Siinä vähän putkistosaundeja youtubevideokoosteen muodossa:
M135i / M235i -kokemuksia
Collapse
X
-
Vertailuun vielä e63 630iA, omamassa 1575kg. Auton ulkomittoihin nähden aika pieni painoero 1-sarjaan :thinkOriginally posted by BFI18 View PostJoo ei painoero iso ole.
Mun ex E61 530d painoi 1760 kg, nykyinen E92 1615 kg. M135iA 1520 kg, nelivetona sit karvan alle 1600 kg, eli ihan kohtuupainoissa nuo M135i:t.
Leave a comment:
-
Joo ei painoero iso ole.Originally posted by jarkko520 View PostEi varmasti paljoa puutu, minkähän verran eroa tulee E61 verrattuna? Ja ettei ihan Offtopiciksi mene niin onhan ton M135 teho painosuhde kyllä kohdallaan, millaisissa kulutuksissa näillä mennään?
Mun ex E61 530d painoi 1760 kg, nykyinen E92 1615 kg. M135iA 1520 kg, nelivetona sit karvan alle 1600 kg, eli ihan kohtuupainoissa nuo M135i:t.
Leave a comment:
-
Oma takaveto automaatti vie kaupungissa noin 12 ja maantiellä 7-8 l/100km.Originally posted by jarkko520 View PostEi varmasti paljoa puutu, minkähän verran eroa tulee E61 verrattuna? Ja ettei ihan Offtopiciksi mene niin onhan ton M135 teho painosuhde kyllä kohdallaan, millaisissa kulutuksissa näillä mennään?
Ja ajotyyli ei ole kovin pihistelevä
Leave a comment:
-
Ei varmasti paljoa puutu, minkähän verran eroa tulee E61 verrattuna? Ja ettei ihan Offtopiciksi mene niin onhan ton M135 teho painosuhde kyllä kohdallaan, millaisissa kulutuksissa näillä mennään?Originally posted by Hiace View PostTotta, löysin jonkun linkin, että E91 335i olisi 1670 tai 1690 kg. Yleensä nuo taitaa ilmoittaa perusmallien painon, siihen kun laittaa minun auton lasikaton, sähköpenkit, hifit ja kaiken muun tingeltangelin niin veikkaan että 1800kg lähellä ollaan.
Leave a comment:
-
Totta, löysin jonkun linkin, että E91 335i olisi 1670 tai 1690 kg. Yleensä nuo taitaa ilmoittaa perusmallien painon, siihen kun laittaa minun auton lasikaton, sähköpenkit, hifit ja kaiken muun tingeltangelin niin veikkaan että 1800kg lähellä ollaan.Originally posted by jarkko520 View PostMusta noi e9x on kyllä suhteellisen painavia, oman vitosenkin paino ton vajaa 1800kg
Leave a comment:
-
Musta noi e9x on kyllä suhteellisen painavia, oman vitosenkin paino ton vajaa 1800kgOriginally posted by Hiace View PostYllättävän kevyt tuo M135i, oma ex-E91 335i täyteen ladattuna oli varmaan 1800kg tai sinne päin.
Mitähän lie neliveto-M135i painaa? Joku lähde sanoi 1595 kg, en tiedä pitääkö paikkansa.
Leave a comment:
-
Tuossa vähän lisätietoa tuosta M Performance-lukosta. Eli lukitusaste (tai mikskä sitä kutsutaan?) on 30% kiihdytettäessä ja 9% jarruttaessa. En tiedä onko se paljon vai vähän.
Jostakin foorumilta luin huhun, että BMW kilpailutti Quaifea tuon lukon valmistamiseen, mutta ei päästy diileihin ja valmistaja on nyt joku eri firma. En tiedä pitääkö paikkaansa.
Leave a comment:
-
Yllättävän kevyt tuo M135i, oma ex-E91 335i täyteen ladattuna oli varmaan 1800kg tai sinne päin.
Mitähän lie neliveto-M135i painaa? Joku lähde sanoi 1595 kg, en tiedä pitääkö paikkansa.
Leave a comment:
-
Hmmmm, en mä ole näistä koskaan sitä jaksanut tehdä. Mulla vähän ollut huono tapa, että kerralla kaikki ja sit ajetaan sillai. Sitten seuraava askel on uusi auto...Originally posted by jarkko520 View PostJep. Ei muutakun pieni showruumi pystyyn, tästä lukee mielellään lisää
Leave a comment:
-
Ja me lähdettiin kotiin, riskit kasvaa märällä radalla liian kovasti.Originally posted by jarkko520 View PostNäinhän se on, piti tulla lähempääkin ihmettelemään autoa mutta näytti silloin niin sateiselta et todettiin paremmaksi lähteä syömään
Edit:
Ja lisäys aikaisempaan, kai se jotain noin -50mm KW:n alustakin auttaa.Last edited by Mikaatm; 04-09-2015, 22:36.
Leave a comment:
-
Näinhän se on, piti tulla lähempääkin ihmettelemään autoa mutta näytti silloin niin sateiselta et todettiin paremmaksi lähteä syömäänOriginally posted by Mikaatm View PostPainoa se noin 1500kg ja putkisto. Mut oikeesti semislickseillä ja rohkee kuski vie autoa "kovaa". Itsellä kokemusta katuautossa radalla Toyo R888/Nankang NS2R noin 10v radalla, niin osaa luottaa renkaisiin ihan eritavalla radalla.
Leave a comment:
-
Painoa se noin 1500kg ja putkisto. Mut oikeesti semislickseillä ja rohkee kuski vie autoa "kovaa". Itsellä kokemusta katuautossa radalla Toyo R888/Nankang NS2R noin 10v radalla, niin osaa luottaa renkaisiin ihan eritavalla radalla.Originally posted by jarkko520 View PostOnko tossa sun nykyisessä tosiaan "vaan" nuo sigun tehot? Jotenkin meno näytti niin rajulta että kuvittelin yli 400 jo. Minkä verran noissa kori painaa? Alastarolla näytti kyllä hyvältä
Leave a comment:
-
Tota mietinkin, kuinka suuri ero on E9x 335i:hin, mut hyvä kuulla et on tuntuma samantyyppinen. Samoiten automaatti on nopea ja makee, mutta kuinka mielekästä on 8:aa vaihdetta kelata rattiläpysköillä esim. Rata-ajossa:thinkOriginally posted by Mikaatm View PostJoo mulla on menossa nyt jo toinen M135i takaveto manuaali.
Vuonna 2013 tuli siirryttyä F20 auto kantaan vaikka, vaikka olinkin aluksi ennen sitä sanonut että joskus tuleva autoni on M135i spekseistä, mutta sitten alkoi liikenteessä näkyä vakio F20 korisia malleja, niin sanoin että ei ikinä... No vuonna 2013 helmikuussa käynti autoliikkeessä muutti mieleni kun näki ekan kerran livenä F20 M135i, siihen asti kaikki näkemäni F20 autot oli ollut ilman M-Sportia.
Itse olen manuaali miehiä vahvasti, vaikka aikoinaan mulla oli Volvo S60 T5 geatronic... Vaikkei se virhe ollut, niin siitä seurasi manuaali ketju, S60 T5 man -> 335i man -> M135i man ja siitä nykyinen M135i man.
Silloin kun ekan M135i hommasin, niin kuskin paikalta katsottuna ja tunnettuna ei voinut oikeesti sanoa vanhaan 335i eroa, jos sokkona ois viety niin eroa ei ois huomannut.
Neliveto M135i ois muuten ollut vaihtoehto, mutta kun se on vaan tomaatti. Kerran olen sellaisen kyydissä ollut, mutta kun sitä vertasin omaani, niin nopea se laatikko on, mutta aika tiuhaan välitetty. Edelleen toisen hommasin manuaalina.
Mutta onneksi BMW tekee näihin takavetoisiin M-Performance lukkoperää. Asensin tämän lukkoperän jo ekaan M135i, joka sitten luovutuksen yhteydessä siirrettiin tähän nykyiseen. Lukkoperä muuttaa auton perän käytöstä todella paljon parempaan suuntaan. Nyt siinä on logiikkaa. Suosittelen ehdottamasti.
Joo onhan näillä molemmilla (niin kuin ennen muillakin) tullut ajeltua radalla jonkun verran, muuta ei voi sanoa että ehdottomasti ratarenkaat erikseen, sillä se hauskuus vasta tulee!!! Jää turhat riskit pois ja pito on aivan jotain muuta. Sitä ei usko ennen kuin kokeilee.
Äänistä, vakio äänet on liian herrasmies tyyliset omaan makuun, mutta M-Performance takapöntöllä sekin korjaantuu... Tänään viimeksi tuli kuunneltua ulkopuolelta, kun vaimo lähti autolla liikenteeseen ja eikä yhtään edes kierrättänyt, vaan aivan normi ajoa. Sopii omaan kkorvaan
Tosin kylmänä naapurit varmasti kiittää 
Mutta kumman vaihteiston tai vetotavan vaan tähän ottaa, ei taida paljoa pieleen mennä..
Auto on kuitenkin mukavasti nykytrendistä poikkeava (downsizing)
Leave a comment:
Leave a comment: