Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 1-sarja (F20) kokemuksia / ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    #31
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Hyi helvetti, näyttää ihan surulliselta oravalta. Menee kyl nää uudet bemmit vaan huonompaan suntaan
    Tuon kommentin jälkeen en vaan voi mitään mutta aloin näkemään tuon auton itsekkin juurikin surullisena oravana mopoautona varmaan menis mut ei helkkari tuo on sentään oikea auto ja bmw:n uusinta uutta, kyllä nyt hävettää bmw:n suunnittelijoidenkin puolesta

    Comment

    • McBeast
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2007
      • 2998
      • Tallinn

      #32
      Jotenkin keulan ilmeestä tulee mieleen Panda.. Ei siis Fiat Panda vaan Panda ihan omana itsenään.
      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

      Comment

      • Antzaa
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 38
        • Turku

        #33
        Onkos nuo ensimmäisen postauksen kuvat "viralliset" kuvat tuotantoon tulevasta autosta? Googlettamalla löytyi paljon sievemmän ja menevämmän näköisiä luomuksia autosta. Lamppujen muotoilut kiinnittävät kyllä huomion muusta autosta. Jotenkin muistuttaa etulamppujen osalta pelottavan paljon Audi A1:stä. Rinkulat vaihdettaisiin lednauhaan niin ei paljoo erottaisi kumman lyhdyt kyseessä.

        Mitä tulee Giuliettaan, niin omasta mielestä se on ehdottomasti yksi tyylikkäimmistä hatchbackeista/tämän kokoluokan autoista mitä on markkinoilla. Ajettavuudeltaan tuskin on läheskään yhtä hyvä kuin mitä uusi 1:nen tulee olemaan. Viikon ajoin Giuliettaa menneenä talvella. Ulkokuoren asettamat odotukset eivät kyllä täyttyneet kuskinpenkillä. Ohjaus oli aluksi todella mukavan ja hyvän tuntuinen varsinkin hiljaisissa nopeuksissa ja kaupunkiajossa, mutta etenkin moottoritiellä oli varsin tunnoton. Samanlaista tunnottomuutta tuskin tulee uuteen ykköseen. Muutenkin Giulietan kaikki hallintalaitteet oli jotenkin laaduttoman tuntuista liukasta muovia ja pieniä nappeja. Penkissä ei juuri tukia ollut ja paikat puutui pidemmällä matkalla. Autossa ei ollut nahkapenkkejä vaikka olikin Giulietan kallein tehoversio malli. Nahkapenkit ovat toivottovasti paljon ryhdikkäämmät. Alusta tuntui kyllä hyvältä, talvella oli vähän pintakova, mutta kesällä varmasti passeli.

        Se teennäisyys/vaikea käyttöisyys/tunnottomuus mikä Giulietasta puuttuu, en usko puuttuvan 1 sarjalaisesta mikäli seuraa muiden uudenmpien uusia bemareiden jalanjälkiä. Odotukset on kyllä kovat ajettavuuden ja kuskin työympäristön suhteen. Laatuvaikutelma on ollut mielestäni aina paranemaan päin uusien mallien tullessa.
        e46 Alpina B3 ci
        EX g30 530e
        EX e46 320 ci

        Comment

        • Scattman
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 466
          • 00500

          #34
          Originally posted by Antzaa View Post
          Onkos nuo ensimmäisen postauksen kuvat "viralliset" kuvat tuotantoon tulevasta autosta? Googlettamalla löytyi paljon sievemmän ja menevämmän näköisiä luomuksia autosta. Lamppujen muotoilut kiinnittävät kyllä huomion muusta autosta. Jotenkin muistuttaa etulamppujen osalta pelottavan paljon Audi A1:stä. Rinkulat vaihdettaisiin lednauhaan niin ei paljoo erottaisi kumman lyhdyt kyseessä.

          Mitä tulee Giuliettaan, niin omasta mielestä se on ehdottomasti yksi tyylikkäimmistä hatchbackeista/tämän kokoluokan autoista mitä on markkinoilla. Ajettavuudeltaan tuskin on läheskään yhtä hyvä kuin mitä uusi 1:nen tulee olemaan. Viikon ajoin Giuliettaa menneenä talvella. Ulkokuoren asettamat odotukset eivät kyllä täyttyneet kuskinpenkillä. Ohjaus oli aluksi todella mukavan ja hyvän tuntuinen varsinkin hiljaisissa nopeuksissa ja kaupunkiajossa, mutta etenkin moottoritiellä oli varsin tunnoton. Samanlaista tunnottomuutta tuskin tulee uuteen ykköseen. Muutenkin Giulietan kaikki hallintalaitteet oli jotenkin laaduttoman tuntuista liukasta muovia ja pieniä nappeja. Penkissä ei juuri tukia ollut ja paikat puutui pidemmällä matkalla. Autossa ei ollut nahkapenkkejä vaikka olikin Giulietan kallein tehoversio malli. Nahkapenkit ovat toivottovasti paljon ryhdikkäämmät. Alusta tuntui kyllä hyvältä, talvella oli vähän pintakova, mutta kesällä varmasti passeli.

          Se teennäisyys/vaikea käyttöisyys/tunnottomuus mikä Giulietasta puuttuu, en usko puuttuvan 1 sarjalaisesta mikäli seuraa muiden uudenmpien uusia bemareiden jalanjälkiä. Odotukset on kyllä kovat ajettavuuden ja kuskin työympäristön suhteen. Laatuvaikutelma on ollut mielestäni aina paranemaan päin uusien mallien tullessa.
          Tuo laatuvaikutelma riippuu mistä versiosta on kyse: Faijalla on se kallein ja sporttisin plaplapla, kyllä siinä laatuvaikutelma oli täysin kilpailukykyinen meidän 1-sarjan coupen kanssa. Ja mitä ajotuntumaan tulee (kesäisellä tiellä ajettuna) niin on kyllä erittäin hyvä. Ohjaus on mielestäni hyvä, eikä tunnottomuutta ole ainakaan itse tullut havaittua. Alusta on hyvä: mutkaan uskaltaa ajaa 15-20kmh kovempaa, kuin coupella..

          Ainoa mikä häiritsee on se, että polkimet on aivan liian korkealla, ainakin tälläiselle 187cm ihmiselle.

          Nämähän on makuasioita, itse olen aina pitänyt italialaisia luokkansa parhaina ajettavina. Lisäksi tuo 1.75litrainen turbokone on aivan saatanan hyvä.

          Edit: Eikös juuri tuulilasin viimeisimmässä arvostelussa haukuttu uutta 5-sarjaa vähemmän ajajan autoksi, kuin edeltäjänsä? Ainakin näin muistelen lukeneeni.
          On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

          Comment

          • Scattman
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 466
            • 00500

            #35
            Lisäsin videomateriaalia aloituspostaukseen.
            On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

            Comment

            • Dille_
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2010
              • 226
              • Järvenpää

              #36
              Ei näin.... e30 markkinoille uudestaan!
              E30 -90 M20 Turbo
              sigpic

              Comment

              • NV85
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 472
                • Rovaniemi

                #37
                Banglen Bemarit alkavat näyttämään seksikkäiltä verrattuna tuohon. Aivan järkyttävän näköinen!


                F20:n rinnalla tämä on jo melkein vertailukelpoinen e30 M3:n muotoiluun.


                Eikä tuo siis todellakaan ole kaunis.

                Dacian tai Ladan merkki vaan tohon F20 keulalle ja myyntiin kolmannen maailman markkinoille, muotoilullisesti alkaa lähennellä Pontiac Aztekin tasoa.


                =


                JA ETUVETOKIN PERKELE!
                BMW 335i M-sport e91LCI '09
                BMW 1502 '75
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=228805
                EX: BMW 330i M-sport '01

                Comment

                • Scattman
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 466
                  • 00500

                  #38
                  Originally posted by Dille_ View Post
                  Ei näin.... e30 markkinoille uudestaan!
                  Ei näin..

                  Originally posted by NV85 View Post
                  Banglen Bemarit alkavat näyttämään seksikkäiltä verrattuna tuohon. Aivan järkyttävän näköinen!


                  F20:n rinnalla tämä on jo melkein vertailukelpoinen e30 M3:n muotoiluun.

                  Eikä tuo siis todellakaan ole kaunis.

                  Dacian tai Ladan merkki vaan tohon F20 keulalle ja myyntiin kolmannen maailman markkinoille, muotoilullisesti alkaa lähennellä Pontiac Aztekin tasoa.


                  =


                  JA ETUVETOKIN PERKELE!
                  Tuota etuvetoa ei ole vielä varmistettu BMW:n taholta, vaan se on Bimmerpostin sisäpiirikäyttäjän (SCOTT26) esiintuoma arvaus/ehdotus. Varmasti nyt BMW:llä pohditaan kovasti kannattaako etuvetopelleilyyn lähteä, kun uusi A-mersukin tulee olemaan takavetoinen. Jännä nähdä.
                  Last edited by Scattman; 05-06-2011, 20:30.
                  On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

                  Comment

                  • ///Jone
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2009
                    • 1281
                    • HKI

                    #39
                    Näin pienellä muutoksella saisivat huomattavasati paremman näköisen valoista.

                    ______________________
                    Nykyinen:
                    Model 3

                    BMW:t vuodesta 2009:
                    i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                    Comment

                    • K2Ri
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1829
                      • London, UK & Germany

                      #40
                      Ensireaktio kuvista oli kyllä järkytys, mutta tuon videon kun katsoi niin tuohan on aivan helvetin hieno! Livenä todennäköisesti entistäkin hienompi. Takavalot kun ovat videossa päällä, niin on kyllä kaukana Puntosta. Muutenkin tuo vanha 1-sarjalainen näyttää jo melko wanhalta uuden vieressä. :think

                      Liekkö Hooydonkin käsialaa tuo, että kaikissa uusissa Bemareissa näkyy olevan ovenkahvat nostettu kylkipokkauksen kanssa samalle tasolle. Tuo mielestäni hyvin ryhdikkyyttä ja yhteneväisyyttä muotoiluun.

                      Niille, ketkä ovat kiinnostuneita uusista Bemareista, niin tuolla bmwforum.fi puolella on hyvä ja kattava, pelkästään BMW:n salakuville & tuleville malleille perustettu oma osio. PS: Uuden 1-sarjan coupe/cabrio -malleista on suunniteltu tulevan 2-sarjalaisia.
                      sigpic
                      BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                      Comment

                      • Antzaa
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 38
                        • Turku

                        #41
                        Originally posted by Scattman View Post
                        Tuo laatuvaikutelma riippuu mistä versiosta on kyse: Faijalla on se kallein ja sporttisin plaplapla, kyllä siinä laatuvaikutelma oli täysin kilpailukykyinen meidän 1-sarjan coupen kanssa. Ja mitä ajotuntumaan tulee (kesäisellä tiellä ajettuna) niin on kyllä erittäin hyvä. Ohjaus on mielestäni hyvä, eikä tunnottomuutta ole ainakaan itse tullut havaittua. Alusta on hyvä: mutkaan uskaltaa ajaa 15-20kmh kovempaa, kuin coupella..

                        Ainoa mikä häiritsee on se, että polkimet on aivan liian korkealla, ainakin tälläiselle 187cm ihmiselle.

                        Nämähän on makuasioita, itse olen aina pitänyt italialaisia luokkansa parhaina ajettavina. Lisäksi tuo 1.75litrainen turbokone on aivan saatanan hyvä.

                        Edit: Eikös juuri tuulilasin viimeisimmässä arvostelussa haukuttu uutta 5-sarjaa vähemmän ajajan autoksi, kuin edeltäjänsä? Ainakin näin muistelen lukeneeni.
                        Käsittääkseni kaikki hallintalaitteiden napit ovat kaikissa malleissa samamlaiset, ainoastaan jotkin kojelaudan listat saa vaihdettua toisen värisiksi. Napit ovat ainakin omaan makuun vähän turhan liukkaat, sormenjälkiä keräävät ja pienet. Navin ja ajotietokoneen käyttö on vähän hankalaa pienistä säätimistä. Kummallista oli, että radio ei pysynyt taajuuksilla aina taikka löytänyt taajuuksia ja asemia ollenkaan. Tiedä sitten oliko kylmästä talvisäästä kiinni vai mistä, mutta oli välillä hyvin häiritsevää.

                        Tuo keskialueen tunnottomuus omassa ajossa saattoi juuri johtua talvikelistä (vaikka olikin kuiva tie) ja kitkarenkaista.

                        Itsellä oli myös tuo 1750TBi malli ja moottori oli kyllä autoon varsin pirteä. Tyhkäkäynti ja starttiääni oli kylläkin kuin olisi käynnistänyt dieselin. Korkeammilla kierroksilla pakoäänet oli ihan mukavan hillityt. Moottorin jatkeeksi olisi toivonut vähän jäykemmän kytkimen ja jämäkämmän tuntuisen vaihkelaatikon. Vaihteita vaihdettaessa olisi toivonut lisää vastusta.

                        Ettei mene ihan täysin ohi otsikon niin noissa uuden ykkösen sisäkuvissa on havaittavissa jonkin verran lisää muotoilua, ei ole ehkä ihan niin simppeliä kuin näissä muissa saman sukupolven ja vanhemmissa malleissa. Täytyy toivoa, ettei nyt lähdetä sekaantumaan tuonne etuvetoisten maailmaan.
                        e46 Alpina B3 ci
                        EX g30 530e
                        EX e46 320 ci

                        Comment

                        • Scattman
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 466
                          • 00500

                          #42
                          F20 1-series Colors List. Includes Valencia Orange, Liquid Blue, Mineral White
                          Standard colors on the 1er (non-metallic)
                          - Black - Alpine White - Crimson Red.

                          Optional colors on the 1er (metallic)
                          - Black Sapphire - Deep Sea blue - Mineral Grey - Midnight Blue - Glacier Silver.

                          Optional colors on the 1er (metallic) - Available from November 2011.
                          - Mineral White - Liquid Blue - Valencia Orange

                          Aikas kivoja värejä.

                          (http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=540605)
                          On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

                          Comment

                          • Scattman
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 466
                            • 00500

                            #43
                            Lisää kuvia ja jatkuvasti päivittyvä mallin oma topic lisätty aloituspostiin.
                            On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

                            Comment

                            • tuumas
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2007
                              • 2564
                              • Lapland, Finland

                              #44
                              Hmm, ensisilmäys jättää kyllä hieman sekavan kuvan... pitäisi varmaan nähdä auto livenä. Hyvän olosia värejä kuitenkin tuntuu saavan ja ohjaamohan näyttää todella hyvältä. Katsellaan ja tehdään päätös vasta sitten :think

                              Comment

                              • JNIJNI
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1483

                                #45
                                M-Sport

                                G21 LCI 330e xDrive 2022
                                E93 M3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎