Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 e30 turbottajat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanza
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1931
    • Juvan Shell. Requiescat in pace

    #16
    Originally posted by afafaf
    no niin tällästä vastausta ootinki...thanks sulle,mut viel et mitä sanon katsastus äijäle ku/jos se kysyy et olenko voimansiirron vaihtanu???ku jos sanon et olen niin sit prossat hyppää,ja jos en niin sitte se voi takertua siihen et ne pitää vastata 325.sen voimansiirtoa...yritänkö vain sillai et en ilmota koko vaihelootasta mitään..
    Ei se m20 loota käy m10 perään. Eli voimansiirtoa ei tartte kai vaihtaa muuta kuin perämurikka? Takapalkki lienee sama. Ja etupalkki on erilainen m10 kanssa, ku siinä on se iskarinkorvake. Eli etupalkkiakaan et tartte vaihtaa. M10 tarttee oman palkkinsa ja laatikkonsa.
    Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

    t: luft waffel

    "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

    Comment

    • afafaf
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1144
      • Tornio

      #17
      Originally posted by Hanza
      Ei se m20 loota käy m10 perään. Eli voimansiirtoa ei tartte kai vaihtaa muuta kuin perämurikka? Takapalkki lienee sama. Ja etupalkki on erilainen m10 kanssa, ku siinä on se iskarinkorvake. Eli etupalkkiakaan et tartte vaihtaa. M10 tarttee oman palkkinsa ja laatikkonsa.
      tota itekki ihmettelin et miten sovitan 260 getragin m10 perään...eli tämähän on sitte selvä homma kone 12% ,taka-akselisto jarruineen kardaaneineen 10% ja etutolpat jarruineen jotain 5% eli yht..jotain 25-28% ja varaa jääkin vielä,kuulostaapa helpolta..

      Comment

      • eeki
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 1966
        • HKI

        #18
        Tuosta 318iS-alustasta.. Siinä on aivan sama alusta+jarrut kuin 325:ssä, eli mm. levyt takana ja isot tolpat edessä. Laatikkokin on hieman erilainen, mutta sitähän ei tosiaan kai muutoskatsastuksessa vaadita.

        Näitä M10-turbojahan on ainakin aikaisemmin tehty paljon, ja ilmeisesti vielä aika hyvin tuloksin. Ei muuta kuin ahtamaan.
        Ducati 998 -02 //

        Comment

        • jzl
          Bimmer Rookie
          • Jan 2003
          • 148

          #19
          En usko, että sun tarttee sitä perää vaihtaa. riippuu varmaan katsastus aseman sedän mielipiteestä. kannattaa nyt kuiteskin hankkia tietoa ja mennä juttelemaan katsastus sedälle, jos sen kans saat tehtyä kirjallisen luvan, että nämä osat vaihdat ja turbo ja tehoraja on se ja se. siinä sitten sedän allekirjoitus niin saat rauhassa rakentaa.

          vanhempi m10 "painava" lohko sinne vaikka 1,8 litraisena ennemmin kuin 1,8 lohko ja sinne 2,0 akseli. tahtoo nuo uudemmat lohkot haljeta ihan vapari käytössäkin.

          PS: multa löytyys yks ylimääräinen 1,8 merkinnöillä oleva vanha kestävä lohko.

          Comment

          • afafaf
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1144
            • Tornio

            #20
            Originally posted by jzl
            En usko, että sun tarttee sitä perää vaihtaa. riippuu varmaan katsastus aseman sedän mielipiteestä. kannattaa nyt kuiteskin hankkia tietoa ja mennä juttelemaan katsastus sedälle, jos sen kans saat tehtyä kirjallisen luvan, että nämä osat vaihdat ja turbo ja tehoraja on se ja se. siinä sitten sedän allekirjoitus niin saat rauhassa rakentaa.

            vanhempi m10 "painava" lohko sinne vaikka 1,8 litraisena ennemmin kuin 1,8 lohko ja sinne 2,0 akseli. tahtoo nuo uudemmat lohkot haljeta ihan vapari käytössäkin.

            PS: multa löytyys yks ylimääräinen 1,8 merkinnöillä oleva vanha kestävä lohko.
            mulla on toi 2,0l lohko,kyl mie sen sinne pukkaan..ja porautan sen tohon 90,5mm kokoon..mut kiitos tarjouksesta

            Comment

            • afafaf
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1144
              • Tornio

              #21
              onko 316 e30 kaasariversiota ollu saatavilla 5-vaihteisena...aattelin vain et pystyykö sinne vaihtaan sen 5-vaihteisen ja jos katsastus mies kysyy,niin voi sanoa et se on aina ollu siellä..

              Comment

              • hill-tun
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 166
                • savo

                #22
                on ollut! ainakin minulla itselläni on -87 316 ja 5-vaihteinen. tiedä sitten onko vaihdettu vai onko ollut alkuperäisenä?

                Comment

                • bmw harrastelija
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 757
                  • -

                  #23
                  kestää komiasti tuo uus lohko nuo 325mallin vertailtavat tehot, tai sitte on miehessä jo vikaa....
                  thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                  Alex von Falkenhausen

                  Comment

                  • Muumi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1702
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Originally posted by afafaf
                    onko 316 e30 kaasariversiota ollu saatavilla 5-vaihteisena...aattelin vain et pystyykö sinne vaihtaan sen 5-vaihteisen ja jos katsastus mies kysyy,niin voi sanoa et se on aina ollu siellä..
                    Vaihda huoletta,on ollu alkuperäisinäkin.
                    E24 635csi

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1144
                      • Tornio

                      #25
                      Originally posted by bmw harrastelija
                      kestää komiasti tuo uus lohko nuo 325mallin vertailtavat tehot, tai sitte on miehessä jo vikaa....
                      niin kyl varmaan nätisti kestää ton 204hv...sillä se katsastetaan ,mut kyl siitä se 300hv pihale otetaan..

                      Comment

                      • jzl
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2003
                        • 148

                        #26
                        316 e30 on ollut ilmeisesti 86 vuoden lopusta tai 87 vuoden alusta 5-vaihteisella laatikolla siis tehtaalta. muita osia mitä pitää vaihtaa on vaihdekepin tanko, vaihteiston alapalkki ja kardaanin etuosa, koska laatikko on pitempi kuin 4-vaihteinen.

                        316 on ollut getrac 240 laatikko. jos haluaa turbokoneeseen jonku kestävemmän niin sitten pitää laitta jonkun 535i mallin tai semmosen auton jossa iso kutosmoottori laatikon. se isokutosen laatikko menee heittämällä m10 koneeseen.

                        tollanen 5-lovinen laatikko (240) olis ylimääräinen jos joku tarttee...

                        Comment

                        • tepi_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2185
                          • TKu

                          #27
                          Originally posted by jzl
                          tollanen 5-lovinen laatikko (240) olis ylimääräinen jos joku tarttee...
                          Mistäpäin ja mihin hintaan??

                          Comment

                          • jzl
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2003
                            • 148

                            #28
                            laitetaan vaikka myyntipalstalle

                            Comment

                            • ropo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 648

                              #29
                              Nyt kun minullakin on tarkoitus alkaa rakentamaan turbo 2 litraiseen m10 koneseen, niin tarviisin vastauksia muutamiin minulle epäselviksi jääneisiin asioihin joista en ole täyttä selvyyttä saanut hakua käyttämällä.

                              Eli projekti aloitetaan koneremontilla niin mitä kaikkea koneeseen uusitaan? Männät piti ainakin vaihtaa, mutta millaisiin? Jotkut oli käyttäneet wolkkarin mäntiä. Onko hyvät? Eivät varmaankaan maksaisi ainakaan kovin paljon?

                              Entäs sitten polttoaine järjestelmä, koneessa jonka kaverilta saan on joku ruisku, olisko ollu k-jetronic tai joku sellainen. Onnistuuko tällä vai pitäiskö olla joku muu vai sitten ihan kaasutin moottori?

                              Sitten itse ahdin. Mikä olisi hyvä tähän moottoriin? Tehotavoite olisi noin 300hv.
                              Osille ei saisi tulla aivan älyttömästi hintaa.
                              Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                              Comment

                              • Korpisoturi
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2004
                                • 473
                                • Kristiinankaupunki

                                #30
                                Originally posted by ropo
                                Nyt kun minullakin on tarkoitus alkaa rakentamaan turbo 2 litraiseen m10 koneseen, niin tarviisin vastauksia muutamiin minulle epäselviksi jääneisiin asioihin joista en ole täyttä selvyyttä saanut hakua käyttämällä.

                                Eli projekti aloitetaan koneremontilla niin mitä kaikkea koneeseen uusitaan? Männät piti ainakin vaihtaa, mutta millaisiin? Jotkut oli käyttäneet wolkkarin mäntiä. Onko hyvät? Eivät varmaankaan maksaisi ainakaan kovin paljon?

                                Entäs sitten polttoaine järjestelmä, koneessa jonka kaverilta saan on joku ruisku, olisko ollu k-jetronic tai joku sellainen. Onnistuuko tällä vai pitäiskö olla joku muu vai sitten ihan kaasutin moottori?

                                Sitten itse ahdin. Mikä olisi hyvä tähän moottoriin? Tehotavoite olisi noin 300hv.
                                Osille ei saisi tulla aivan älyttömästi hintaa.
                                Niin, eikös porukat oo käyttäny mahlen mäntiä jotka on suunniteltu kuplaan. Vakio mäntien sorvaus saattaisi olla kevyempää kukkarolle, pari milliä lastua pois.
                                Jos koneremppaa oot tekees niin tasapainoita alakerta, uusi laakerit ja tiivisteet.
                                L-jetin ruiskuun isommat suuttimet, jos sulla on k-jetin ruisku siinä niin kannattaa jostain turbosaabista hommata tavarat jos tehotavoitteet on noin korkeat. Ne ruiskut on mullaki autos.
                                Turboksi joku garretin T03/4. Kannentiiviste vaikka elringin kynsitiiviste. Pakosarjan vaikka teetät jossain.
                                Saat varata rahaa jos haluut kunnon moottorin siitä heti kerralla.
                                Last edited by Korpisoturi; 15-05-2005, 00:46.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎