Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smack
    BTCF Member
    • May 2005
    • 320
    • Oulu

    #16
    Originally posted by Kompakti View Post
    Omat kokemukset rft-renkaista on vähän fifty/sixty Edellinen e90 oli vakio 16" renkailla ja ajettavuus oli ihan ok. Vetelyä esiintyi vain syvissä urissa, ja renkaiden kuluessa ilmiö paheni. Sekä talvi- että kesärenkaat oli Continentalin tekemät.

    Nykyinen e87 on edessä 205/50-17 ja takana 225/45-17 renkailla. Vetely on hieman pienempää noilla Pirellin tekeleillä. Talvirenkaat on Nokian Hakka 7 nastoilla. Näiden huono puoli on kuvion pehmeys, cruisen kiihdytys esim. 80-100 pistää valon vilkkumaan ja pudottaa cruisen pois.

    Jos olisin ostamassa uutta rengas-sarjaa, ehdottomasti hankkisin tavalliset renkaat tilalle, hinnan ja mukavuuden takia.
    Eli ajettavuuden pitäs olla parempi ei-run-fläteillä. Mutta onko sitä sitten ihan kusessa tuon luistoneston kanssa, että räppää päälle tilanteissa joissa rengas vain joustaa? Olikos nuo sun kesärenkaat sitten normirenkaat? Jos oli niin niillä sentäs ei sitten ollut luistoneston kanssa ongelmia? Vähän huono tilanne jos menee suo siellä vetelä täällä osastolle rengasvalinta :/

    Comment

    • kurvailija
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 181
      • nurmijärvi/kiljava

      #17
      ongelmasi on ratkaistu
      painat sen luistoneston pois ni ei vilku enään.

      Comment

      • Kompakti
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 232
        • Tuusula

        #18
        Näin se on, eli luistonesto pois kaupungissa jos haluaa edetä rivakkaasti

        Mutta joo, ei niiden renkaiden kanssa mihinkään kuseen joudu vaikka alla olisi pehmeät kuviot. Tälläkin foorumilla on usein kehuttu Contin olevan se paras rengasmerkki bemmiin ja vastaavasti Nokian se huonoin. Näin siis talvirenkaissa.
        Kesärenkaissa ei luistonestoa saa vilkkumaan ellei sitä halua

        Omat kokemukset näillä kahdella uudemmalla mallilla on siis rft-renkaista, ei ns. tavallisista.
        E46 330Ci Cab M-Sport -03
        I01 i3s 120Ah "Voll" -19
        Ex:
        E87 120dA M-Sport -08
        E90 318i -06
        E46 320i M-Sport -02

        Comment

        • kurvailija
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 181
          • nurmijärvi/kiljava

          #19
          jos talvirenkaita vertailee niin omat kokemukset e87:n alla

          1.misukka x-ice 205/50 17
          2.sama x-ice 225/45 17
          3.contiwinter 225/45 17
          kaikki siis kitkoja ja kyllä ajettiin kaikki loppuun.
          tuo 205/50 rengas oli ehdottomasti noista ylivoimaisesti paras
          vanteina 7/7.5 17 jolloin 225 rengas näyttää pullakumilta.

          Comment

          • Smack
            BTCF Member
            • May 2005
            • 320
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Kompakti View Post
            Näin se on, eli luistonesto pois kaupungissa jos haluaa edetä rivakkaasti

            Mutta joo, ei niiden renkaiden kanssa mihinkään kuseen joudu vaikka alla olisi pehmeät kuviot. Tälläkin foorumilla on usein kehuttu Contin olevan se paras rengasmerkki bemmiin ja vastaavasti Nokian se huonoin. Näin siis talvirenkaissa.
            Kesärenkaissa ei luistonestoa saa vilkkumaan ellei sitä halua

            Omat kokemukset näillä kahdella uudemmalla mallilla on siis rft-renkaista, ei ns. tavallisista.
            Kyllä sen luistoneston pitää toimia siinä missä vanhemmissakin bemareissa.

            Comment

            • Vilekki
              Newbiemmer
              • Jul 2011
              • 2
              • Kuopio

              #21
              120d man 2007, kiihdyttäessä kierrokset pomppaa??

              Tuli ostettua tommonen 120 d manuaali vm '07 ja ajettu 45tkm (väitetään). Isommilla vaihteilla, kun alkaa esim 80km/h kiihdyttämään niin kierrokset pomppaa 1000 - 1500 ylöspäin, aivan kuin kytkin luistaisi, mutta ei haise ja vaihteet menee hyvin päälle. Hieman samanlainen ilmiö kuin olisi automaatti ja käyttäisi kickdownia, tosin vauhti koettaa kasvaa. Hetken päästä kierrokset tippuu ja kytkin "ottaa kiinni". Jos antaa lisää kaasua sama toistuu ja jos pitää kaasun pohjassa, kierrokset huitelee melkein kerrasta tappiin ja vauhti alkaa pikkuhiljaa kasvamaan. Muuten auto on loistava ajaa.

              Comment

              • Vesper
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2010
                • 240
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by Vilekki View Post
                Tuli ostettua tommonen 120 d manuaali vm '07 ja ajettu 45tkm (väitetään). Isommilla vaihteilla, kun alkaa esim 80km/h kiihdyttämään niin kierrokset pomppaa 1000 - 1500 ylöspäin, aivan kuin kytkin luistaisi, mutta ei haise ja vaihteet menee hyvin päälle. Hieman samanlainen ilmiö kuin olisi automaatti ja käyttäisi kickdownia, tosin vauhti koettaa kasvaa. Hetken päästä kierrokset tippuu ja kytkin "ottaa kiinni". Jos antaa lisää kaasua sama toistuu ja jos pitää kaasun pohjassa, kierrokset huitelee melkein kerrasta tappiin ja vauhti alkaa pikkuhiljaa kasvamaan. Muuten auto on loistava ajaa.
                Vaikuttaisi siltä, että kytkin luistaa.

                Comment

                • uijui
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2010
                  • 172
                  • suomi

                  #23
                  Samanlainen ilmiö oli omassa pögötissä. Kytkinlevylle oli päässyt joko öljyä tai wd40:stä. Pula-ajan säästöromusta putsasin levyä jarrukliinerillä, nyt pitää. Toinen vaihtoehto tietty on että levy loppu, tai kitkapinnat lasittuneet pahasti. Kolmas on että jouset rikki/kuoliintuneet.

                  Comment

                  • DWHLL
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 189
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by Smack View Post
                    Kyllä sen luistoneston pitää toimia siinä missä vanhemmissakin bemareissa.
                    Ei, se toimii paremmin
                    Ei ne normaalit renkaat miksikään hallitsemattomaksi hyytelöksi muutu, vaikka ne laitetaan autoon, jossa on ollut rf-renkaat vakiona. Itselläni ei ollut mitään ongelmia DSC:n kanssa e81:ssa, vaikka sekä talvi- että kesärenkaat olivat ei-rf. Kesärenkailla tuli myös ajettua joitain melko ripeitä kierroksia Ahvenistolla, ja hyvin toimi sielläkin.
                    Talvirenkaat oli 16" ja kesärenkaat 17".
                    ------------
                    f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                    e91 325d -07 Alpinweiß

                    ex:
                    e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                    e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                    e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                    e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                    Comment

                    • burtsi
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2004
                      • 67
                      • Espoo

                      #25
                      Persaukisena tuli hankittu tuollainen pikkubemu eli 118d (E87) vm. 2009 manuaalina. Koska rahat ei riittäny suoraan kunnon koneeseen, täytynee ryhtyä lastutushommiin. Onko jollain kokemuksia tämän moottorin (104 kw versio) lastuttamisesta? Missä ja minkälaisin tuloksin? Mikä on kytkimen ja laatikon kestävyys?

                      Comment

                      • IJK
                        Newbiemmer
                        • Aug 2011
                        • 3
                        • Tampere

                        #26
                        118i 2007 facelift ensmäisiä päiviä käytössä ja merkkivaloa näyttää.
                        Puola/suutinvikaa epäilen oireiden perusteella. Onkohan suuria hintaeroja missä huollossa käy lukemassa ja uuden laitattamassa? Tampere on seutu ja jos vika paikallistuu puolaan luultavasti kait kaikki samalla kertaa vaihtaa.
                        2007 E87 LCI 118i

                        Comment

                        • IJK
                          Newbiemmer
                          • Aug 2011
                          • 3
                          • Tampere

                          #27
                          Kävin tampereella rivinelosen vikaluku ja kaikki puolat uusiksi cityhuollossa vajaa kolmesataa euroa.

                          Onko kellään tietoa ykkössarjalaisen softan päivittämisestä onko onnistunu? Harkinnassa puheohjaus englanniksi, mutta noita kauhuskenaarioita lueskellu muista malleista kun ei päivitykset onnistu. Täytys vielä löytää huolto jossa ne toimenpiteestä ymmärtäis.
                          2007 E87 LCI 118i

                          Comment

                          • Kompakti
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 232
                            • Tuusula

                            #28
                            Mulla on viime kesänä ajettu uudet softat sisään moduleihin. Syynä oli vakionopeussäätimen asennus. Kaikki meni hyvin ja auto toimii edelleen
                            Ääniohjauksen muuttamista englanniksi olen kysellyt pari kertaa ja aion jättää sen tekemättä. Laakkonen Espoossa pyytää hommasta n.200€, joka sisältää takuun. Eli jos boxi(t) menee jumiin he hommaavat uudet. Tosin auto jää silloin pihaan piiiitkäksi aikaa
                            Ne pari harvaa kertaa kun käytän puheohjausta esim. puhelimessa tai navissa, on Tanten Helga ymmärtänyt asian kohtuullisesti
                            E46 330Ci Cab M-Sport -03
                            I01 i3s 120Ah "Voll" -19
                            Ex:
                            E87 120dA M-Sport -08
                            E90 318i -06
                            E46 320i M-Sport -02

                            Comment

                            • Thmas
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2008
                              • 531
                              • HEL

                              #29
                              Pihaan tulossa 120d vm 08. Onko vielä imusarjan läppävikoja vai onko saatu näistä tuoreimmista kitkettyä pois?
                              Audi e-tron 55

                              Exiä:
                              1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11099
                                • Oulu

                                #30
                                Semmosta nytten, että porukoilla on käyttiksenä 116 ja se rupes näyttämään jotain serviceä. En jaksanu katella mitä tarkemmin, mutta mites noiden huoltovalojen nollaus? Meneekö se oikeesti näillä ohjeilla, mitä onnistuin söötsillä ettimään, vai pitääkö viedä liikkeeseen:


                                Originally posted by -challenger- View Post
                                Se nollataan tolla rippimittari tekniikalla. Tässä e60 ohje, luulisi että toimii samanlailla. Ainakin e91 sai myöskin, nyt en muista painettiinko siinä vaan tuosta vilkussa olevasta napista vai mitenkä oli.. Mutta kokeilemalla se selviää.

                                [B]Nollaa trippimittari

                                2. Virrat päälle (ei autoa käyntiin)

                                3. Paina 5-10 sec. Tripin nollaus painiketta kunnes mittarin näyttöön tulee kolmion kuva.(kolmio ilmaisee että nyt nollataan huoltoja.)

                                4. Vapauta tripin nappi ja paina uudelleen pohjaan nopeasti. Nyt näytössä pitäisi olla jarrunesteen merkkivalon kuva.Jos haluat nollata jarrunesteen vaihdon seuraavaksi 2 vuodeksi pidä tripin nappia nollattuna kunnes ilmestyy teksti reset alempaan näyttöön.

                                5. Vapauta tripin nappi "taas" ja paina uudelleen 5-10 sec, kunnes uusi päivämäärä ja vuosi ilmestyy alempaan näyttöön.

                                6. Sammuta virrat.

                                7. Nyt olet nollannut jarrunesteen vaihdon.

                                8.Jos haluat nollata:Öljyhuollon,raitisilmasuodattimen tai jarrupalojen vaihdon niin,toista vaiheet 2 sekä 3, Mutta kun näyttöön tulee taas jarrunesteen nollaus tilanne niin vapautat tripin nollaus napin ja painat uudestaan pohjaan nopeasti ja pääset eteenpäin huollon nollaus valikossa ja toistat vaiheet 4 sekä 5 sekä 6 kunnes olet nollannut huoltomuistisi.
                                Tuntuu nimittäin turhalta teettää satojen eurojen huoltoja jossain liikkeessä vain valojen nollauksen takia, kun samat huollot tekee itsekkin pikkuvaivalla.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎