Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 e30 turbottajat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    #61
    Kun minulle on tulossa 2.0L m10 turbolla ja L-jetillä, niin mitkä suuttimet vakioiden tilalle? Ja tarviiko jotain lisä suuttimia?
    Tehotavoite on se 250-300hv, onko tällaiset tehot edes mahdollisia muuten vakio koneesta (paitsi männät) niin että kone kestää pitempään kuin 1päivän? Koneremontti on tarkoitus tehdä ennen kuin turboprojekti alkaa.

    Pitäs vaan keretä joku päivä se kone hakemaan kaverilta jos se nyt edes raaskii luopua siitä. No sitten kun kesäloma alkaa....
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

    Comment

    • bmw harrastelija
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 757
      • -

      #62
      Heivaa tuo vakioruisku mäkeen, jos haluat toimivan koneen ja tehojakin.
      thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
      Alex von Falkenhausen

      Comment

      • ropo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 648

        #63
        Originally posted by bmw harrastelija
        Heivaa tuo vakioruisku mäkeen, jos haluat toimivan koneen ja tehojakin.
        Onko tosiaan niin, että L-jettiä ei saa toimimaan turbon kanssa?
        Mihinkään Hestecciin yms. ei ole tosiaankaan varaa, eikä kiinnostusta sijoittaa niin paljon.
        Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

        Comment

        • -Tate-
          Moderator
          • Jan 2004
          • 3210
          • Nurmijärvi

          #64
          Originally posted by ropo
          Onko tosiaan niin, että L-jettiä ei saa toimimaan turbon kanssa?
          Mihinkään Hestecciin yms. ei ole tosiaankaan varaa, eikä kiinnostusta sijoittaa niin paljon.
          megasquirt ja saat päänvaivaa
          I Believed I Would Die.

          Comment

          • ropo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 648

            #65
            Originally posted by ropo
            Kun minulle on tulossa 2.0L m10 turbolla ja L-jetillä, niin mitkä suuttimet vakioiden tilalle? Ja tarviiko jotain lisä suuttimia?
            Tehotavoite on se 250-300hv, onko tällaiset tehot edes mahdollisia muuten vakio koneesta (paitsi männät) niin että kone kestää pitempään kuin 1päivän? Koneremontti on tarkoitus tehdä ennen kuin turboprojekti alkaa.

            Pitäs vaan keretä joku päivä se kone hakemaan kaverilta jos se nyt edes raaskii luopua siitä. No sitten kun kesäloma alkaa....
            Paljonkohan saisi tehoa tällä kokoonpanolla jos laittas L-jetin tilalle tuplat? Jos kerran ruisku on epävarma.
            Itsellä ei ole kokemusta, siksi kyselenkin. Mutta onhan turbo saabeissakin L-jet, niin miksi se ei toimisi tässä?
            Last edited by ropo; 29-05-2005, 22:02.
            Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

            Comment

            • Korpisoturi
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 473
              • Kristiinankaupunki

              #66
              Originally posted by ropo
              Paljonkohan saisi tehoa tällä kokoonpanolla jos laittas L-jetin tilalle tuplat? Jos kerran ruisku on epävarma.
              Itsellä ei ole kokemusta, siksi kyselenkin. Mutta onhan turbo saabeissakin L-jet, niin miksi se ei toimisi tässä?
              Turbosaabeis on k-jet..

              Comment

              • lkumpula
                Newbiemmer
                • Jan 2005
                • 12

                #67
                toimiihan se (miksi ei toimisi?) mutta kun paine nousee, niin...

                Comment

                • ropo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 648

                  #68
                  Originally posted by lkumpula
                  toimiihan se (miksi ei toimisi?) mutta kun paine nousee, niin...
                  Niin mitä sitten?
                  Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                  Comment

                  • Korpisoturi
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 473
                    • Kristiinankaupunki

                    #69
                    Originally posted by ropo
                    Niin mitä sitten?
                    Loppuu k-jetistä syöttö.

                    Comment

                    • ropo
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 648

                      #70
                      Originally posted by Korpisoturi
                      Loppuu k-jetistä syöttö.
                      Kyseesä on minulla L-jet.
                      Mitenkäs isommilla suuttimilla? L-jetin vakio suuttimet ei varmaan riitä noihin 250-300hv tehoihin?
                      Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                      Comment

                      • bmw harrastelija
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 757
                        • -

                        #71
                        Originally posted by ropo
                        Kyseesä on minulla L-jet.
                        Mitenkäs isommilla suuttimilla? L-jetin vakio suuttimet ei varmaan riitä noihin 250-300hv tehoihin?
                        mikä siinä on niin vaikeaa. Nakkaa roskiin koko l-jet. Kunnon ruisku tai edes joku rakennus-sarja mapilla.
                        thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                        Alex von Falkenhausen

                        Comment

                        • ropo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 648

                          #72
                          Originally posted by bmw harrastelija
                          mikä siinä on niin vaikeaa. Nakkaa roskiin koko l-jet. Kunnon ruisku tai edes joku rakennus-sarja mapilla.
                          Mikä sitten mielestäsi on "kunnon ruisku"?
                          Kuten jo aikasemmin kirjoitin ei ole varaa eikä innostusta sijoittaa hirveitä rahasummia mihinkään megaruiskuihin ja vastaaviin.
                          Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                          Comment

                          • peinooo
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2005
                            • 93

                            #73
                            Täällä kun näkyy moni turbottaneen 2.0l m10 moottorin niin ajattelin kysyä vinkkejä omaan projektiin.

                            Itselläni on myös vielä epäselvää mikä polttoaine järjestelmä tulee, mutta olen ajatellut paineistettuja kahta DeLorto DHLA-40 kaasaria. Mihinkähän teholukemiin nämä riittävät? Lopullista tehotavoitetta en ole vielä päättänyt mutta kyllä siitä yli 200hv pitää saada.
                            Jostain täältä foorumilta luin että männät on vaihdettava matalempiin tai sorvattava entisiä matalemmiksi.
                            Paljonko olisi sellaiset kohtuulliset teholukemat että muuten vakio kone kestää?

                            Comment

                            • peinooo
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2005
                              • 93

                              #74
                              Oho sori! Tuli useampaan kertaan viestit. Oli eilen joku vika kun ei meinannu millään lähteä viestit tai sit en vaan osannut kun on ensimmäinen kerta kun kirjoitan tälle foorumille.

                              Ylimääräiset poistettu -Leka-
                              Last edited by Leka; 03-06-2005, 10:39.

                              Comment

                              • peinooo
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2005
                                • 93

                                #75
                                No luulisi täällä olevan asiasta jotain tietäviä? Vai onko kaikki ajelemassa turbo autoillaan?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎