muuta kuin keskimääräisessä yksilössä. Kyllä hyvin pidetty ja asialliselta omistajalta hankittu Saksan auto on aivan eri kunnossa, kun vastaavan ikäinen Suomesta hankittu. Milloinkas sinä olet Antti käynyt viimeksi katsomassa autoja Saksassa ihan paikan päällä?
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Ongelma on vain siinä, että suomalaiset katsovat usein Saksasta niitä kaikista halvimpia pommeja. Ja luonnollisesti kunto niissä on aivan muuta kuin keskimääräisessä yksilössä. Kyllä hyvin pidetty ja asialliselta omistajalta hankittu Saksan auto on aivan eri kunnossa, kun vastaavan ikäinen Suomesta hankittu. Milloinkas sinä olet Antti käynyt viimeksi katsomassa autoja Saksassa ihan paikan päällä?
Samoja halpoja pommeja ne täällä suomessakin katsoo. Mutta tarkoitin sitä että saksalaiset ei oikeesti pidä autoja niin tarkasti kun suomalaiset. Se on ihan fakta. Suomessa kun autot on kalliimpia niin pitäjätkin on tarkempia. Kun sama auto on täällä 10t€ kalliimpi kuin siellä, niin ostajatkin on ihan erilaisia.
Täällä 10t€ auto on monelle kallis auto, saksassa ne on melkein jätettä
Samoja halpoja pommeja ne täällä suomessakin katsoo. Mutta tarkoitin sitä että saksalaiset ei oikeesti pidä autoja niin tarkasti kun suomalaiset.
Edelleen vastaan vaan, että kannattaa katsoa oikeasti Saksasta joskus niitä kunnollisiakin autoja. Eikä pelkästään Mobilen ja Autoscoutin halvimpia pommeja. Silloin saa oikean käsityksen autojen kunnosta. Onhan se nyt sanomattakin selvää, että jos tiettyä ja tietyn ikäistä automallia myydään käytettynä 10000 - 20000 euron hintaluokassa, niin ne halvimmat autot ei taatusti ole yhtä hyviä kuin kalliimmat. Ihan sama kuin ostaisi Suomessa mustalaisilta auton pimeällä kujalla ja sitten valittaisi, että kaikki suomalaiset on huijareita ja niiden myymät autot on paskoja.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Tässä olen Juhiksen kanssa kyllä täysin samaa mieltä.
Ihmiset sortuu monesti tuohon halvempien katsomiseen ja paikanpäällä totuus onkin sitten jotain muuta kuin mitä piti. Syy lienee tähän on ihan perisuomalaisuus, suomalainen kun on pihi kuin mikä..Hiukan kun avartaa näkemystään alkaa varmasti kunnollisia löytymään kuten Juhiskin totesi.
Ja mitä tulee suomiautojen kuntoon, pitoon ja huoltoon..Joop..Ei voi kehua. Suurinosa ihmisistä on "tee-se-itse" sakkia kuitenkaan osaamatta yhtikäs mitään, sen tietää mitä siitä tulee. Saksassa kuitenkin suurinosa autoista on huolettu merkkihuolloissa, putsattu niitä varten tarkoitetuissa liikkeissä ja mitä yhtään tiedän niin huolellisesti niitä myös käytellään.
Yhteenvedettynä, mielestäni ei ole kunnon saksatuonnin voittanutta, toki - ruotsistakin saa kohtuullisia kun ei niitä halvimpia katsele.
Edelleen vastaan vaan, että kannattaa katsoa oikeasti Saksasta joskus niitä kunnollisiakin autoja. Eikä pelkästään Mobilen ja Autoscoutin halvimpia pommeja. Silloin saa oikean käsityksen autojen kunnosta. Onhan se nyt sanomattakin selvää, että jos tiettyä ja tietyn ikäistä automallia myydään käytettynä 10000 - 20000 euron hintaluokassa, niin ne halvimmat autot ei taatusti ole yhtä hyviä kuin kalliimmat. Ihan sama kuin ostaisi Suomessa mustalaisilta auton pimeällä kujalla ja sitten valittaisi, että kaikki suomalaiset on huijareita ja niiden myymät autot on paskoja.
Sä et nyt hiffaa mitä mä tarkotan. Eli jos saksalaisella on 10t€ auto ja suomalaisella 10t€ auto niin suomalainen pitää autoaan paljon tarkemmin ja huoltaa sen, korjaa jne kuin saksalainen. Saksassa autojen hinnat on paljo kalliimpia, ei täällä monilla ole yli 50t€ autoja jne jotka on saksassa ihan normaali tuloisella kun siitä otetaan suomen autovero pois. Ei tässä nyt ole kyse mistään mobile ja scoutin halvoista pommeista tai siitä kuka niitä katsoo/ostaa. Suomessa on raha paljo tiukempana autoissa kuin saksassa.
Sä et nyt hiffaa mitä mä tarkotan. Eli jos saksalaisella on 10t€ auto ja suomalaisella 10t€ auto niin suomalainen pitää autoaan paljon tarkemmin ja huoltaa sen, korjaa jne kuin saksalainen.
Tätä en kyllä allekirjoita lainkaan. Ei kysymys ole missään tapauksessa pelkästään autojen hinnasta. Otetaan esimerkki:
Jos saksalaisella on esim. 1996 vuosimallin E36 328i cabriolet, jonka pyyntihinta on 10000 euroa, on auto taatusti hyvässä kunnossa ja siististi pidetty.
Jos suomessa on myynnissä rekisteröitynä esim. 1996 vuosimallin E36 328i cabriolet samaan 10000 euroon, on auto melko suurella todennäköisyydellä melko pommi. Saman tasoinen auto maksaa taas Saksassa noin 5000 - 6000 euroa.
Toinen esimerkki:
Jos saksassa myydään esim. E39 530d M-sport 2002 autoja 10000 - 20000 euron hintaluokassa, on todennäköisesti nuo halvimmat melkoisia pommeja. Kun taas maksamalla esim. 15000 euroa, pitäisi jo saada melkoisen siisti auto.
Suomessa taas tuolla 10000 eurolla ei saa ensimmäistäkään 2002 vuosimallin 530d M-sporttia kilvissä, ei edes tuolla 15000 eurolla.
Ei siis ole ihan yksinkertaista puhua "saman hintaista" autoista, koska ne ei yksinkertaisesti ole saman hintaisia. Markkinoiden halvimmat autot ovat lähes poikkeuksitta tavalla tai toisella loppuun rokattuja, ostettiin ne mistä maasta tahansa. Väittäisin kuitenkin, että jos halutaan oikeasti ostaa se hyvä yksilö ja ollaan valmis myös maksamaan siitä, on Saksasta mahdollista löytää vielä parempikuntoinen ja erityisesti paremmin varusteltu kuin Suomesta.
Kyllä tuollaista "kallista" eli 10000 euron hintaista 1996 vuoden E36 cabriota saksalainenkin ylläpitää ihan eri tavalla, kuin markkinoiden "halvinta" pommia eli 10000 euron hintaista 2002 vuoden E39 530d M-sporttia. Tai nimenomaan sitä halvinta pommia ei ole pidetty hyvässä kunnossa, siksi myös hinta on halpa!
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Olen samaa mieltä kuin Juhis, sillä erotuksella, että tuohon vertailuun pitää ottaa se autovero mukaan. Silloin voidaan puhua "samanhintaisista" autoista.
Esim tuo 530d 2002. Jos Saksasta ostaa 10ke tuollaisen, niin se on yleensä täysi pommi. Mittarilukemat pyörii siellä 150-200tkm korvilla noissa autoissa. Autoveroa tulee sillä tavalla päälle, että tuon hintaluokan auto on puhtaasti hinta+vero Suomessa joku 15-16ke.
Jos taas ostaa Saksasta 530d 2002:sen esim 15ke:lla, niin saa, täsmälleen kuten Juhis sanoi, niin todennäköisesti mainion ja siistin pelin. Hyvät varusteet, "supersiisti" yleisilme ja kunnossa olevat paperit ja tekniikka. Mittarilukemat sitten 100-150 välillä. Ja verotettuna 21-22.
Nyt jos sitten verrataan nettiautosta vaikka 21ke autoja ja Saksan 15ke autoja, niin tyypillisesti puhutaan aivan eri kinnereistä. Täällä autot on järestäen hinnat-alkaen malleja, ja hyvinvarustelluista Saksan ihmeistä pyydetään sitten se 23-25. Ja ikävä kyllä, useat näistä paremmin varustelluista Saksan ihmeistä, joilla Suomessa on tuo pyynti, niin on Saksassa maksanut just sen 10-12. Eli taso ei ole sama, saman hintatason omaavilla (suhteellinen) ajoneuvoilla.
Mitä tulee taas noihin Saksan 10ke kieseihin, niin niissä *voi olla* hyvät varusteet, mutta sitten on taas jotain epämääräistä (kolaria, kolhua, vaihtotekniikkaa jne). Ja vastaavat Suomessa onkin sitten muikeasti 300-400tkm ajettuja Faarin silmäteriä, joissa on vanteet ja muovinen käsijarrukahva vakiona.
BMW:n tiettyjen mallien osalta homma noudattelee minun mielestäni tuota yo. kaavaa. Toki ymmärrän kyllä, että esim Antin toiminnassa, niin tulee paljon Faarin Volvo V70:siä ja muita "sijoituksia" vaihtoautoina, jotka on varmasti hyvässä kunnossa. Mutta kun otetaan hintavertailu mukaan, niin vastaavaan myyntihintaan (ulos yksityiselle) saa monasti Saksasta vähintään samantasoista, jopa parempaa.
Mutta silloin homma onkin itselle ostamista "riskilllä" ulkomailta, taikka välittäjän käyttämistä. Eikä kumpikaan ole se toimintamalli, joka kaikille ihmisille kävisi . Erittäin suuri osa ihmisistä haluaa ostaa autonsa liikkeestä, kaikessa rauhassa tuumaillen ja kahvia latkien ja taikinoiden. Ja hyvä niin !
Mutta silloin homma onkin itselle ostamista "riskilllä" ulkomailta, taikka välittäjän käyttämistä. Eikä kumpikaan ole se toimintamalli, joka kaikille ihmisille kävisi . Erittäin suuri osa ihmisistä haluaa ostaa autonsa liikkeestä, kaikessa rauhassa tuumaillen ja kahvia latkien ja taikinoiden. Ja hyvä niin !
Juurikin näin! Ja on mielestäni vain hyvä, että ihmisille on tarjolla monia erilaisia tapoja hankkia auto. Niinpä jokainen voi itse punnita eri vaihtoehtojen hyvät ja huonot puolet. Itse en esimerkiksi halua koskaan hankkia Suomen talvessa raiskattuja ja suolassa uitettuja pommeja, mutta joku toinen arvostaa taas samoissa autoissa kotimaista omistajahistoriaa. Siksipä on hyvä, että on varaa mistä valita.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment