Originally posted by e36coupe
View Post
E21 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Originally posted by JuhKu View PostSaako suomesta jostain E21:seen 25mm/19mm vakaaja settiä? Hakusessa olis paremminkin se ST-suspensionin aikoinaan valmistama 28mm/20mm setti, mutta tosiaan sitä ei enään saa. Ainakin näin minulle vastailivat, ellei sitten olisi tarpeeksi monta tilaajaa niin ehkä sitten..
Vallilan takomo ilmeisesti tekisi, kun mallit veisi.
Jos jollain "lojuu" nurkissa niin saa tarjota tuota 25mm/19 settiä.
Mahtaisko jonkun muun mallin vakaaja sopia taakse pienellä sovitus työllä?
Leave a comment:
-
Saako suomesta jostain E21:seen 25mm/19mm vakaaja settiä? Hakusessa olis paremminkin se ST-suspensionin aikoinaan valmistama 28mm/20mm setti, mutta tosiaan sitä ei enään saa. Ainakin näin minulle vastailivat, ellei sitten olisi tarpeeksi monta tilaajaa niin ehkä sitten..
Vallilan takomo ilmeisesti tekisi, kun mallit veisi.
Jos jollain "lojuu" nurkissa niin saa tarjota tuota 25mm/19 settiä.
Mahtaisko jonkun muun mallin vakaaja sopia taakse pienellä sovitus työllä?
Leave a comment:
-
Originally posted by Tomppa94 View PostHellurei. Tuli haalittua tuommonen e21 315, ja nyt kysymys kuuluisikin, käykö mitkään muut levyjarrulliset kynkät taakse suht bolt on tyylillä kuin 323:sen omat? Tarkoitus olis sitten joskus kopan hitsuuttelun jälkeen naittaa m50 moottori tuonne. Isot tolpat isoilla laakereilla voi myös olla aika kiven alla, mutta ketustako se katsuri tietää mitkä laakerit siellä on jos laittaa vaan tuuletetut jarrut ja coiloverit.
Kyllähän kavennettuja E28, E34, E30, Z3 voi asentaa, mutta raideleveys kasvaa, jousen paikka muuttuu, vararenkaan kotelo ja pensatankit voi tulla tielle jne. On tehtävissä, mutta kyllä rälläkässä saa olla uus laikka ja Kempissa reilusti kaasua jäljellä.
Yksi vaihtoehto väkästellä levyjarrut orkkis tukivarsiin. Mullakin oli joskus niin.
Leave a comment:
-
Hellurei. Tuli haalittua tuommonen e21 315, ja nyt kysymys kuuluisikin, käykö mitkään muut levyjarrulliset kynkät taakse suht bolt on tyylillä kuin 323:sen omat? Tarkoitus olis sitten joskus kopan hitsuuttelun jälkeen naittaa m50 moottori tuonne. Isot tolpat isoilla laakereilla voi myös olla aika kiven alla, mutta ketustako se katsuri tietää mitkä laakerit siellä on jos laittaa vaan tuuletetut jarrut ja coiloverit.
Leave a comment:
-
Ruiskusta kaasariin m10 318i
Mitä pitää ostaa/ottaa huomioon jos vaihdan ruiskun tilalle tuplakaasarit:think
Tiedä mikä tos on kun kylmänä ja lämpösenäkin joutuu sahaamaan käymään ja lähtee kuin kolmella aluksi räpättää ja sit herää tasasesti käymään mutta tyhjäkäy ja toimiikin ihan ok sit.
seos nyt aika laihalla kun satasen vauhdis joku 17-18 hujakoilla ja 60 noin 14,5-15,5, säädetty nyt niin rikkaalle että toimii tyhjäkäynti normaalisti, joku 12 pintaan tyhjäkäynnillä, nuo siis kuumalla koneella
Mietin et kaasari nyt ois ainaki varma toimisempi ku ei ois sankollista noita perhana antureita piinaamaas.:think
Osaisko joku sanoo mite iso savotta ois muuttaa kaasari vehkeeksi,
Onko kansi eri? imusarja ja tuplat ostaa, entäs jakaja.
Onko järkevämpi vaa ostaa koko kone ja vaihtaa ku ei nekään nyt hirvee kalliita ois ja jättää tuo osiksi.
tuo anturi mikä ylempänä kuvas vielä kiinni, uusi tulossa..
Leave a comment:
-
Nopeus mittari
Nopeus mittari väpäjää 30-60 kmh välissä 60 jälkeen rauhoittuu?? Uusi vaijeri vaihdettu, ei auttanu??
Leave a comment:
-
Originally posted by jr66 View PostLaitetaan kuvakin eli http://bmwfans.info/parts-catalog/E2...g_case/#pos_18
Leave a comment:
-
Originally posted by MPV View PostTästä kuvasta numero 18, eli 12 63 1 279 720.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jykex View Post
Leave a comment:
-
Originally posted by e36coupe View PostMittarinvaijeri menee vaihdelaatikkoon eikä perään. En usko eri perävälityksen vaikuttavan siis trippimittariin / matkamittariin. Ei liene vaihtomittarin löytäminen kovin hankalaa, mutta olis noita varaosiakin myynnissä:
https://www.ebay.de/itm/175228776492...3ABFBMsKzps7di
Mittarivaijeri tosiaan menee vaihdelaatikkoon, lienee siis vaihteiston ulostuloakselissa, jonka takia sitten nopeusmittari on eri varaosanumerolla riippuen perävälityksestä. Nopeusmittarissa on joko pysyvä merkintä, tai tarra siitä, että mille perävälitykselle kysyinen mittari kuuluu. Esim merkintä W=0911 on joko 315 tai 1,6litrasen 316:sen mittari, joissa molemmissa on 4,1 välitteinen perä. Jos laittaa eri perävälitykselle kuuluvan mittarin, niin nopeusmittari näyttää väärin. Todennäköisesti sitten matkamittarikin mittaa matkan väärin. Jos tuo välitys mittariin on kuitenkin rakennettu siten, että trippimittarin voi vaihtaa päittäin, niin hyvä.
Tuolta löytyi vanhaa keskustelua noista mittari/perävälitys riippuvuuksista: https://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?t=1629
Leave a comment:
Leave a comment: