Originally posted by afafaf
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m10 e30 turbottajat
Collapse
X
-
Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
-
-
Originally posted by HanzaEi se m20 loota käy m10 perään. Eli voimansiirtoa ei tartte kai vaihtaa muuta kuin perämurikka? Takapalkki lienee sama. Ja etupalkki on erilainen m10 kanssa, ku siinä on se iskarinkorvake. Eli etupalkkiakaan et tartte vaihtaa. M10 tarttee oman palkkinsa ja laatikkonsa.
Comment
-
-
Tuosta 318iS-alustasta.. Siinä on aivan sama alusta+jarrut kuin 325:ssä, eli mm. levyt takana ja isot tolpat edessä. Laatikkokin on hieman erilainen, mutta sitähän ei tosiaan kai muutoskatsastuksessa vaadita.
Näitä M10-turbojahan on ainakin aikaisemmin tehty paljon, ja ilmeisesti vielä aika hyvin tuloksin. Ei muuta kuin ahtamaan.Ducati 998 -02 //
Comment
-
-
En usko, että sun tarttee sitä perää vaihtaa. riippuu varmaan katsastus aseman sedän mielipiteestä. kannattaa nyt kuiteskin hankkia tietoa ja mennä juttelemaan katsastus sedälle, jos sen kans saat tehtyä kirjallisen luvan, että nämä osat vaihdat ja turbo ja tehoraja on se ja se. siinä sitten sedän allekirjoitus niin saat rauhassa rakentaa.
vanhempi m10 "painava" lohko sinne vaikka 1,8 litraisena ennemmin kuin 1,8 lohko ja sinne 2,0 akseli. tahtoo nuo uudemmat lohkot haljeta ihan vapari käytössäkin.
PS: multa löytyys yks ylimääräinen 1,8 merkinnöillä oleva vanha kestävä lohko.
Comment
-
-
Originally posted by jzlEn usko, että sun tarttee sitä perää vaihtaa. riippuu varmaan katsastus aseman sedän mielipiteestä. kannattaa nyt kuiteskin hankkia tietoa ja mennä juttelemaan katsastus sedälle, jos sen kans saat tehtyä kirjallisen luvan, että nämä osat vaihdat ja turbo ja tehoraja on se ja se. siinä sitten sedän allekirjoitus niin saat rauhassa rakentaa.
vanhempi m10 "painava" lohko sinne vaikka 1,8 litraisena ennemmin kuin 1,8 lohko ja sinne 2,0 akseli. tahtoo nuo uudemmat lohkot haljeta ihan vapari käytössäkin.
PS: multa löytyys yks ylimääräinen 1,8 merkinnöillä oleva vanha kestävä lohko.
Comment
-
-
316 e30 on ollut ilmeisesti 86 vuoden lopusta tai 87 vuoden alusta 5-vaihteisella laatikolla siis tehtaalta. muita osia mitä pitää vaihtaa on vaihdekepin tanko, vaihteiston alapalkki ja kardaanin etuosa, koska laatikko on pitempi kuin 4-vaihteinen.
316 on ollut getrac 240 laatikko. jos haluaa turbokoneeseen jonku kestävemmän niin sitten pitää laitta jonkun 535i mallin tai semmosen auton jossa iso kutosmoottori laatikon. se isokutosen laatikko menee heittämällä m10 koneeseen.
tollanen 5-lovinen laatikko (240) olis ylimääräinen jos joku tarttee...
Comment
-
-
Nyt kun minullakin on tarkoitus alkaa rakentamaan turbo 2 litraiseen m10 koneseen, niin tarviisin vastauksia muutamiin minulle epäselviksi jääneisiin asioihin joista en ole täyttä selvyyttä saanut hakua käyttämällä.
Eli projekti aloitetaan koneremontilla niin mitä kaikkea koneeseen uusitaan? Männät piti ainakin vaihtaa, mutta millaisiin? Jotkut oli käyttäneet wolkkarin mäntiä. Onko hyvät? Eivät varmaankaan maksaisi ainakaan kovin paljon?
Entäs sitten polttoaine järjestelmä, koneessa jonka kaverilta saan on joku ruisku, olisko ollu k-jetronic tai joku sellainen. Onnistuuko tällä vai pitäiskö olla joku muu vai sitten ihan kaasutin moottori?
Sitten itse ahdin. Mikä olisi hyvä tähän moottoriin? Tehotavoite olisi noin 300hv.
Osille ei saisi tulla aivan älyttömästi hintaa.Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
-
-
Originally posted by ropoNyt kun minullakin on tarkoitus alkaa rakentamaan turbo 2 litraiseen m10 koneseen, niin tarviisin vastauksia muutamiin minulle epäselviksi jääneisiin asioihin joista en ole täyttä selvyyttä saanut hakua käyttämällä.
Eli projekti aloitetaan koneremontilla niin mitä kaikkea koneeseen uusitaan? Männät piti ainakin vaihtaa, mutta millaisiin? Jotkut oli käyttäneet wolkkarin mäntiä. Onko hyvät? Eivät varmaankaan maksaisi ainakaan kovin paljon?
Entäs sitten polttoaine järjestelmä, koneessa jonka kaverilta saan on joku ruisku, olisko ollu k-jetronic tai joku sellainen. Onnistuuko tällä vai pitäiskö olla joku muu vai sitten ihan kaasutin moottori?
Sitten itse ahdin. Mikä olisi hyvä tähän moottoriin? Tehotavoite olisi noin 300hv.
Osille ei saisi tulla aivan älyttömästi hintaa.
Jos koneremppaa oot tekees niin tasapainoita alakerta, uusi laakerit ja tiivisteet.
L-jetin ruiskuun isommat suuttimet, jos sulla on k-jetin ruisku siinä niin kannattaa jostain turbosaabista hommata tavarat jos tehotavoitteet on noin korkeat. Ne ruiskut on mullaki autos.
Turboksi joku garretin T03/4. Kannentiiviste vaikka elringin kynsitiiviste. Pakosarjan vaikka teetät jossain.
Saat varata rahaa jos haluut kunnon moottorin siitä heti kerralla.Last edited by Korpisoturi; 15-05-2005, 00:46.
Comment
-
Comment