Originally posted by henri
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 käynnistys onkelma
Collapse
X
-
Originally posted by antti79Vaihdoitkos jo sen lämpöanturin, toi vois kyllä viitata siihen...
eli viikolla 11 taas viisaampiaNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Tulipahan tuossa mieleen (ja itsekkin kokeiltua) että miten sen nyt sitten testais että onko se vika suuttimissa. Iselläni suuttimet vuotaa jo melko mahtavasti ja sitä vielä todentaakseni tein vielä seuraavan testin joka tuli mieleen:
Käynnistä auto, käytä niin lämpimäksi että olet varma ettei käynnisty oikuttelematta, bensapumpunrele irti (jolloin auto sammuu bensanpaineiden pudottua) ja lopuksi rele kiinni.
Nyt bensalinjassa on paineet poissa niin suuttimetkaan ei juurikaan pääse kusemaan imukanavaan, sitten vain starttaamaan ja AVOT! tulille lähtee kuin vanha sika!
Onnessaan kun testaa muutamia kertoja kyseisellä metodilla niin tottakai se tulee kerran sammutettua avaimesta.. Sitten taas odotellaan tunti pari
Korjatahan tuo täytyy joka tapauksessa, ei sitä kehtaa julkisilla paikoilla availla nokkapeltiä ja repiä releitä irti sammuttaakseen auton.
Comment
-
-
Originally posted by JuubiTulipahan tuossa mieleen (ja itsekkin kokeiltua) että miten sen nyt sitten testais että onko se vika suuttimissa. Iselläni suuttimet vuotaa jo melko mahtavasti ja sitä vielä todentaakseni tein vielä seuraavan testin joka tuli mieleen:
Käynnistä auto, käytä niin lämpimäksi että olet varma ettei käynnisty oikuttelematta, bensapumpunrele irti (jolloin auto sammuu bensanpaineiden pudottua) ja lopuksi rele kiinni.
Nyt bensalinjassa on paineet poissa niin suuttimetkaan ei juurikaan pääse kusemaan imukanavaan, sitten vain starttaamaan ja AVOT! tulille lähtee kuin vanha sika!
Onnessaan kun testaa muutamia kertoja kyseisellä metodilla niin tottakai se tulee kerran sammutettua avaimesta.. Sitten taas odotellaan tunti pari
Korjatahan tuo täytyy joka tapauksessa, ei sitä kehtaa julkisilla paikoilla availla nokkapeltiä ja repiä releitä irti sammuttaakseen auton.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Minullakin on ollut ihan samaa vikaa m20b25 ja on motronicilla. Se on kyllä vähän ihme kun seisonnasta lähtee hyvin käyntiin, mut sillon kun ed. ajosta on kulunut joku 1-2h niin sillon joutuu sahailemaan just 5-10s ja kun antaa vähän kaasua niin lähtee paremmin käyntiin. En tiedä mikä siinä sitten on, taitaa olla ominaisuusEi vaan kehtaisi "turhaan" lähteä vaihtamaan kaikkia sytytyspuolen osia jos se vika ei niissä edes ole. :(
Last edited by VilleTheKing; 05-03-2005, 19:31.Meitä ei koske säännöt tai tavalliset lait. Olemme muiden yläpuolella. Minä voin huutaa ja sinä kuuntelet. Sinulle voi jäädä vaikutelma kusipäästä, minulle mielikuva köyhästä.
Comment
-
-
Originally posted by henrisiis mullahan ei ole vikana se että ei lähe lämpimänä, vaan se että tietyn aikaa ajon jälkeen jäähtyneenä..tai sitte ku on seissy yön yli, mutta lämpimällä ilmalla pelaa hyvin
Tai josko mulla vuotaa suuttimet sitten jo vaan sen verran enemmän
Comment
-
-
Originally posted by VilleTheKingMinullakin on ollut ihan samaa vikaa m20b25 ja on motronicilla. Se on kyllä vähän ihme kun seisonnasta lähtee hyvin käyntiin, mut sillon kun ed. ajosta on kulunut joku 1-2h niin sillon joutuu sahailemaan just 5-10s ja kun antaa vähän kaasua niin lähtee paremmin käyntiin. En tiedä mikä siinä sitten on, taitaa olla ominaisuusEi vaan kehtaisi "turhaan" lähteä vaihtamaan kaikkia sytytyspuolen osia jos se vika ei niissä edes ole. :(
Comment
-
-
Originally posted by JuubiOmani tekee myös juurikin sitä että puolilämpöisenä sammutuksen jälkeen ei lähde käyntiin vaikka heti yrittäisi. Tuo "testaus ohje" ehkä antoi väärän kuvan tuosta lämpötilasta, tarkoitus oli sanoa että käyttää juuri sen verran että tietää ongelmia tulevan sammutuksen jälkeen.
Tai josko mulla vuotaa suuttimet sitten jo vaan sen verran enemmän
ja kun mulla nostaa nuo kylmäkäynti kiekat jonnekki 2000rpm ja sitte laskee ne siitä sinne normaaliin....
ja tämä vika tuli yhtäkkiä eikä pikku hiljaa...ni veikkaisin että tuo lämpöanturi on sekasin ja siten kone työntää liikaa bensaa sinne suuttimille...ja kun ne eteenpäin,ni sitte niitä kuivatellaan startatessa pitempäänLast edited by henri; 08-03-2005, 10:11.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by SaarikoskiSulla on suuttimet horot ja ne kusee n1-3tuntia sen jälkeen ko oot sammuttanu auton...eli joudut sahaamaan kuivaks (n.5sekuntia) ennenko lähtee tulille...käy ptsaan suuttimet infrapunalla ja vaihda putsari niin vika lähtee...
no nyt ekena vaihdetaan se lämpöanturi ja katotaan virranjakaja, mutta sitte on mentävä noitten suuttimien pariinNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Henri, mulla on samanlainen ongelma, sama autokin vielä? Mittaillaan seuraavaksi varmaan virranjakajaa ja tulpanjohtoja, tulpat varmaan vaihtoon samalla. Kerro miten edistyy ongelmanhaku ja onnistutko.
P.S. Mulla oli jo elokuussa tää homma, nyt vaihdoin uuden akun kun vanha jääty. Se ei auttanu käynnistymiseen, ennen ja jälkeen vaihdon palaa startin jälkeen laturin ym. punaset valot mittaristossa, sammuu kun painaa vähän kaasua. Laturi kyllä toimii..Last edited by Axu83; 08-03-2005, 17:56.E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.
Comment
-
-
Itsellä myös aikanaan sama auto. Ei auttanut tulpat,tulpanjohdot eikä virranjakajan osien uusiminenkaan (aika tyyristä hupia, en suosittele ajankuluksi vaihtamaan). Viat löytyi suuttimista ja bensapumpusta. Suuttimet vaihdettiin ja bensapumppu jätettiin seuraavan ongelmaksi. Suuttimet sain markka aikaan 600 mk, ja kyllähän niillä teoriassa pitäisi ajaa vaihdon jälkeen taas se 200000km.Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04
Comment
-
-
Originally posted by bmwe30touringItsellä myös aikanaan sama auto. Ei auttanut tulpat,tulpanjohdot eikä virranjakajan osien uusiminenkaan (aika tyyristä hupia, en suosittele ajankuluksi vaihtamaan). Viat löytyi suuttimista ja bensapumpusta. Suuttimet vaihdettiin ja bensapumppu jätettiin seuraavan ongelmaksi. Suuttimet sain markka aikaan 600 mk, ja kyllähän niillä teoriassa pitäisi ajaa vaihdon jälkeen taas se 200000km.
Olen myös vaihtanut koko arsenaalin ennen kuin pääsin suuttimiin asti, viat ja oikut ovat aivan samoja kuin teilläkin joten suutin vaan kauniiseen käteen niin säästätte aikaa ja rahaa.
Comment
-
-
Originally posted by vescueli 320i -88 välillä on niin huono lähtemään käymään, meinaa jo akku loppua
ja välillä pelaa ku enkeli...yleensä ei pelaa...tyhjäkäyntiventtiili on purettu ja puhdistettu...ilmanmäärämittarissa on oljyä siinä läpän jälkeen...??mistä johtuu??Last edited by T0SE; 09-03-2005, 18:35.
Comment
-
-
Originally posted by Axu83Henri, mulla on samanlainen ongelma, sama autokin vielä? Mittaillaan seuraavaksi varmaan virranjakajaa ja tulpanjohtoja, tulpat varmaan vaihtoon samalla. Kerro miten edistyy ongelmanhaku ja onnistutko.
P.S. Mulla oli jo elokuussa tää homma, nyt vaihdoin uuden akun kun vanha jääty. Se ei auttanu käynnistymiseen, ennen ja jälkeen vaihdon palaa startin jälkeen laturin ym. punaset valot mittaristossa, sammuu kun painaa vähän kaasua. Laturi kyllä toimii..
maalaushommat tällä hetkellä eka järjestykseen
ilmotellaan mitenkä asia korjaantuu
mulla kans tekee tota että joskus syttyy ne mittaristoon ne laturin ym. punaset valot mittaristossa, sammuu kun painaa vähän kaasua. Laturi kyllä toimii.
mutta se lämpöanturi vaihdetaan ja sitte katotaan ne suuttimet, ku nostaa ne tyhjäkäyntikiekatki ihan ihmeen korkeelle kylmäkäynnistyksissä
virranjakaja aukaistu eikä siellä näkynyt olevan kosteutta tai mitn
eli se nyt se lämpöanturi/suuttimet (montako lie) kulunutLast edited by henri; 10-03-2005, 13:51.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Voi vttu.. nyt se kuoli kokonaan. Ei siis lähe käyntiin, vähän lupaa ja virtaa on mut ei niin ei. Voiko toi suutinongelma tehä tollasen äkkikuolemajutskan? Pitää kattoo tulpat kun ehtii ostaa avaimen.. Neuvot tarpeen jos joku vaan osaa sellaisia antaa!!E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.
Comment
-
Comment