Autonostureista?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Onkohan tämä mistään kotoisin? https://www.maceakauppa.fi/tuote/aut...-kg-high-lift/

Speksit vaikuttaisi hyville omaan käyttöön :think

Näitä käytettyjä saksinostureita kytännyt välillä netistä myynnissä, mutta laihoin tuloksin. Huutokaupoissa sitten huutavat vanhoista resuista uuden hintaa niin ne kaupat saa olla mun puolesta, joten vaikuttaa siltä että jos tällaisen meinaa laittaa niin se on ostettava uusi.
    Minä olen noita pitkään katsellut ja miettinyt talliin. Suurin ongelma on keskialueen tilan käyttö kun auto on ylhäällä, siellä ei voi liukua jakkaralla eikä liukualustalla koska välitilassa on lattialla noi putket ja letkut. Kannattaa etsiä sellainen malli jossa välitila on vapaata tilaa, vaikka olis sellainen joka nostaa korkeammalle kuin 1m sen voi rajoittaa tallin korkeuden mukaan. Noista 1m nostureista ei oikeastaan ole kuin renkaanvaihtoon ja imuroinnin ajaksi nostoon.

Leave a comment:

• Mr.Speed
    Guest replied
    Onkohan tämä mistään kotoisin? https://www.maceakauppa.fi/tuote/aut...-kg-high-lift/

Speksit vaikuttaisi hyville omaan käyttöön :think

Näitä käytettyjä saksinostureita kytännyt välillä netistä myynnissä, mutta laihoin tuloksin. Huutokaupoissa sitten huutavat vanhoista resuista uuden hintaa niin ne kaupat saa olla mun puolesta, joten vaikuttaa siltä että jos tällaisen meinaa laittaa niin se on ostettava uusi.

Leave a comment:

• markok
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Jep, ei se tuolta pois tule quikjack. Tarkoitus olis että saisi aina pohjatöiden ajaksi nostettua kolmen rengaskerran päälle, on juuri sopiva työskentelykorkeus mm hitsaamiseen.
    Minullakin on Quick Jack ja sanoisin, että kyllä sen tuolta pois saa jos vaan runko mahtuu noiden renkaiden väliin. Eihän sitä alaspäin laskettaessa tarvitse laskea kuin vähän ja vetää sen jälkeen alta pois. Nostinta ei ole pakko saada suoraan nostopisteiden alle jos käyttää sopivia välipalikoita. Tuo minun malli on hieman liian lyhyt e61:n nostopisteille niin sopivan pituinen Kerto palkki välissä on toiminut hyvin. Quick Jack:llä on myös oma jatkoadapteri saatavissa. Ongelmaksi tuossa sinun tapauksessa tulee kuitenkin se, että Quick Jack:n nostokorkeus ei taida riittää siihen, että kolmen renkaan päälle saisi nostettua.

Itse hankin aikoinaan Quick Jack:n sen vuoksi, että minulla on rasvamonttu ja tietyissä hommissa on kätevää saada nostettua renkaat ilmaan myös rasvamontun päällä. Muilla nosturimalleilla tuo ei oikein onnistu.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Sallinen View Post
    Jaa noin. Jos nostin mahtuu renkaiden väliin, niin nappia painamalla se laskeutuu ja voi ottaa pois. Oleellista tuossa on nyt auton pituus ja nostokohtien paikka. Ainakaan tuota minun Porschea ei onnistu nostamaan tuolla tavoin renkaiden päälle tällä nostimella, sillä takimmaiset nostokohdat ovat aivan takarenkaiden edessä ja näin ei ole tilaa laittaa rengasta kyljelleen. Nostimet voi kuitenkin laittaa myös poikittain auton alle. Eli jos nostokohta ei tule kyljelleen laitetun renkaan kanssa päällekkäin, niin kuvan kaltaiseen tilanteeseen päästään.
    Jep, ei se tuolta pois tule quikjack. Tarkoitus olis että saisi aina pohjatöiden ajaksi nostettua kolmen rengaskerran päälle, on juuri sopiva työskentelykorkeus mm hitsaamiseen.

Leave a comment:

• Sallinen
    replied
    Jaa noin. Jos nostin mahtuu renkaiden väliin, niin nappia painamalla se laskeutuu ja voi ottaa pois. Oleellista tuossa on nyt auton pituus ja nostokohtien paikka. Ainakaan tuota minun Porschea ei onnistu nostamaan tuolla tavoin renkaiden päälle tällä nostimella, sillä takimmaiset nostokohdat ovat aivan takarenkaiden edessä ja näin ei ole tilaa laittaa rengasta kyljelleen. Nostimet voi kuitenkin laittaa myös poikittain auton alle. Eli jos nostokohta ei tule kyljelleen laitetun renkaan kanssa päällekkäin, niin kuvan kaltaiseen tilanteeseen päästään.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Sallinen View Post
    Minulla on myös tuo verkkovirtamalli ja nyt en aivan ymmärrä kysymystä. Siis tämä nostin nostaa helmoista (nostopaikoista), niin eiväthän auton renkaat nostoon mitenkään vaikuta. Sen verran toki täytyy olla helmojen alla tilaa, että nostimet sinne saa ujutettua. Eli jos auto makaa tallin lattialla ilman renkaita, niin ei onnistu nostamaan, mutta siitä tuskin oli nyt kysymys? Niinkin olen nostinta käyttänyt, että olen ensin tunkilla nostanut etu- tai takapään autosta ilmaan ja sitten laittanut nostimen renkaiden alle ja nostanut. Näin olen saanut auton painon renkaiden varaan tukivarsien pultteja kiriessä. Onnistuu toki vain yhteen päähän autoa kerrallaan.
    —————
    Last edited by BMW525Xda; 21-12-2020, 21:14.

Leave a comment:

• Wespa
    replied
    Mullakin meni vähän ohi tuo kysymys, vai meinattiinko tässä että auto laskettaisiin esim. irrallaan olevien renkaiden tai vaikka pukkien varaan niin että nosturin saa kokonaan pois auton alta? Sen onnistuminen on vähän autosta kiinni, mutta ainakin oman possun kanssa onnistuisi niin että eteen pukit tukivarsien takimmaisten puslien (caster block) kohdalle ja takaa sitten yksi iso pukki transakselin alle. Quickjackin yksi hyvä puoli on mielestäni juuri se, että auton alle jää hyvin tilaa touhuta kun nosturinpuolikkaat ovat kokonaan toisistaan irrallaan, niiden välille ei tule mitään palkkia tai muuta mikä haittaisi esim. pakoputkea irrottaessa.

Leave a comment:

• Sallinen
    replied
    Mites toi toimii jos haluaa ottaa ne pois kun on nostanut vaikka renkaiden päälle autoon ?
    Ei taida lähteä enää alta pois eikä taida saada edes renkaita alle ?
    Minulla on myös tuo verkkovirtamalli ja nyt en aivan ymmärrä kysymystä. Siis tämä nostin nostaa helmoista (nostopaikoista), niin eiväthän auton renkaat nostoon mitenkään vaikuta. Sen verran toki täytyy olla helmojen alla tilaa, että nostimet sinne saa ujutettua. Eli jos auto makaa tallin lattialla ilman renkaita, niin ei onnistu nostamaan, mutta siitä tuskin oli nyt kysymys? Niinkin olen nostinta käyttänyt, että olen ensin tunkilla nostanut etu- tai takapään autosta ilmaan ja sitten laittanut nostimen renkaiden alle ja nostanut. Näin olen saanut auton painon renkaiden varaan tukivarsien pultteja kiriessä. Onnistuu toki vain yhteen päähän autoa kerrallaan.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Itse ostin penarin ja possun nosteluihin Quickjackin, olen ollut todella tyytyväinen, asiallinen kampe. Verkkovirtakäyttöisen 5000EXT:n sai Euroopasta puoleentoista tonniin toimituskuluineen. Jopa aika haasteellinen nostettava eli tuo 944 nousee nätisti sillä kun hitsaili & liimaili vähän aputelineitä Bilteman teräsputkista ja jääkiekoista.
    Mites toi toimii jos haluaa ottaa ne pois kun on nostanut vaikka renkaiden päälle autoon ?
    Ei taida lähteä enää alta pois eikä taida saada edes renkaita alle ?
    Biltemassa katselin tuollaista ja jotenkin ei vakuuttanut 100%.

Leave a comment:

• Wespa
    replied
    Itse ostin penarin ja possun nosteluihin Quickjackin, olen ollut todella tyytyväinen, asiallinen kampe. Verkkovirtakäyttöisen 5000EXT:n sai Euroopasta puoleentoista tonniin toimituskuluineen. Jopa aika haasteellinen nostettava eli tuo 944 nousee nätisti sillä kun hitsaili & liimaili vähän aputelineitä Bilteman teräsputkista ja jääkiekoista.

Leave a comment:

• TinoTK
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Kriteereinä ollut pieni fyysinen koko ja paino, siirrettävyys auton alta kun nosto tehty jos auto jää pidemmäksi projektiksi. Helppo käyttöönotto yms.
    Tunkki tuli ekana mieleen, mutta matalanostin nimellähän noita löytyy?
    Last edited by TinoTK; 21-12-2020, 07:32.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    2017 miettinyt omaan käyttötarkoitukseeni nostimen mallia, nyt löytyi.
    Kriteereinä ollut pieni fyysinen koko ja paino, siirrettävyys auton alta kun nosto tehty jos auto jää pidemmäksi projektiksi. Helppo käyttöönotto yms.

Millä nimellä näitä etsisi netistä, varmasti näitä on useammalla valmistajalla.

Malli GIULIANO S 202

Tässä yksi lisää

2
    Last edited by BMW525Xda; 20-12-2020, 22:30.

Leave a comment:

• anttip123
    replied
    Onko kellää kokemusta Twin Busch nostureista? Ei ole itsellä yhtään mitään kokemusta nostureista ja pitäis tallille saada. Tuommosta oon aatellut https://www.twinbusch.de/product_inf...roducts_id=424

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by markok View Post
    HTK12 näköjään löysi faktatietoa virran otosta. Itse muistelin sen olevan 50A luokkaa, mutta olikin vielä isompi. Ei tuohon tosiaan tupakansytyttimestä virtaa oteta. Olikohan 10mm2 johdot ja hauenleuat alkuperäisasennuksessa. Itse tein trukkiliittimistä pikaliittimet akun asennukseen.
    Pikaisella googletuksella tuli vastaan tämä sivu, jossa nuo speksit: https://help.quickjack.com/support/s...r-power-units-

Leave a comment:

• markok
    replied
    HTK12 näköjään löysi faktatietoa virran otosta. Itse muistelin sen olevan 50A luokkaa, mutta olikin vielä isompi. Ei tuohon tosiaan tupakansytyttimestä virtaa oteta. Olikohan 10mm2 johdot ja hauenleuat alkuperäisasennuksessa. Itse tein trukkiliittimistä pikaliittimet akun asennukseen.

Leave a comment:

Working...
X