Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 e30 turbottajat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arto 1984
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 35

    minkälaisia puristuksia tarttis tollases konees olla m10b20 kaasaris on ilmeisesti 8...... olisko joku 7-7.5 hjuva.

    Comment

    • jesse1987
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 31

      mitenkäs ootte tommosista 1.8 m10 koneista laskenu puristuksia? kun vakionahan on vissiin 9.5 niin se on ehkä vähän liikaa. joku 8.0 vois olla hyvä.
      Vai kestääkö tolla 9.5 puristussuhteella 1bar ahtoja?
      Kannentiivisteeks tommosiin ois kait toi elringin tiiviste aika hyvä
      Mikä se on tän koneen ns. heikoin lenkki eli mikä pettää ensimäisenä jos sitä rupeaa ahtamaan? kone on lähiaikoina täysin läpikäyty uudet laakeri, männät, porattu/hoonattu, venttiilit/istukat/ohjurit yms. eli on peruskunnoltaan hyvä.

      Olisin kiitollinen jos osaisitten noihin vastailla
      -BMW 316 E30 1.8T

      Comment

      • S.Kaulaote
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1579
        • Woikkaalla

        Originally posted by jesse1987 View Post
        mitenkäs ootte tommosista 1.8 m10 koneista laskenu puristuksia? kun vakionahan on vissiin 9.5 niin se on ehkä vähän liikaa. joku 8.0 vois olla hyvä.
        Vai kestääkö tolla 9.5 puristussuhteella 1bar ahtoja?
        Kannentiivisteeks tommosiin ois kait toi elringin tiiviste aika hyvä
        Mikä se on tän koneen ns. heikoin lenkki eli mikä pettää ensimäisenä jos sitä rupeaa ahtamaan? kone on lähiaikoina täysin läpikäyty uudet laakeri, männät, porattu/hoonattu, venttiilit/istukat/ohjurit yms. eli on peruskunnoltaan hyvä.

        Olisin kiitollinen jos osaisitten noihin vastailla
        Puristuksista sen verran että mikä nokka ja moottorinohjaus? Varmaan kestää jos moottorinohjaus kondikses. Mekaansesti tommonen pannu kestää varman aika paljo löylyä. Vakiojakaja/puristukset/1bar ahtoja ei yleensä tiedä hyvää.. Ja jos jostaan saat noita Elringin tiivisteitä ni ota minuun yhteyttä.
        Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

        -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
        -Mitsubishi "runkkari"

        Comment

        • jesse1987
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 31

          vakionokka ja turbodatti, eli ainakin näin alkuun tulee ihan kaasarilla vaan

          Tarkotus ois näin alkuun tehä ihan vaan tämmönen pienen budjetin turbotus ja ahot sinne 1baarin luokkaa. Kattoo sit jos joskus innostuu niin laittaa megasquirtin, välijäähyttimen, dumpin yms.

          Ja mitä vikaa tossa vakiojakajassa on?

          Ja mites oisko siitä enemmän haittaa kun hyötyä jos laittas kaks tommosta elringin kanspahvia päällekäin? Kun sillähän sais laskettua vähän puristuksia mutta pysyiskö se sitten enää tiiviinä
          Last edited by jesse1987; 24-06-2007, 14:17.
          -BMW 316 E30 1.8T

          Comment

          • S.Kaulaote
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1579
            • Woikkaalla

            Originally posted by jesse1987 View Post
            vakionokka ja turbodatti, eli ainakin näin alkuun tulee ihan kaasarilla vaan

            Tarkotus ois näin alkuun tehä ihan vaan tämmönen pienen budjetin turbotus ja ahot sinne 1baarin luokkaa. Kattoo sit jos joskus innostuu niin laittaa megasquirtin, välijäähyttimen, dumpin yms.

            Ja mitä vikaa tossa vakiojakajassa on?

            Ja mites oisko siitä enemmän haittaa kun hyötyä jos laittas kaks tommosta elringin kanspahvia päällekäin? Kun sillähän sais laskettua vähän puristuksia mutta pysyiskö se sitten enää tiiviinä
            Tarkotin lähinnä että jos sulla joku kärjellinen jakaja ja kovat buustit/puristukset koneessa ni ei hyvältä kuullosta! Onhan nyky wrc vehkeissä 11 puristukset mutta myös ne moottorin ohjaukset viimesen pääälle. Ja älä ny ainakaa kahta Elringiä päällekkäin rupee laittaa. Ja edelleen jos tiiät mistä noita Elringejä saa ni ilmota!!
            Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

            -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
            -Mitsubishi "runkkari"

            Comment

            • jesse1987
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 31

              jakaja on käretön joten aattelin et kait se tohon riittää, ja se kaks kanspahvia päällekäin oli vaan semmonen villi ehotus

              Ja elringin pahveja tuo maahan arwidsoni joten sen jälleenmyyjiltä niitä pitäis saada -> http://www.arw.fi/?page=jalleenmyyjat

              Paljonkos tommosessa kaasariturbossa pitäs olla bensanpaineet ja paljonko sitä sytkää pitää myöhästää vapariin verrattuna jos noin 1barin ahoilla aikoo ajaa.
              -BMW 316 E30 1.8T

              Comment

              • S.Kaulaote
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1579
                • Woikkaalla

                Originally posted by jesse1987 View Post
                jakaja on käretön joten aattelin et kait se tohon riittää, ja se kaks kanspahvia päällekäin oli vaan semmonen villi ehotus

                Ja elringin pahveja tuo maahan arwidsoni joten sen jälleenmyyjiltä niitä pitäis saada -> http://www.arw.fi/?page=jalleenmyyjat

                Paljonkos tommosessa kaasariturbossa pitäs olla bensanpaineet ja paljonko sitä sytkää pitää myöhästää vapariin verrattuna jos noin 1barin ahoilla aikoo ajaa.
                Jännä juttu kun Puukalle M-Sporttiin soitin ni sano että noita ElringinKYNSI tiivisteitä ei enää saa...
                Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                -Mitsubishi "runkkari"

                Comment

                • jesse1987
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2006
                  • 31

                  mites onko kenelläkään tietoo et mitenkä paljon tuo vakiomännän ''pahka'' syö palotilaa? Kun yritän laskeskella että kuinka paksun levyn se vaatis tohon kannen ja lohkon väliin että puristukset sais laskettua vajaaseen 8:1een.
                  Vai minkä paksusia levyjä sinne ootte laitellu jos ootte?
                  Ja missähän semmosia vois teetättää täällä keskisuomenalueella?
                  -BMW 316 E30 1.8T

                  Comment

                  • Brawler
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1093
                    • Mynämäki

                    Yleensä ne puristukset on laskettu sorvaamalla männästä pieni siivu pois, tai paksummalla pahvilla. Tuommoinen levy lohkon ja kannen väliin kuulostaa meinaan aika villiltä suunnitelmalta.:think

                    VW Bora 2.0 '99
                    UrS4 230hp + alv 22%+more...
                    E21 315 '83 future chassis for turbo engine
                    E28 518i '86

                    -Turku Connection-

                    Comment

                    • jesse1987
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2006
                      • 31

                      Originally posted by Brawler View Post
                      Yleensä ne puristukset on laskettu sorvaamalla männästä pieni siivu pois, tai paksummalla pahvilla. Tuommoinen levy lohkon ja kannen väliin kuulostaa meinaan aika villiltä suunnitelmalta.:think

                      Niin no siis tietty sen levyn molemminpuolin ois tiiviste ja jos se ois noin 2mm paksu niin kait se vois toimiakkin. Mites onko se mimmonen homma sorvata ne männät ja kestääkö ne vielä senkin jälkeen ihan ok?
                      Kun ei oo nosturia eikä rasvamonttua niin toi on vähän vaikeempi homma irrottaa noi männät
                      -BMW 316 E30 1.8T

                      Comment

                      • jesse1987
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 31

                        no joo no joo. Mitä tässä nyt vähän asioita pohdiskellu niin kyllä se on kieltämättä männät napattava pois ja vietävä ne johonkin sorvattavaks niin tuleepahan kerralla tehtyä kunnolla
                        Mutta kuinkapaljon niistä sitten uskaltaa/tarvii ottaa tavaraa pois jotta puristukset laskaa vajaaseen 8.0:1een. Vai mimmosia puristuksia suosittelette jos ahdot on 1.0-1.5bar.

                        Ja vielä siitä elringin tiivisteestä niin ainakin paikallinen osaset varaosa liike semmosen mulle suostu tilaamaa arwidsonilta hintaan 50e. Mut niillä ei ollu kun niitä +0,3mm paksusia mutta eipä sitä haittaakaan oo jos vähän puristukset vielä laskis
                        Tuotenumero oli 298194-00
                        -BMW 316 E30 1.8T

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4645
                          • Tuusula

                          Originally posted by jesse1987 View Post
                          Ja vielä siitä elringin tiivisteestä niin ainakin paikallinen osaset varaosa liike semmosen mulle suostu tilaamaa arwidsonilta hintaan 50e. Mut niillä ei ollu kun niitä +0,3mm paksusia mutta eipä sitä haittaakaan oo jos vähän puristukset vielä laskis
                          Tuotenumero oli 298194-00
                          Taisi olla ihan normaali, Elringin valmistama, kansipaffi kyseessä. Ei kynsitiiviste..

                          Oli miten oli niin kannattaapi tuo kerralla tehdä kunnolla, muuten joutuu availemaan konetta turhaan myöhemmin.
                          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • jesse1987
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2006
                            • 31

                            Originally posted by Jonsku View Post
                            Taisi olla ihan normaali, Elringin valmistama, kansipaffi kyseessä. Ei kynsitiiviste..

                            Oli miten oli niin kannattaapi tuo kerralla tehdä kunnolla, muuten joutuu availemaan konetta turhaan myöhemmin.
                            Saa nähä ainakin sen piti olla metallinen mutta pitäs kohta käydä vilkasemassa joko se ois tonne puljuun saapunu
                            -BMW 316 E30 1.8T

                            Comment

                            • jesse1987
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2006
                              • 31

                              Joo väärätiivistehän toi oli mut nyt sain sieltä semmosen metallivahvisteisen massatiivisteen mallia elring joten koitetaan sillä.

                              Huomenna pitäs viedä männät sorvattavaks jotta saa puristuksia alas mutta ongelma on että kuinkapaljon niitä nyt tohtii sorvata koska jos koko patin ottaa pois niin lakinpaksuudeks jää vain 6mm joka taitaa olla ihan liian vähän

                              Joo taidankin ottaa vaan 3mm tavaraa pois ja hommata 0.3mm paksumman kanspahvin niin saa puristukset tasan 8.0:1 mutta männänlaen paksuus jää silti 9mm vakiosta 12millistä
                              Last edited by jesse1987; 27-06-2007, 20:08. Reason: more stuff
                              -BMW 316 E30 1.8T

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎