Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Ei kun ajattelin että onko nyt jotakin vikaa vai onko/tuleeko virikone ja sen takia isompi syyläri ?

    Leave a comment:


  • topiiz
    replied
    Koska tarve.. Oisko kellään heittää ehotuksia?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by topiiz View Post
    Minkä mallin tai valmistajan isompia/paremmin jäähdyttäviä syyläreitä porukka on käyttänyt e21? Mielellään semmonen ettei tarvis kovin paljon muokata keulan osia. m20 koneelliseen olis tulossa.
    Miksi isompi ja paremmin jäähdyttävä ?

    Leave a comment:


  • topiiz
    replied
    Minkä mallin tai valmistajan isompia/paremmin jäähdyttäviä syyläreitä porukka on käyttänyt e21? Mielellään semmonen ettei tarvis kovin paljon muokata keulan osia. m20 koneelliseen olis tulossa.

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Pitäisi mennä, eikö voi verrata uutta vanhan kanssa vanhan ollessa koneessa vielä (?) kiinni ?

    Jaa niin, e21 tuuletinta ei saa e30 pumppuun kiinni koska e30 on visko ja e21 kiinteä = erilaiset kiinnitykset. Tosin jos laittaa viskon ja siihen sopivan ropelin niin miksei mutta onko intoa hankkia ko. osia ?
    Epäilen. Haetaan 32 eurolla oikea pumppu motonetista.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    Meneekö e30 m10b18 vesipumppu --> e21 m10b16? Vaihto olisi ajankohtainen ja uusi e30 vesipumppu makaisi hyllyssä.
    Pitäisi mennä, eikö voi verrata uutta vanhan kanssa vanhan ollessa koneessa vielä (?) kiinni ?

    Jaa niin, e21 tuuletinta ei saa e30 pumppuun kiinni koska e30 on visko ja e21 kiinteä = erilaiset kiinnitykset. Tosin jos laittaa viskon ja siihen sopivan ropelin niin miksei mutta onko intoa hankkia ko. osia ?

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Meneekö e30 m10b18 vesipumppu --> e21 m10b16? Vaihto olisi ajankohtainen ja uusi e30 vesipumppu makaisi hyllyssä.

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by baier4ever View Post
    Onko tuossa valokatkaisiassa vika ?
    No ei olis kyllä mikää ihme. Siitä valokatkaisijastahan niitten mittarivalojen kirkkauskin säädetään.

    Leave a comment:


  • baier4ever
    replied
    Eli mittarin valot ja säätimien valot pimeenä e21, polttimot ehjät mittarin takana. Polttaa sulakkeet heti kun himmentimen ruuvaa suuremmalle. Onko tuossa valokatkaisiassa vika ?

    Leave a comment:


  • baier4ever
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Onkohan linkki oikea ?

    Google e21 fuse box.

    On, tai ainakin itsellä aukee e21 sulake boksin kuvan, kestää vain muutaman sekunnin ennenkuin aukee.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by baier4ever View Post
    Olenko nyt oikeilla jäljillä että tuossa linkin kuvassa sulake nro 6 takana on oikea takavalo, moottoritilan valo, joku merkkivalo? Ja mittarin valot? Polttaa tuota sulaketta ja pitäisi selvittää mikä sitä polttaa.

    http://www.bmwe21.net/#page/130
    Onkohan linkki oikea ?

    Google e21 fuse box.

    Leave a comment:


  • baier4ever
    replied
    Olenko nyt oikeilla jäljillä että tuossa linkin kuvassa sulake nro 6 takana on oikea takavalo, moottoritilan valo, joku merkkivalo? Ja mittarin valot? Polttaa tuota sulaketta ja pitäisi selvittää mikä sitä polttaa.

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Originally posted by nKg View Post
    Hoi vanhat ja viisaat!

    Kun lähdetään päivittelemään kaksykkösen jarruja tehokkaampiin uskoakseni jarrupääsylinteri jää silloin auttamatta liian pieneksi. Tällä hetkellä edessä vaikuttaa wilwoodin 4 mäntäiset satulat isoilla levyillä ja ensi talvena taakse tiensä löytää wilwoodin 2 mäntäiset satulat ja isot levyt.
    Mikähän mahtaisi olla mahdollisimman bolt-on henkinen ratkaisu isommalle pääsylkälle? Jostain muistaisin lukeneeni, että e32 "pikkukoneellisten" pääsylkkä menisi pulttaa kiinni operaatiolla paikalleen ilman isompia toimenpiteitä - muistanko väärin ja onko olemalla muita vaihtoehtoja?

    Vanhat ja viisaat erikseen, mutta mulla on E21:ssä pääsylkkä vanhasta 500-sarjasta. E12 olisi siis yksi vaihtoehto isommalle sylkälle. Niissä on käytetty vielä kahta eri sylinteriä siten, että isommalla moottorilla varustetuissa kutosissa on isompi pääsylkkä.

    Sopii bolt-on kaksykkösen omaan tehostajaan. Tuossa E12 pääsylkässä on tosin tuplaputkitus etunurkkiin, eli jos sulla satulat ottaa vain yhdellä putkella jarrunesteen niin tarvis jotain kikkailla. Jos sulla on nyt joku T-haarapatetti autossa niin tällä E12 sylkällä niistä pääsis eroon kun vetelee uudet extraputket etunurkkiin.

    23,81 mm on se E12 sylkkä ja osanumero 34311120832. Löytyy:
    5' E12
    2.5CS-3.0CSL
    6' E24
    2500-3.3Li

    Pikkukoneisissa E12:ssa on 22,20 mm sylkkä.

    315 E21:ssä on 20,64mm pääsylinteri.

    Leave a comment:


  • nKg
    replied
    Hoi vanhat ja viisaat!

    Kun lähdetään päivittelemään kaksykkösen jarruja tehokkaampiin uskoakseni jarrupääsylinteri jää silloin auttamatta liian pieneksi. Tällä hetkellä edessä vaikuttaa wilwoodin 4 mäntäiset satulat isoilla levyillä ja ensi talvena taakse tiensä löytää wilwoodin 2 mäntäiset satulat ja isot levyt.
    Mikähän mahtaisi olla mahdollisimman bolt-on henkinen ratkaisu isommalle pääsylkälle? Jostain muistaisin lukeneeni, että e32 "pikkukoneellisten" pääsylkkä menisi pulttaa kiinni operaatiolla paikalleen ilman isompia toimenpiteitä - muistanko väärin ja onko olemalla muita vaihtoehtoja?

    Leave a comment:


  • JuhKu
    replied
    Originally posted by juice777 View Post
    Käynnistys vaivoja tulee olemaa..ainakin kylmällä motilla
    Mitä tarkoitat? Siis jos käyttää jotain muuta puolaa vai mitä?
    Last edited by JuhKu; 31-07-2016, 08:28. Reason: kirj.virhe

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎