Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 1-sarja (F20) kokemuksia / ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JH.
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 774
    • PKS

    #91
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    0-100 km/h 9,3s on ihan asiallinen arvo, mutta turhan kaukana luvatusta 8,5 sekunnista.
    TM:n toppahousut(tm) nyt jää käytännössä aina luvatuista ajoista.

    Joskus niillä oli myös apukuski mukana mittauksissa, tosin en tiedä onko tilanne nykyään sama.
    MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
    BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks

    Käyttis i4 eDrive40
    Kesällä E36 M3
    Radalla E36 325i track day tool

    Comment

    • KissKiss
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 900
      • Espoo

      #92
      Kyseisellä autolla ei kovin montaa kilometriä ollut takana, eli ei varmaan anna täydellisiä tuloksiakaan kiihdytyksissä/kulutuksissa

      Comment

      • juster
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 624

        #93
        Ja renkaat olivat tuuman isommat ja tietysti leveämmät kuin vakiokoko. Sekin vaikuttaa kiihtyvyyteen.

        Comment

        • ///Masa
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 1468
          • Salo

          #94
          Livenä keula mielestäni todella onnistunut.
          BMW E30 M3
          BMW E46 M3
          BMW E118 1800

          Comment

          • Masatus
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 867
            • Haukipudas

            #95
            Ei sille vaan mitään voi mutta ainakin vakiopuskureilla tuo uusi 1-sarjalainen näyttää enemmän kiinalaiselta kopiolta bemarista kuin itse bemarilta, se aito voisikin olla ihan hyvän näköinen.

            No odotellaan että tuolla luonnossa näkee sen m-sportin ja katsellaan uudestaan.


            Tuolla wetterillä kattelin auto rivistöä jossa oli X1, F20, e90 ja F10. Mietin että mikä f20:ssä ja f10:ssä on huonopaa verrattuna "vanhaan" e9o:iin ja vaikuttaisi että munuaisten muodossa ja sijoittelussa on jotain omaan silmään pielessä. Jotenkin se keula vaan näyttää paremmalta kun ne munuaiset on sijoitettu konepeltiin.
            X1 tuo munuaisten sijoittaminen erilleen konepellistä onnistuu, mutta se nyt on jo muutenkin niin erinlainen auto verrattuna normi henkilöautoon.
            Last edited by Masatus; 06-10-2011, 07:35.

            Comment

            • Scattman
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 466
              • 00500

              #96
              Originally posted by Masatus View Post
              Ei sille vaan mitään voi mutta ainakin vakiopuskureilla tuo uusi 1-sarjalainen näyttää enemmän kiinalaista kopiota bemarista kuin itse bemaria, se aito voisikin olla ihan hyvän näköinen.

              No odotellaan että tuolla luonnossa näkee sen m-sportin ja katsellaan uudestaan.


              Tuolla wetterillä kattelin auto rivistöä jossa oli X1, F20, e90 ja F10. Mietin että mikä f20:ssä ja f10:ssä on huonopaa verrattuna "vanhaan" e9o:iin ja vaikuttaisi että munuaisten muodossa ja sijoittelussa on jotain omaan silmään pielessä. Jotenkin se keula vaan näyttää paremmalta kun ne munuaiset on sijoitettu konepeltiin.
              X1 tuo munuaisten sijoittaminen erilleen konepellistä onnistuu, mutta se nyt on jo muutenkin niin erinlainen auto verrattuna normi henkilöautoon.
              Tuossa uudessa 1-sarjalaisessa ainakin munuaisissa outo pokkaus on myrkkyä mun silmille..

              Tulipa lahdentiellä tälläinen bongattua.. Ei vieläkään.. Koitan seuraavalla kerralla ettiä niitä nättejä yksityiskohtia sen sijaan että keskittyisin rumien kyttäämiseen.. :P
              On a long enough timeline. The survival rate for everyone drops to zero.

              Comment

              • HC91
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 998
                • 29100/310053

                #97
                vuan mikäs idea se on ollut laittaa tehokkaampiin malleihin tiheämpi perä?

                Laatikoissa kuitenkin samat välitykset jos käyttövoima on sama.

                Yllättävän hiljainen peli oli ajella, sitä mahtui just ja just itsensä taakse istumaan -> kosolti aineksia pienen perheen käyttökassaraksi :think
                92' ///M5 3.8 individual
                09' 320d xDrive
                16' NIU N1 Sport
                19' NIU U+ Sport

                Comment

                • MarttiKK
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 1637

                  #98
                  Rumahan se on kuin mikä...

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1414

                    #99
                    Kävin nopsasti koeistumassa Herttoniemen Laakkosen hallissa olleen yksilön, oli siinä ainaskin erikoisratti lisvarusteena. Sai tälläinen hongankolistajakin hyvän ajoasennon, taitaa jäädä e60 huonommaksi, erityisesti ratin sai riittävän lähelle kuskia. Muutenkin fiilis kuskin paikalla oli erittäin hyvä, suorastaan innostava. Jos melutaso olisi alhainen sattaisin ehkä innostua lähivuosina...nelivetoa tuohon ei kait kannata toivoa?
                    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                    Ioniq5 AWD -22
                    Leaf 40kwh -18

                    Comment

                    • Dj Niksperi
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 2437
                      • Salo, Finland

                      Originally posted by ///Masa View Post
                      Livenä keula mielestäni todella onnistunut.
                      Komppaan!
                      BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                      Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                      -Team Pussihousu-
                      Salo///Works
                      sigpic

                      Comment

                      • Antinontoxic
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 447
                        • Vantaa

                        Originally posted by 205/65-15H View Post
                        Jos melutaso olisi alhainen sattaisin ehkä innostua lähivuosina...nelivetoa tuohon ei kait kannata toivoa?
                        Melutaso oli ainakin omaan korvaan jopa parempi kuin nykyisessä kolmosessa ja kyllä siihen nelivetokin ilmestyy: http://www.bmwforum.fi/viewforum.php?f=58

                        Comment

                        • tuumas
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2564
                          • Lapland, Finland

                          Näytti weltissä kyylättynä todella hyvältä (paitsi tietyn paketin eri väriset peilit jne) ja laatu sisällä aivan huippuluokkaa vrt. Muihin samankokoiisiin autoihin

                          Comment

                          • Matuz
                            Newbiemmer
                            • Feb 2012
                            • 3
                            • Switzerland

                            Ajamisen iloa!

                            Nyt on ajettu Saksan läpi uudella 120dA sport bemmillä. "Ajamisen iloa" no todellakin on!! Erittäin hyvä ajettava ja lisäpisteitä saa m-sport alusta joka on hieman jämäkäpi ajaa, mutta silti todella mukavan pehmeä. Travesta-Frankfurttiin keskinopeus reilu 140km/h ja keskikulutus VAIN 7,4l/100km ja kokomatkalla eli 1200km oli 6,7l/100km. Itse olen todella yllättynyt noin pieniin lukemiin tuolla nopeudella. Sport penkit ovat todella hyvät istua ja monipuoliset penkit säädöt takaavat, että saa löydettyä hyvän asennon! Ulkonäkö minun mielestä todella onnistunut (ainakin mustassa ja punaisessa). Agressiivisen näköinen keula ja m-sport on minun mielestä täydellinen paketti. Automaatti toimii niinkuin pitääkin ja ei huomaa, että autossa olisi 8 vaihdetta. Isot uudelle ykköselle!

                            Comment

                            • JNIJNI
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1475

                              Mitä ihmettä :think:think:think

                              3 syl.

                              Erstes Sound- und Tachovideo zum neuen Dreizylinder-Benziner von BMW, hier verbaut im 1er F20. Bilder und Erfahrungsbericht unter http://www.BimmerToday.de h...
                              G21 LCI 330e xDrive 2022
                              E93 M3

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7316
                                • Oulu

                                Onhan tuosta kai huhuiltu jo toista vuotta. Mutta mukavat soundit oli! Kuulosti ihan kuutoselta isommilla kierroksilla.

                                Vähän hassua vain että 3-ovisen F20:n esitteen mukaan 118i:n vasta 11/2012 markkinoille tuleva 1,6-litrainen 4-sylinterinen TwinPower Turbo N13B16 moottori on spekseiltään aika lähellä tuota 1,5-sylinteristä 3-pyttyistä. Mutta varmaan 3-pyttyisestä saadaan pihimpi ja kevyempi kuitenkin, ja onhan tehoakin 5 kW enemmän jos videoon on uskominen.
                                Last edited by Petri.Kekkonen; 15-09-2012, 07:56.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎