Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemun myymisen sietämätön vaikeus III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koo_
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 320
    • Suomi

    Originally posted by Hemi View Post
    Kolarikorjattu?
    Onko ko.auto kakkoskilpinen, eli "kolariauto", vai jossain historiansa vaiheessa hieman kolhaistu?
    Jos auto taas on oikeasti "kolariauto", eli käynyt vairionsa takia kilpipoiston, niin tästä toki pitäisi ostajalle erikseen mainita?
    No käytin tuota "kolarikorjattu" sanaa kun Tenoxkin sitä käytti Samaa mieltä että jos auto on ihan ykskilpinen niin ei siitä sitten kertoa tartte että joskus saanu maalia, kaksikilpisyydestä kyllä mun mielestä tulisi myyjän kertoa.
    Last edited by Koo_; 11-07-2014, 14:52.

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1814
      • N/A

      Originally posted by Koo_ View Post
      No käytin tuota "kolarikorjattu" sanaa kun Tenoxkin sitä käytti Samaa mieltä että jos auto on ihan ykskilpinen niin ei siitä sitten kertoa tartte että joskus saanu maalia, kaksikilpisyydestä kyllä mun mielestä tulisi myyjän kertoa.
      Jos ei muuten, niin ihan vain avoimuuden takia. Ostaja sen kuitenkin huomaa, niin herättää kysymyksen miksi siitä ei kerrottu alunperin, ja mitä muuta on unohtunut kertoa.
      Nyt:
      BMW 530e (g30)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • Koo_
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2013
        • 320
        • Suomi

        Originally posted by bmw323it View Post
        Jos ei muuten, niin ihan vain avoimuuden takia. Ostaja sen kuitenkin huomaa, niin herättää kysymyksen miksi siitä ei kerrottu alunperin, ja mitä muuta on unohtunut kertoa.
        Ja vaikka kolarikorjaus olisi tehty asiallisesti mutta auto on kaksikilpinen niin kyllä se monia ihmisiä - mukaan lukien itseäni, haittaa. Olisi se kiva tietää ennen kuin lähtee ajamaan toiselle puolen Suomea autoa kattomaan ja lukemaan sen papereista.

        Ei liittynyt Tenoxin autoon siis mitenkään vaan yleisesti.

        Comment

        • Tenox
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1732

          On kaksikilpinen käsittääkseni. Ei kai otteessa muuten olisi mainintaa vaihdetuista osista ja prosentteja? Mua tuo ei haitannut, kun se näkyi myös hinnassa ja käyttöautoksi tuo tuli. Nyt näyttää että menee tuossa kunnossa vaihtoon.
          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

          Comment

          • Koo_
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2013
            • 320
            • Suomi

            Itellä ainakin käsitys että prosentteja voi olla ilman kaksikilpisyyttäkin, ainakin omassa vanhassakin niitä oli pari % siitä että alusta oli vaihdettu ennen ensirekisteröintiä Suomeen :think

            Comment

            • Boiga
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 1773
              • Ylöjärvi

              Kaksikilpisyyshän on sitten kun otteessa lukee esim "edellinen rekisteritunnus xxx-555", eli pelkät prosentit kertoo vain että korjausta on näytetty konttorilla
              Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                Täytyy vielä varmistaa, mut muistaakseni on kaksikilpinen kyllä.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  Originally posted by Boiga View Post
                  Kaksikilpisyyshän on sitten kun otteessa lukee esim "edellinen rekisteritunnus xxx-555", eli pelkät prosentit kertoo vain että korjausta on näytetty konttorilla
                  Niin, kaksikilpisyys ja vauriopoistettu kannattaa kuitenkin pitää erillään.
                  Eli se että siellä otteessa lukee ed.rek-tunnus se ja se, ei välttämättä tarkoita kolarihistoriaa, vaan esim. jotkut harrastajat tälläkin foorumille niin innokkaasti noita non-fin kilpiä hakee, ettei malta odottaa - ja ottavat uudella tunnuksella olevat.

                  Parhaiten selviää edelleen siis joko soittamalla trafille tai katsomalla itse korvausta vastaan trafin palvelusta. Arvailuksi jää muuten.
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • ka00z
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1805
                    • Varsinais-Suomi

                    Originally posted by Koo_ View Post
                    Itellä ainakin käsitys että prosentteja voi olla ilman kaksikilpisyyttäkin, ainakin omassa vanhassakin niitä oli pari % siitä että alusta oli vaihdettu ennen ensirekisteröintiä Suomeen :think
                    Mites tämä on mahdollista? Niitä prosenttejä laskeskellaan muutoskatsastuksen yhteydessä....


                    Prosentteja tulee kun vaihdetaan osia, esim. pakettiautoksi rekisteröidyssä farmarissa tulee 1% takapenkkien poistosta. Varsinkin kun TraFi on ainakin yrittänyt selkeyttää näitä käytäntöjä.


                    Käsi sydämmellä, olettaako joku ~300tkm 16-vuotta vanhaa e46:sta kolhuttomaksi / kolaroimattomaksi / säilytetyksi pumpulissa, jotta Jonne Konnevedeltä saa hakea sen ilmaiseksi ja vielä vittuilee Karjala-lippiksen alta ?
                    Last edited by ka00z; 14-07-2014, 09:57.
                    W124 voll, markalla pidemmälle

                    Comment

                    • HellFire
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 280
                      • Turku

                      Originally posted by Janzki View Post
                      Niin, kaksikilpisyys ja vauriopoistettu kannattaa kuitenkin pitää erillään.
                      Eli se että siellä otteessa lukee ed.rek-tunnus se ja se, ei välttämättä tarkoita kolarihistoriaa, vaan esim. jotkut harrastajat tälläkin foorumille niin innokkaasti noita non-fin kilpiä hakee, ettei malta odottaa - ja ottavat uudella tunnuksella olevat.

                      Parhaiten selviää edelleen siis joko soittamalla trafille tai katsomalla itse korvausta vastaan trafin palvelusta. Arvailuksi jää muuten.
                      Yleisempää lienee juurikin vastakohtainen tilanne eli paperit on puhtaat, mutta eri tasoisia korjauksia on tehty vuosien varrella.
                      Käytännössä prosentit taidetaan laskea vain lunastettujen ajoneuvojen kohdalla, koska AVK-systeemi poistaa autot rekisteristä ja jonkinlainen selvitys korjauksista on tehtävä.
                      Ei kai kukaan mitään omaan piikkiin meneviä peltitöitä mene katsastusasemalle tarkastuttamaan ja prosentteja lasketuttamaan ja sama tilanne taitaa olla vakuutusyhtiönkin laskuun tehtävissä korjauksissa.
                      I wanted a faster horse.

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6345
                        • Tampere

                        Originally posted by ka00z View Post
                        Mites tämä on mahdollista? Niitä prosenttejä laskeskellaan muutoskatsastuksen yhteydessä....


                        Prosentteja tulee kun vaihdetaan osia, esim. pakettiautoksi rekisteröidyssä farmarissa tulee 1% takapenkkien poistosta. Varsinkin kun TraFi on ainakin yrittänyt selkeyttää näitä käytäntöjä.
                        Aina on muutamaa prosenttia lyöty otteeseen kun on japanintuonteja ensirekisteröity suomeen, pääasiassa muutama vaihdetuista ajovalon umpioista. (taikka sitten jos on coilit alla yms.) Tuo selkeyttää senkin verran ettei joudu myöhemmin enää muutoskatsastuksen kouriin kun ei ole original teileä alla.
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17478
                          • Turku

                          Originally posted by Zoui View Post
                          Aina on muutamaa prosenttia lyöty otteeseen kun on japanintuonteja ensirekisteröity suomeen, pääasiassa muutama vaihdetuista ajovalon umpioista. (taikka sitten jos on coilit alla yms.) Tuo selkeyttää senkin verran ettei joudu myöhemmin enää muutoskatsastuksen kouriin kun ei ole original teileä alla.
                          Jep, Kasissani tuli muutokset alustasta ja ajovalojen lasejen vaihdosta . Olisko ollut 3%...?
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • mixoo
                            BTCF Member
                            • Mar 2012
                            • 579
                            • Tuusula

                            Sori pakko kysyä vielä porukan mielipidettä


                            mikä vikana kun ei tollakaan hinnalla mene? Okei vois ottaa kuvat nykyisillä vanteilla mutta onko siinä jotain muuta?! Vi**u ku yli 4700 katsojaa ja kysymyksiä tulee korvista ulos mutta vaan 1 käyny paikanpäällä kattomassa. Silloinkin hintaa oli 500e enemmän kuin nytten... oikeesti on jo halvin toimiva ja katsastettu eikä viatkaan ole pahoja! Okei takajousi katki mut uus tulee kyllä kuhan saa vähä rahaa. Mut ei voi ymmärtää...

                            Nyt:
                            - E91 330D M-Sport
                            - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

                            Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

                            Comment

                            • Eepo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 5388
                              • Tampere

                              Originally posted by mixoo View Post
                              Sori pakko kysyä vielä porukan mielipidettä


                              Okei vois ottaa kuvat nykyisillä vanteilla mutta....
                              vastasit itse itsellesi, auto kannattaa myydä aina JUURI niillä kuvilla kuin auto näyttää sillä hetkellä!!!
                              Ja pikaisella vilkaisulla E46 tarjonta ylittää kysynnän, ja samaan rahaan +-muutama sata euroa saa kunnossa olevan E46:sen, ilman mitään pörinäpönttövirityksiä tms olevan E46:sen.
                              -Harley Davidson Sportster - 89-
                              -Harley Davidson softail -89-
                              -Suzuki PV50 -86-

                              Comment

                              • allu79
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2004
                                • 32
                                • Salo

                                Mikäs mahtaisi olla sellainen hinta millä menisi nopeahkosti kaupaksi e60 530da -06 m-sport ajettu 230tkm webastolla

                                -Allu

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎