minkälaisia puristuksia tarttis tollases konees olla m10b20 kaasaris on ilmeisesti 8...... olisko joku 7-7.5 hjuva.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m10 e30 turbottajat
Collapse
X
-
mitenkäs ootte tommosista 1.8 m10 koneista laskenu puristuksia? kun vakionahan on vissiin 9.5 niin se on ehkä vähän liikaa. joku 8.0 vois olla hyvä.
Vai kestääkö tolla 9.5 puristussuhteella 1bar ahtoja?
Kannentiivisteeks tommosiin ois kait toi elringin tiiviste aika hyvä
Mikä se on tän koneen ns. heikoin lenkki eli mikä pettää ensimäisenä jos sitä rupeaa ahtamaan? kone on lähiaikoina täysin läpikäyty uudet laakeri, männät, porattu/hoonattu, venttiilit/istukat/ohjurit yms. eli on peruskunnoltaan hyvä.
Olisin kiitollinen jos osaisitten noihin vastailla-BMW 316 E30 1.8T
Comment
-
-
Originally posted by jesse1987 View Postmitenkäs ootte tommosista 1.8 m10 koneista laskenu puristuksia? kun vakionahan on vissiin 9.5 niin se on ehkä vähän liikaa. joku 8.0 vois olla hyvä.
Vai kestääkö tolla 9.5 puristussuhteella 1bar ahtoja?
Kannentiivisteeks tommosiin ois kait toi elringin tiiviste aika hyvä
Mikä se on tän koneen ns. heikoin lenkki eli mikä pettää ensimäisenä jos sitä rupeaa ahtamaan? kone on lähiaikoina täysin läpikäyty uudet laakeri, männät, porattu/hoonattu, venttiilit/istukat/ohjurit yms. eli on peruskunnoltaan hyvä.
Olisin kiitollinen jos osaisitten noihin vastaillaCars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.
-49 Mercury LQ4 Twin Turbo
-Mitsubishi "runkkari"
Comment
-
-
vakionokka ja turbodatti, eli ainakin näin alkuun tulee ihan kaasarilla vaan
Tarkotus ois näin alkuun tehä ihan vaan tämmönen pienen budjetin turbotus ja ahot sinne 1baarin luokkaa. Kattoo sit jos joskus innostuu niin laittaa megasquirtin, välijäähyttimen, dumpin yms.
Ja mitä vikaa tossa vakiojakajassa on?
Ja mites oisko siitä enemmän haittaa kun hyötyä jos laittas kaks tommosta elringin kanspahvia päällekäin? Kun sillähän sais laskettua vähän puristuksia mutta pysyiskö se sitten enää tiiviinäLast edited by jesse1987; 24-06-2007, 14:17.-BMW 316 E30 1.8T
Comment
-
-
Originally posted by jesse1987 View Postvakionokka ja turbodatti, eli ainakin näin alkuun tulee ihan kaasarilla vaan
Tarkotus ois näin alkuun tehä ihan vaan tämmönen pienen budjetin turbotus ja ahot sinne 1baarin luokkaa. Kattoo sit jos joskus innostuu niin laittaa megasquirtin, välijäähyttimen, dumpin yms.
Ja mitä vikaa tossa vakiojakajassa on?
Ja mites oisko siitä enemmän haittaa kun hyötyä jos laittas kaks tommosta elringin kanspahvia päällekäin? Kun sillähän sais laskettua vähän puristuksia mutta pysyiskö se sitten enää tiiviinäCars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.
-49 Mercury LQ4 Twin Turbo
-Mitsubishi "runkkari"
Comment
-
-
jakaja on käretön joten aattelin et kait se tohon riittää, ja se kaks kanspahvia päällekäin oli vaan semmonen villi ehotus
Ja elringin pahveja tuo maahan arwidsoni joten sen jälleenmyyjiltä niitä pitäis saada -> http://www.arw.fi/?page=jalleenmyyjat
Paljonkos tommosessa kaasariturbossa pitäs olla bensanpaineet ja paljonko sitä sytkää pitää myöhästää vapariin verrattuna jos noin 1barin ahoilla aikoo ajaa.-BMW 316 E30 1.8T
Comment
-
-
Originally posted by jesse1987 View Postjakaja on käretön joten aattelin et kait se tohon riittää, ja se kaks kanspahvia päällekäin oli vaan semmonen villi ehotus
Ja elringin pahveja tuo maahan arwidsoni joten sen jälleenmyyjiltä niitä pitäis saada -> http://www.arw.fi/?page=jalleenmyyjat
Paljonkos tommosessa kaasariturbossa pitäs olla bensanpaineet ja paljonko sitä sytkää pitää myöhästää vapariin verrattuna jos noin 1barin ahoilla aikoo ajaa.Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.
-49 Mercury LQ4 Twin Turbo
-Mitsubishi "runkkari"
Comment
-
-
mites onko kenelläkään tietoo et mitenkä paljon tuo vakiomännän ''pahka'' syö palotilaa? Kun yritän laskeskella että kuinka paksun levyn se vaatis tohon kannen ja lohkon väliin että puristukset sais laskettua vajaaseen 8:1een.
Vai minkä paksusia levyjä sinne ootte laitellu jos ootte?
Ja missähän semmosia vois teetättää täällä keskisuomenalueella?-BMW 316 E30 1.8T
Comment
-
-
Yleensä ne puristukset on laskettu sorvaamalla männästä pieni siivu pois, tai paksummalla pahvilla. Tuommoinen levy lohkon ja kannen väliin kuulostaa meinaan aika villiltä suunnitelmalta.:think
VW Bora 2.0 '99UrS4 230hp + alv 22%+more...E21 315 '83 future chassis for turbo engineE28 518i '86
-Turku Connection-
Comment
-
-
Originally posted by Brawler View PostYleensä ne puristukset on laskettu sorvaamalla männästä pieni siivu pois, tai paksummalla pahvilla. Tuommoinen levy lohkon ja kannen väliin kuulostaa meinaan aika villiltä suunnitelmalta.:think
Niin no siis tietty sen levyn molemminpuolin ois tiiviste ja jos se ois noin 2mm paksu niin kait se vois toimiakkin. Mites onko se mimmonen homma sorvata ne männät ja kestääkö ne vielä senkin jälkeen ihan ok?
Kun ei oo nosturia eikä rasvamonttua niin toi on vähän vaikeempi homma irrottaa noi männät-BMW 316 E30 1.8T
Comment
-
-
no joo no joo. Mitä tässä nyt vähän asioita pohdiskellu niin kyllä se on kieltämättä männät napattava pois ja vietävä ne johonkin sorvattavaks niin tuleepahan kerralla tehtyä kunnolla
Mutta kuinkapaljon niistä sitten uskaltaa/tarvii ottaa tavaraa pois jotta puristukset laskaa vajaaseen 8.0:1een. Vai mimmosia puristuksia suosittelette jos ahdot on 1.0-1.5bar.
Ja vielä siitä elringin tiivisteestä niin ainakin paikallinen osaset varaosa liike semmosen mulle suostu tilaamaa arwidsonilta hintaan 50e. Mut niillä ei ollu kun niitä +0,3mm paksusia mutta eipä sitä haittaakaan oo jos vähän puristukset vielä laskis
Tuotenumero oli 298194-00-BMW 316 E30 1.8T
Comment
-
-
Originally posted by jesse1987 View PostJa vielä siitä elringin tiivisteestä niin ainakin paikallinen osaset varaosa liike semmosen mulle suostu tilaamaa arwidsonilta hintaan 50e. Mut niillä ei ollu kun niitä +0,3mm paksusia mutta eipä sitä haittaakaan oo jos vähän puristukset vielä laskis
Tuotenumero oli 298194-00
Oli miten oli niin kannattaapi tuo kerralla tehdä kunnolla, muuten joutuu availemaan konetta turhaan myöhemmin.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostTaisi olla ihan normaali, Elringin valmistama, kansipaffi kyseessä. Ei kynsitiiviste..
Oli miten oli niin kannattaapi tuo kerralla tehdä kunnolla, muuten joutuu availemaan konetta turhaan myöhemmin.-BMW 316 E30 1.8T
Comment
-
-
Joo väärätiivistehän toi oli mut nyt sain sieltä semmosen metallivahvisteisen massatiivisteen mallia elring joten koitetaan sillä.
Huomenna pitäs viedä männät sorvattavaks jotta saa puristuksia alas mutta ongelma on että kuinkapaljon niitä nyt tohtii sorvata koska jos koko patin ottaa pois niin lakinpaksuudeks jää vain 6mm joka taitaa olla ihan liian vähän
Joo taidankin ottaa vaan 3mm tavaraa pois ja hommata 0.3mm paksumman kanspahvin niin saa puristukset tasan 8.0:1 mutta männänlaen paksuus jää silti 9mm vakiosta 12millistä-BMW 316 E30 1.8T
Comment
-
Comment