Announcement

Collapse
No announcement yet.

135i viritys?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ASDTurku
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 145
    • Turku

dynopäivä

Ei tarvi. Mulla on itsellä Turussa Dyno.

Comment

• Grandy
      Bimmer Rookie
      • Mar 2016
      • 99
      • Ristiina

Originally posted by ASDTurku View Post
      Joo pohjosen pojalle lähti mun vanhat putket kun Marteelius teki uudet
      putket turboilta taakse. taakse vaihdettiin takaluukun pohja 1m:stä
      mitään johtoja ei tarvinut vaihtaa. Lämpösuojat jätin pois ja ei ole
      ollut mitään ongelmia. Aktiivihiilisäiliö käännettiin vaan uuteenpaikkaan.
      Takavaimennin rakennettiin siten että siinä on pitkä ja lyhyt reitti ulos.
      Tähän lyhyeen reittiin asennettiin sähkö käyttöinen läppä. Nyt kärsii
      ajaa myös lapset kyydissä. saundit on muuten hyvät.

Pohjat tosta 135:stä taitaa olla vielä täällä 560hp 760Nm?
      Ajettu 98e:llä
      Onko toi alipaineella toimivan läpän tarkoitus olla kylmäkäynnistyksessä kiinni kun itseäni suorastaan hävettä räjäyttää käyntiin kylmä kone aamu 6:lta..on kuin koko putki puuttuisi ja jonkin hetken päästä äänet kyllä rauhoittuu? Sinäkö se mainostit vaimo/minä-kytkintä läpälle tai joku muu sitten ;@)

Comment

• Grandy
        Bimmer Rookie
        • Mar 2016
        • 99
        • Ristiina

Joo olen vaihtanut Mitsun ahtimet vakioiden tilalle. Ne pitäis olla
        hyvät +300hp tasoon kappale. Kun penkitin ja vertasin vakio turbolliseen
        400hp versioon niin viivettä ei ollut yhtään enempää. Lisäksi kaikki missä
        ilma kulkee on tuplattu kooltaan. Totta on että vakio Ecu riitti 500hp asti
        sen jälkeen piti ottaa unichip käyttöön. Tuota 560hp ohjelmaa ei pystynyt
        käyttämään luiston eston kanssa. Siinä meni väännön laskenta sekaisin
        ja veto alkoi pumppaamaan. Eli nyt siis tasauspyörästö morjes ja Quaifen
        lukko menossa paikoilleen. Lisäksi ecuun olen asentanut kartan vaihto kytkimen
        millä pystyy lennossa vaitamaan 5:en kartan välillä. Nyt lähdetään tekemään
        sitä 600hp karttaa.
        Kytkintä en ole vaitanut. Onko vakio? Autolla oli ajettu ostettaessa noin
        50 000km. Uskoisin ettei ole vielä kukaan vaihtanut. Luulen että kytkimeen
        vaikuttaa auton järkevän mallinen vääntökäyrä ja turbojen jouhea toiminta.

Mulla pitäis olla uudet lukemat noin kuukauden sisään, jos vaan suuttimet
        riittää tohon 600hp. Millä pakolämmöillä sitä nakutusta on alkanut tulemaan? Mulla pakolämpö max 710c ja ennakot pysyy vielä hyvin
        ylhäälä. Ja kuinka korkeita pakolämpö olette uskaltaneet käyttää?
        Mihin teillä nousee ahtolämmöt kesällä? Itsellä 40-43c kun ulkona +20.
        Noi pakolämmöt on mitattu kanssa kesällä. Ja käyttäen 98e bensaa.
        Luulen että tuolla e85 bensalla suttimet loppuu kesken?
        Asiaa vasta opiskelleena ymmärsin että e85 tarvitsee isomman pa-pumpun, siis tuotoltaan mutta suuttimilla kai pärjäilee. Onko tuolla e85/98 suhteella myös merkitystä?

Comment

• yarski
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 312
          • Rauma

ja tämä vielä

ehkä se tärkein juttu...
          G26 i4 M50 supercharged
          ex: F36 440i xdrive msport
          ex: E91 335 lci xdrive msport

Comment

• yarski
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 312
            • Rauma

Originally posted by Grandy View Post
            Onko toi alipaineella toimivan läpän tarkoitus olla kylmäkäynnistyksessä kiinni kun itseäni suorastaan hävettä räjäyttää käyntiin kylmä kone aamu 6:lta..on kuin koko putki puuttuisi ja jonkin hetken päästä äänet kyllä rauhoittuu? Sinäkö se mainostit vaimo/minä-kytkintä läpälle tai joku muu sitten ;@)
            Se läppä on vakioasetuksilla kylmäkäynnistyksissä kiinni mutta mökä tulee "cold start" asetuksesta mikä org-softalla kestää 65sek. Tarkoitus lienee katalysaattorien lämmittäminen toimintakuntoon... tyhjäkäynti ylhäällä ja kai se kääntelee nokkien ajoituksia jotenkin ? Mr.ASD taisi tietää tarkemmin ?
            MHD-flashilla tuon saa pois ihan "täppä ruutuun" periaatteella tai sitten vaikka TunerPro-softalla karttaa muokkaamalla...
            Ota vaikka yhteyttä nim.merk.Blitz niin hoituu flashit+muut jutut asennuksineen
            Last edited by yarski; 27-03-2016, 20:32.
            G26 i4 M50 supercharged

Comment

• ASDTurku
              Bimmer Rookie
              • Dec 2013
              • 145
              • Turku

läppä

Kyllä se mielestni pitäisi olla alakierroksilla kiinni. Joo minä sitä sähkö läppää
              mainostin. On se muutenkin mukava, kun ajaa motarilla niin saa sen matalan
              tasaisen huminan pois niin musiikkikin kuulostaa paremalta. Sitten taas tarvittaessa voi napista kääntä lisää katu uskottavuutta.

Itse pienentelin noita kylmä ääniä muokkaamalla nokka ja ennakkokartoista
              katin lämmityksen pois. Toisin se pitäisi onnistua vielä helpommin muuttamalla
              ohjelmasta pelkästään terehold timeä. Jotenkin noin se meni. Aijon kokeilla
              vielä sitä, koska pitää vielä kylmälle koneelle turhan paljon kierroksia.

Comment

• yarski
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 312
                • Rauma

Kyllä se mielestni pitäisi olla alakierroksilla kiinni. Joo minä sitä sähkö läppää
                tasaisen huminan pois niin musiikkikin kuulostaa paremalta. Sitten taas tarvittaessa voi napista kääntä lisää katu uskottavuutta.

Juutuubissa näin joskus videopätkän jossa joku hemmo oli virittänyt ledin näyttämään koska läppä on kiinni / auki. Ei mennyt ihan suoraan kierrosten mukaan vaikka niin voisi luulla kyllä. Vaikutti myös kaasupolkimen asento eli paljonko oli vääntöpyyntö. Himmeä systeemi tuon perusteella
                Mä otin käynnistysmökän pois laittamalla kartasta "cold start duration" =0sec. Toimii hienosti 50% etanoliseokseen asti, sen jälkeen kylmäkäynnistys on vaikeampaa, pakkaskeleillä siis.

edit. ja jb4 on asetus jolla saa läpän pakotettua koko ajan auki tai vakiotoiminta. Kiva piirre sekin.
                G26 i4 M50 supercharged

Comment

• Grandy
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2016
                  • 99
                  • Ristiina

Paljon tulee opiskeltavaa jos tuo burgeri homma toteutuu! Jotenkin miellyttää ajatus siitä että voi hienosäätää konetta!
                  Last edited by Grandy; 28-03-2016, 08:41.

Comment

• Pohjoisen Poika
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2014
                    • 464
                    • Lappi

Mulla pitäis olla uudet lukemat noin kuukauden sisään, jos vaan suuttimet
                    riittää tohon 600hp. Millä pakolämmöillä sitä nakutusta on alkanut tulemaan? Mulla pakolämpö max 710c ja ennakot pysyy vielä hyvin
                    ylhäälä. Ja kuinka korkeita pakolämpö olette uskaltaneet käyttää?
                    Mihin teillä nousee ahtolämmöt kesällä? Itsellä 40-43c kun ulkona +20.
                    Noi pakolämmöt on mitattu kanssa kesällä. Ja käyttäen 98e bensaa.
                    Luulen että tuolla e85 bensalla suttimet loppuu kesken?
                    Tässä kohtaa tieto lisää tuskaa, enkä ole yhtään seurannut pakolämpöjä tai paineita. . Vesi/metanoliruiskutus sekä E85 polttoaineena laskevat molemmat sekä pakolämpöjä että -painetta. Tarkassa seurannassa oli säätö vaiheessa eikä tuolla 530hv vedossa reakoinut nakutusanturi ollenkaan.
                    Loppuu suuttimet kesken E85:n kanssa. Loppuu jo alle 500hv. Muutama lisä suutin laitetaan tulevalle kesälle. Metanoli tuossa aiemmin toimi lisä polttoaineena. Hyvin se toimii muttei sen varaan tahdo liikaa laskea.

Comment

• ASDTurku
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2013
                      • 145
                      • Turku

lisä suutin

Jos olet asentamassa lisäsuuttimia niin minulta löytyy adapteri levyjä
                      millä saa 6 suutinta kiinni imusarjan alapuolelle pois näkyvistä.
                      Levy on noin 25mm paksu ja sihen on koneistettu suuttimien paikat ja
                      kannen vasta pintaan urat alkuperäiselle imusarjan kumi tiivisteelle.
                      Vaatii jostain 7mm pinnapultit ja tietysti suuttimien polttoaine kiskon.

Itse suunnittelin että asentaisi konehuoneeseen kerääjäsäiliön johon
                      jotaisi moottorilta palaavan bensan. Ja siihen oma pumppu lisäsuuttimille.
                      Tästä systeemistä 1 paluu tankkiin. Pysyisi lisäsuuttimien bensan paine
                      vakiona jotta oli helpompi tehdä lisäsuuttimille omat kartat.

Comment

• Grandy
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2016
                        • 99
                        • Ristiina

Oletteko käyttäneet Android-sovelluksia, JB4, MHD Flasher N54 ja kayttökokemuksia niistä?

Comment

• ASDTurku
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2013
                          • 145
                          • Turku

järjestelmä

käytän Procede oupen tablet laitetta ja Tunerpro ohjelmaa karttojen
                          muokkaukseen. Olen käyttäny myös Gallettoa ja CMD:tä lukemiseen
                          ja kirjoittamiseen.

Comment

• Pohjoisen Poika
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2014
                            • 464
                            • Lappi

Se mhd on todella toimiva ohjelmointiin. Ei tarvitse juurikaan perehtyä asiaan kuhan lukee ohjeet kunnolla läpi. Mhd on myös karttoja jotka on suunniteltu käytettäväksi yhdessä jb4:n kanssa. Se on jo todella hyvä vaihtoehto.
                            MHD vs Karala/Harinen/ketänäitänyton niin se MHD on todella paljon parempi. Siinä on todella laajasti saatu ohitettua vääntöön ja ahtopaineeseen liittyviä ohjelmallisia turvarajoja

Kiitos paljon. Osat polttoaine puolelle on jo varastossa odottamassa asennusta.

Comment

• Grandy
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2016
                              • 99
                              • Ristiina

Kiitos, tuo on hyvä tietää kun autooni tulee tod.näk. tuo JB4. Toinen sovellus oli JB4:n ohjaamiseen tarkoitettu softa, pelkkä JB nimeltään..vai ymmärsinkö oikein? Eli tehdään kartan vaihdot ym. puhelimen kautta mitkä tehdään normaalisti rattinappien kautta? Softa maksaa kylläkin 20e tai jotain
                              Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                              Se mhd on todella toimiva ohjelmointiin. Ei tarvitse juurikaan perehtyä asiaan kuhan lukee ohjeet kunnolla läpi. Mhd on myös karttoja jotka on suunniteltu käytettäväksi yhdessä jb4:n kanssa. Se on jo todella hyvä vaihtoehto.
                              MHD vs Karala/Harinen/ketänäitänyton niin se MHD on todella paljon parempi. Siinä on todella laajasti saatu ohitettua vääntöön ja ahtopaineeseen liittyviä ohjelmallisia turvarajoja

Kiitos paljon. Osat polttoaine puolelle on jo varastossa odottamassa asennusta.

Comment

• Pohjoisen Poika
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2014
                                • 464
                                • Lappi

JB4:sta ei voi säätää kaikkea ja osaa arvoista voi vain "hieno säätää".
                                Nämä pitää sitten säätää ohjelmoimalla ecua. Osan arvoista niin kuin ahtopaine voi säätää suoraan jb4:sta vaikka kesken ajon. Siihen se on todella hyvä.
                                Kannattaa tosiaan tilata ja asennuttaa toi boksi vaikka Blitz:ltä (virallinen edustaja). Saa käyttökoulutuksen samaan rahaan. JB4 & katittomat downpipet on hyvä lähtö. Tuo ohjelmointi siihen vielä iso plussa. Nm hoikkas taisi just vaihtaa inletit. Hänellä on varmasti vapaavirtaussuodattimet edullisesti jos tahtoo.

Edit: sitten kun vielä osaisi lukea. Joo tuo jb4 ohjelma on sen boksin ohjaukseen. Lähes kaiken saa tehtyä ratista mutta on paljon selvempi käyttää tuota ohjelmaa. Isoin käyttö on kuitenkin live loggaus. Saadaan seurattua ja tallennettua auton anturitietoja ajon aikana. Nähdään esimerkiksi kuinka pitkään bensapumput jaksavat mukana.

Pitäisi ehkä jatkaa tuolla 335i + jb4 ketjussa.
                                Last edited by Pohjoisen Poika; 30-03-2016, 15:44.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎