Originally posted by Tenojono
View Post
Originally posted by Kanerv4
View Post
Originally posted by GameOver
View Post
Signum tai farkku Vectra on erittäin suuntavakaa ja mukava/miellyttävä maantiellä. Myös kevyt kaupungissa, mutta pitkän akselivälin takia kömpelö. Suurin ongelma piilee todella tunnottomassa ja kevyessä ohjauksessa. Malliesimerkki sähköisestä ohjaustehostimesta. OPC malleissa ohjaus o huomattavasti parempi, mutta ei edelleenkään sillä tasolla, että sitä olis mitään järkeä verrata vaikka M-sport bemariin.
2.0turbo on Saabin kone ja perusvarma, mutta ei mikään huikea viriaihio (silti). 2.2direct kärsii bemarimaisista ongelmista eli korkeapainepumpusta ja jakopään ketjun kiristimestä. Sikäli kun ketjuremppa (ja kenties pumppukin) on tehty (yleensä 150-200tkm:ssa), niin 2.2 direct on myös varma toiminen (em. rempat on vähän eri hinnoissa kuin BMW:lla - ollen selvästi edullisempia). 1.8i konetta jos on tuohon tehty, niin selvästi alimitoitettu. Ihan karsee. V6 turbo on muuten mukava ja luotettava, mutta osa kärsii venyneestä huoltovapaasta ketjusta, mikä ilmenee moottorin vikavalona ja hirveänä reikänä kukkarossa, sillä moottori pitää nostaa pois ketjua vaihtaakseen (jälleen tuttu ongelma myös tältä foorumilta). Ei kuitenkaan riko moottoria mikä on plussaa. V6 3.2 on muuten ok, mutta huohotin letku pitää olla jotenkin lämmitetty talveksi tai jäätyy helposti umpeen.
V6 dieseli on vähän kysymysmerkki ollut. Lähinnä kai harvinaisuutensa vuoksi. Huhuja liikkuu, että niissä olisi kalliita vikoja joskus, mutta pieniä vikoja harvoin.
Automaattilaatikko ei ole mikään katastrofi. Vähän vanhanaikainen, mutta suht varma toiminen.
2.2dti koneinen jos löytyy, niin se on Isuzun tekniikkaa ja ehdoton ikiliikkuja. Yhden moottoririkon olen nyt kuullut, kun yks setä ajeli sillä 600tkm eikä koskaan tarkistanut siitä edes öljyjä (teetti vaan perushuollot kirjan mukaan). Lopulta oli öljyt kadonneet ja siihen hajosi sitten siihen. Öljyjä tarkkailemalla ja lisäämällä olisi mennyt vielä ties minne asti.
Alustassa näissä on pieniä välyksiä tai kolinoita silloin tällöin, mutta osat on halpoja ja ko. viat ei pysäytä matkaa.
Comment