Hyi helvetti, näyttää ihan surulliselta oravalta. Menee kyl nää uudet bemmit vaan huonompaan suntaan
Tuon kommentin jälkeen en vaan voi mitään mutta aloin näkemään tuon auton itsekkin juurikin surullisena oravana mopoautona varmaan menis mut ei helkkari tuo on sentään oikea auto ja bmw:n uusinta uutta, kyllä nyt hävettää bmw:n suunnittelijoidenkin puolesta
Onkos nuo ensimmäisen postauksen kuvat "viralliset" kuvat tuotantoon tulevasta autosta? Googlettamalla löytyi paljon sievemmän ja menevämmän näköisiä luomuksia autosta. Lamppujen muotoilut kiinnittävät kyllä huomion muusta autosta. Jotenkin muistuttaa etulamppujen osalta pelottavan paljon Audi A1:stä. Rinkulat vaihdettaisiin lednauhaan niin ei paljoo erottaisi kumman lyhdyt kyseessä.
Mitä tulee Giuliettaan, niin omasta mielestä se on ehdottomasti yksi tyylikkäimmistä hatchbackeista/tämän kokoluokan autoista mitä on markkinoilla. Ajettavuudeltaan tuskin on läheskään yhtä hyvä kuin mitä uusi 1:nen tulee olemaan. Viikon ajoin Giuliettaa menneenä talvella. Ulkokuoren asettamat odotukset eivät kyllä täyttyneet kuskinpenkillä. Ohjaus oli aluksi todella mukavan ja hyvän tuntuinen varsinkin hiljaisissa nopeuksissa ja kaupunkiajossa, mutta etenkin moottoritiellä oli varsin tunnoton. Samanlaista tunnottomuutta tuskin tulee uuteen ykköseen. Muutenkin Giulietan kaikki hallintalaitteet oli jotenkin laaduttoman tuntuista liukasta muovia ja pieniä nappeja. Penkissä ei juuri tukia ollut ja paikat puutui pidemmällä matkalla. Autossa ei ollut nahkapenkkejä vaikka olikin Giulietan kallein tehoversio malli. Nahkapenkit ovat toivottovasti paljon ryhdikkäämmät. Alusta tuntui kyllä hyvältä, talvella oli vähän pintakova, mutta kesällä varmasti passeli.
Se teennäisyys/vaikea käyttöisyys/tunnottomuus mikä Giulietasta puuttuu, en usko puuttuvan 1 sarjalaisesta mikäli seuraa muiden uudenmpien uusia bemareiden jalanjälkiä. Odotukset on kyllä kovat ajettavuuden ja kuskin työympäristön suhteen. Laatuvaikutelma on ollut mielestäni aina paranemaan päin uusien mallien tullessa.
Onkos nuo ensimmäisen postauksen kuvat "viralliset" kuvat tuotantoon tulevasta autosta? Googlettamalla löytyi paljon sievemmän ja menevämmän näköisiä luomuksia autosta. Lamppujen muotoilut kiinnittävät kyllä huomion muusta autosta. Jotenkin muistuttaa etulamppujen osalta pelottavan paljon Audi A1:stä. Rinkulat vaihdettaisiin lednauhaan niin ei paljoo erottaisi kumman lyhdyt kyseessä.
Mitä tulee Giuliettaan, niin omasta mielestä se on ehdottomasti yksi tyylikkäimmistä hatchbackeista/tämän kokoluokan autoista mitä on markkinoilla. Ajettavuudeltaan tuskin on läheskään yhtä hyvä kuin mitä uusi 1:nen tulee olemaan. Viikon ajoin Giuliettaa menneenä talvella. Ulkokuoren asettamat odotukset eivät kyllä täyttyneet kuskinpenkillä. Ohjaus oli aluksi todella mukavan ja hyvän tuntuinen varsinkin hiljaisissa nopeuksissa ja kaupunkiajossa, mutta etenkin moottoritiellä oli varsin tunnoton. Samanlaista tunnottomuutta tuskin tulee uuteen ykköseen. Muutenkin Giulietan kaikki hallintalaitteet oli jotenkin laaduttoman tuntuista liukasta muovia ja pieniä nappeja. Penkissä ei juuri tukia ollut ja paikat puutui pidemmällä matkalla. Autossa ei ollut nahkapenkkejä vaikka olikin Giulietan kallein tehoversio malli. Nahkapenkit ovat toivottovasti paljon ryhdikkäämmät. Alusta tuntui kyllä hyvältä, talvella oli vähän pintakova, mutta kesällä varmasti passeli.
Se teennäisyys/vaikea käyttöisyys/tunnottomuus mikä Giulietasta puuttuu, en usko puuttuvan 1 sarjalaisesta mikäli seuraa muiden uudenmpien uusia bemareiden jalanjälkiä. Odotukset on kyllä kovat ajettavuuden ja kuskin työympäristön suhteen. Laatuvaikutelma on ollut mielestäni aina paranemaan päin uusien mallien tullessa.
Tuo laatuvaikutelma riippuu mistä versiosta on kyse: Faijalla on se kallein ja sporttisin plaplapla, kyllä siinä laatuvaikutelma oli täysin kilpailukykyinen meidän 1-sarjan coupen kanssa. Ja mitä ajotuntumaan tulee (kesäisellä tiellä ajettuna) niin on kyllä erittäin hyvä. Ohjaus on mielestäni hyvä, eikä tunnottomuutta ole ainakaan itse tullut havaittua. Alusta on hyvä: mutkaan uskaltaa ajaa 15-20kmh kovempaa, kuin coupella..
Ainoa mikä häiritsee on se, että polkimet on aivan liian korkealla, ainakin tälläiselle 187cm ihmiselle.
Nämähän on makuasioita, itse olen aina pitänyt italialaisia luokkansa parhaina ajettavina. Lisäksi tuo 1.75litrainen turbokone on aivan saatanan hyvä.
Edit: Eikös juuri tuulilasin viimeisimmässä arvostelussa haukuttu uutta 5-sarjaa vähemmän ajajan autoksi, kuin edeltäjänsä? Ainakin näin muistelen lukeneeni.
On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.
Banglen Bemarit alkavat näyttämään seksikkäiltä verrattuna tuohon. Aivan järkyttävän näköinen!
F20:n rinnalla tämä on jo melkein vertailukelpoinen e30 M3:n muotoiluun.
Eikä tuo siis todellakaan ole kaunis.
Dacian tai Ladan merkki vaan tohon F20 keulalle ja myyntiin kolmannen maailman markkinoille, muotoilullisesti alkaa lähennellä Pontiac Aztekin tasoa.
=
JA ETUVETOKIN PERKELE!
Tuota etuvetoa ei ole vielä varmistettu BMW:n taholta, vaan se on Bimmerpostin sisäpiirikäyttäjän (SCOTT26) esiintuoma arvaus/ehdotus. Varmasti nyt BMW:llä pohditaan kovasti kannattaako etuvetopelleilyyn lähteä, kun uusi A-mersukin tulee olemaan takavetoinen. Jännä nähdä.
Ensireaktio kuvista oli kyllä järkytys, mutta tuon videon kun katsoi niin tuohan on aivan helvetin hieno! Livenä todennäköisesti entistäkin hienompi. Takavalot kun ovat videossa päällä, niin on kyllä kaukana Puntosta. Muutenkin tuo vanha 1-sarjalainen näyttää jo melko wanhalta uuden vieressä. :think
Liekkö Hooydonkin käsialaa tuo, että kaikissa uusissa Bemareissa näkyy olevan ovenkahvat nostettu kylkipokkauksen kanssa samalle tasolle. Tuo mielestäni hyvin ryhdikkyyttä ja yhteneväisyyttä muotoiluun.
Niille, ketkä ovat kiinnostuneita uusista Bemareista, niin tuolla bmwforum.fi puolella on hyvä ja kattava, pelkästään BMW:n salakuville & tuleville malleille perustettu oma osio. PS: Uuden 1-sarjan coupe/cabrio -malleista on suunniteltu tulevan 2-sarjalaisia.
Tuo laatuvaikutelma riippuu mistä versiosta on kyse: Faijalla on se kallein ja sporttisin plaplapla, kyllä siinä laatuvaikutelma oli täysin kilpailukykyinen meidän 1-sarjan coupen kanssa. Ja mitä ajotuntumaan tulee (kesäisellä tiellä ajettuna) niin on kyllä erittäin hyvä. Ohjaus on mielestäni hyvä, eikä tunnottomuutta ole ainakaan itse tullut havaittua. Alusta on hyvä: mutkaan uskaltaa ajaa 15-20kmh kovempaa, kuin coupella..
Ainoa mikä häiritsee on se, että polkimet on aivan liian korkealla, ainakin tälläiselle 187cm ihmiselle.
Nämähän on makuasioita, itse olen aina pitänyt italialaisia luokkansa parhaina ajettavina. Lisäksi tuo 1.75litrainen turbokone on aivan saatanan hyvä.
Edit: Eikös juuri tuulilasin viimeisimmässä arvostelussa haukuttu uutta 5-sarjaa vähemmän ajajan autoksi, kuin edeltäjänsä? Ainakin näin muistelen lukeneeni.
Käsittääkseni kaikki hallintalaitteiden napit ovat kaikissa malleissa samamlaiset, ainoastaan jotkin kojelaudan listat saa vaihdettua toisen värisiksi. Napit ovat ainakin omaan makuun vähän turhan liukkaat, sormenjälkiä keräävät ja pienet. Navin ja ajotietokoneen käyttö on vähän hankalaa pienistä säätimistä. Kummallista oli, että radio ei pysynyt taajuuksilla aina taikka löytänyt taajuuksia ja asemia ollenkaan. Tiedä sitten oliko kylmästä talvisäästä kiinni vai mistä, mutta oli välillä hyvin häiritsevää.
Tuo keskialueen tunnottomuus omassa ajossa saattoi juuri johtua talvikelistä (vaikka olikin kuiva tie) ja kitkarenkaista.
Itsellä oli myös tuo 1750TBi malli ja moottori oli kyllä autoon varsin pirteä. Tyhkäkäynti ja starttiääni oli kylläkin kuin olisi käynnistänyt dieselin. Korkeammilla kierroksilla pakoäänet oli ihan mukavan hillityt. Moottorin jatkeeksi olisi toivonut vähän jäykemmän kytkimen ja jämäkämmän tuntuisen vaihkelaatikon. Vaihteita vaihdettaessa olisi toivonut lisää vastusta.
Ettei mene ihan täysin ohi otsikon niin noissa uuden ykkösen sisäkuvissa on havaittavissa jonkin verran lisää muotoilua, ei ole ehkä ihan niin simppeliä kuin näissä muissa saman sukupolven ja vanhemmissa malleissa. Täytyy toivoa, ettei nyt lähdetä sekaantumaan tuonne etuvetoisten maailmaan.
F20 1-series Colors List. Includes Valencia Orange, Liquid Blue, Mineral White
Standard colors on the 1er (non-metallic)
- Black - Alpine White - Crimson Red.
Optional colors on the 1er (metallic)
- Black Sapphire - Deep Sea blue - Mineral Grey - Midnight Blue - Glacier Silver.
Optional colors on the 1er (metallic) - Available from November 2011.
- Mineral White - Liquid Blue - Valencia Orange
Hmm, ensisilmäys jättää kyllä hieman sekavan kuvan... pitäisi varmaan nähdä auto livenä. Hyvän olosia värejä kuitenkin tuntuu saavan ja ohjaamohan näyttää todella hyvältä. Katsellaan ja tehdään päätös vasta sitten :think
Comment