Originally posted by BFI18
View Post
M135i / M235i -kokemuksia
Collapse
X
-
Kovia hintoja pyytävät käytetyistä M135i:sta. Halvin myynnissä ollut oli 46,9ke, joka hävis äkkiä myynnistä.
Nyt halvin käytetty maksaa sen 50ke.
Uusi Lci takavetoautomaattina jotain 56ke, manuaalina vähän halvempi. Tuossa on jopa vakiona mielestäni hyvät varusteet, vakkari taitaa olla ainut 'pakollinen' ruksittava varuste? Ja onhan Lci:ssä se 6hv enempi

Toki tarjontaa näistä on vähän, ja tulee olemaankin.
Saksassa alkaen jotain 30ke, eli veroineen sun muineen maksaa äkkiä sen lähes 50ke. Köyhän täytyy odotella vielä
Leave a comment:
-
Taitaa olla yksi myynnissä juuri nyt liikkeessä!Originally posted by Mikaatm View PostSamaa mieltä. Aikoinaan oon ajanut M135i myös tomaattina, mut ei se oikein iskenyt. Radalla en oikein usko et tomaatilla edes osaisin ajaa.
Montahan M135i on manuaalina suomessa? Itse tiedän kaks...
Leave a comment:
-
Tämä on kyllä totta vaikka itse edelleenkin olen sen kannalla että tällaisessa autossa kuuluu takavedon lisäksi olla kytkinpoljin. Vaihteisto on manuaalikäytössä todella nopea. Pesee mennen tullen ainakin ne Audin kaksoiskytkinvaihteistot millä itse olen ajanut vaikka Bimmerissä siis "normaali" automaatti momentinmuuntimella. Ei nikottele eikä viivyttele missään tilanteessa vaihtaa sitten ylös tai alas.Originally posted by rikuh1 View PostAski ja moottori toimii kyllä niin jäätävän hienosti yhteen, sport asetuksilla manuaali puolella autossa on tasan se vaihde päällä minkä itse sinne määrää, Ei vaihda rajottimella isompaa eikä reagoi kickdown kytkimeen.
Leave a comment:
-
Onkohan vanhempiin automaatteihin mahdollista ohjelmoida (?) samaa, ettei survo automaattisesti isompaa ennen rajoittajaa manuaalipuolella? :thinkOriginally posted by rikuh1 View PostAski ja moottori toimii kyllä niin jäätävän hienosti yhteen, sport asetuksilla manuaali puolella autossa on tasan se vaihde päällä minkä itse sinne määrää, Ei vaihda rajottimella isompaa eikä reagoi kickdown kytkimeen
Leave a comment:
-
Piru kun olisi ollut aikaa enempi, olisin ajanut ton valkoisen takatuuppari M235i:n, myyjä sattui antamaan nelikon avaimet, kun menin pihalle huomasin, että näitä onkin kaksi tässä..Originally posted by rikuh1 View PostKävin koeajamassa M235i neli- ja takavetoiset mallit (tälläsivulla kuvissa esiintyvät autot) ja täytyy sanoa että ehkä kuitenkin siihen vajaavetoiseen kallistuisin, vaikka takapainotteinen nelikko talvella onkin hauska.
Tuo takaveto lukolla on kyllä ihan huikea laite, paljon elävämpi niinkuin tälläisen auton kuuluukin. Äänimaailma performance pöntöllä sopivan härski, vaikka pitäähän tuo vakionakin jo jotain meteliä.
Aski ja moottori toimii kyllä niin jäätävän hienosti yhteen, sport asetuksilla manuaali puolella autossa on tasan se vaihde päällä minkä itse sinne määrää, Ei vaihda rajottimella isompaa eikä reagoi kickdown kytkimeen.
Ajolleen hyvä, vetelyä ei juuri esiintyny ja alusta sopivan jämäkkä.
Hyvät fiilikset jäi, takavetoisella ajaessa tuli mieleen jollaintavalla oma e36. Okei, kulkupuoli on ihan eri ja onhan tuossa paljon asioita ihan erilailla, silti fiilis ei siitä ole muuttunut 20 vuoden aikana, molemmat ketteriä pyöriteltäviä ja ennenkaikkea Bemarin tuntuisia! Todellista ajamisen iloa
Leave a comment:
-
Kävin koeajamassa M235i neli- ja takavetoiset mallit (tälläsivulla kuvissa esiintyvät autot) ja täytyy sanoa että ehkä kuitenkin siihen vajaavetoiseen kallistuisin, vaikka takapainotteinen nelikko talvella onkin hauska.
Tuo takaveto lukolla on kyllä ihan huikea laite, paljon elävämpi niinkuin tälläisen auton kuuluukin. Äänimaailma performance pöntöllä sopivan härski, vaikka pitäähän tuo vakionakin jo jotain meteliä.
Aski ja moottori toimii kyllä niin jäätävän hienosti yhteen, sport asetuksilla manuaali puolella autossa on tasan se vaihde päällä minkä itse sinne määrää, Ei vaihda rajottimella isompaa eikä reagoi kickdown kytkimeen.
Ajolleen hyvä, vetelyä ei juuri esiintyny ja alusta sopivan jämäkkä.
Hyvät fiilikset jäi, takavetoisella ajaessa tuli mieleen jollaintavalla oma e36. Okei, kulkupuoli on ihan eri ja onhan tuossa paljon asioita ihan erilailla, silti fiilis ei siitä ole muuttunut 20 vuoden aikana, molemmat ketteriä pyöriteltäviä ja ennenkaikkea Bemarin tuntuisia! Todellista ajamisen iloa
Leave a comment:
-
Varmasti lukkoa kaipailee takavetoversio. Nelivetoversio eteni kyllä pirun eleettömästi, aina on pitoa.Originally posted by FlyingFinn View PostTuo lukko oli kyllä hyvä hankinta tähän autoon. Muuttaa käytöstä reilusti positiiviseen suuntaan ja auto pysyy hienosti hanskassa. Korostuu tietysti vielä talvella / liukkaalla.
Edelliseen E92 335i Coupeen verrattuna nykyinen M235i on perstuntumalla selvästi nopeampi, niin suorilla kuin etenkin mutkissa. Kompaktimpi koko lisää toki myös fiilistä.
Automaatti toimii kyllä hienosti ja nopeasti ja on helppo normaalissa ajossa. Itse olen vain edelleen sitä mieltä että 8 pykälää on liikaa manuaalikäytössä. Varmaankin myös tottumiskysymys.
Eilen esiteltiin M2 ja voiman puute alkoi heti vaivaamaan tuota M235i:tä... Näin kuvat ja kysely lähti josko tuollaisen saisi jopa täällä Suomessa jotenkin ostaa eli kohta voi olla M235i myynnissä.
Joo onhan tuo vakio 335:sta ripeämpi.
Automaatista samaa mieltä, toimii pirun nopeasti, mutta ripeämmin mentäessä on jotenkin fiilis että vaihtaa jopa turhan tiuhaan, juuri vaihteiden suuren määrän vuoksi, ehkä siihen tosiaan tottuu.
Toisaalta sekin tuo sporttista fiilistä kun vaihteita saa paukutella pesään tiheään.
Tuo uusi M2... Siinä on kyllä niin onnistunut muotoilu ja moni muukin asia
Leave a comment:
-
Tuo lukko oli kyllä hyvä hankinta tähän autoon. Muuttaa käytöstä reilusti positiiviseen suuntaan ja auto pysyy hienosti hanskassa. Korostuu tietysti vielä talvella / liukkaalla.Originally posted by Hiace View PostTuossa vähän lisätietoa tuosta M Performance-lukosta. Eli lukitusaste (tai mikskä sitä kutsutaan?) on 30% kiihdytettäessä ja 9% jarruttaessa. En tiedä onko se paljon vai vähän.
Jostakin foorumilta luin huhun, että BMW kilpailutti Quaifea tuon lukon valmistamiseen, mutta ei päästy diileihin ja valmistaja on nyt joku eri firma. En tiedä pitääkö paikkaansa.
http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=982936
Edelliseen E92 335i Coupeen verrattuna nykyinen M235i on perstuntumalla selvästi nopeampi, niin suorilla kuin etenkin mutkissa. Kompaktimpi koko lisää toki myös fiilistä.
Automaatti toimii kyllä hienosti ja nopeasti ja on helppo normaalissa ajossa. Itse olen vain edelleen sitä mieltä että 8 pykälää on liikaa manuaalikäytössä. Varmaankin myös tottumiskysymys.
Eilen esiteltiin M2 ja voiman puute alkoi heti vaivaamaan tuota M235i:tä... Näin kuvat ja kysely lähti josko tuollaisen saisi jopa täällä Suomessa jotenkin ostaa eli kohta voi olla M235i myynnissä.
Leave a comment:
-
Tänään tuli kokeiltua M235i Xdriveä. Olipas mukava pikkucoupe ja nelivetona lähtee kyllä paikoiltaan aika vikkelästi
Takavetoa olis pitäny viel testata kuitenkin:think
Ohituskiihtyvyydestä odotin ehkä enemmän.
Aika pieni ero ajossa kuitenkin vrt omaan E92:een perustuntumaltaan.
Mikäli uutta Bemaria nyt olisin tilaamassa, M135iA olisi hinta-teho-ajettavuus suhteeltaan melkeinpä paras vaihtoehto (jos olisi reilu 55ke laittaa autoon). No, ehkäpä nyt seuraavaksi alan kyttäämään käytettyä M135i:tä kun joskus E92 vaihtuu.
Plussaa:
- äänet, keinotekoisuudesta huolimatta ja ulkopuolella myös
- vaihteisto+Moottori, ai että kun toimii makeesti yhteen
- alusta, mukavan tanakka muttei mikään kivireki
- H/K hifit
- kiihtyvyys paikaltaan, neliveto on tässä mainio
- proffanavi, aika siisti nykyään...
- ulkonäkö, perkeleen hyvännäköinen koppa jopa punaisena nätti
Tuo valkoinen performance varusteilla vielä nätimpi kyllä.
Miinusta:
- lisähinta vrt M135i
- penkkien manuaalisäädöt, yli 70ke auto:think
Kuvia:


Leave a comment:
Leave a comment: