Announcement

Collapse
No announcement yet.

135i viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ASDTurku
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 145
    • Turku

    #31
    Originally posted by ster View Post
    Uskon, että ne on niin hyvin paikallaa mitä moista pashkaa on ollut mahdollista asentaa.

    Juu, lueskellaan vaan. Pitää kyllä ottaa se autoclear sitte poikkee, jos se

    estää kaikki koodit..
    Jos tarvetta voin otta kattien valvonnan ohjelmasta pois käytöstä +
    lisäsi muitakin koodeja saa pois käytöstä.

    Comment

    • Pohjoisen Poika
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 464
      • Lappi

      #32
      Originally posted by ASDTurku View Post
      Pohjat tosta 135:stä taitaa olla vielä täällä 560hp 760Nm?
      Ajettu 98e:llä
      Metanoli ruiskutus tekisi tähän kyllä ihan huiman parannuksen. Pystyy säätämään ennakot ihan eri lukemiin. Tai E85:n toki toimii samalla tavalla.

      Uskomattomat lukemat bensalla. Ei voi kun ihmetellä.

      Comment

      • ster
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2014
        • 344
        • Tku

        #33
        Originally posted by ASDTurku View Post
        Jos tarvetta voin otta kattien valvonnan ohjelmasta pois käytöstä +
        lisäsi muitakin koodeja saa pois käytöstä.
        Ehdottomasti, mikäli moinen mahdollista! Pistin yv:tä.

        Auton käynnistäessä ruutuun jää muutamaksi sekunniksi SERVICE, vaikka autoclear käytössä. Mitä mahtaa meinata, huoltoon on vielä pitkä matka ja map 0 päällä check ei anna mitään, eli check ok..
        F06 640i GC M-sport.
        F22 M235i.
        F32 428i xDrive M-sport.
        E92 M3.
        E82 135i M-sport.
        E91 320D M-sport.

        Comment

        • ster
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2014
          • 344
          • Tku

          #34
          Originally posted by ster View Post
          Ehdottomasti, mikäli moinen mahdollista! Pistin yv:tä.

          Auton käynnistäessä ruutuun jää muutamaksi sekunniksi SERVICE, vaikka autoclear käytössä. Mitä mahtaa meinata, huoltoon on vielä pitkä matka ja map 0 päällä check ei anna mitään, eli check ok..
          Tänään välähti, että se taitaa vaan muistuttaa huollosta, joka on ajotietokoneen mukaan suoritettava 12/2015. Eli eipä mittään.
          F06 640i GC M-sport.
          F22 M235i.
          F32 428i xDrive M-sport.
          E92 M3.
          E82 135i M-sport.
          E91 320D M-sport.

          Comment

          • ster
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2014
            • 344
            • Tku

            #35
            Nyt on jo toven ollut vrsf ahtoputki paikallaan.
            Pienissä nopeuksissa rauhallisesti kiihdyttäen konehuoneesta kuuluu pienehkö metallinen "holina". Oletan, että johtuu metallisesta ahtoputkesta? Normaalia? :think
            F06 640i GC M-sport.
            F22 M235i.
            F32 428i xDrive M-sport.
            E92 M3.
            E82 135i M-sport.
            E91 320D M-sport.

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #36
              Originally posted by ster View Post
              Nyt on jo toven ollut vrsf ahtoputki paikallaan.
              Pienissä nopeuksissa rauhallisesti kiihdyttäen konehuoneesta kuuluu pienehkö metallinen "holina". Oletan, että johtuu metallisesta ahtoputkesta? Normaalia? :think
              Välit kun on tosi ahtaat, niin voi sopivalla taajuudella johonkin kevyesti ottaa kiinni. Näkee kyllä selvästi jonkinlaisena jälkenä putkessa.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • ster
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2014
                • 344
                • Tku

                #37
                Originally posted by suppari View Post
                Välit kun on tosi ahtaat, niin voi sopivalla taajuudella johonkin kevyesti ottaa kiinni. Näkee kyllä selvästi jonkinlaisena jälkenä putkessa.
                Se kyllä ottaa sieltä alta johonkin kiinnikkeeseen kiinni. Diy videolla leikkasivat palan pois kiinnikkeestä, mutta ite en lähteny räpeltää ku se meni sinne muutenkin.
                F06 640i GC M-sport.
                F22 M235i.
                F32 428i xDrive M-sport.
                E92 M3.
                E82 135i M-sport.
                E91 320D M-sport.

                Comment

                • ster
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2014
                  • 344
                  • Tku

                  #38
                  Tänään huomasin, että hukkaportti oli jäänyt auki.
                  Kun kaasua antaa, niin äänestä päätellen mäntä kyllä liikkuu, mutta jää näköjään auki pari milliä. Mistä voisi johtua? Aikaisemmin toiminut hyvin. Jousi on 11psi.

                  post without image is boring

                  image upload no compression
                  F06 640i GC M-sport.
                  F22 M235i.
                  F32 428i xDrive M-sport.
                  E92 M3.
                  E82 135i M-sport.
                  E91 320D M-sport.

                  Comment

                  • Pohjoisen Poika
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2014
                    • 464
                    • Lappi

                    #39
                    Sen kuuluu olla auki tyhjäkäynnillä. Samoin kun ajat rauhallisesti se on vähän auki. Heti kun painaa reilummin kaasua menee portti taas kiinni.
                    Ahtimet pyörivät koko ajan niin kovasti että siinä olisi muuten yliahtoa.
                    Näillä tiedoilla sanoisin että toimii just niin kuin kuuluu.

                    Comment

                    • ster
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2014
                      • 344
                      • Tku

                      #40
                      Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                      Sen kuuluu olla auki tyhjäkäynnillä. Samoin kun ajat rauhallisesti se on vähän auki. Heti kun painaa reilummin kaasua menee portti taas kiinni.
                      Ahtimet pyörivät koko ajan niin kovasti että siinä olisi muuten yliahtoa.
                      Näillä tiedoilla sanoisin että toimii just niin kuin kuuluu.
                      Okei, homma on sitte varmaan ihan reerassa!

                      Huomenna vien auton supparille ölyhuoltoon ja venakopan tiivisteen vaihtoon, hän vielä tsekkaa, että kaikki on ok. Pitää varmaan se bms oil catch can tilata.
                      F06 640i GC M-sport.
                      F22 M235i.
                      F32 428i xDrive M-sport.
                      E92 M3.
                      E82 135i M-sport.
                      E91 320D M-sport.

                      Comment

                      • Grandy
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2016
                        • 99
                        • Ristiina

                        #41
                        Originally posted by ASDTurku View Post
                        Joo pohjosen pojalle lähti mun vanhat putket kun Marteelius teki uudet
                        putket turboilta taakse. taakse vaihdettiin takaluukun pohja 1m:stä
                        mitään johtoja ei tarvinut vaihtaa. Lämpösuojat jätin pois ja ei ole
                        ollut mitään ongelmia. Aktiivihiilisäiliö käännettiin vaan uuteenpaikkaan.
                        Takavaimennin rakennettiin siten että siinä on pitkä ja lyhyt reitti ulos.
                        Tähän lyhyeen reittiin asennettiin sähkö käyttöinen läppä. Nyt kärsii
                        ajaa myös lapset kyydissä. saundit on muuten hyvät.

                        Pohjat tosta 135:stä taitaa olla vielä täällä 560hp 760Nm?
                        Ajettu 98e:llä
                        Moro..pakko kysyä tähän väliin että pitikö jotain erityistä lisätä perusjuttujen lisäksi että noihin lukemiin pääsit? Taitaa olla automaatti kun tuollaiset väännöt kestää? Itsellä menossa auto penkkiin ja tavoite 430/600 ja jotain Nm. manuaalilla. Autossa M-sportin putkisto Afe-ilmas. ja race-katit lähtökohtana, niin ja isompi välijäähdytin! Burger-tuning JB4 ollut kyllä myös mielessä kun kovasti siitä puhutaan.
                        Last edited by Grandy; 26-03-2016, 20:21.

                        Comment

                        • Pohjoisen Poika
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2014
                          • 464
                          • Lappi

                          #42
                          Vaikkei kysymys minulle ollutkaan ni kai tähän voi jotain kirjoittaa.
                          Manuaali on näissä oikeastaan se kestävämpi vaihtoehto. Kytkin on heikko, mutta sen kun on vaihtanut niin itse laatikko kestää.
                          +500hv tehoihin joutuu aina tehdä jotain turboille. Tohon 560hv bensalla, vaihtaa jo todella isot. Vaati custom flash eculle ja yleensä vielä toisen ohjaimen viereen.
                          Yleensä tehoa rajoittaa nakutus. E85:n ja bensan sekoituksella tai metanoli-ruiskutuksella pääsee suht helposti sinne 450hv lukemiin.

                          Tulehan 7.5 Turkuun dynopäiville. Siellä on kahdessa paikassa yhtäaikaa dynot kun yhteen ei mahdu. 335i ja 135i malleja on varmaan kymmen kunta autoa paikalla ihan ympäri Suomen. Jos vain ehtivät saada koneet läjään niin muutamastakin pitäisi lähteä +560hv lukemia.

                          Comment

                          • Grandy
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2016
                            • 99
                            • Ristiina

                            #43
                            Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                            Vaikkei kysymys minulle ollutkaan ni kai tähän voi jotain kirjoittaa.
                            Manuaali on näissä oikeastaan se kestävämpi vaihtoehto. Kytkin on heikko, mutta sen kun on vaihtanut niin itse laatikko kestää.
                            +500hv tehoihin joutuu aina tehdä jotain turboille. Tohon 560hv bensalla, vaihtaa jo todella isot. Vaati custom flash eculle ja yleensä vielä toisen ohjaimen viereen.
                            Yleensä tehoa rajoittaa nakutus. E85:n ja bensan sekoituksella tai metanoli-ruiskutuksella pääsee suht helposti sinne 450hv lukemiin.

                            Tulehan 7.5 Turkuun dynopäiville. Siellä on kahdessa paikassa yhtäaikaa dynot kun yhteen ei mahdu. 335i ja 135i malleja on varmaan kymmen kunta autoa paikalla ihan ympäri Suomen. Jos vain ehtivät saada koneet läjään niin muutamastakin pitäisi lähteä +560hv lukemia.
                            Kiitos kutsusta, saatan vaikka tulla! Tuo ohjelmointikieli on minulle vielä uutta ja nyt sellainen auto jonka kohdalla täytyy sitä hieman opiskella. Voitko näin aluksi vääntää mahd. pehmeästä rautalangasta tuo flash-juttu..ei ole tarvinnut noin syvälle koskaan mennä mutt aikomus olisi
                            ps. Monessa yhteydessä kysyn tätä samaa eli omani menossa penkkiin mutta vaihtoehtona olisi tuo Burger JB4 vaihtoehto..siinä olis noi etanolikartatkin mukana ym. muita hyvin juttuja mitä voisi itse säätää? Kiitos etukäteen!

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5438
                              • S:t Karins

                              #44
                              Originally posted by Grandy View Post
                              Kiitos kutsusta, saatan vaikka tulla! Tuo ohjelmointikieli on minulle vielä uutta ja nyt sellainen auto jonka kohdalla täytyy sitä hieman opiskella. Voitko näin aluksi vääntää mahd. pehmeästä rautalangasta tuo flash-juttu..ei ole tarvinnut noin syvälle koskaan mennä mutt aikomus olisi
                              ps. Monessa yhteydessä kysyn tätä samaa eli omani menossa penkkiin mutta vaihtoehtona olisi tuo Burger JB4 vaihtoehto..siinä olis noi etanolikartatkin mukana ym. muita hyvin juttuja mitä voisi itse säätää? Kiitos etukäteen!
                              Näistä liikkeelle:

                              ja
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • ASDTurku
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2013
                                • 145
                                • Turku

                                #45
                                Turbot

                                Joo olen vaihtanut Mitsun ahtimet vakioiden tilalle. Ne pitäis olla
                                hyvät +300hp tasoon kappale. Kun penkitin ja vertasin vakio turbolliseen
                                400hp versioon niin viivettä ei ollut yhtään enempää. Lisäksi kaikki missä
                                ilma kulkee on tuplattu kooltaan. Totta on että vakio Ecu riitti 500hp asti
                                sen jälkeen piti ottaa unichip käyttöön. Tuota 560hp ohjelmaa ei pystynyt
                                käyttämään luiston eston kanssa. Siinä meni väännön laskenta sekaisin
                                ja veto alkoi pumppaamaan. Eli nyt siis tasauspyörästö morjes ja Quaifen
                                lukko menossa paikoilleen. Lisäksi ecuun olen asentanut kartan vaihto kytkimen
                                millä pystyy lennossa vaitamaan 5:en kartan välillä. Nyt lähdetään tekemään
                                sitä 600hp karttaa.
                                Kytkintä en ole vaitanut. Onko vakio? Autolla oli ajettu ostettaessa noin
                                50 000km. Uskoisin ettei ole vielä kukaan vaihtanut. Luulen että kytkimeen
                                vaikuttaa auton järkevän mallinen vääntökäyrä ja turbojen jouhea toiminta.

                                Mulla pitäis olla uudet lukemat noin kuukauden sisään, jos vaan suuttimet
                                riittää tohon 600hp. Millä pakolämmöillä sitä nakutusta on alkanut tulemaan? Mulla pakolämpö max 710c ja ennakot pysyy vielä hyvin
                                ylhäälä. Ja kuinka korkeita pakolämpö olette uskaltaneet käyttää?
                                Mihin teillä nousee ahtolämmöt kesällä? Itsellä 40-43c kun ulkona +20.
                                Noi pakolämmöt on mitattu kanssa kesällä. Ja käyttäen 98e bensaa.
                                Luulen että tuolla e85 bensalla suttimet loppuu kesken?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎