Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 käynnistys onkelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gfiz
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 63
    • Espoo

    #16
    Samaa sahaus ongelmaa löytyy myös täältä
    E30 320iA -88

    Comment

    • JPK
      Bimmer Rookie
      • Aug 2002
      • 133
      • Kajaani

      #17
      Voisi olla vikaa moottorin lämpöanturissa, jolloin boksi saa väärää tietoa koneen lämmöstä.Sen voi mitata, pitää vain löytää arvot jostain autosähkökirjasta.

      Comment

      • escort
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 339

        #18
        kaverilla on e30 touring ja siinä sama vaiva. eli sopivan lämpöisenä +-0 lämmöissä ja lohkolämppäristä ei lähde käymään kuin vetoa vetämällä eli saa sahata ihan tunteella. auto ollut useen kertaan autosähköliikkeessä missä on huollettu suuttimet,kaikki anturit tarkastettu ja itse osa vaihdettu varmuuden vuoksi,tulpat jakajan kannet pyörijä paineen säädin,ym vaihdettu autossa on ollut bensan paine mittari kiinni, ilmamäärä mittari on vaihdettu myös. mutta mikään ei auta ja mittareiden ja testereiden mukaan siinä ei ole mitään vikaa mutta ei lähde käymään ja tyhjäkäynti on epätasaista vähän ravistaa tai jyristää tai jotain. autossa ei ole lmbdaa vaikka johdot löytyy? pitäisikö olla joku on sanonut ettei siinä kuulu olla???

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #19
          Originally posted by JPK
          Voisi olla vikaa moottorin lämpöanturissa, jolloin boksi saa väärää tietoa koneen lämmöstä.Sen voi mitata, pitää vain löytää arvot jostain autosähkökirjasta.
          ehkäpä

          joskus nimittäin käynnistäessä tekee sen, että nostaa ne kierrokset lähelle 2500rpm ja sitten laskee ne sinne normaaliin kylmäkäyntikierroksiin ja sitten siitä sinne norm tyhjäkäyntiin

          voisko olla jotenkin kytköksissä tohon lämpöanturiin
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • henri
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 5752
            • Kiuruvesi/Iisalmi

            #20
            onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa, ja on saanut sen korjattua. Voisi kertoa, että mistä probleema johtui

            vittuku hävettää ku saa jollaki kaupan pihalla sahata käyntiin
            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
            Ex. E30 320i 2d GTS -88


            E46 330Cd (projekti V.2)


            ----------------------------

            Comment

            • tihuovin
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1422
              • Oulu

              #21
              Onko siinä motronic kone? Eli virranjakaja siinä nokka-akselin "jatkeena", eikä lohkon kyljestä ulos kuten L-jetissä?Jos on, yksi vaiva syy saattaa olla vuota nokka-akselin stefa. Vuotaa öljyä jakajan sisään josta seuraa että kaikki tulpat eivät aina saa kunnon kipinää. Kun sen saa houkuteltua käyntiin, se pelaa suht.koht. mukavasti.

              Se öljyn paska kerää sitten kosteutta ja varsinkin +/- 0 keleissä se aiheuttaa ongelmia starttaukseen.

              Timo

              Comment

              • henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

                #22
                mulla on motronic

                se virranjakaja on siinä syylärintakana tai edessä riippuu kummasta suunasta katotaan

                mulla on irti se suojamuovikotelo siitä mikä on siinä tulpan johtosarjan päissä virranjakajan läheltä, hajos kiinnike

                jos on tosi pitkään seissy (useita päiviä) ni sitte lähtee aika hyvin

                pitää aukasta se virranjakaja ja katsoa miltä näyttää
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                E46 330Cd (projekti V.2)


                ----------------------------

                Comment

                • tihuovin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1422
                  • Oulu

                  #23
                  Jos ja kun irroitat virranjakajan kannen, kannattaa suosiolla ottaa irti myös viskokytkin+siivet (jos siinä sellainen on). Ainakaan omassa ei ole tarpeeksi tilaa saada kantta irti ilman moista operaatiota.

                  Timo

                  Comment

                  • henri
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 5752
                    • Kiuruvesi/Iisalmi

                    #24
                    joo se siivikko on edessä, mitä tuli viimeks nopeesti katottua mitä tarttee irrottaa että saa sen virranjakan auki
                    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                    Ex. E30 320i 2d GTS -88


                    E46 330Cd (projekti V.2)


                    ----------------------------

                    Comment

                    • escort
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 339

                      #25
                      motronic myös lämpöanturi uusi ja vanha mitattu ei vikaa eikä jakajassa öljyä.
                      PITÄÄKÖ SIINÄ OLLA LAMBDA ANTURI VAI EI?
                      johtosarjassa johdot sille mutta anturia ei ole.

                      Comment

                      • henri
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 5752
                        • Kiuruvesi/Iisalmi

                        #26
                        lämpöanturi käyty ostamassa , vaihtaa ku kerkee ja sitte aukasta toi virranjakaja
                        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                        Ex. E30 320i 2d GTS -88


                        E46 330Cd (projekti V.2)


                        ----------------------------

                        Comment

                        • Moosmann
                          BTCF Member
                          • Apr 2003
                          • 711
                          • AnssiKela-tallit

                          #27
                          mullaki tollasii ongelmii varsinki jos ollu läpiimässä tolpassa tai jos käy välis esim. safkaamas mäkis ja sit yrittää käynnitää nii joutuu yleensä vähä sahaa, mut ku painan vähän kaasuu nii saan sen lähtee mielestäni nopeemmin. Oon aina kuvitellu et se vaan hukkaa letkuista bensat ja siks joutuu käyttää, mut se ei taas selittäis sitä miks se lähtee hyvin pakkasella vaik olis seissy viikonki.
                          E30 336i diamantschwarz metallic -88
                          E39 525iA Touring kalaharibeige metallic Edition Exclusive -04
                          Volvo V60 fusion red metallic R-design -22
                          Toyota Corolla vvt-i automatic black metallic -03

                          ex:
                          -VW Passat Variant Tsi Highline -18
                          -Toyota Avensis Premium Touring -16
                          -Skoda Octavia Combi -14
                          -e36 frozen bronze "m3" touring -95
                          -VW Golf Variant -05
                          -e36 316i Touring -98
                          -e38 728ia -96
                          -e30 316 (18i)-83
                          -e30 323i -84
                          -A sorsa sedan -87

                          Comment

                          • henri
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 5752
                            • Kiuruvesi/Iisalmi

                            #28
                            Originally posted by bmw525i
                            mullaki tollasii ongelmii varsinki jos ollu läpiimässä tolpassa tai jos käy välis esim. safkaamas mäkis ja sit yrittää käynnitää nii joutuu yleensä vähä sahaa, mut ku painan vähän kaasuu nii saan sen lähtee mielestäni nopeemmin. Oon aina kuvitellu et se vaan hukkaa letkuista bensat ja siks joutuu käyttää, mut se ei taas selittäis sitä miks se lähtee hyvin pakkasella vaik olis seissy viikonki.
                            juuri tuota mietin itsekkki, että miks kohtuu lyhyen ajan jälkeen ei lähe hyvin, mutta sitten kun ollut tarpeeks kauan niin sitte lähtee paremmin ja vielä ku pumppaa kaasua ni lähtee vähä paremmin, tai ainaki tuntuu siltä
                            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                            Ex. E30 320i 2d GTS -88


                            E46 330Cd (projekti V.2)


                            ----------------------------

                            Comment

                            • henri
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 5752
                              • Kiuruvesi/Iisalmi

                              #29
                              tuolla jollakin oli e34sessa sama ongelma

                              ja se vika vois olla vuotavissa ruiskusuuttimissa

                              työntäs bensaa liikaa sammutuksen jälkeen ja sitte käynnistäessä sahaamaan tulpat kuivaks

                              Originally posted by Saarikoski
                              Mulla ainaski oli 520 e34:ssa sama ongelma...johtui siittä et ko sammutat auton niin suuttimet (kusee) bensaa läpi niin kauan ko bensanpainetta jäljellä eli n3tuntia ja sit joutuu (sahaamaan) kuivaks... Eli lämpimänä ja kylmänä toimii mut 1-3tuntia seisseenä aina vasta toisella tulille...mut mun mielestä tää oli vaan ekoissa e34:n suuttimissa ongelmana ja suuttimia paranneltiin joskus -90 alkaen tai jotain..
                              eli olisko itseläki sama vikana, mitenkä vaikee on tarkistaa noi suuttimet, ja riittääkö jos yks vuotaa, ni lähtee huonosti käyntiin

                              on vaan aika pirun kalliita noin 100€/kpl
                              Last edited by henri; 17-02-2005, 21:53.
                              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                              Ex. E30 320i 2d GTS -88


                              E46 330Cd (projekti V.2)


                              ----------------------------

                              Comment

                              • henri
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 5752
                                • Kiuruvesi/Iisalmi

                                #30
                                eli nyt huomattua, ilman ollessa lähellä nollaa/auringon paistaessa hyvin, niin auto pelas hyvin (lähti monesti tosi hyvin käyntiin, nopeemmin ku koskaan) ei paljo startin tarvinu pyöriä.Mutta illalla ku meni taas kunnolla pakkaselle, niin rupes taas oikuttelemaan
                                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                                E46 330Cd (projekti V.2)


                                ----------------------------

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎