Kannattaa nyt tosiaan tarkistaa/vaihtaa ne vaihteistoöljyt ekana. Jos on jotain DPF koodeja mitkä ei vaikuta mihinkään, niin eikai niille mitään voi, vai oliko kyseessä sellaiset koodit että auto ei mene läpi OBD testistä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tulipahan hommattua E61... :(
Collapse
X
-
Tuo DPF aiheuttaa kaksi pysyvää vikakoodia johon myöskin autotohtori puuttui ja niistä tuli korjauskehoitus.
Mitä öljynvaihtoon tulee. Auton huoltohistoriaa tutkiessani näyttäisi siltä että laatikkoon on vaihdettu Suomen päässä 2 kertaa öljyt; Viimeisin vaihto on tapahtunut noin 40 000km sitten. Tämä ei ole huoltokirjassa kerrottuna mutta löytyy muista auton dokumenteista. Sitä edellinen laatikon öljynvaihto on tapahtunut (ainakin tästä huoltokirjassa merkintä) noin 100 000km sitten, laatikko lienee siis oireillut jo aiemmin kun 60 000km välein on vaihdeltu öljyjä.
Harmillista sinänsä että vika on juuri sellainen että välillä toimii varsin hyvin ja yhtäkkiä alkaa oireilemaan. Toissapäivänä laatikko teki sellaisen, että risteysalueelta rullatessa tuntui vaihteenvaihto erittäin raskaalta (kuin auto tukehtuisi). Tämän jälkeen ilmeisesti vaihde nro 2 meni paukahtaen päälle, auton singotessa samalla eteenpäin.
Välillä laatikko toimii taas täysin moitteetta. Lienee irtotavaraa venttiilikanavistossa, kuten huolto on tämän jo aiemmin todennut.
Lienee syytä jättää näiden paukahtelujen takia riittävä turvaväli edellä ajavaan...
DPF polton yhteydessä maantiellä saattaa auto tehdä seuraavan; heittää noin 80km/h vauhdissa ylämäessä tai kun on enemmän kuormaa yhtäkkiä nelosta silmään, kierrokset 2500 tai yli ja todella riuhtomalla vaihtaa tuosta takaisin alaspäin.
Kickdownilla alaspäin vaihtaessa laatikko saattaa välillä paukahtaa tosi pahasti, samoin vakionopeudensäätimellä ajettaessa kun auto kiihdyttää itsestään tavoitenopeuteen on tuon kiihdytyksen alussa joskus kunnon pamaus. Ei kuitenkaan liene täysin normaalia?now. 530D E61 2005
ex. 325i A Touring 2004
Comment
-
-
Miksi dieseli oli laitettu OBD-testiin? Eihän niitä kuulu laittaa piuhan nokkaan.:think- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostEikös ne leimalla laiteta kaikki 2001 uudemmat vehkeet piuhaankin?- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKoska autotohtori.
Ei ilmeisesti leimasta kyse.
Comment
-
-
Luin tuon blogin. Öö onkohan tuosa laatikossa muuta vikaa kuin se ns bang softa bugi. Eli jarrutettaessa jysäyttää pienen vaihteen päälle. Se korjaantuu joko laatikon arvot nollaamalla tai uudemmilla softilla. Toki öljymäärä kannatta tarkistaa.
Sen sijaan, jos auto on joko nyt tai aikaisemmin BTCF- tyyliin lastutettu (lastutus lisää laatikon elinikää), silloin se voi paskana ollakin.
DPF on varmaan ehtoopuolella, itse tekisin pesun sille. Jos ei auta, niin uusi ebay.de :stä, muistaakseni n 440 euroa.
Toki tuota ennen livedataa paineanturilta. Jos ei annna järkevää dataa, uusiksi.
Jos on raidetangon päässä väljää tms, sehän on ihan normaalia.
Jos autossa on turbo kunnossa, pakosarja, takaluukun johdot, antennivahvistin ja kompura. Mitä tuossa liikaa valittamaan.
Henkisesti ymmärrän: uusi auto ja heti pajalle.Paitsi, että se ei nyt satu olemaan uusiBMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Enhän sitä uutta autoa ollut ostamassakaan ja kyllä riskin tiedostin kun auton ostin.
Lähinnä kyse on myyjäliikkeen asenteesta; autossa on kaikki kunnossa ja jos jotain tulee niin tottakai korjataan. Tuosta ohjauspuolen väljyydestä oli kaupantekohetkellä epäilys ja siksi myös maininta kauppakirjassa (tämän osalta Kamux mahdollisesti tulee tämän päivän tilanteen mukaan vastaan).
Mutta tosiaan aluksi luvataan, sitten oikeastaan haistatetaan ja sanoudutaan luvatuista asioista irti. Tässä se mihin tökkää.
Lienee kuitenkin varsin tyypillistä.
Minun lähtökohtani tuohon vaihdelaatikon korjaustarpeeseen on ollut asiantuntevan korjausliikkeen lausunto. Luulen että foorumilla on tullut toki ehdotuksia mikä vikana yms. Mutta näitä softanpäivitys-kikkoja yms. täytyy sitten kokeilla jos joutuu itse maksumieheksi (niinkuin vahvasti näyttää). Hyvä niin jos mahdollisesti on olemassa muitakin keinoja kuin laatikon aukaisu ja turbiinin vaihto.
Tuosta bang bugista puheenollen, laatikko todella lyö pienempää vaihdetta pesään silloin tällöin jarrutettaessa, esim alamäkeen, kuin käyttäisi moottorijarrua. Tämäkö ei ole normaalia?Last edited by PetriPT; 14-10-2013, 13:23.now. 530D E61 2005
ex. 325i A Touring 2004
Comment
-
-
Originally posted by PetriPT View PostTuosta bang bugista puheenollen, laatikko todella lyö pienempää vaihdetta pesään silloin tällöin jarrutettaessa, esim alamäkeen, kuin käyttäisi moottorijarrua. Tämäkö ei ole normaalia?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Noin vanhassa kärryssä maksat itse DPF:n ja ohjausnivelen. Laatikon osalta sitten reklamaatiot vetämään vaikkapa 50/50 ehdotuksella. Kannattaa tehdä se kirjallinen reklamaatio, johon vaadit kirjallisen vastauksen perusteluineen parin viikon sisään.
Sitten kirjallisten matskujen kanssa kuluttajaneuvojalle, joka yrittää varmaan ensin sovitella asiaa myyjän kanssa. Jos ei onnaa, niin sitten menee edelleen riitalautakuntaan. Sieltä päätös tulee sitten joskus hamassa tulevaisuudessa, mutta eipä siitä mitään haittakaan ole.Ex: 316i E30 | 207 RC | M-B A180 Nyt: M-B C180 CDI AMG
Comment
-
-
Originally posted by Legge View PostNoin vanhassa kärryssä maksat itse DPF:n ja ohjausnivelen. Laatikon osalta sitten reklamaatiot vetämään vaikkapa 50/50 ehdotuksella. Kannattaa tehdä se kirjallinen reklamaatio, johon vaadit kirjallisen vastauksen perusteluineen parin viikon sisään.
Sitten kirjallisten matskujen kanssa kuluttajaneuvojalle, joka yrittää varmaan ensin sovitella asiaa myyjän kanssa. Jos ei onnaa, niin sitten menee edelleen riitalautakuntaan. Sieltä päätös tulee sitten joskus hamassa tulevaisuudessa, mutta eipä siitä mitään haittakaan ole.
Mutta kun se laatikkokaan ei ole rikki... Satunnaisesti omituista käytöstä vaan?
Comment
-
-
Niin, mulla ei ole tietoa, mihin "asiantunteva korjaamo" on diagnoosinsa perustanut. Ymmärsin kuitenkin, että OP haluaa pitää siitä kiinni. Jos haluaa kokeilla softapäivityksiä ja öljynvaihtoa, niin niistä on varmaan halvempana vaihtoehtoa vielä helpompi neuvotella myyjän kanssa.Ex: 316i E30 | 207 RC | M-B A180 Nyt: M-B C180 CDI AMG
Comment
-
Comment