Announcement

Collapse
No announcement yet.

135i Coupe kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Danukos
    Alueaktiivi
    • Feb 2011
    • 1039
    • pks

    #91
    Kiitokset kommenteista! N55 taitaa olla pikkuisen "luotettavampi" kuin N54 tai ainakin siinä on vähemmän tyyppivikoja joita korjailla. Suurimpina murheina ilmeisesti suuttimet, puolat ja korkeapainepumppu. Uusi alkuperäinen korkeapainepumppu on yli tonnin osa ja uusi alkuperäinen puola satasen luokkaa. Eli yleisimmistä tyyppivioista pääsisi n. 2k€ laskulla jos nuo kaikki nyt sattuis korkkaamaan lyhyen aikavälin sisään...

    Tällä välin kuume sen kun nousee...
    E34 ///M5 -90 Alpin Weiss II
    E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5327
      • S:t Karins

      #92
      N55 suuttimet karvan yli satkun kpl, en oo törmänny N55:ssa HPFP ongelmiin, toisin kuin N54:ssa. Ihan ekoissa N55:ssa tosin taisi olla sama pumppu kuin N54? N55 on tosi varmatoiminen kone. Toki ne tulpat/puolat kannattaa uusia jos on paljon menty.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7325
        • Oulu

        #93
        Originally posted by Tommix View Post
        Ihan ekoissa N55:ssa tosin taisi olla sama pumppu kuin N54?
        Niin näyttäs olevan:
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3820
          • Nokia

          #94
          Originally posted by Danukos View Post
          Kiitokset kommenteista! N55 taitaa olla pikkuisen "luotettavampi" kuin N54 tai ainakin siinä on vähemmän tyyppivikoja joita korjailla. Suurimpina murheina ilmeisesti suuttimet, puolat ja korkeapainepumppu. Uusi alkuperäinen korkeapainepumppu on yli tonnin osa ja uusi alkuperäinen puola satasen luokkaa. Eli yleisimmistä tyyppivioista pääsisi n. 2k€ laskulla jos nuo kaikki nyt sattuis korkkaamaan lyhyen aikavälin sisään...

          Tällä välin kuume sen kun nousee...
          Alkupuolen N55-koneisia näkee jatkuvasti rikkinäisinä, kone vaihdettuina, tai rikkinäinen kone myynnissä, laakerit leiponeena siis. N54 ei ns. ikinä. Ei ole tullut vastaan mitään spekulointiakaan netissä aiheesta, en toki ole etsinytkään erikseen.

          N54 suuttimet on kyllä paljon kalliimpia kuin N55:n. Ahdin N55:ssa lie kestää paremmin kuin N54 ahtimet, noin perustuntumalta.
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

          ex. 53*BMW

          Comment

          • Danukos
            Alueaktiivi
            • Feb 2011
            • 1039
            • pks

            #95
            Originally posted by Tomi T View Post
            Alkupuolen N55-koneisia näkee jatkuvasti rikkinäisinä, kone vaihdettuina, tai rikkinäinen kone myynnissä, laakerit leiponeena siis. N54 ei ns. ikinä. Ei ole tullut vastaan mitään spekulointiakaan netissä aiheesta, en toki ole etsinytkään erikseen.

            N54 suuttimet on kyllä paljon kalliimpia kuin N55:n. Ahdin N55:ssa lie kestää paremmin kuin N54 ahtimet, noin perustuntumalta.
            Voisko tota ”alkupuolen N55-konetta” jotenkin konkreettisemmin raamittaa joihinkin tiettyihin vuosiin tai variantteihin?
            E34 ///M5 -90 Alpin Weiss II
            E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz

            Comment

            • ritariässä
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 3344
              • Raisio

              #96
              Eikös N55 koneista löydy valvetronikki ja nehän ei tunnetusti kestä iskältä tyttärelle…
              E39&E93

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 6868
                • Forssa

                #97
                Itse ajelin kaksi talvea N55 135i kitkoilla.

                Ensinnäkin se luistonesto toimii joo mutta lyhyen akselivälin ja huonosti pitävien renkaiden sattuessa samaan sohjo tai peilijäisen kelin kanssa yhteen, se on menoa. Ei paljon luistonesto auttanut. Penkkaan meni ns kokeneemmallakin kuskilla. Mikään vatanen ole mutta 15v luisutelleena, jotain on selkärangassa. Hyvin vaarallinen laite kokemattomissa käsissä, vähän ylikoroastaen. Mikäli ajaa kuin mummo, ei ehkä ongelmaa.

                DCT on liikennevaloissa jäisellä ja suditulla alustalla on vähän harmittava yhdistelmä. Veto lähtee sen verran "rajusti" että renkaat sutii välittömästi ja luistonesto hakkaa. Lopputulema todella paljon liki paikallaan sutaisuja ja vain yksi auto ehtii vihreillä läpi.

                N55 osalta valvetronic remppa olisi syytä olla tehtynä noilla kilsoilla. Tulpat ja puolat n. tasasatkun välein viimeistään, huom virivehkeissä pykälää kylmemmät tulpat. Öljyt kannattaa vaihtaa liian usein ja ajaa oikeasti lämpimäksi ennen polkemista, kampiakselin laakereita maailmalla mennyt mutta en ole suomesta kuullut yhtään tarinaa. Suuttimet ei niin herkkiä kuin N54.
                Korkeapainepumpusta en olisi huolissani.

                Yhteenvetona en naiselle kauppakassiksi antaisi talvella, jumissa herkemmin kuin normi automaatilla.
                Ajoltaan tuollainen on älyttömän kiva ja yksi parhaista ajamistani bemarin korimalleista kesäisissä olosuhteissa.
                Jos harkinnassa moinen niin aja itse ja anna muijalle taloiden toinen auto alle.
                Tämän korimallin hankintaa ei tule katumaan.

                Rohkeita päätöksiä ja iloisia kilometrejä!
                Nyt:
                F07 535xD GT -11

                Ex: E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • Danukos
                  Alueaktiivi
                  • Feb 2011
                  • 1039
                  • pks

                  #98
                  Foder, kiitos kommenteista. Kävin taas lukemassa äijän topikin läpi muistin virkistämiseksi... Melkoinen tarina oli sulla ykkösen kanssa. Laski kyllä tehokkaasti tätä 135i kuumetta

                  Vaikka inhoan nastoja niin sellaiset taitaa kyl olla turvallisempi valinta tälläiseen autoon :think

                  Täytyypä selvitellä tuota valvetronik ja vesipumppu asiaa vielä....
                  E34 ///M5 -90 Alpin Weiss II
                  E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 6868
                    • Forssa

                    #99
                    Ei kannata pelätä, tarkistaa vaihdetut osat ja huoltohistorian. Noilla kilsoilla pitäisi olla jo kaikki mua kohdanneet kalliit remontit tehtynä.

                    Tosiaan hauskin ja paras auto ajaa, mitä olen itse ajanut. Et varmasti katuisi hankintaa.

                    Kitka vs nasta mietteitä.
                    Oman kokemuksen mukaan samassa korissa ajettuna nastat ovat pitäneet huomattavasti paremmin kuin kitkat. Näillä leveysasteilla huomattavan paljon jäisiä pintoja, joihin toivoisi nastasta pienen lisäavun.

                    Mullakin oli continentalin ns huippukitkat, eikä mitkään saksankitkat.
                    Nyt:
                    F07 535xD GT -11

                    Ex: E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • mmie
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 483
                      • Kouvola

                      Taitaa molemmissa koneissa loppukäyttäjän kannalta (yli 150tkm ajettu) se huoltohistoria / vaihdetut kalliimmat avainkomponentit ratkaista paljonko ongelmia saa lähitulevaisuuteen. Omassa N54:ssa alkup. ahtimet meni vaihtoon varmuuden vuoksi 220tkm kohdalla. Oli kyllä jo hukkaportit väljänä, mutta ei kummemmin oireillut kuin rallatuksen osalta. Joillain hajonnut aika paljon aikaisemminkin, käyttäjästä varmaan paljon kiinni.
                      ex e36 325
                      ex e46 328
                      e92 335i FBO
                      Ducati 900S ie
                      KTM 640
                      Suzuki GT550
                      Honda CBR600

                      Comment

                      • CookieMonsta
                        BTCF Member
                        • Jun 2013
                        • 58
                        • Lahti/ Helsinki

                        Seitsemän vuotta takana yhteiseloa N54 koneisen 135 cäbin kanssa. Muutamat talvi ajot uusilla kitkoilla ja oikein hyvä ollut ajaa ja kokemusta useammasta ykkössarjalaisesta kitkoilla sekä nastoilla.

                        110tkm oli mittarissa kun ostin ja nyt 154tkm.
                        111tkm kohdalla vanos solenoidit, nokka-akselit (näihin olemassa service bulletin ohjeistus bemarilta)
                        120tkm korkeapainepumppu ja samoihin aikoihin taisi sähköinen vesipumppu mennä
                        154tkm turbot(hukkaportit kolisi) + suuttimet
                        Kaikki tyyppiviat siis osui sopivasti kohdalle ja taitaa aikalailla pelkkää huoltokorjausta olla 15k edestä.

                        N54 on makea kone kun kaikki toimii ja huoltaa asiallisesti. Suurin osa ongelmista omistusajan alussa esiintyi Celticin softan kanssa. MHD ohjelmoituna ei ole ollut mitään ongelmia. 6hp laatikko myös oikein hyvä xhp:n kanssa niin ei ole edes DCT lootaa tarvinut uneksia. Ei tästä varmaa tulisi luovuttua koskaan, jos olisi tilavampi kahden lapsen kanssa
                        Tulossa siis myyntiin...
                        E36 328i Coupe CalypsoRot
                        G30 530e Mediterranean Blue

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7325
                          • Oulu

                          Originally posted by CookieMonsta View Post
                          111tkm kohdalla vanos solenoidit, nokka-akselit (näihin olemassa service bulletin ohjeistus bemarilta)
                          120tkm korkeapainepumppu ja samoihin aikoihin taisi sähköinen vesipumppu mennä
                          154tkm turbot(hukkaportit kolisi) + suuttimet
                          Kaikki tyyppiviat siis osui sopivasti kohdalle ja taitaa aikalailla pelkkää huoltokorjausta olla 15k edestä.
                          Huh, ei ole ollut halpaa vaikka ei mitään kovin katastrofaaliselta kuulostavaa ole edes hajonnu. Omassa (väärän korimallin) N55:ssa jossa ostaessa 153 tkm, nyt 170tkm, noista vaihdettu tietääkseni vain sähköinen vesipumppu. Tuuristahan nämä tietysti kiinni eikä yksittäistapauksista kannata johtopäätöksiä vetää.

                          Leipovia laakereita ja Valvetronic-remontteja odotellessa.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • Tomi T
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 3820
                            • Nokia

                            Originally posted by Danukos View Post
                            Voisko tota ”alkupuolen N55-konetta” jotenkin konkreettisemmin raamittaa joihinkin tiettyihin vuosiin tai variantteihin?
                            Tämä on siis tosiaan ihan vaan omiin nettiselailuihin perustuvaa. Työn puolesta on vain yksi rikkinäinen tullut vastaan, N54 ei koskaan missään. E9x ja F1x N55 on niitä mihin olen törmännyt. Että sitä 2010-2012 tyyliin. Vaikkapa F2x M135i ei oo osunut silmiin rikkinäisiä.
                            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93

                            ex. 53*BMW

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎