Originally posted by Kompakti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Näin se on, eli luistonesto pois kaupungissa jos haluaa edetä rivakkaasti
Mutta joo, ei niiden renkaiden kanssa mihinkään kuseen joudu vaikka alla olisi pehmeät kuviot. Tälläkin foorumilla on usein kehuttu Contin olevan se paras rengasmerkki bemmiin ja vastaavasti Nokian se huonoin. Näin siis talvirenkaissa.
Kesärenkaissa ei luistonestoa saa vilkkumaan ellei sitä halua
Omat kokemukset näillä kahdella uudemmalla mallilla on siis rft-renkaista, ei ns. tavallisista.E46 330Ci Cab M-Sport -03
I01 i3s 120Ah "Voll" -19
Ex:
E87 120dA M-Sport -08
E90 318i -06
E46 320i M-Sport -02
Comment
-
-
jos talvirenkaita vertailee niin omat kokemukset e87:n alla
1.misukka x-ice 205/50 17
2.sama x-ice 225/45 17
3.contiwinter 225/45 17
kaikki siis kitkoja ja kyllä ajettiin kaikki loppuun.
tuo 205/50 rengas oli ehdottomasti noista ylivoimaisesti paras
vanteina 7/7.5 17 jolloin 225 rengas näyttää pullakumilta.
Comment
-
-
Originally posted by Kompakti View PostNäin se on, eli luistonesto pois kaupungissa jos haluaa edetä rivakkaasti
Mutta joo, ei niiden renkaiden kanssa mihinkään kuseen joudu vaikka alla olisi pehmeät kuviot. Tälläkin foorumilla on usein kehuttu Contin olevan se paras rengasmerkki bemmiin ja vastaavasti Nokian se huonoin. Näin siis talvirenkaissa.
Kesärenkaissa ei luistonestoa saa vilkkumaan ellei sitä halua
Omat kokemukset näillä kahdella uudemmalla mallilla on siis rft-renkaista, ei ns. tavallisista.
Comment
-
-
120d man 2007, kiihdyttäessä kierrokset pomppaa??
Tuli ostettua tommonen 120 d manuaali vm '07 ja ajettu 45tkm (väitetään). Isommilla vaihteilla, kun alkaa esim 80km/h kiihdyttämään niin kierrokset pomppaa 1000 - 1500 ylöspäin, aivan kuin kytkin luistaisi, mutta ei haise ja vaihteet menee hyvin päälle. Hieman samanlainen ilmiö kuin olisi automaatti ja käyttäisi kickdownia, tosin vauhti koettaa kasvaa. Hetken päästä kierrokset tippuu ja kytkin "ottaa kiinni". Jos antaa lisää kaasua sama toistuu ja jos pitää kaasun pohjassa, kierrokset huitelee melkein kerrasta tappiin ja vauhti alkaa pikkuhiljaa kasvamaan. Muuten auto on loistava ajaa.
Comment
-
-
Originally posted by Vilekki View PostTuli ostettua tommonen 120 d manuaali vm '07 ja ajettu 45tkm (väitetään). Isommilla vaihteilla, kun alkaa esim 80km/h kiihdyttämään niin kierrokset pomppaa 1000 - 1500 ylöspäin, aivan kuin kytkin luistaisi, mutta ei haise ja vaihteet menee hyvin päälle. Hieman samanlainen ilmiö kuin olisi automaatti ja käyttäisi kickdownia, tosin vauhti koettaa kasvaa. Hetken päästä kierrokset tippuu ja kytkin "ottaa kiinni". Jos antaa lisää kaasua sama toistuu ja jos pitää kaasun pohjassa, kierrokset huitelee melkein kerrasta tappiin ja vauhti alkaa pikkuhiljaa kasvamaan. Muuten auto on loistava ajaa.
Comment
-
-
Originally posted by Smack View PostKyllä sen luistoneston pitää toimia siinä missä vanhemmissakin bemareissa.
Ei ne normaalit renkaat miksikään hallitsemattomaksi hyytelöksi muutu, vaikka ne laitetaan autoon, jossa on ollut rf-renkaat vakiona. Itselläni ei ollut mitään ongelmia DSC:n kanssa e81:ssa, vaikka sekä talvi- että kesärenkaat olivat ei-rf. Kesärenkailla tuli myös ajettua joitain melko ripeitä kierroksia Ahvenistolla, ja hyvin toimi sielläkin.
Talvirenkaat oli 16" ja kesärenkaat 17".------------
f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
e91 325d -07 Alpinweiß
ex:
e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
e81 120d M-sport -08 LeMans blau
e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
e36 320i coupé -95 Daytonaviolett
Comment
-
-
Persaukisena tuli hankittu tuollainen pikkubemu eli 118d (E87) vm. 2009 manuaalina. Koska rahat ei riittäny suoraan kunnon koneeseen, täytynee ryhtyä lastutushommiin. Onko jollain kokemuksia tämän moottorin (104 kw versio) lastuttamisesta? Missä ja minkälaisin tuloksin? Mikä on kytkimen ja laatikon kestävyys?
Comment
-
-
118i 2007 facelift ensmäisiä päiviä käytössä ja merkkivaloa näyttää.
Puola/suutinvikaa epäilen oireiden perusteella. Onkohan suuria hintaeroja missä huollossa käy lukemassa ja uuden laitattamassa? Tampere on seutu ja jos vika paikallistuu puolaan luultavasti kait kaikki samalla kertaa vaihtaa.2007 E87 LCI 118i
Comment
-
-
Kävin tampereella rivinelosen vikaluku ja kaikki puolat uusiksi cityhuollossa vajaa kolmesataa euroa.
Onko kellään tietoa ykkössarjalaisen softan päivittämisestä onko onnistunu? Harkinnassa puheohjaus englanniksi, mutta noita kauhuskenaarioita lueskellu muista malleista kun ei päivitykset onnistu. Täytys vielä löytää huolto jossa ne toimenpiteestä ymmärtäis.2007 E87 LCI 118i
Comment
-
-
Mulla on viime kesänä ajettu uudet softat sisään moduleihin. Syynä oli vakionopeussäätimen asennus. Kaikki meni hyvin ja auto toimii edelleen
Ääniohjauksen muuttamista englanniksi olen kysellyt pari kertaa ja aion jättää sen tekemättä. Laakkonen Espoossa pyytää hommasta n.200€, joka sisältää takuun. Eli jos boxi(t) menee jumiin he hommaavat uudet. Tosin auto jää silloin pihaan piiiitkäksi aikaa
Ne pari harvaa kertaa kun käytän puheohjausta esim. puhelimessa tai navissa, on Tanten Helga ymmärtänyt asian kohtuullisestiE46 330Ci Cab M-Sport -03
I01 i3s 120Ah "Voll" -19
Ex:
E87 120dA M-Sport -08
E90 318i -06
E46 320i M-Sport -02
Comment
-
-
Pihaan tulossa 120d vm 08. Onko vielä imusarjan läppävikoja vai onko saatu näistä tuoreimmista kitkettyä pois?Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
-
Semmosta nytten, että porukoilla on käyttiksenä 116 ja se rupes näyttämään jotain serviceä. En jaksanu katella mitä tarkemmin, mutta mites noiden huoltovalojen nollaus? Meneekö se oikeesti näillä ohjeilla, mitä onnistuin söötsillä ettimään, vai pitääkö viedä liikkeeseen:
Originally posted by -challenger- View PostSe nollataan tolla rippimittari tekniikalla. Tässä e60 ohje, luulisi että toimii samanlailla. Ainakin e91 sai myöskin, nyt en muista painettiinko siinä vaan tuosta vilkussa olevasta napista vai mitenkä oli.. Mutta kokeilemalla se selviää.
[B]Nollaa trippimittari
2. Virrat päälle (ei autoa käyntiin)
3. Paina 5-10 sec. Tripin nollaus painiketta kunnes mittarin näyttöön tulee kolmion kuva.(kolmio ilmaisee että nyt nollataan huoltoja.)
4. Vapauta tripin nappi ja paina uudelleen pohjaan nopeasti. Nyt näytössä pitäisi olla jarrunesteen merkkivalon kuva.Jos haluat nollata jarrunesteen vaihdon seuraavaksi 2 vuodeksi pidä tripin nappia nollattuna kunnes ilmestyy teksti reset alempaan näyttöön.
5. Vapauta tripin nappi "taas" ja paina uudelleen 5-10 sec, kunnes uusi päivämäärä ja vuosi ilmestyy alempaan näyttöön.
6. Sammuta virrat.
7. Nyt olet nollannut jarrunesteen vaihdon.
8.Jos haluat nollata:Öljyhuollon,raitisilmasuodattimen tai jarrupalojen vaihdon niin,toista vaiheet 2 sekä 3, Mutta kun näyttöön tulee taas jarrunesteen nollaus tilanne niin vapautat tripin nollaus napin ja painat uudestaan pohjaan nopeasti ja pääset eteenpäin huollon nollaus valikossa ja toistat vaiheet 4 sekä 5 sekä 6 kunnes olet nollannut huoltomuistisi.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment