Announcement

Collapse
No announcement yet.

135i viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pwd83
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1004
    • Espoo

    #76
    Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
    Noiden kanssa ei muutu mikään. TiAL dumppi jos tulee niin kannattaa ennen asentamista katsoa että siellä on oikea (kirkas/maalaamaton) jousi sisällä ja että mäntä liikkuu. Voi siis jumittua o-renkaaseen kun on pitkään ollut paikallaan.
    En tiiä onko tial vai mikä on😂 siis toi mikä tossa postauksessa on!.

    Olisi kysymys kaikille 135 tietäjille! Tuossa omassa tulee teho vähän portaittain. Onko joku vika vai onko ominaisuus?

    Comment

    • Pohjoisen Poika
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 464
      • Lappi

      #77
      On se TiAL sitten. Pitäisi olla oikea jousi, mutta muutama poikkeus on ollut. Ruuvit pois ja kansi auki. Sillä se selviää.

      Tulee se teho selvästi portaittain. Isommilla turboilla vielä korostuu.

      Comment

      • pwd83
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1004
        • Espoo

        #78
        Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
        On se TiAL sitten. Pitäisi olla oikea jousi, mutta muutama poikkeus on ollut. Ruuvit pois ja kansi auki. Sillä se selviää.

        Tulee se teho selvästi portaittain. Isommilla turboilla vielä korostuu.
        Kolmosella ku laittaa lapun lattiaan vaikka 1500 kierroksesta ni tuntee ainakin 4-5 porrasta.

        Ja tosiaan vaan täyskiihdytyksessä tuollaisessa tilanteessa. Jos paikalta lähtee lappu lattiassa niin ei niinkään tunnu vaihteiden läpi portaita yhtä selvästi.

        Comment

        • Hiace
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2011
          • 1203
          • Helsinki/Joensuu

          #79
          Originally posted by pwd83 View Post
          En tiiä onko tial vai mikä on😂 siis toi mikä tossa postauksessa on!.

          Olisi kysymys kaikille 135 tietäjille! Tuossa omassa tulee teho vähän portaittain. Onko joku vika vai onko ominaisuus?
          Tuo portaisuus on tietysti vähän häilyvä käsite, mutta omasta mielestä vakio tehontuotto on aika tasainen ja en itse ainakaan huomannut mitään portaita. Toki 4-5 trpm alkaa vetämään kovempaa. Viritetyllä sitten huomaa, kun kierrokset kasvaa ja toinen turbo alkaa työntämään ja tulee jonkinlainen potku perseille pienellä viiveellä.
          F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

          Comment

          • Hiace
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2011
            • 1203
            • Helsinki/Joensuu

            #80
            Originally posted by pwd83 View Post
            Kolmosella ku laittaa lapun lattiaan vaikka 1500 kierroksesta ni tuntee ainakin 4-5 porrasta.

            Ja tosiaan vaan täyskiihdytyksessä tuollaisessa tilanteessa. Jos paikalta lähtee lappu lattiassa niin ei niinkään tunnu vaihteiden läpi portaita yhtä selvästi.
            Jos sulla oli se Alpinan ohjelma, niin melkein vaihtaisin sen MHD Stage 1:een (jos pidät muuten vakiona). Sillä saa sen 380hp vähintään ja itsellä antoi dynossa 400hp/500nm. Toimii tosi hyvin. Lisätietoa tuolta 335i-viritysketjusta. Tarttet Android-tabletin, MHD-appsin+lisenssin (yht.150 dollaria), OBD-USB-kaapelin ja esim. Clas Ohlsonin 15A pikalaturin ja asentuu 30 minuutissa.
            F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

            Comment

            • pwd83
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1004
              • Espoo

              #81
              Originally posted by Hiace View Post
              Jos sulla oli se Alpinan ohjelma, niin melkein vaihtaisin sen MHD Stage 1:een (jos pidät muuten vakiona). Sillä saa sen 380hp vähintään ja itsellä antoi dynossa 400hp/500nm. Toimii tosi hyvin. Lisätietoa tuolta 335i-viritysketjusta. Tarttet Android-tabletin, MHD-appsin+lisenssin (yht.150 dollaria), OBD-USB-kaapelin ja esim. Clas Ohlsonin 15A pikalaturin ja asentuu 30 minuutissa.
              Kiitos vinkistä. Ajattelin ehkä käydä aj techillä ni saa tehtyä autokohtaisen ohjelman!

              Oon vähän herkkä tän yksilön kanssa ku on täysin uudenveroinen! 25tkm ajettuja 2008 Suomi autoja kun ei kasva puissa😔

              Comment

              • ster
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2014
                • 344
                • Tku

                #82
                Onnea hankinnasta! Onko tuo tosiaan is? Tuon vähän ajetun yksilön olen joskus nettiautosta bongannutkin, ja muistaakseni oli ihan 135i. Toki voi olla väärässäkin. 135is:ässä on vakiona performance power kit ja performance putkisto, joka on jo valmiiksi aikas kova ääninen. :think

                En nyt halua yllyttää, mutta osta vaan suoraan Jb4. Nälkä kasvaa jokatapauksessa syödessä. Omasta mielestä rahalle parempi vastine ja ominaisuuksia riittää. No mutta noistahan löytyykin jo keskusteluja, asiasta paremmin tietävien toimesta.
                F06 640i GC M-sport.
                F22 M235i.
                F32 428i xDrive M-sport.
                E92 M3.
                E82 135i M-sport.
                E91 320D M-sport.

                Comment

                • pwd83
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1004
                  • Espoo

                  #83
                  Originally posted by ster View Post
                  Onnea hankinnasta! Onko tuo tosiaan is? Tuon vähän ajetun yksilön olen joskus nettiautosta bongannutkin, ja muistaakseni oli ihan 135i. Toki voi olla väärässäkin. 135is:ässä on vakiona performance power kit ja performance putkisto, joka on jo valmiiksi aikas kova ääninen. :think

                  En nyt halua yllyttää, mutta osta vaan suoraan Jb4. Nälkä kasvaa jokatapauksessa syödessä. Omasta mielestä rahalle parempi vastine ja ominaisuuksia riittää. No mutta noistahan löytyykin jo keskusteluja, asiasta paremmin tietävien toimesta.
                  Moi. Joo eiköhän ole tosiaan ihan "i" jostain syystä kaikki vin decoderit antaa tuolle 135is siihen malli kohtaan😤 mutta ei kuitenkaan tarkoita kyllä vissiin et olisi "is" lukeeko muilla myös decodereissa sama?

                  Kiitos haluan pitää tämän siellä max 400 tienoilla🙌

                  Comment

                  • Pohjoisen Poika
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2014
                    • 464
                    • Lappi

                    #84
                    Originally posted by ster View Post
                    Onnea hankinnasta! Onko tuo tosiaan is? Tuon vähän ajetun yksilön olen joskus nettiautosta bongannutkin, ja muistaakseni oli ihan 135i. Toki voi olla väärässäkin. 135is:ässä on vakiona performance power kit ja performance putkisto, joka on jo valmiiksi aikas kova ääninen. :think

                    En nyt halua yllyttää, mutta osta vaan suoraan Jb4. Nälkä kasvaa jokatapauksessa syödessä. Omasta mielestä rahalle parempi vastine ja ominaisuuksia riittää. No mutta noistahan löytyykin jo keskusteluja, asiasta paremmin tietävien toimesta.
                    Ei ole ja melkein kaikki näistä on is versioita. Yllätyin omankin kanssa kun tarkistin varustelistaa ja virallisena mallimerkintä komeili is.
                    Silti Power kitin ja putkiston joutui asentamaan itse,

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      #85
                      Tuossa aikaisemmin juttua Tial-dumpeista. Mulla on Tial-kopio. Laitoin sen jousen mikä oli sisällä, mukana tuli myös jousi joka ilmon mukaan SC-käyttöön.




                      Toimiiko tuo nyt oikein, näyttää verkkaiselle liikkeet (tuo kiinni meneminen ja meneekö edes kokonaan kiinni "moottorijarrulla). Tuossa paikallaan kaasutellessa ensin on pienemmilla kierroksilla kaasuttelua (jonkun aikaa pidän kierrokset tasaisena oisko ollu reilu 2000) ja lopussa käyttää kovemmilla kierroksilla jolloin dumppi avautuu, mutta kiinni näyttää menevän hitaasti. :think

                      Ei oo aikasemmin dumppia ollu, eikä tullu läheltä kateltua/kuunneltua missään autossa, mutta videoista jääny semmoinen kuva että ääni on semmoinen kuin "ruoskalla iskisi", tms. nopea "suhaus".

                      Kyllä tuo ajossa suhahtaa kun kaasun päästää, yms. JB4stä laitoin menu 10 maksimiin, niin suhinaa tuntuu olevan pienellä kuormalla enemmän.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • pwd83
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1004
                        • Espoo

                        #86
                        Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                        Dp tuo ison muutoksen toimintaan ja kivasti ääntä lisää.
                        Tuo loppu putken päivitys on tuntuva, mutta ei lähellekään sitä luokkaa jonka DP:t saa aikaiseksi. Ennemmin kannattaa käyttää ne rahat vaikka alustaan tai metanoliruiskutukseen. On enemmän hyötyä. Jos alkaa muuten olemaan paketti kasassa ni sitten katsoo uudestaan.
                        Onkohan autolleni tehty jotain onnistunutta koska ei kyllä ole minkään laista turbo lagia!

                        Onko näissä normaalisti sitten tuntuva viive?

                        Comment

                        • ster
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2014
                          • 344
                          • Tku

                          #87
                          En ainakaan omassa perseessä tunne mitään lagia.
                          F06 640i GC M-sport.
                          F22 M235i.
                          F32 428i xDrive M-sport.
                          E92 M3.
                          E82 135i M-sport.
                          E91 320D M-sport.

                          Comment

                          • pwd83
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1004
                            • Espoo

                            #88
                            Onko näissä järeämmät jarrut kun 335i:ssä?

                            Comment

                            • Pohjoisen Poika
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2014
                              • 464
                              • Lappi

                              #89
                              On, tosin E9x on saatavana Performance setti joka on sitten isommilla levyillä.

                              Comment

                              • Mikaatm
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2007
                                • 560
                                • Vantaa

                                #90
                                Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                                On, tosin E9x on saatavana Performance setti joka on sitten isommilla levyillä.
                                Ei tietääkseni ole vieläkään saatavissa e9x 335i/d Performance jarruja.

                                Edit:

                                Eikös 135i vakiojarrut ole samat kuin e9x saatavat performance jarrut? Mutta kun performance jarruja ei saa e9x 335i/d niin onko nämä sitten isommat. Vakiona e9x 335i/d on 348x30 levyt edessä.
                                Last edited by Mikaatm; 15-05-2016, 22:41.
                                450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎