Joo pohjosen pojalle lähti mun vanhat putket kun Marteelius teki uudet
putket turboilta taakse. taakse vaihdettiin takaluukun pohja 1m:stä
mitään johtoja ei tarvinut vaihtaa. Lämpösuojat jätin pois ja ei ole
ollut mitään ongelmia. Aktiivihiilisäiliö käännettiin vaan uuteenpaikkaan.
Takavaimennin rakennettiin siten että siinä on pitkä ja lyhyt reitti ulos.
Tähän lyhyeen reittiin asennettiin sähkö käyttöinen läppä. Nyt kärsii
ajaa myös lapset kyydissä. saundit on muuten hyvät.
Pohjat tosta 135:stä taitaa olla vielä täällä 560hp 760Nm?
Ajettu 98e:llä
Onko toi alipaineella toimivan läpän tarkoitus olla kylmäkäynnistyksessä kiinni kun itseäni suorastaan hävettä räjäyttää käyntiin kylmä kone aamu 6:lta..on kuin koko putki puuttuisi ja jonkin hetken päästä äänet kyllä rauhoittuu? Sinäkö se mainostit vaimo/minä-kytkintä läpälle tai joku muu sitten ;@)
Joo olen vaihtanut Mitsun ahtimet vakioiden tilalle. Ne pitäis olla
hyvät +300hp tasoon kappale. Kun penkitin ja vertasin vakio turbolliseen
400hp versioon niin viivettä ei ollut yhtään enempää. Lisäksi kaikki missä
ilma kulkee on tuplattu kooltaan. Totta on että vakio Ecu riitti 500hp asti
sen jälkeen piti ottaa unichip käyttöön. Tuota 560hp ohjelmaa ei pystynyt
käyttämään luiston eston kanssa. Siinä meni väännön laskenta sekaisin
ja veto alkoi pumppaamaan. Eli nyt siis tasauspyörästö morjes ja Quaifen
lukko menossa paikoilleen. Lisäksi ecuun olen asentanut kartan vaihto kytkimen
millä pystyy lennossa vaitamaan 5:en kartan välillä. Nyt lähdetään tekemään
sitä 600hp karttaa.
Kytkintä en ole vaitanut. Onko vakio? Autolla oli ajettu ostettaessa noin
50 000km. Uskoisin ettei ole vielä kukaan vaihtanut. Luulen että kytkimeen
vaikuttaa auton järkevän mallinen vääntökäyrä ja turbojen jouhea toiminta.
Mulla pitäis olla uudet lukemat noin kuukauden sisään, jos vaan suuttimet
riittää tohon 600hp. Millä pakolämmöillä sitä nakutusta on alkanut tulemaan? Mulla pakolämpö max 710c ja ennakot pysyy vielä hyvin
ylhäälä. Ja kuinka korkeita pakolämpö olette uskaltaneet käyttää?
Mihin teillä nousee ahtolämmöt kesällä? Itsellä 40-43c kun ulkona +20.
Noi pakolämmöt on mitattu kanssa kesällä. Ja käyttäen 98e bensaa.
Luulen että tuolla e85 bensalla suttimet loppuu kesken?
Asiaa vasta opiskelleena ymmärsin että e85 tarvitsee isomman pa-pumpun, siis tuotoltaan mutta suuttimilla kai pärjäilee. Onko tuolla e85/98 suhteella myös merkitystä?
Onko toi alipaineella toimivan läpän tarkoitus olla kylmäkäynnistyksessä kiinni kun itseäni suorastaan hävettä räjäyttää käyntiin kylmä kone aamu 6:lta..on kuin koko putki puuttuisi ja jonkin hetken päästä äänet kyllä rauhoittuu? Sinäkö se mainostit vaimo/minä-kytkintä läpälle tai joku muu sitten ;@)
Se läppä on vakioasetuksilla kylmäkäynnistyksissä kiinni mutta mökä tulee "cold start" asetuksesta mikä org-softalla kestää 65sek. Tarkoitus lienee katalysaattorien lämmittäminen toimintakuntoon... tyhjäkäynti ylhäällä ja kai se kääntelee nokkien ajoituksia jotenkin ? Mr.ASD taisi tietää tarkemmin ?
MHD-flashilla tuon saa pois ihan "täppä ruutuun" periaatteella tai sitten vaikka TunerPro-softalla karttaa muokkaamalla...
Ota vaikka yhteyttä nim.merk.Blitz niin hoituu flashit+muut jutut asennuksineen
Kyllä se mielestni pitäisi olla alakierroksilla kiinni. Joo minä sitä sähkö läppää
mainostin. On se muutenkin mukava, kun ajaa motarilla niin saa sen matalan
tasaisen huminan pois niin musiikkikin kuulostaa paremalta. Sitten taas tarvittaessa voi napista kääntä lisää katu uskottavuutta.
Itse pienentelin noita kylmä ääniä muokkaamalla nokka ja ennakkokartoista
katin lämmityksen pois. Toisin se pitäisi onnistua vielä helpommin muuttamalla
ohjelmasta pelkästään terehold timeä. Jotenkin noin se meni. Aijon kokeilla
vielä sitä, koska pitää vielä kylmälle koneelle turhan paljon kierroksia.
Kyllä se mielestni pitäisi olla alakierroksilla kiinni. Joo minä sitä sähkö läppää
mainostin. On se muutenkin mukava, kun ajaa motarilla niin saa sen matalan
tasaisen huminan pois niin musiikkikin kuulostaa paremalta. Sitten taas tarvittaessa voi napista kääntä lisää katu uskottavuutta.
Itse pienentelin noita kylmä ääniä muokkaamalla nokka ja ennakkokartoista
katin lämmityksen pois. Toisin se pitäisi onnistua vielä helpommin muuttamalla
ohjelmasta pelkästään terehold timeä. Jotenkin noin se meni. Aijon kokeilla
vielä sitä, koska pitää vielä kylmälle koneelle turhan paljon kierroksia.
Juutuubissa näin joskus videopätkän jossa joku hemmo oli virittänyt ledin näyttämään koska läppä on kiinni / auki. Ei mennyt ihan suoraan kierrosten mukaan vaikka niin voisi luulla kyllä. Vaikutti myös kaasupolkimen asento eli paljonko oli vääntöpyyntö. Himmeä systeemi tuon perusteella
Mä otin käynnistysmökän pois laittamalla kartasta "cold start duration" =0sec. Toimii hienosti 50% etanoliseokseen asti, sen jälkeen kylmäkäynnistys on vaikeampaa, pakkaskeleillä siis.
edit. ja jb4 on asetus jolla saa läpän pakotettua koko ajan auki tai vakiotoiminta. Kiva piirre sekin.
Kyllä se mielestni pitäisi olla alakierroksilla kiinni. Joo minä sitä sähkö läppää
mainostin. On se muutenkin mukava, kun ajaa motarilla niin saa sen matalan
tasaisen huminan pois niin musiikkikin kuulostaa paremalta. Sitten taas tarvittaessa voi napista kääntä lisää katu uskottavuutta.
Itse pienentelin noita kylmä ääniä muokkaamalla nokka ja ennakkokartoista
katin lämmityksen pois. Toisin se pitäisi onnistua vielä helpommin muuttamalla
ohjelmasta pelkästään terehold timeä. Jotenkin noin se meni. Aijon kokeilla
vielä sitä, koska pitää vielä kylmälle koneelle turhan paljon kierroksia.
Paljon tulee opiskeltavaa jos tuo burgeri homma toteutuu! Jotenkin miellyttää ajatus siitä että voi hienosäätää konetta!
Mulla pitäis olla uudet lukemat noin kuukauden sisään, jos vaan suuttimet
riittää tohon 600hp. Millä pakolämmöillä sitä nakutusta on alkanut tulemaan? Mulla pakolämpö max 710c ja ennakot pysyy vielä hyvin
ylhäälä. Ja kuinka korkeita pakolämpö olette uskaltaneet käyttää?
Mihin teillä nousee ahtolämmöt kesällä? Itsellä 40-43c kun ulkona +20.
Noi pakolämmöt on mitattu kanssa kesällä. Ja käyttäen 98e bensaa.
Luulen että tuolla e85 bensalla suttimet loppuu kesken?
Tässä kohtaa tieto lisää tuskaa, enkä ole yhtään seurannut pakolämpöjä tai paineita. . Vesi/metanoliruiskutus sekä E85 polttoaineena laskevat molemmat sekä pakolämpöjä että -painetta. Tarkassa seurannassa oli säätö vaiheessa eikä tuolla 530hv vedossa reakoinut nakutusanturi ollenkaan.
Loppuu suuttimet kesken E85:n kanssa. Loppuu jo alle 500hv. Muutama lisä suutin laitetaan tulevalle kesälle. Metanoli tuossa aiemmin toimi lisä polttoaineena. Hyvin se toimii muttei sen varaan tahdo liikaa laskea.
Jos olet asentamassa lisäsuuttimia niin minulta löytyy adapteri levyjä
millä saa 6 suutinta kiinni imusarjan alapuolelle pois näkyvistä.
Levy on noin 25mm paksu ja sihen on koneistettu suuttimien paikat ja
kannen vasta pintaan urat alkuperäiselle imusarjan kumi tiivisteelle.
Vaatii jostain 7mm pinnapultit ja tietysti suuttimien polttoaine kiskon.
Itse suunnittelin että asentaisi konehuoneeseen kerääjäsäiliön johon
jotaisi moottorilta palaavan bensan. Ja siihen oma pumppu lisäsuuttimille.
Tästä systeemistä 1 paluu tankkiin. Pysyisi lisäsuuttimien bensan paine
vakiona jotta oli helpompi tehdä lisäsuuttimille omat kartat.
käytän Procede oupen tablet laitetta ja Tunerpro ohjelmaa karttojen
muokkaukseen. Olen käyttäny myös Gallettoa ja CMD:tä lukemiseen
ja kirjoittamiseen.
Se mhd on todella toimiva ohjelmointiin. Ei tarvitse juurikaan perehtyä asiaan kuhan lukee ohjeet kunnolla läpi. Mhd on myös karttoja jotka on suunniteltu käytettäväksi yhdessä jb4:n kanssa. Se on jo todella hyvä vaihtoehto.
MHD vs Karala/Harinen/ketänäitänyton niin se MHD on todella paljon parempi. Siinä on todella laajasti saatu ohitettua vääntöön ja ahtopaineeseen liittyviä ohjelmallisia turvarajoja
Kiitos paljon. Osat polttoaine puolelle on jo varastossa odottamassa asennusta.
Kiitos, tuo on hyvä tietää kun autooni tulee tod.näk. tuo JB4. Toinen sovellus oli JB4:n ohjaamiseen tarkoitettu softa, pelkkä JB nimeltään..vai ymmärsinkö oikein? Eli tehdään kartan vaihdot ym. puhelimen kautta mitkä tehdään normaalisti rattinappien kautta? Softa maksaa kylläkin 20e tai jotain
Se mhd on todella toimiva ohjelmointiin. Ei tarvitse juurikaan perehtyä asiaan kuhan lukee ohjeet kunnolla läpi. Mhd on myös karttoja jotka on suunniteltu käytettäväksi yhdessä jb4:n kanssa. Se on jo todella hyvä vaihtoehto.
MHD vs Karala/Harinen/ketänäitänyton niin se MHD on todella paljon parempi. Siinä on todella laajasti saatu ohitettua vääntöön ja ahtopaineeseen liittyviä ohjelmallisia turvarajoja
Kiitos paljon. Osat polttoaine puolelle on jo varastossa odottamassa asennusta.
JB4:sta ei voi säätää kaikkea ja osaa arvoista voi vain "hieno säätää".
Nämä pitää sitten säätää ohjelmoimalla ecua. Osan arvoista niin kuin ahtopaine voi säätää suoraan jb4:sta vaikka kesken ajon. Siihen se on todella hyvä.
Kannattaa tosiaan tilata ja asennuttaa toi boksi vaikka Blitz:ltä (virallinen edustaja). Saa käyttökoulutuksen samaan rahaan. JB4 & katittomat downpipet on hyvä lähtö. Tuo ohjelmointi siihen vielä iso plussa. Nm hoikkas taisi just vaihtaa inletit. Hänellä on varmasti vapaavirtaussuodattimet edullisesti jos tahtoo.
Edit: sitten kun vielä osaisi lukea. Joo tuo jb4 ohjelma on sen boksin ohjaukseen. Lähes kaiken saa tehtyä ratista mutta on paljon selvempi käyttää tuota ohjelmaa. Isoin käyttö on kuitenkin live loggaus. Saadaan seurattua ja tallennettua auton anturitietoja ajon aikana. Nähdään esimerkiksi kuinka pitkään bensapumput jaksavat mukana.
Comment