Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 e30 turbottajat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hill-tun
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 166
    • savo

    #46
    ei muuta kuin alumiini palikka väliin, sillä siitä selviää. ja kyllähän ne kestää. esim virtalan ristolla ilman sen suurempia muutoksia. ja TOIMII! ja esim täälläkin kirjoittelevalla tzeimillä on samanlainen kokoonpano. varmaan vieläkin myytävänä. tosin tzeimillä on hitsattu kanteen kiinni se muunnoskappale

    Comment

    • ropo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 648

      #47
      Originally posted by hill-tun
      ei muuta kuin alumiini palikka väliin, sillä siitä selviää. ja kyllähän ne kestää. esim virtalan ristolla ilman sen suurempia muutoksia. ja TOIMII! ja esim täälläkin kirjoittelevalla tzeimillä on samanlainen kokoonpano. varmaan vieläkin myytävänä. tosin tzeimillä on hitsattu kanteen kiinni se muunnoskappale
      Mitä tässä tarkoitit?
      Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

      Comment

      • Jarno80
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 246
        • Riihikoski

        #48
        Originally posted by Korpisoturi
        Jos sulla on tollaiset tehotavoitteet niin ruisku ehdottomasti. Halvempi ja taloudellisempi vaihtoehto.
        En nyt välttämättä allekirjoita tota mulla tuplat ja tällä hetkellä 300 hv kilon ahdoil ja kohta kun ahdin vaihtu ja ahdot nousee niin toivottavasti yli 400hv. On huomattavasti mukavampi säätää kun joku k-jetti ja menee alle kymppiin sadalla!
        Ahdin määrää tahdin...

        www.jarno80.suntuubi.com

        Comment

        • mortimer
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1079
          • Satulinna kaukomaan

          #49
          Originally posted by Jarno80
          En nyt välttämättä allekirjoita tota mulla tuplat ja tällä hetkellä 300 hv kilon ahdoil ja kohta kun ahdin vaihtu ja ahdot nousee niin toivottavasti yli 400hv. On huomattavasti mukavampi säätää kun joku k-jetti ja menee alle kymppiin sadalla!
          taitaa kaasuttimien huono maine johtua yleisestä asennustavasta: "plug-and-play" ja sitten ihmetellään... ---> ei ne pr..kleet toimi kunnolla säätämättä.
          kahdella turbokaasutimella päästään pienin modauksin 600 hp tasolle joten eiköhän se useimmille riitä ?

          i3S -20
          E30M3 slotcar 1:32
          XKE FHC 1971
          Mgb Gt -66
          T6 -19
          E91 -08

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2067
            • Banshee - Jyväskylä

            #50
            L-jet (E30 316, 1.8i) ja kaasari kansissa ero lähinnä siinä, että ruuttakannesta puuttuu bensapumpun paikka (valua ei koneistettu näiltäosin). Purkkarit ruiskumalleihin BMW on tehnyt männillä. Vuosimalleissa eli kansien valuissa on sitten eroja - eri mallisia palotiloja = erilaisilla pateilla olevia mäntiä. Ei kannata sotkea paneutumatta asiaan.
            Eli mihin tahansa kanteen voi laittaa L-jet-kamat kiinni, K-jet kannesta tarvii tulpata K-jetin suuttimien paikat. K-jetin voi laittaa mihin tahansa kanteen kunhan on 2.0i:n imusarja, koska tässä imusarjassa on suuttimien paikat (1.8i K-jetissä kannnessa).

            1.6 - 1.8 kaasrikansissa on pienet kanavat ja 1.8i - 2.0/i kansissa on isot kanavat.

            Auttaako tämä ketään?
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • hill-tun
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 166
              • savo

              #51
              Originally posted by ropo
              Mitä tässä tarkoitit?
              vastaus tuohon kommenttiin

              Jonkin verran häätyy tehä muutoksia läppiksiin. Ja läppärunkojen pitää kestää myös ahtopaineenalaisena.

              Comment

              • ropo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 648

                #52
                Originally posted by Tzeimi
                L-jet (E30 316, 1.8i) ja kaasari kansissa ero lähinnä siinä, että ruuttakannesta puuttuu bensapumpun paikka (valua ei koneistettu näiltäosin). Purkkarit ruiskumalleihin BMW on tehnyt männillä. Vuosimalleissa eli kansien valuissa on sitten eroja - eri mallisia palotiloja = erilaisilla pateilla olevia mäntiä. Ei kannata sotkea paneutumatta asiaan.
                Eli mihin tahansa kanteen voi laittaa L-jet-kamat kiinni, K-jet kannesta tarvii tulpata K-jetin suuttimien paikat. K-jetin voi laittaa mihin tahansa kanteen kunhan on 2.0i:n imusarja, koska tässä imusarjassa on suuttimien paikat (1.8i K-jetissä kannnessa).

                1.6 - 1.8 kaasrikansissa on pienet kanavat ja 1.8i - 2.0/i kansissa on isot kanavat.

                Auttaako tämä ketään?
                Kyllä auttoi! KIITOS!
                Vielä senverran, että käykö tuollainen L-jetin imusarja 2.0i kanteen?

                Paljonkohan tulee tehoa 2 litran koneeseen, muuten vakioon paitsi männät vaihdettu matalampipuristeisiin turboa varten ja laitettu L-jet?
                Kun minulla on tuo datsun projekti ja se on mallisarjan tehokkain auto, tehoa 96hv siihen lisää +20% niin tehoa saa olla n.115hv ja vielä turbo pitäs saada laitettua! Tiukkaa tekee varmaankin, että saa jäämään tehot alle tuon rajan.
                Last edited by ropo; 17-05-2005, 21:18.
                Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                Comment

                • Tzeimi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 2067
                  • Banshee - Jyväskylä

                  #53
                  Originally posted by ropo
                  Kyllä auttoi! KIITOS!
                  Vielä senverran, että käykö tuollainen L-jetin imusarja 2.0i kanteen?

                  Paljonkohan tulee tehoa 2 litran koneeseen, muuten vakioon paitsi männät vaihdettu matalampipuristeisiin turboa varten ja laitettu L-jet?
                  Kun minulla on tuo datsun projekti ja se on mallisarjan tehokkain auto, tehoa 96hv siihen lisää +20% niin tehoa saa olla n.115hv ja vielä turbo pitäs saada laitettua! Tiukkaa tekee varmaankin, että saa jäämään tehot alle tuon rajan.
                  L-jetin imusrj. on isoreikäinen eli käy 1.8i,2.0/i kansiin.

                  Riippuu purkkareista, mutta vakiokaasarin purkkareilla ollaan jo lähellä tuota 115hv:tä tai hieman yli - vaparina!
                  Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                  & 02 tulpo saniteetti dyno




                  Älä väkisin, ota isompi vasara.
                  If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                  Comment

                  • ropo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 648

                    #54
                    Originally posted by Tzeimi
                    L-jetin imusrj. on isoreikäinen eli käy 1.8i,2.0/i kansiin.

                    Riippuu purkkareista, mutta vakiokaasarin purkkareilla ollaan jo lähellä tuota 115hv:tä tai hieman yli - vaparina!
                    Eli L-jetin ruiskulla siihen tulee varmaankin vielä enemmän tehoa? Oliskohan mahdollista saada helposti alennettua tehoa, että sais käytettyä penkissä ja katsastuksessa auton?
                    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                    Comment

                    • BestMotorWith
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 382
                      • Hämeenlinna

                      #55
                      Löytyykö m10-koneeseen paksumpia turbokäyttöä kestäviä kansipahveja joilla saa puristuksia tippumaan hieman alaspäin?
                      Ja miten tollasen paksumman tiivisteen ja palotilojen muotoilu yhdessä tiputtais puristuksia?

                      ps. Paljon 1.8 m10 -86 kaasari koneessa on puristukset? Ja paljon ois hyvä turbo käyttöön?
                      If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                      http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #56
                        Originally posted by BestMotorWith
                        Löytyykö m10-koneeseen paksumpia turbokäyttöä kestäviä kansipahveja joilla saa puristuksia tippumaan hieman alaspäin?
                        Ja miten tollasen paksumman tiivisteen ja palotilojen muotoilu yhdessä tiputtais puristuksia?

                        ps. Paljon 1.8 m10 -86 kaasari koneessa on puristukset? Ja paljon ois hyvä turbo käyttöön?
                        M-sport/Puukka, Viiala. Pystyy hoitaan kynsipahveja. Muistaakseni kahta paksuutta...
                        http://www.elring.de/pages_e/xframe_e/xf_e_home.html ja voit tietty katsella itse mitä löytyy...

                        Virtalan Risto myy Cometicin nahkoja, kannattaa myös kysyä.

                        Palotilat & purkkarit: http://www.metricmechanic.com/

                        Lähtiskö tästä etenee?

                        Onko joku saanut M10 83- lohkon kestämään yli 200 hv:n ja silleen että ikä voidaan katsoa kalenterista eikä kellosta?
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • ropo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 648

                          #57
                          tyhmä kysymys

                          tyhmä kysymys, mutta mitä meinaa tuo "purkkarit" ????
                          Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #58
                            .....
                            Last edited by T3; 08-01-2007, 16:26.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • ropo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 648

                              #59
                              Kestääkö vakio kytkin 300hv tehot? Jos ei niin mikä olis hommattava tilalle?
                              Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                              Comment

                              • ropo
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 648

                                #60
                                Olisko kellään ehdotusta miten saan tehot pysymään alle 115hv tässä minun turbo projektissani, että saan katsastettua laillisesti turbolle? Eli kone on kaksilitrainen m10 ja siitä on tarkoitus sorvata mäntiä matalemmaksi ja laittaa L-jet muuten olisi tarkoitus kone pitää vakio kuntoisena.(paitsi pakolliset muutokset mitä turbo vaati kestääkseen)

                                Elikkä pitäis keksiä sellainen helppo juttu millä saa tehot alle tuon 115hv ja sitten kun on katsastettu niin kuristukset pois ja ahtopainetta lisää.
                                Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎