Announcement

Collapse
No announcement yet.

135i viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5438
    • S:t Karins

    Tulppa, suutin tai HPFP. Tyyppivikoja kaikki.
    Suuttimien korjausarvot sekä railipaine kannattaa katsoa ensin.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • Grandy
      Bimmer Rookie
      • Mar 2016
      • 99
      • Ristiina

      Originally posted by Tommix View Post
      Tulppa, suutin tai HPFP. Tyyppivikoja kaikki.
      Suuttimien korjausarvot sekä railipaine kannattaa katsoa ensin.
      Kiitos vinkistä! Onko pelkästään HPFP vaihtoehtona jos esim. matalapaine pumppu ei tuota riittävästi ja jaksa ruokkia korkepainepmppua ja siitä syystä aiheuttaisi toimintahäiriöitä? tietenkin railipaineen tarkastus on tehtävä mutta kertooko se suoraan HPFP:n kunnon jos se ei saa riittävästi kakkua? Kerran taisin katsoa jotain suuttimien arvoja ja olivat melko saman suuntaisia..saako heittoja olla paljon arvojen kesken..toivottavasti en kysynyt liian hankalasti

      Comment

      • Pohjoisen Poika
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 464
        • Lappi

        Originally posted by Grandy View Post
        Kiitos vinkistä! Onko pelkästään HPFP vaihtoehtona jos esim. matalapaine pumppu ei tuota riittävästi ja jaksa ruokkia korkepainepmppua ja siitä syystä aiheuttaisi toimintahäiriöitä? tietenkin railipaineen tarkastus on tehtävä mutta kertooko se suoraan HPFP:n kunnon jos se ei saa riittävästi kakkua? Kerran taisin katsoa jotain suuttimien arvoja ja olivat melko saman suuntaisia..saako heittoja olla paljon arvojen kesken..toivottavasti en kysynyt liian hankalasti
        Pääsetkö sie loggaamaan livenä autoa? Virittäessä matalapainepumppu kyykkää tosiaan ensimmäisten osien mukana. Korkeapaine tulee toki mukana alas siinä kohtaa.
        Ei se lpfp kyllä tyhjäkäynnillä oireile ensimmäisenä. Hpfp voi kyllä oireilla. Tulppa, puola, suutin, hpfp tuossa järjestyksessä ehtisin.

        Sinne aikaisempaan kysymykseen. On niillä mhd betoilla porukka ajellut. N54 Tech foorumilla voi seurata aika hyvin mhd kehitystä jos tahtoo. Tosi hyviä karttoja siellä on. Yhtään jos enemmän muokkaa autoa niin sitten custom ohjelma on ainut hyvin toimiva vaihtoehto. En usko että Tommix auto tai tämä oma toimisi juuri yhtään ilman yksilöllisesti muokattua softaa.

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5438
          • S:t Karins

          Originally posted by Grandy View Post
          Kiitos vinkistä! Onko pelkästään HPFP vaihtoehtona jos esim. matalapaine pumppu ei tuota riittävästi ja jaksa ruokkia korkepainepmppua ja siitä syystä aiheuttaisi toimintahäiriöitä? tietenkin railipaineen tarkastus on tehtävä mutta kertooko se suoraan HPFP:n kunnon jos se ei saa riittävästi kakkua? Kerran taisin katsoa jotain suuttimien arvoja ja olivat melko saman suuntaisia..saako heittoja olla paljon arvojen kesken..toivottavasti en kysynyt liian hankalasti
          Korkeapainepumppua ennen on matalapainepuolen paineanturi. Sen pitäisi heittää herjaa jos tankissa oleva lpfp kyykkää.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Grandy
            Bimmer Rookie
            • Mar 2016
            • 99
            • Ristiina

            Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
            Pääsetkö sie loggaamaan livenä autoa? Virittäessä matalapainepumppu kyykkää tosiaan ensimmäisten osien mukana. Korkeapaine tulee toki mukana alas siinä kohtaa.
            Ei se lpfp kyllä tyhjäkäynnillä oireile ensimmäisenä. Hpfp voi kyllä oireilla. Tulppa, puola, suutin, hpfp tuossa järjestyksessä ehtisin.

            Sinne aikaisempaan kysymykseen. On niillä mhd betoilla porukka ajellut. N54 Tech foorumilla voi seurata aika hyvin mhd kehitystä jos tahtoo. Tosi hyviä karttoja siellä on. Yhtään jos enemmän muokkaa autoa niin sitten custom ohjelma on ainut hyvin toimiva vaihtoehto. En usko että Tommix auto tai tämä oma toimisi juuri yhtään ilman yksilöllisesti muokattua softaa.
            Omassa autossani on perussetti jotka autoon laitettava kun tehoja haluaa lisää, katittomat DP:t, Afe-intake, M-performance putkisto ja Forge-välijäähy eli näillä kikkeillä, niin ja vakio ahtimet. Nyt Käytössä MHD:n stage2+ ja M-boostin lisenssin vielä hankin. En ole perehtynyt muihin custom-ohjelmiin ja jos sellaisia on mahdollista kokeilla niin vinkkejä, linkkejä kiitos..ainakaan penkitys ei tule tällä hetkellä mieleen kun nämä ohjelmat toimivat hienosti ja niitä voi muokata vaikka matkalla, tien varressa! Auto toimii ihan hienosti tällä nykyisellä Beta-ohjelmalla eli se viimeisin mikä päivittynyt sovellukseen. Uudet tulpat+puolat tilattu ja katsotaan mihin se vaikuttaa..tyhjäkäynti röpötykset haluaisin pois.Vanos-solenoidit puhdistin ja sillä ei ollut vaikutusta mutta vikakoodeja niistä ei ole tullut. Täytyy vielä enemmän perehtyä tuohon Ista-D:hen kun itse autoani pääasiassa laittelen

            Comment

            • Grandy
              Bimmer Rookie
              • Mar 2016
              • 99
              • Ristiina

              Mitä vaihtoehtoja löytyy logitukselle? Itselläni olis tuossa MHD:ssä Monitor module vaihtoehtona, mutta nyt ei ainakaan ole mahdollisuutta sitä ostaa. Onko muita vaihtoehtoja? Alusta pitäen ollut "ongelmana" 1-vaihteella kiihdytys eli lusikka pohjaan ja melko pian kone kyykkää niin sanotusti ja lyö putkeen kunnon tusahdukset..ahdot katkeaa todennäköisesti ja huomaa kun 2-vaihteen laittaa perään niin meno on laiskaa, ennen kun ahdot taas nousee?? Koneen kierroksia en siinä kerkeä seurata ym. mutta "viivaa" ei voi asfalttiin piirtää vaikka renkaita yleensä säästelenkin. Jos lähtee rauhallisemmin ja vaihtaa ajoissa kakkoselle auto vetää aika raikkaasti eikä ongelmia ole. Oon tätä joskus aemmin kysynyt ja en siihen mitään apuja saanut ja en ehkä osannut oireita kuvailla oikein. Logitus auttaisi asiaa ettei tarvitse arvailla.

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                Originally posted by Grandy View Post
                Mitä vaihtoehtoja löytyy logitukselle? Itselläni olis tuossa MHD:ssä Monitor module vaihtoehtona, mutta nyt ei ainakaan ole mahdollisuutta sitä ostaa. Onko muita vaihtoehtoja? Alusta pitäen ollut "ongelmana" 1-vaihteella kiihdytys eli lusikka pohjaan ja melko pian kone kyykkää niin sanotusti ja lyö putkeen kunnon tusahdukset..ahdot katkeaa todennäköisesti ja huomaa kun 2-vaihteen laittaa perään niin meno on laiskaa, ennen kun ahdot taas nousee?? Koneen kierroksia en siinä kerkeä seurata ym. mutta "viivaa" ei voi asfalttiin piirtää vaikka renkaita yleensä säästelenkin. Jos lähtee rauhallisemmin ja vaihtaa ajoissa kakkoselle auto vetää aika raikkaasti eikä ongelmia ole. Oon tätä joskus aemmin kysynyt ja en siihen mitään apuja saanut ja en ehkä osannut oireita kuvailla oikein. Logitus auttaisi asiaa ettei tarvitse arvailla.
                Miksi et ostaisi sitä MHD monitoria, jos vika pitää saada kiinni?

                Onko autossa jotain virejä?

                Taisit jotain vikakoodejakin joskus laittaa mutta ei niissä tainnut mitään ihmeellistä näkyä. Joku bensapumpun koodikohan oli? Jos niissä on jommassa kummassa vikaa, sillä MHD:n loggauksella voisi sen saada ainakin kiinni.

                Comment

                • Grandy
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2016
                  • 99
                  • Ristiina

                  Originally posted by brainsurgery View Post
                  Miksi et ostaisi sitä MHD monitoria, jos vika pitää saada kiinni?

                  Onko autossa jotain virejä?

                  Taisit jotain vikakoodejakin joskus laittaa mutta ei niissä tainnut mitään ihmeellistä näkyä. Joku bensapumpun koodikohan oli? Jos niissä on jommassa kummassa vikaa, sillä MHD:n loggauksella voisi sen saada ainakin kiinni.
                  Kyllä mä sen joskus vielä ostan mut nyt ei vaan perse kestä! Autosta en muuta tiedä kuin mitä on kerrottu myynti-ilmoituksessa eli ainakin ne perinteiset temput on tehty, mitä tarvitsee stage+2:een.(Afe-intake, catless DP:t, Forge iso välijäähy, M-performance putkisto).

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Originally posted by Grandy View Post
                    Kyllä mä sen joskus vielä ostan mut nyt ei vaan perse kestä! Autosta en muuta tiedä kuin mitä on kerrottu myynti-ilmoituksessa eli ainakin ne perinteiset temput on tehty, mitä tarvitsee stage+2:een.(Afe-intake, catless DP:t, Forge iso välijäähy, M-performance putkisto).
                    Onko sulla siinä MHD stage 2+ vai mikä?

                    Eipä tuosta nyt hirveästi osaa ilman logeja kertoa. Itse en valitettavasti osaa logata oikein kuin JB4:llä.

                    Comment

                    • Grandy
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2016
                      • 99
                      • Ristiina

                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      Onko sulla siinä MHD stage 2+ vai mikä?

                      Eipä tuosta nyt hirveästi osaa ilman logeja kertoa. Itse en valitettavasti osaa logata oikein kuin JB4:llä.
                      Stage 2+ kyllä. On ollut aiemmissa versioissa stage2 mutta käyttäytyminen ollut samanlaista. Autolla voi ajaa normaalisti ja menee kun käskee. Jotain hämärää kuitenkin on ja se kyllä vaatii logitusta..arvailemalla nää ei selviä

                      Comment

                      • roittio
                        Newbiemmer
                        • Oct 2011
                        • 6
                        • Helsinki

                        K+dcan

                        Onko joku viime aikoina tilanut 135i E82:iin K+DCAN piuhaa Suomesta tai jostain muualta?

                        Pitkällisten etsintöjen jälkeen totesin, että on hieman vaikea arvioida mikä noista ebayn yms lafkojen piuhoista sopii kärryyn. E-ville ehdotti jotain toyotan piuhaa, mutta en o ihan varmasiitäkään. Pitäis kuitenkin olla sellanen piuha joka toimii MHD:n kanssa, jotta saan oikeat mapit stockin tilalle.

                        Comment

                        • works
                          BTCF Member
                          • Nov 2013
                          • 123
                          • Espoo

                          Originally posted by roittio View Post
                          Onko joku viime aikoina tilanut 135i E82:iin K+DCAN piuhaa Suomesta tai jostain muualta?

                          Pitkällisten etsintöjen jälkeen totesin, että on hieman vaikea arvioida mikä noista ebayn yms lafkojen piuhoista sopii kärryyn. E-ville ehdotti jotain toyotan piuhaa, mutta en o ihan varmasiitäkään. Pitäis kuitenkin olla sellanen piuha joka toimii MHD:n kanssa, jotta saan oikeat mapit stockin tilalle.
                          2017 ostin tämän kauppiaan vastaavan piuhan ja olen sillä fläsäytellyt E91:n vaihteiston xHP:lla ja E8*:n N54:n MHD:lla.
                          Last edited by works; 22-02-2018, 10:38.
                          135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                          Comment

                          • tryffis
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 271
                            • Vantaa

                            Originally posted by roittio View Post
                            Onko joku viime aikoina tilanut 135i E82:iin K+DCAN piuhaa Suomesta tai jostain muualta?

                            Pitkällisten etsintöjen jälkeen totesin, että on hieman vaikea arvioida mikä noista ebayn yms lafkojen piuhoista sopii kärryyn. E-ville ehdotti jotain toyotan piuhaa, mutta en o ihan varmasiitäkään. Pitäis kuitenkin olla sellanen piuha joka toimii MHD:n kanssa, jotta saan oikeat mapit stockin tilalle.

                            Itellä tämä http://www.my-obd.de/Diagnose-Interf...90-E::114.html

                            MHD taisi suositella tätä kauppaa jossain ohjeissa tms. Hyvin on toiminut, toimii myös vanhempiin bemareihin tuo k-line puoli kun yhdistää pinnit 7 ja 8.

                            Comment

                            • vam0s
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2014
                              • 134
                              • 03

                              Multa löytyy ylimääräinen täysin uusi piuha.

                              Comment

                              • Markkanenn
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2016
                                • 262
                                • Vantaa

                                Bimmergeeksin kaapeli on hyvä. Kiinakaapelit tuppaa pätkimään, joka ei varsinkaan flässäyksessä ole kiva.

                                The little brother to our Expert K+DCAN! Directly tested, approved & recommended by some of the top BMW tuning & development companies out there such as: MHD, xHP, Motiv, Twisted Tuning, Wedge Performance, and BimmerLabs - Code, Flash & Diagnose ALL E-Chassis- Code Fxx/Gxx/Ixx chassis via ProTool.- Flash F-Chassis Vehicles via MHD Flasher and xHP- Diagnose F-Chassis- Cuts Flash Times in HALF!- Proven to flash modules other K+DCAN's can't such as: M3/M5/M6 DME (MSS6X) E6x M5/M6 SMG (GDSMG3) E9x GM Auto (GM1912)- Built-in button for Double K-Line support on Gen 1 E series vehicles (Button should be pushed in position: E46, E38, E39, E83, E85, etc)- Includes a one year warranty



                                Bimmer-Connect.com, Europe's trusted provider of connection cables and adapters for top BMW tuning apps like xHP Flashtool, MHD-Tuning, Bootmod3, MG-Flasher, BimmerGeeks, BimmerCode, Bimmerlink, Carly and THOR the M Flasher. Enhance your BMW's performance – Shop now!
                                F11 520d -12

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎