Announcement

Collapse
No announcement yet.

135i Coupe kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hiace
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2011
    • 1203
    • Helsinki/Joensuu

    #31
    Originally posted by pwd83 View Post
    Käytin autoa Laakkosella tutkittavana. Löytyi sitten melko nopeasti vian aiheuttaja! Softa viallinen. Nyt vakio softa ja toimii virheettömästi. Aj-tech sitten seuraavaksi osoitteeksi et saadaan voima takas pellin alle!
    Älä suotta. Itselläni 135i:ssä täysin vakiossa autossa (paitsi kartiosuodattimet) MHD:llä dynotettiin 400hp ja 520nm ja auton luonne muuttui täysin. Vakiona vähän laiska.

    Tarviit vaan Android-laitteen, MHD-softan (noin 100 dollaria google-kaupassa), softan sisältä ostat Stage1-softan (joku 30-40 usd) sekä sopivan OBD-usb-piuhan ja usb-sovittimen laitteeseen. En sano, että AJ Tech olisi huono, mutta tässä on hankala pistää paremmaksi jos miettii hinta-laatusuhdetta. Kartat päivittyy kokoajan mhd:lla ja saat aina ilmaiseksi uusimman karttaversion.

    Edit: tai sitten JB4-boksi, toimii aina ja helppo päivittää jos autoa jatkojalostaa lisää.
    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

    Comment

    • Pohjoisen Poika
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 464
      • Lappi

      #32
      Onhan se mhd tehnyt oikeastaan kaikki muut huonoksi.
      Ei ole taidettu saada vielä millään muulla softalla saatu noin paljoa ecun turvarajoja ohitetuksi.

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5425
        • S:t Karins

        #33
        Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
        Ei ole taidettu saada vielä millään muulla softalla saatu noin paljoa ecun turvarajoja ohitetuksi.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by pwd83 View Post
          Käytin autoa Laakkosella tutkittavana. Löytyi sitten melko nopeasti vian aiheuttaja! Softa viallinen. Nyt vakio softa ja toimii virheettömästi. Aj-tech sitten seuraavaksi osoitteeksi et saadaan voima takas pellin alle!
          Merkkihuolto yllättäen meni taas sieltä missä aita on matalin.

          Sen lisäksi, että et saanut autoa kuntoon, menetit myös sisällä olleen virisoftan.

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5425
            • S:t Karins

            #35
            Originally posted by pwd83 View Post
            Käytin autoa Laakkosella tutkittavana. Löytyi sitten melko nopeasti vian aiheuttaja! Softa viallinen. Nyt vakio softa ja toimii virheettömästi. Aj-tech sitten seuraavaksi osoitteeksi et saadaan voima takas pellin alle!
            Vika palaa takaisin kun konetta viritetään. Vika ilmenee vain kun mosaa rasitetaan. Jos pidät vakiona vika tulee uudestaan vasta myöhemmin mutta viritettynä heti...
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • pwd83
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1004
              • Espoo

              #36
              Originally posted by Tommix View Post
              Vika palaa takaisin kun konetta viritetään. Vika ilmenee vain kun mosaa rasitetaan. Jos pidät vakiona vika tulee uudestaan vasta myöhemmin mutta viritettynä heti...
              Jos Herroilla on tällaista fakta tietoa. Ni mitä jos sit kertoisitte että mikä tossa 29tkm ajetussa on vikana ku ei jätä vikakoodeja mistään?

              Comment

              • pwd83
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1004
                • Espoo

                #37
                Originally posted by brainsurgery View Post
                Merkkihuolto yllättäen meni taas sieltä missä aita on matalin.

                Sen lisäksi, että et saanut autoa kuntoon, menetit myös sisällä olleen virisoftan.
                Sullakin tietoa mun auton viasta�� kerro mielellään lisää! Autoliike mistä ostin maksoi kulut ja maksaa vielä puolet uudesta softasta!

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  #38
                  Originally posted by pwd83 View Post
                  Sullakin tietoa mun auton viasta�� kerro mielellään lisää! Autoliike mistä ostin maksoi kulut ja maksaa vielä puolet uudesta softasta!
                  Tuossa se on jo kerrottu moneen kertaan. Tulpat ja puolat vaihtoon.

                  Comment

                  • pwd83
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1004
                    • Espoo

                    #39
                    Originally posted by brainsurgery View Post
                    Tuossa se on jo kerrottu moneen kertaan. Tulpat ja puolat vaihtoon.
                    Mutta eikö missfiret jää muistiin? Laakkosella kahteen otteeseen luettu eikä ole mitään jälkeä siitä!

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5425
                      • S:t Karins

                      #40
                      Originally posted by pwd83 View Post
                      Jos Herroilla on tällaista fakta tietoa. Ni mitä jos sit kertoisitte että mikä tossa 29tkm ajetussa on vikana ku ei jätä vikakoodeja mistään?
                      Eikö tuossa ole jo kerrottu mitä kannattaa tehdä.
                      Originally posted by pwd83 View Post
                      Mutta eikö missfiret jää muistiin? Laakkosella kahteen otteeseen luettu eikä ole mitään jälkeä siitä!
                      Ei jää vikakoodia välttämättä muistiin kun sammutat auton.
                      Ja 80% misfireistä johtuu paskasta puolasta, kun konetta viritetään tämä vain korostuu. 15 % johtuu tulpasta. Loput on suutinvikoja tai lambda ym vikoja.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • pwd83
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1004
                        • Espoo

                        #41
                        Originally posted by Tommix View Post
                        Eikö tuossa ole jo kerrottu mitä kannattaa tehdä.

                        Ei jää vikakoodia välttämättä muistiin kun sammutat auton.
                        Ja 80% misfireistä johtuu paskasta puolasta, kun konetta viritetään tämä vain korostuu. 15 % johtuu tulpasta. Loput on suutinvikoja tai lambda ym vikoja.
                        Ymmärrän kyllä että näin on ehdotettu. Laakkosella oltiin vaan eri mieltä. Mutta vaihdan tulpat ja puolat vielä. Onko sulla ollut samanlaisia oireita portaittain kiihtymisestä joka sit on korjaantunut puolien ja tulppien vaihdolla?

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5425
                          • S:t Karins

                          #42
                          Originally posted by pwd83 View Post
                          Ymmärrän kyllä että näin on ehdotettu. Laakkosella oltiin vaan eri mieltä. Mutta vaihdan tulpat ja puolat vielä. Onko sulla ollut samanlaisia oireita portaittain kiihtymisestä joka sit on korjaantunut puolien ja tulppien vaihdolla?
                          On ollut, pari kertaa puola paskana. Normaaliajossa ei ongelmaa, mutta kovassa vedossa missfireä. Poistui puolan uusinnalla. Katso samalla miltä tulppa näyttää, se paljastaa jos suutin vuotaa.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • pwd83
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1004
                            • Espoo

                            #43
                            viritys

                            Ajtech aika nyt sit kumminki varattu. Varmasti hyviä kaikki nuo itseohjelmoitavat vaihtoehdot! Mutta liian vanhanaikainen vielä itse noihin😂

                            Comment

                            • pwd83
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 1004
                              • Espoo

                              #44
                              Nyt kun on tullut ajettua vakiona jonku aikaa tolla ni pakko myöntää että on kyllä tylsä peli!!

                              Vois luulla että noinkin kovilla vakiolukemilla olisi kova peli mut ei,ei ole !

                              Huomenna aj techille👍

                              Comment

                              • pwd83
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 1004
                                • Espoo

                                #45
                                Päivän lukemat oli vakio 302hv ja 424 mm
                                Sekä optimoinnin jälkeen 364.5hv ja 539nm.

                                Loppu aika kesken joten viimeisiä 5-15hv ei nyt haettu tällä kertaa.

                                Pääasia on se että ei kiihdy portaittain enää.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎