Originally posted by Hiace
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M135i / M235i -kokemuksia
Collapse
X
-
Originally posted by jarkko520 View PostMusta noi e9x on kyllä suhteellisen painavia, oman vitosenkin paino ton vajaa 1800kg
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostTotta, löysin jonkun linkin, että E91 335i olisi 1670 tai 1690 kg. Yleensä nuo taitaa ilmoittaa perusmallien painon, siihen kun laittaa minun auton lasikaton, sähköpenkit, hifit ja kaiken muun tingeltangelin niin veikkaan että 1800kg lähellä ollaan.G30 530e m-sport
Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut
Comment
-
-
Originally posted by jarkko520 View PostEi varmasti paljoa puutu, minkähän verran eroa tulee E61 verrattuna? Ja ettei ihan Offtopiciksi mene niin onhan ton M135 teho painosuhde kyllä kohdallaan, millaisissa kulutuksissa näillä mennään?
Ja ajotyyli ei ole kovin pihisteleväWir sind miteinander, nicht gegeneinander
Comment
-
-
Originally posted by jarkko520 View PostEi varmasti paljoa puutu, minkähän verran eroa tulee E61 verrattuna? Ja ettei ihan Offtopiciksi mene niin onhan ton M135 teho painosuhde kyllä kohdallaan, millaisissa kulutuksissa näillä mennään?
Mun ex E61 530d painoi 1760 kg, nykyinen E92 1615 kg. M135iA 1520 kg, nelivetona sit karvan alle 1600 kg, eli ihan kohtuupainoissa nuo M135i:t.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostJoo ei painoero iso ole.
Mun ex E61 530d painoi 1760 kg, nykyinen E92 1615 kg. M135iA 1520 kg, nelivetona sit karvan alle 1600 kg, eli ihan kohtuupainoissa nuo M135i:t.E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Siinä vähän putkistosaundeja youtubevideokoosteen muodossa:
https://www.youtube.com/watch?v=r2-qUnWPF58
Comment
-
-
Tänään tuli kokeiltua M235i Xdriveä. Olipas mukava pikkucoupe ja nelivetona lähtee kyllä paikoiltaan aika vikkelästi
Takavetoa olis pitäny viel testata kuitenkin:think
Ohituskiihtyvyydestä odotin ehkä enemmän.
Aika pieni ero ajossa kuitenkin vrt omaan E92:een perustuntumaltaan.
Mikäli uutta Bemaria nyt olisin tilaamassa, M135iA olisi hinta-teho-ajettavuus suhteeltaan melkeinpä paras vaihtoehto (jos olisi reilu 55ke laittaa autoon). No, ehkäpä nyt seuraavaksi alan kyttäämään käytettyä M135i:tä kun joskus E92 vaihtuu.
Plussaa:
- äänet, keinotekoisuudesta huolimatta ja ulkopuolella myös
- vaihteisto+Moottori, ai että kun toimii makeesti yhteen
- alusta, mukavan tanakka muttei mikään kivireki
- H/K hifit
- kiihtyvyys paikaltaan, neliveto on tässä mainio
- proffanavi, aika siisti nykyään...
- ulkonäkö, perkeleen hyvännäköinen koppa jopa punaisena nätti
Tuo valkoinen performance varusteilla vielä nätimpi kyllä.
Miinusta:
- lisähinta vrt M135i
- penkkien manuaalisäädöt, yli 70ke auto:think
Kuvia:
G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostTuossa vähän lisätietoa tuosta M Performance-lukosta. Eli lukitusaste (tai mikskä sitä kutsutaan?) on 30% kiihdytettäessä ja 9% jarruttaessa. En tiedä onko se paljon vai vähän.
Jostakin foorumilta luin huhun, että BMW kilpailutti Quaifea tuon lukon valmistamiseen, mutta ei päästy diileihin ja valmistaja on nyt joku eri firma. En tiedä pitääkö paikkaansa.
http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=982936
Edelliseen E92 335i Coupeen verrattuna nykyinen M235i on perstuntumalla selvästi nopeampi, niin suorilla kuin etenkin mutkissa. Kompaktimpi koko lisää toki myös fiilistä.
Automaatti toimii kyllä hienosti ja nopeasti ja on helppo normaalissa ajossa. Itse olen vain edelleen sitä mieltä että 8 pykälää on liikaa manuaalikäytössä. Varmaankin myös tottumiskysymys.
Eilen esiteltiin M2 ja voiman puute alkoi heti vaivaamaan tuota M235i:tä... Näin kuvat ja kysely lähti josko tuollaisen saisi jopa täällä Suomessa jotenkin ostaa eli kohta voi olla M235i myynnissä.
Comment
-
-
Originally posted by FlyingFinn View PostTuo lukko oli kyllä hyvä hankinta tähän autoon. Muuttaa käytöstä reilusti positiiviseen suuntaan ja auto pysyy hienosti hanskassa. Korostuu tietysti vielä talvella / liukkaalla.
Edelliseen E92 335i Coupeen verrattuna nykyinen M235i on perstuntumalla selvästi nopeampi, niin suorilla kuin etenkin mutkissa. Kompaktimpi koko lisää toki myös fiilistä.
Automaatti toimii kyllä hienosti ja nopeasti ja on helppo normaalissa ajossa. Itse olen vain edelleen sitä mieltä että 8 pykälää on liikaa manuaalikäytössä. Varmaankin myös tottumiskysymys.
Eilen esiteltiin M2 ja voiman puute alkoi heti vaivaamaan tuota M235i:tä... Näin kuvat ja kysely lähti josko tuollaisen saisi jopa täällä Suomessa jotenkin ostaa eli kohta voi olla M235i myynnissä.
Joo onhan tuo vakio 335:sta ripeämpi.
Automaatista samaa mieltä, toimii pirun nopeasti, mutta ripeämmin mentäessä on jotenkin fiilis että vaihtaa jopa turhan tiuhaan, juuri vaihteiden suuren määrän vuoksi, ehkä siihen tosiaan tottuu.
Toisaalta sekin tuo sporttista fiilistä kun vaihteita saa paukutella pesään tiheään.
Tuo uusi M2... Siinä on kyllä niin onnistunut muotoilu ja moni muukin asiaG26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Kävin koeajamassa M235i neli- ja takavetoiset mallit (tälläsivulla kuvissa esiintyvät autot) ja täytyy sanoa että ehkä kuitenkin siihen vajaavetoiseen kallistuisin, vaikka takapainotteinen nelikko talvella onkin hauska.
Tuo takaveto lukolla on kyllä ihan huikea laite, paljon elävämpi niinkuin tälläisen auton kuuluukin. Äänimaailma performance pöntöllä sopivan härski, vaikka pitäähän tuo vakionakin jo jotain meteliä.
Aski ja moottori toimii kyllä niin jäätävän hienosti yhteen, sport asetuksilla manuaali puolella autossa on tasan se vaihde päällä minkä itse sinne määrää, Ei vaihda rajottimella isompaa eikä reagoi kickdown kytkimeen.
Ajolleen hyvä, vetelyä ei juuri esiintyny ja alusta sopivan jämäkkä.
Hyvät fiilikset jäi, takavetoisella ajaessa tuli mieleen jollaintavalla oma e36. Okei, kulkupuoli on ihan eri ja onhan tuossa paljon asioita ihan erilailla, silti fiilis ei siitä ole muuttunut 20 vuoden aikana, molemmat ketteriä pyöriteltäviä ja ennenkaikkea Bemarin tuntuisia! Todellista ajamisen iloaE38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
RikunAutofix.fi
Comment
-
-
Originally posted by rikuh1 View PostKävin koeajamassa M235i neli- ja takavetoiset mallit (tälläsivulla kuvissa esiintyvät autot) ja täytyy sanoa että ehkä kuitenkin siihen vajaavetoiseen kallistuisin, vaikka takapainotteinen nelikko talvella onkin hauska.
Tuo takaveto lukolla on kyllä ihan huikea laite, paljon elävämpi niinkuin tälläisen auton kuuluukin. Äänimaailma performance pöntöllä sopivan härski, vaikka pitäähän tuo vakionakin jo jotain meteliä.
Aski ja moottori toimii kyllä niin jäätävän hienosti yhteen, sport asetuksilla manuaali puolella autossa on tasan se vaihde päällä minkä itse sinne määrää, Ei vaihda rajottimella isompaa eikä reagoi kickdown kytkimeen.
Ajolleen hyvä, vetelyä ei juuri esiintyny ja alusta sopivan jämäkkä.
Hyvät fiilikset jäi, takavetoisella ajaessa tuli mieleen jollaintavalla oma e36. Okei, kulkupuoli on ihan eri ja onhan tuossa paljon asioita ihan erilailla, silti fiilis ei siitä ole muuttunut 20 vuoden aikana, molemmat ketteriä pyöriteltäviä ja ennenkaikkea Bemarin tuntuisia! Todellista ajamisen iloaG26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by rikuh1 View PostAski ja moottori toimii kyllä niin jäätävän hienosti yhteen, sport asetuksilla manuaali puolella autossa on tasan se vaihde päällä minkä itse sinne määrää, Ei vaihda rajottimella isompaa eikä reagoi kickdown kytkimeenEVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by rikuh1 View PostAski ja moottori toimii kyllä niin jäätävän hienosti yhteen, sport asetuksilla manuaali puolella autossa on tasan se vaihde päällä minkä itse sinne määrää, Ei vaihda rajottimella isompaa eikä reagoi kickdown kytkimeen.
Comment
-
-
Samaa mieltä. Aikoinaan oon ajanut M135i myös tomaattina, mut ei se oikein iskenyt. Radalla en oikein usko et tomaatilla edes osaisin ajaa.
Montahan M135i on manuaalina suomessa? Itse tiedän kaks...Last edited by Mikaatm; 16-10-2015, 21:59.450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
-
Comment