Justiin sain kasattua sisustan viimeistä nippeliä myöten ja aloin tarkistelemaan että kaikki toimii. Noh, pakkivalot ei näköjään syty. Sanokaa nyt että siellä kepin juuressa EI ole mitään liitintä jota en ole huomannut kytkeä, vaan vika on peruutusvalokytkimessä joka sijaitsee laatikon kyljessä?
Taitaa olla juurikin siellä kepin etupuolella maton alla
Justiin sain kasattua sisustan viimeistä nippeliä myöten ja aloin tarkistelemaan että kaikki toimii. Noh, pakkivalot ei näköjään syty. Sanokaa nyt että siellä kepin juuressa EI ole mitään liitintä jota en ole huomannut kytkeä, vaan vika on peruutusvalokytkimessä joka sijaitsee laatikon kyljessä?
Onhan napamutteri kiristetty ensin reilusti,jotta vaseliinit puristuu pois välistä ja löysätty vasta sitten kohtaan,jossa prikka mutterin alla juuri liikkuu (käyntivälys)?
Vika löytyi tästä, en ollut kiristänyt aluksi mutteria tarpeeksi tiukalle.
Uudelleen kiristämisen jälkeen ei ainakaan vielä lonksu. Onneksi huomasin ajoissa tuon. Täytyy tarkistaa vielä uudelleen muutaman ajelukerran jälkeen.
En kyllä hoksaa miten värillä ei ole väliä, kun takapenkki on kuitenkin aika hallitseva kokonaisuus auton sisustassa.
Mulla olisi kuitenkin tällainen tummemman ruskea takapenkki, joka periaatteessa joutas myydä. Tämähän on uudemman neloskoneisen penkki, eli passaisi aika kivasti -83:seen 315:seen (siguun viitaten). Samaa sarjaa kyllä löytyy lattiamatto ja ovipahvitkin, mutta vain toinen etupenkki, kun toinen meni yhteen museoautoon.
Värjää penkin tarvittaessa oikean väriseksi. Edellinen onnistui hyvin, lukuunottamatta värjäyksen jälkeistä liian kuumaa konepesua, jossa kankaat kutistui pari numeroa
Laitoin privaa.
Värillä ei oikeastaan ole väliä, 83:seen tulee. Wallothneschillä oli valmiina vaan vanhempaan istuin osaa ja uudempaan pelkkään selkänojaa ja tietty metritavarana. Metritavarasta uudelleen verhoilu jää viimeiseksi vaihtoehdoksi, taitaa kuitenkin olla aika arvokasta touhua.
En kyllä hoksaa miten värillä ei ole väliä, kun takapenkki on kuitenkin aika hallitseva kokonaisuus auton sisustassa.
Mulla olisi kuitenkin tällainen tummemman ruskea takapenkki, joka periaatteessa joutas myydä. Tämähän on uudemman neloskoneisen penkki, eli passaisi aika kivasti -83:seen 315:seen (siguun viitaten). Samaa sarjaa kyllä löytyy lattiamatto ja ovipahvitkin, mutta vain toinen etupenkki, kun toinen meni yhteen museoautoon.
Onkos muilla ollut "ongelmia" Wallothneschiltä ostetuilla pyöränlaakereilla? Uudet 323i tolpat, laakerit kaikki uusia, kasattu samallalailla miten vanhat oli ja nyt huomasin että parin sadan kilsan jälkeen napa lonksuu hirveästi. Mutteri kiristetty ohjeitten mukaisesti ja sokkakin on paikoillaan. Kuiteista tarkistin että osanumerot täsmäsi haluttuihin osiin..:think
Voiko tosiaan olla mennyt nuin nopiasti uusi laakeri rikki, en kokeillut vielä miten toinen puoli.?
Ei edes huonolaatuinen laakeri voi mennä noin nopeasti jos asennus on kunnossa. Virheellisesti pakattuja osia voi olla mutta yleensä sen kasatessa huomaisi. Pieni kiristystarve saattaa "sisäänajon" jälkeen tulla mutta tuo ei nyt oikein kuulosta siltä. Luultavasti joku ei ole mennyt ihan kohdalleen asennuksessa.
Onkos muilla ollut "ongelmia" Wallothneschiltä ostetuilla pyöränlaakereilla? Uudet 323i tolpat, laakerit kaikki uusia, kasattu samallalailla miten vanhat oli ja nyt huomasin että parin sadan kilsan jälkeen napa lonksuu hirveästi. Mutteri kiristetty ohjeitten mukaisesti ja sokkakin on paikoillaan. Kuiteista tarkistin että osanumerot täsmäsi haluttuihin osiin..:think
Voiko tosiaan olla mennyt nuin nopiasti uusi laakeri rikki, en kokeillut vielä miten toinen puoli.?
Onhan napamutteri kiristetty ensin reilusti,jotta vaseliinit puristuu pois välistä ja löysätty vasta sitten kohtaan,jossa prikka mutterin alla juuri liikkuu (käyntivälys)?
Onkos muilla ollut "ongelmia" Wallothneschiltä ostetuilla pyöränlaakereilla? Uudet 323i tolpat, laakerit kaikki uusia, kasattu samallalailla miten vanhat oli ja nyt huomasin että parin sadan kilsan jälkeen napa lonksuu hirveästi. Mutteri kiristetty ohjeitten mukaisesti ja sokkakin on paikoillaan. Kuiteista tarkistin että osanumerot täsmäsi haluttuihin osiin..:think
Voiko tosiaan olla mennyt nuin nopiasti uusi laakeri rikki, en kokeillut vielä miten toinen puoli.?
Värillä ei oikeastaan ole väliä, 83:seen tulee. Wallothneschillä oli valmiina vaan vanhempaan istuin osaa ja uudempaan pelkkään selkänojaa ja tietty metritavarana. Metritavarasta uudelleen verhoilu jää viimeiseksi vaihtoehdoksi, taitaa kuitenkin olla aika arvokasta touhua.
Leave a comment: