M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ///THe
    replied
    624M 19" rengastus

    Moro,

    Onkos kellään noita 624M 19" vanteita f20/21:ssä? Omassa kikkareessa tuli mukana ja tässä pohdin menisikö takavanteelle 255/30/19 rengas OEM 245/30 renkaan sijaan? Vanteethan on omaan makuun hieman ujon levyset...

    Etuvanteet 7,5x19 ja niillä 225/35/19 ja takaset 8x19... ja spacereita tarvii kanssa sovitella...

    Leave a comment:


  • JHe
    replied
    Oliko kenelläkään kokemusta BC Racingin coilovereista näissä? Radalla tulee käytyä ja auto muuten käyttöautona ympäri vuoden. KW:n V3 kiinnostaisi muuten, mutta tuo BC Racingin puolet pienempi hinta vaikuttaa houkuttelevammalta. :think

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    Pekan laite kulki kyllä tautisesti, ja olihan siinä viriäkin eritavalla kun tässä omassa.. D
    Jep, omalla M135lla olin Malmilla vieressä pari lähtöä ja fiilis oli kuin Kummelista: "mihin vittuun se hävis?"

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Pekka ajoi 10,9 Alastarolla liimaradalla ja autosta oli poistettu takapenkki ja apumiehen penkki
    Pekan laite kulki kyllä tautisesti, ja olihan siinä viriäkin eritavalla kun tässä omassa.. Noh tavoitteet pitää pitää korkealla, saapahan sitten taas hyvän syyn tilata lisää osia jos ei onnistu

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    Pitää toivoa että pääsisi siihe, uskon että onnistuu kyllä

    Pitää muuten varmaan miettiä uusiksi sitä M-Lite miittiä mitä suunniteltiin nyt keväälle tämän korollavirus asian takia, siirtää nyt muutomalla kuukaudella ainakin..
    Pekka ajoi 10,9 Alastarolla liimaradalla ja autosta oli poistettu takapenkki ja apumiehen penkki

    Leave a comment:


  • Jussi140i
    replied
    Toukokuun M135/235 - M140/240 tapaaminen

    Originally posted by Jussi140i View Post
    Tervehdys, itsellä on herännyt kiinnostus jonkinlaiseen M135/235 - M140/240 tapaamiseen. Vaikuttais että kyseiset autot ovat melko harvinaisia, ja jäävät aika lailla paitsioon harrastaja piireissä. Olisi hauska vaihtaa ajatuksia kyseisistä autoista, ja tietysti niiden Tuunauksesta, ihan kasvotusten porukan kanssa. Se voisi olla hyvinkin vapaamuotoinen kokoontuminen esim. jollain isolla parkkialueella, ilman mitään "virallista ohjelmaa".

    Kuten tossa 4llu ottikin puheeksi, pitää suuniteltua M135/235 - M140/240 tapaamista siirtää. Koronavirus epidemia valitettavasti pakottaa siirtämään sitä ihan reilusti pidemmälle kuin alkuperäinen toukokuu. Itse pohdiskelin, että olisiko se jopa parempi siirtää loppukesään/alkusyksyyn (Elokuu-Syyskuu).
    Last edited by Jussi140i; 18-03-2020, 20:07.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by Jussi140i View Post
    Mahtavaa ! Autohan näyttää jo ulkoisesti todella hyvältä/valmiilta.
    Toi alle 11s varttimaili on kiven kova.

    Siihen kun pääsee, alkaa "tippumaan" erittäin kovia vakio autoja
    Pitää toivoa että pääsisi siihe, uskon että onnistuu kyllä

    Pitää muuten varmaan miettiä uusiksi sitä M-Lite miittiä mitä suunniteltiin nyt keväälle tämän korollavirus asian takia, siirtää nyt muutomalla kuukaudella ainakin..

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    Joo totta on että dynoissakin on isoja heittoja kyllä tuloksissa! Pääasia että takamus huomaa eron ja meno maistuu taas entistä enemmän

    Itselläkin on tulossa tekniikkapuolelle vähän päivitystä, tavoitteena ajaa kesällä varttimaili alle 11s
    Alle 11 varttimaili on kova. Savolaisen Pekka taisi alittaa 11sek M135 xDrivellä. Pekalla oli sen 500 - 550 hv...

    Leave a comment:


  • Jussi140i
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    Joo totta on että dynoissakin on isoja heittoja kyllä tuloksissa! Pääasia että takamus huomaa eron ja meno maistuu taas entistä enemmän

    Itselläkin on tulossa tekniikkapuolelle vähän päivitystä, tavoitteena ajaa kesällä varttimaili alle 11s

    Mahtavaa ! Autohan näyttää jo ulkoisesti todella hyvältä/valmiilta.
    Toi alle 11s varttimaili on kiven kova.

    Siihen kun pääsee, alkaa "tippumaan" erittäin kovia vakio autoja

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by Jussi140i View Post
    Joo, en tietenkään pidä auton teho/vääntö näyttöä minään fakta tietona. Mutta se on ihan kivaa referenssiä, siihen miltä takapuolen alla tuntuu. Samoin kun vertaa siihen, kun auto oli vakio


    Tosin ei ole Dynotkaan 100%, eri Dynot voivat antaa todella poikkeavia tuloksia toisiinsa nähden, johtuen eri muutujista joita pitäisi aina huomioida.


    Mutta hyvältä tuntuu Mosselmann:in ohjelma, on tasainen tehon tuotto, joka vetää hyvin läpi alueen, tehon noustessa punaviivalle. Samoin vääntökäyrä on laakea, helposti toistettava huippuvääntöineen


    Kesärenkaita ja Kesää odotelessa . .
    Joo totta on että dynoissakin on isoja heittoja kyllä tuloksissa! Pääasia että takamus huomaa eron ja meno maistuu taas entistä enemmän

    Itselläkin on tulossa tekniikkapuolelle vähän päivitystä, tavoitteena ajaa kesällä varttimaili alle 11s

    Leave a comment:


  • Jussi140i
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    Auto varmasti muuttui todella paljon jos oli ennen tuota täysin vakio! Nämä B58 koneet ns. Heräävät henkiin ohjelmoinnin myötä

    Noita auton "tehonäyttöjä" ei kannata liian tosissaan tuijottaa, ne ovat vain laskennallisia lukemia ja kiva ominaisuus Idrivessä, oikea dynopenkki sitten kertoo mitä auto todellisuudessa tuottaa.

    Joo, en tietenkään pidä auton teho/vääntö näyttöä minään fakta tietona. Mutta se on ihan kivaa referenssiä, siihen miltä takapuolen alla tuntuu. Samoin kun vertaa siihen, kun auto oli vakio


    Tosin ei ole Dynotkaan 100%, eri Dynot voivat antaa todella poikkeavia tuloksia toisiinsa nähden, johtuen eri muutujista joita pitäisi aina huomioida.


    Mutta hyvältä tuntuu Mosselmann:in ohjelma, on tasainen tehon tuotto, joka vetää hyvin läpi alueen, tehon noustessa punaviivalle. Samoin vääntökäyrä on laakea, helposti toistettava huippuvääntöineen


    Kesärenkaita ja Kesää odotelessa . .

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by Jussi140i View Post
    Nyt on autossa Wagner Tuning (CAT200cel) downpipe + Mosselmann Stage3 + BMS intake asennetttuna. Työn teetin Schmiedmann:lla, koska siellä on mm. Mosselmann:in edustus. Itsellä ei ole myöskään käytännön mahdollisuuksia toteuttaa sitä. Ihan ensi puraisu on hyvä. Auto toimii moitteetomasti, eikä ainakaan vielä ole ilmennyt mitään vikakoodeja ym.

    Tuon 420-440hv saavuttaminen selkeästi vaatii ns. olosuhteita, mutta olen ne saanut ulosmitattua auton teho näytön mukaan. Varmasti sieltä saa aina 400-420hv,auton tehon näytön mukaan. Max. vääntö asettuu toistettaessa 570-600Nm alueelle
    Kun kelit paranee ja testi kilometrit karttuvat laitan tarkempaa analyysia.
    Auto varmasti muuttui todella paljon jos oli ennen tuota täysin vakio! Nämä B58 koneet ns. Heräävät henkiin ohjelmoinnin myötä

    Noita auton "tehonäyttöjä" ei kannata liian tosissaan tuijottaa, ne ovat vain laskennallisia lukemia ja kiva ominaisuus Idrivessä, oikea dynopenkki sitten kertoo mitä auto todellisuudessa tuottaa.

    Leave a comment:


  • Jussi140i
    replied
    Lisää Poweria M140i

    Nyt on autossa Wagner Tuning (CAT200cel) downpipe + Mosselmann Stage3 + BMS intake asennetttuna. Työn teetin Schmiedmann:lla, koska siellä on mm. Mosselmann:in edustus. Itsellä ei ole myöskään käytännön mahdollisuuksia toteuttaa sitä. Ihan ensi puraisu on hyvä. Auto toimii moitteetomasti, eikä ainakaan vielä ole ilmennyt mitään vikakoodeja ym.

    Tuon 420-440hv saavuttaminen selkeästi vaatii ns. olosuhteita, mutta olen ne saanut ulosmitattua auton teho näytön mukaan. Varmasti sieltä saa aina 400-420hv,auton tehon näytön mukaan. Max. vääntö asettuu toistettaessa 570-600Nm alueelle
    Kun kelit paranee ja testi kilometrit karttuvat laitan tarkempaa analyysia.

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by BMW View Post
    Hyvin nuo N55 antaa tehoa jo noilla 17 psi paineilla
    MHD perustuu enemmän juuri ennkoihin kuin ahtopaineisiin. Se on hyvä asia mosan/turbon kestävyyden kannalta.

    Leave a comment:


  • BMW
    replied
    Hyvin nuo N55 antaa tehoa jo noilla 17 psi paineilla

    Leave a comment:

Working...
X