Autonostureista?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kyytsis
    replied
    Ms-lift sl2800 rajat tuli Tesla X kanssa vastaan. Ei yllä nostopaikkoihin nuo käpälät vaikka miten asemoisi auton.

Leave a comment:

• Inspector
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Laitat tuon alle ison 5-10mm teräslevyn joka jakaa pintapaineen
    Ei oikein istu ajatukseen, kun liikuteltavuus ja käänneltävyys tärkeä. Sitä plootua ei helposti siirrä.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Inspector View Post
    Vaikuttaa ihan pätevälle tuokin
    vaan omaan vanhaan navettaan kun haluaisin sen helmasta nostavan, siinäkun on isoin pohja lattiaa vasten. Lattian kesto ja paksuus tuntematon.

Onko parempia ideoita kellään?

Laitat tuon alle ison 5-10mm teräslevyn joka jakaa pintapaineen
    Last edited by BMW525Xda; 10-01-2022, 18:41.

Leave a comment:

• Inspector
    replied
    Mulla on, 140cm. Just mahtuu alle tuolilla ajelemaan, nostan yleensä 130cm kun touhuan auton alla esim. Vetareita tms juttuja. Jos teen jarruja nostan maksimiin niin voin tehdä seisten hommia. Helmoja on helppo tehdä kun saa koko helman vapaaksi ja pääsee esteettömästi käsiksi.

Ms-lift sl2800. Toki auton keskellä tehtävät pakoputki hommat on haastavampia kun ei ole ns läpijuostavaa mallia. Mutta tuolin siirtämällä keskialueelle on nostimessa aukko keskellä josta pääsee operoimaan, esim 330coupen vaihteiston öljynvaihto oli miellyttävä suorittaa.

Olen ollut kyllä tyytyväinen tuohon, mutta pitkään etsinkin nostinta omiin tarpeisiin.
    Vaikuttaa ihan pätevälle tuokin
    vaan omaan vanhaan navettaan kun haluaisin sen helmasta nostavan, siinäkun on isoin pohja lattiaa vasten. Lattian kesto ja paksuus tuntematon.

Onko parempia ideoita kellään?

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Originally posted by poke View Post
    ei ole, mutta olen korottanut lisätalloilla jos ollut tarvetta. Mulla siis se helmojen alta nostava malli.
    Muistaakseni MS-tuonnissa oli joskus korotuspaloja tms. tarjolla näihin.

Yleensä se metriin nostaminen kyllä riittää hyvin. harvoin niinkään ylös tarvii nostaa.
    Mulla on, 140cm. Just mahtuu alle tuolilla ajelemaan, nostan yleensä 130cm kun touhuan auton alla esim. Vetareita tms juttuja. Jos teen jarruja nostan maksimiin niin voin tehdä seisten hommia. Helmoja on helppo tehdä kun saa koko helman vapaaksi ja pääsee esteettömästi käsiksi.

Ms-lift sl2800. Toki auton keskellä tehtävät pakoputki hommat on haastavampia kun ei ole ns läpijuostavaa mallia. Mutta tuolin siirtämällä keskialueelle on nostimessa aukko keskellä josta pääsee operoimaan, esim 330coupen vaihteiston öljynvaihto oli miellyttävä suorittaa.

Olen ollut kyllä tyytyväinen tuohon, mutta pitkään etsinkin nostinta omiin tarpeisiin.
    Last edited by BMW525Xda; 09-01-2022, 18:54. Reason: Korjattu tarkistetut mitat

Leave a comment:

• poke
    replied
    Originally posted by Inspector View Post
    Onko muuten kellään korkeammalle kuin 1m nostavaa matalanostinta? Näkyisi löytyvän myös 1,2 metriin nostavaa ulkomailta mutta ei kovin yleinen. 20cm lisää on paljon, tässäkin asiassa.
    ei ole, mutta olen korottanut lisätalloilla jos ollut tarvetta. Mulla siis se helmojen alta nostava malli.
    Muistaakseni MS-tuonnissa oli joskus korotuspaloja tms. tarjolla näihin.

Yleensä se metriin nostaminen kyllä riittää hyvin. harvoin niinkään ylös tarvii nostaa.

Leave a comment:

• Inspector
    replied
    Onko muuten kellään korkeammalle kuin 1m nostavaa matalanostinta? Näkyisi löytyvän myös 1,2 metriin nostavaa ulkomailta mutta ei kovin yleinen. 20cm lisää on paljon, tässäkin asiassa.

Leave a comment:

• poke
    replied
    Ms-tuonnin nosturia olen pessyt ihan harja/vesi ja myös painepesurilla. Sähköähän siihen ei mene ollenkaan kun ei ole sähkölukkoja, tai ainakaan itsellä ei ole tarkoitus pestä tuota ohjausmodulia vedellä

Muistaa vaan rasvailla rullat ja rillat pesun jälkeen. Ajetaanhan noille nostureille märkiä autoja renkaanvaihto ja huoltopaikoissakin, ei ne siitä itseensä ota sulamisvesistä. Ja on niitä pestäväkin.
    Mä olen pessyt myös pesuaineella + painepesurilla. ei mitään ongelmaa.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Ms-tuonnin nosturia olen pessyt ihan harja/vesi ja myös painepesurilla. Sähköähän siihen ei mene ollenkaan kun ei ole sähkölukkoja, tai ainakaan itsellä ei ole tarkoitus pestä tuota ohjausmodulia vedellä

Muistaa vaan rasvailla rullat ja rillat pesun jälkeen. Ajetaanhan noille nostureille märkiä autoja renkaanvaihto ja huoltopaikoissakin, ei ne siitä itseensä ota sulamisvesistä. Ja on niitä pestäväkin.

Leave a comment:

• Inspector
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Miten nämä matalanostimet (Hokkaido, MS-Tuonti, Elekma, jne...) kestävät pesuaineita ja painepesuria? Erityisesti sähköliitännät ja maalipinnan paksuus/ruostuminen mietityttävät ettei matalanostin näytä jo hetken käytön jälkeen ikälopulta... Vai onko huoli täysin turha?

Käytännössä siis auto olisi aina matalanostimen päällä pestessä, koska tila ei vaan yksinkertaisesti riitä. Ja pesun jälkeen auto pois nosturin päältä, jonka jälkeen lattian pesu (ja samalla myös väkisin nosturi kastuisi täysin).

Samaa pähkäillyt itsekin.
    Täyssinkitty runko löytyy yhdeltä saksalaiselta myyjältä. Luulisi märkää sietävän paremmin kuin maalattu. Sähköpuoli vissiin identtinen perusmallin kanssa.

Leave a comment:

• anttip123
    replied
    Originally posted by eljas View Post
    Miten nämä matalanostimet (Hokkaido, MS-Tuonti, Elekma, jne...) kestävät pesuaineita ja painepesuria? Erityisesti sähköliitännät ja maalipinnan paksuus/ruostuminen mietityttävät ettei matalanostin näytä jo hetken käytön jälkeen ikälopulta... Vai onko huoli täysin turha?

Käytännössä siis auto olisi aina matalanostimen päällä pestessä, koska tila ei vaan yksinkertaisesti riitä. Ja pesun jälkeen auto pois nosturin päältä, jonka jälkeen lattian pesu (ja samalla myös väkisin nosturi kastuisi täysin).
    Ainakin sähköliittimet kannattaa suojata kunnolla.

Leave a comment:

• eljas
    replied

Last edited by eljas; 06-11-2021, 19:07.

Leave a comment:

• Esko
    replied
    Bremced Mods Youtuben-kanavan jannu tilasi itelleen tuon Hokkaido Toolssin nosturin juuri. Video kertoo enemmän ku tuhat sanaa, niin tuosta pääsee kattelee asennusta esim. https://youtu.be/bZUCxPQE7xw

Leave a comment:

• markok
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Onhan siitä, Luxmain:
    Yantai Tonghe Precision Industry Co., Ltd. is mainly engaged in the researching & development, manufacturing and sales of hydraulic control systems,

Hetken näillä oli Suomessa jonkun sortin maahantuoja, vaan ei tainnut lyödä leiville.. Itseasiassa tämäkin on ollut uudesta lähtien ”väliaikaisessa” lainassa. Pitäisi silläkin saada oma. Tuossa hyvänä puolena esteetön kulku pitkittäissuunnassa, kun ei ole mitään poikkitukia. Pari päivää on rouvan kakkoskäyttiksen (Insignian) alla pötkötelty Luxmainin (ja toki pukkien) varassa. Tyhjää parempi se tuokin on. Yksi ongelma vaan nostoliike. Vaikka tökkäsi Opelin keulan seinään, otti koukku tallin oveen yläasennossa. Sai sitten lisäpuuhina taittaa koukun alas ennen kun pääsi varsinaisiin korjaustoimenpiteisiin. Lisäksi liian lyhyt nostopisteiden väli Inkkuun. Tämä ratkaistu laittamalla lankut koko helmalinjan alle.
    Eipä ole tuo koskaan aikaisemmin omiin silmiin osunut. Hyvin saman näköinen rakenne kuin QuickJack:ssa. En tiedä onko tuo jopa vielä lyhyempi kuin QuickJack. Jotenkin kuvista saa sellaisen käsityksen. Oma talli on matala isoa nosturia ajatellen, mutta siellä on rasvamonttu. Siitä tuo QuickJack on kätevä, että sillä saa nostettua auton ilmaan myös montun päällä. Jotain pyörän ripustus osien vaihtoja olen tehnyt tasaisella lattialla QuickJack:n kanssa, mutta auton alla en ole kyllä ollut kuin montulla. Onhan tuo kieltämättä aika matala tasaisella lattialla auton alla työskentelyyn.

Leave a comment:

• Magirus
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Onko Quick Jackista tehty kopioitakin? En ole koskaan tällaiseen törmännyt. Itselläkin on ihan tuo alkuperäinen ja ihan tyytyväinen olen ollut. Pienessä tallissa ajaa asiansa, mutta kyllähän monessa hommassa isompi kiinteä nosturi olisi kätevämpi.
    Onhan siitä, Luxmain:
    Yantai Tonghe Precision Industry Co., Ltd. is mainly engaged in the researching & development, manufacturing and sales of hydraulic control systems,

Hetken näillä oli Suomessa jonkun sortin maahantuoja, vaan ei tainnut lyödä leiville.. Itseasiassa tämäkin on ollut uudesta lähtien ”väliaikaisessa” lainassa. Pitäisi silläkin saada oma. Tuossa hyvänä puolena esteetön kulku pitkittäissuunnassa, kun ei ole mitään poikkitukia. Pari päivää on rouvan kakkoskäyttiksen (Insignian) alla pötkötelty Luxmainin (ja toki pukkien) varassa. Tyhjää parempi se tuokin on. Yksi ongelma vaan nostoliike. Vaikka tökkäsi Opelin keulan seinään, otti koukku tallin oveen yläasennossa. Sai sitten lisäpuuhina taittaa koukun alas ennen kun pääsi varsinaisiin korjaustoimenpiteisiin. Lisäksi liian lyhyt nostopisteiden väli Inkkuun. Tämä ratkaistu laittamalla lankut koko helmalinjan alle.

Leave a comment:

Working...
X