Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iGz
    Bimmer Rookie
    • May 2015
    • 50
    • Vihti

    Viisaammat kertokoot lukuja. Ehkä penkissä voisi autoa kohta käyttää Arvoin melko pitkään BM3 ja MHD välillä. BM3 lisenssin saa käsittääkseni siirrettyä kun auto joskus kuitenkin lähtee eteenpäin. Eikö BM3 ole myös ollut "kentällä" ajossa jo parisen vuotta? MHD ei pääse läppärillä kiinni jos nyt jotain merkitystä on asialla?

    Odottelen tässä OBD2 ethernet kaapelia joka lienee viikon sisällä postilaatikossa. Sen jälkeen saa flashin ajettua. IC+DP. BMS intake kit löytyy myös mutta toistaiseksi vakio putsarilla mennään. BMS ei oikein toiminut ainakaan JB4 kanssa...



    Originally posted by Tommix View Post
    Mitäs toi BM3 lupailee tehoja esim 98:lla? Aika paljon kalliimpi kuin MHD. Mielenkiinnolla odotellaan kokemuksia.
    E65 730dA -03 (ex)
    M135i Xdrive -13 (ex)

    Comment

    • tommi69
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 419
      • Helsinki

      [QUOTE=iGz;4087433]Viisaammat kertokoot lukuja. Ehkä penkissä voisi autoa kohta käyttää Arvoin melko pitkään BM3 ja MHD välillä. BM3 lisenssin saa käsittääkseni siirrettyä kun auto joskus kuitenkin lähtee eteenpäin. Eikö BM3 ole myös ollut "kentällä" ajossa jo parisen vuotta? MHD ei pääse läppärillä kiinni jos nyt jotain merkitystä on asialla?

      Odottelen tässä OBD2 ethernet kaapelia joka lienee viikon sisällä postilaatikossa. Sen jälkeen saa flashin ajettua. IC+DP. BMS intake kit löytyy myös mutta toistaiseksi vakio putsarilla mennään. BMS ei oikein toiminut ainakaan JB4 kanssa...[/QUOTE sillähän se nimenomaa toimii, ainakin mulla.
      M140 xDrive v.2017
      Kawasaki zH2 v.2020

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        Originally posted by iGz View Post
        Viisaammat kertokoot lukuja. Ehkä penkissä voisi autoa kohta käyttää Arvoin melko pitkään BM3 ja MHD välillä. BM3 lisenssin saa käsittääkseni siirrettyä kun auto joskus kuitenkin lähtee eteenpäin. Eikö BM3 ole myös ollut "kentällä" ajossa jo parisen vuotta? MHD ei pääse läppärillä kiinni jos nyt jotain merkitystä on asialla?

        Odottelen tässä OBD2 ethernet kaapelia joka lienee viikon sisällä postilaatikossa. Sen jälkeen saa flashin ajettua. IC+DP. BMS intake kit löytyy myös mutta toistaiseksi vakio putsarilla mennään. BMS ei oikein toiminut ainakaan JB4 kanssa...
        Mulla oli edellisessä pre-face EWG M135i:ssä JB4 ja eipä siinä mitään ongelmia koskaan ollut, eli toimi justiinsa niinkuin piti. JB:ssä mietitytti tosin boksin suojaaminen kosteudelta/vedeltä, se tuntui jotenkin menneeltä ajalta.

        Tämä nykyinen kulkine kun tuli ostettua, päätin 'siirtyä nykyaikaan' ja ajaa MHD:n sisälle, koska sitä niin moni suositteli ja siitä oli hyviä käyttökokemuksia jo lyhyeltä ajalta, samalla myin JB4:n pois. MHD toimii kyllä vallan mainiosti ja ei mitään ongelmia senkään kanssa. Auton luonne säilyy jonkin verran sivistyneempänä/vakionkaltaisena kun JB4:ssä, sillä erotuksella, että voimaa on enemmän. Bimmergeeksin kaapelin ostin ja 20 Eur käytetyn Android- härvelin tätä flash- tarkoitusta varten
        Last edited by BFI18; 06-02-2019, 10:40.
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • iGz
          Bimmer Rookie
          • May 2015
          • 50
          • Vihti

          Niin BMS kitti ei siis MAF anturin kanssa oikein toiminut. Se piti kytkeä irti. Tyhjäkäynti vähän hummaili tästä syystä. Orkkis putsari toistaiseksi taas kiinni...
          E65 730dA -03 (ex)
          M135i Xdrive -13 (ex)

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5403
            • S:t Karins

            Originally posted by iGz View Post
            Niin BMS kitti ei siis MAF anturin kanssa oikein toiminut. Se piti kytkeä irti. Tyhjäkäynti vähän hummaili tästä syystä. Orkkis putsari toistaiseksi taas kiinni...
            Aika outo kun ymmärtääkseni JB4 poistaa tuon MAF.n pois käytöstä ja ajetaan moottorin ECU:n "kartoilla". Mutta en ole tutkinut pitääkö MAF irroittaa jos käyttää JB4 jotta mennään kartoille, todennäköisesti?
            Edittiä:
            BMS:n vastaus ongelmaan:
            "We have a few tricks up our sleeves for those few who have various intake issues. We have the AFE and Injen intakes on hand too and all of them including ours have the same basic issue. When your intake flows more air around the MAF sensor some DME versions at various temperatures idle a little rougher.

            The best fix we've come across for those running the JB4 on an F series N55 that has intake related idle issues (BMS, AFE, or Injen) is to let the JB4 run the idle in closed loop mode off the wideband o2 sensors like an N54, which is really how the car should have been setup from the factory anyway."
            Eli MAF irti ja Lambda hoitaa säädöt.
            Last edited by Tommix; 06-02-2019, 14:38.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • iGz
              Bimmer Rookie
              • May 2015
              • 50
              • Vihti

              Juu MAF irti kytkettynä olikin, mutta tuo tyhjäkäynnin hummailu ja välistä nykiminen pienillä kierroksilla häiritsi ja en tästä tykännyt. Okei äänet kompensoi ^2, mutta silti. Vakioputsarilla mennään toistaiseksi eikä käsittääkseni ole rajoittava näillä setupeilla?

              Ihan ymmärrettävää muuten että MAF saa väärää dataa, jos vertaan anturin sijaintia vakioputkessa ja BMS putkessa omilla puusilmilläni. Mielestäni BMS kanssa anturi on enemmän turbulenttisessa virtauksessa putken muodoista johtuen joten takuulla sotkee jotain?

              Ensi viikolla varmaan BM3 sisään ja JB4 irti...


              Originally posted by Tommix View Post
              Aika outo kun ymmärtääkseni JB4 poistaa tuon MAF.n pois käytöstä ja ajetaan moottorin ECU:n "kartoilla". Mutta en ole tutkinut pitääkö MAF irroittaa jos käyttää JB4 jotta mennään kartoille, todennäköisesti?
              Edittiä:
              BMS:n vastaus ongelmaan:
              "We have a few tricks up our sleeves for those few who have various intake issues. We have the AFE and Injen intakes on hand too and all of them including ours have the same basic issue. When your intake flows more air around the MAF sensor some DME versions at various temperatures idle a little rougher.

              The best fix we've come across for those running the JB4 on an F series N55 that has intake related idle issues (BMS, AFE, or Injen) is to let the JB4 run the idle in closed loop mode off the wideband o2 sensors like an N54, which is really how the car should have been setup from the factory anyway."
              Eli MAF irti ja Lambda hoitaa säädöt.
              E65 730dA -03 (ex)
              M135i Xdrive -13 (ex)

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5403
                • S:t Karins

                Laita tosiaan kokemuksia tänne niin ihmetellään.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • tommi69
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 419
                  • Helsinki

                  Originally posted by iGz View Post
                  Juu MAF irti kytkettynä olikin, mutta tuo tyhjäkäynnin hummailu ja välistä nykiminen pienillä kierroksilla häiritsi ja en tästä tykännyt. Okei äänet kompensoi ^2, mutta silti. Vakioputsarilla mennään toistaiseksi eikä käsittääkseni ole rajoittava näillä setupeilla?

                  Ihan ymmärrettävää muuten että MAF saa väärää dataa, jos vertaan anturin sijaintia vakioputkessa ja BMS putkessa omilla puusilmilläni. Mielestäni BMS kanssa anturi on enemmän turbulenttisessa virtauksessa putken muodoista johtuen joten takuulla sotkee jotain?

                  Ensi viikolla varmaan BM3 sisään ja JB4 irti...
                  Kumma juttu kun mulla toimii ihan normisti.
                  M140 xDrive v.2017
                  Kawasaki zH2 v.2020

                  Comment

                  • hoikkas
                    BTCF Member
                    • Oct 2005
                    • 1579
                    • TURKU

                    Manskulta kun ajetaan stokkan parkkiin...on ihan huikee paikka leikkiä M135i ääniä! Kun polkee kunnolla ykkösellä niin kuulostaa sellaiselta F1 auton tyyppiseltä kireeltä ja vitun kovalta ääneltä. Ja burblea testailee niin ihan jäätävät soundit! Toi paikka ihan mahtava äänien kannalta

                    OEM putkisto, MHD stage2+, burble asetuksista mm yksi valikko "aggressive" ja sellainen takavaimentajassa BMW PE modaus -tyyppinen modaus. Katissa ei tarvita sisuksia

                    Tuolla voisi käydä useamminkin! Jos asuisin täällä niin kävisin kaupassa aina stokkalla vaan sen takia et saa huikeet äänet kaikumaan koko parkkihallissa Mutta kun en asu prkl

                    Nyt kun jossain kohtaa on ollut ees vähän pitoa (Hakka 8 nastat) niin kyllä tässä niska nytkähtää. Pitää oottaa kesäkumeja ja kesäkelejä et nytkyykö niska samaan tyyliin kuin Teslassa. Ei varmaan jää kauaksi, ehkä rykäisee hiukan erilailla vaan.
                    BMW i4M50

                    Comment

                    • iGz
                      Bimmer Rookie
                      • May 2015
                      • 50
                      • Vihti

                      BM3 sisällä ja hyvältä vaikuttaa näin muutaman päivän jälkeen. Aktivointi ei onnistunut ohjeiden mukaan, mutta sähköpostia asiasta tuotetukeen arki-iltana klo 21 jälkeen. Vastaus parissa minuutissa ja 30min kuluttua "Mr. Serge" hoiti homman eli etänä Teamvieverin avulla aktivointi kuntoon Erinomaista asiakaspalvelua!

                      Stage2 kartta 95 bensalle nyt sisällä. Voimaa on ja sen tuotto on paljon sivistyneempi kuin JB4:llä ja laatikko vaihtaa selkeästi smoothimmin. Tyhjäkäyntiä, vaimentimen läpän asentoa, burblea jne saa säädettyä kuten haluaa. Olen erittäin tyytyväinen Täytyy jossain välissä ottaa logia kunhan pitoja tiestä vaan löytyy...

                      Täytyy myös tuo BMS intake kitti testata miten käyttäytyy BM3 kanssa :think
                      E65 730dA -03 (ex)
                      M135i Xdrive -13 (ex)

                      Comment

                      • tommi69
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 419
                        • Helsinki

                        Originally posted by iGz View Post
                        BM3 sisällä ja hyvältä vaikuttaa näin muutaman päivän jälkeen. Aktivointi ei onnistunut ohjeiden mukaan, mutta sähköpostia asiasta tuotetukeen arki-iltana klo 21 jälkeen. Vastaus parissa minuutissa ja 30min kuluttua "Mr. Serge" hoiti homman eli etänä Teamvieverin avulla aktivointi kuntoon Erinomaista asiakaspalvelua!

                        Stage2 kartta 95 bensalle nyt sisällä. Voimaa on ja sen tuotto on paljon sivistyneempi kuin JB4:llä ja laatikko vaihtaa selkeästi smoothimmin. Tyhjäkäyntiä, vaimentimen läpän asentoa, burblea jne saa säädettyä kuten haluaa. Olen erittäin tyytyväinen Täytyy jossain välissä ottaa logia kunhan pitoja tiestä vaan löytyy...

                        Täytyy myös tuo BMS intake kitti testata miten käyttäytyy BM3 kanssa :think
                        Löytyykö cooleria. Sit kun tietäis tehot vielä.
                        M140 xDrive v.2017
                        Kawasaki zH2 v.2020

                        Comment

                        • iGz
                          Bimmer Rookie
                          • May 2015
                          • 50
                          • Vihti

                          Juu Wagnerin cooleri on keulalla ja katiton DP.

                          Originally posted by tommi69 View Post
                          Löytyykö cooleria. Sit kun
                          tietäis tehot vielä.
                          E65 730dA -03 (ex)
                          M135i Xdrive -13 (ex)

                          Comment

                          • BFI18
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1456
                            • Turku

                            Originally posted by iGz View Post
                            BM3 sisällä ja hyvältä vaikuttaa näin muutaman päivän jälkeen. Aktivointi ei onnistunut ohjeiden mukaan, mutta sähköpostia asiasta tuotetukeen arki-iltana klo 21 jälkeen. Vastaus parissa minuutissa ja 30min kuluttua "Mr. Serge" hoiti homman eli etänä Teamvieverin avulla aktivointi kuntoon Erinomaista asiakaspalvelua!

                            Stage2 kartta 95 bensalle nyt sisällä. Voimaa on ja sen tuotto on paljon sivistyneempi kuin JB4:llä ja laatikko vaihtaa selkeästi smoothimmin. Tyhjäkäyntiä, vaimentimen läpän asentoa, burblea jne saa säädettyä kuten haluaa. Olen erittäin tyytyväinen Täytyy jossain välissä ottaa logia kunhan pitoja tiestä vaan löytyy...

                            Täytyy myös tuo BMS intake kitti testata miten käyttäytyy BM3 kanssa :think
                            Hyvä homma että toimii.
                            St2 ja 95 bensalle?:think
                            Last edited by BFI18; 16-02-2019, 21:09.
                            G26 i4 M50 Black Sapphire

                            Comment

                            • iGz
                              Bimmer Rookie
                              • May 2015
                              • 50
                              • Vihti

                              ST2 95kartta vaihtuu toki ST2 98lle heti kun tankkiin sitä seuraavaksi lorahtaa parin päivän päästä. Käy aikas näppärästi toi vaihto

                              Originally posted by BFI18 View Post
                              Hyvä homma että toimii.
                              St2 ja 95 bensalle?:think
                              E65 730dA -03 (ex)
                              M135i Xdrive -13 (ex)

                              Comment

                              • iGz
                                Bimmer Rookie
                                • May 2015
                                • 50
                                • Vihti

                                Onkos suosituksia jos vaihteli noita ahtoputkia parempiin alumiinisiin?
                                E65 730dA -03 (ex)
                                M135i Xdrive -13 (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎