E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • e36coupe
    replied
    Originally posted by Tomppa94 View Post
    Hellurei. Tuli haalittua tuommonen e21 315, ja nyt kysymys kuuluisikin, käykö mitkään muut levyjarrulliset kynkät taakse suht bolt on tyylillä kuin 323:sen omat? Tarkoitus olis sitten joskus kopan hitsuuttelun jälkeen naittaa m50 moottori tuonne. Isot tolpat isoilla laakereilla voi myös olla aika kiven alla, mutta ketustako se katsuri tietää mitkä laakerit siellä on jos laittaa vaan tuuletetut jarrut ja coiloverit.
    Helposti ei mee muut kuin E21 323i malliset.

    Kyllähän kavennettuja E28, E34, E30, Z3 voi asentaa, mutta raideleveys kasvaa, jousen paikka muuttuu, vararenkaan kotelo ja pensatankit voi tulla tielle jne. On tehtävissä, mutta kyllä rälläkässä saa olla uus laikka ja Kempissa reilusti kaasua jäljellä.

    Yksi vaihtoehto väkästellä levyjarrut orkkis tukivarsiin. Mullakin oli joskus niin.

    Leave a comment:


  • Tomppa94
    replied
    Hellurei. Tuli haalittua tuommonen e21 315, ja nyt kysymys kuuluisikin, käykö mitkään muut levyjarrulliset kynkät taakse suht bolt on tyylillä kuin 323:sen omat? Tarkoitus olis sitten joskus kopan hitsuuttelun jälkeen naittaa m50 moottori tuonne. Isot tolpat isoilla laakereilla voi myös olla aika kiven alla, mutta ketustako se katsuri tietää mitkä laakerit siellä on jos laittaa vaan tuuletetut jarrut ja coiloverit.

    Leave a comment:


  • Jykex
    replied
    Ruiskusta kaasariin m10 318i

    Mitä pitää ostaa/ottaa huomioon jos vaihdan ruiskun tilalle tuplakaasarit:think

    Tiedä mikä tos on kun kylmänä ja lämpösenäkin joutuu sahaamaan käymään ja lähtee kuin kolmella aluksi räpättää ja sit herää tasasesti käymään mutta tyhjäkäy ja toimiikin ihan ok sit.

    seos nyt aika laihalla kun satasen vauhdis joku 17-18 hujakoilla ja 60 noin 14,5-15,5, säädetty nyt niin rikkaalle että toimii tyhjäkäynti normaalisti, joku 12 pintaan tyhjäkäynnillä, nuo siis kuumalla koneella

    Mietin et kaasari nyt ois ainaki varma toimisempi ku ei ois sankollista noita perhana antureita piinaamaas.:think

    Osaisko joku sanoo mite iso savotta ois muuttaa kaasari vehkeeksi,

    Onko kansi eri? imusarja ja tuplat ostaa, entäs jakaja.
    Onko järkevämpi vaa ostaa koko kone ja vaihtaa ku ei nekään nyt hirvee kalliita ois ja jättää tuo osiksi.

    tuo anturi mikä ylempänä kuvas vielä kiinni, uusi tulossa..
    Last edited by Jykex; 05-09-2023, 07:11. Reason: add

    Leave a comment:


  • juice777
    replied
    Nopeus mittari

    Nopeus mittari väpäjää 30-60 kmh välissä 60 jälkeen rauhoittuu?? Uusi vaijeri vaihdettu, ei auttanu??

    Leave a comment:


  • Jykex
    replied
    Kiitosta, tilasin uuden anturin

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Joo, hyvä. Auttaa kummasti.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    Tästä kuvasta numero 18, eli 12 63 1 279 720.
    Laitetaan kuvakin eli http://bmwfans.info/parts-catalog/E2...g_case/#pos_18

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by Jykex View Post
    Huomasin että piuha poikki, mitä tää tekee?
    lohkossa vaan näyttäs kiinni olevan vesipumpun päällä melkee.

    Voisko olla tuo :think
    Temperature sensor water - 12631279719, 12 63 1 279 719, 1279719, 12-63-1-279-719 - Sopii malleihin: E21

    auto siis bmw e21 318i -82
    Tästä kuvasta numero 18, eli 12 63 1 279 720.

    Leave a comment:


  • Jykex
    replied
    Hajonnut anturi?

    Huomasin että piuha poikki, mitä tää tekee?
    lohkossa vaan näyttäs kiinni olevan vesipumpun päällä melkee.

    Voisko olla tuo :think
    Temperature sensor water - 12631279719, 12 63 1 279 719, 1279719, 12-63-1-279-719 - Sopii malleihin: E21

    auto siis bmw e21 318i -82

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Jykex View Post
    Yksi letkun paikka jakajassa ja sen verran hapan koko laitos, että voisi olla alkuperänen. :think
    Asia kunnossa, ei tarvitse miettiä toisen letkun paikkaa.

    Leave a comment:


  • Jykex
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tarkentava kysymys: onko jakajassa 1-osainen alipainekello ? Näitä on myös 2-osaisia eli 2 letkunippaa.
    Yksi letkun paikka jakajassa ja sen verran hapan koko laitos, että voisi olla alkuperänen. :think

    Leave a comment:


  • MPV
    replied
    Originally posted by e36coupe View Post
    Mittarinvaijeri menee vaihdelaatikkoon eikä perään. En usko eri perävälityksen vaikuttavan siis trippimittariin / matkamittariin. Ei liene vaihtomittarin löytäminen kovin hankalaa, mutta olis noita varaosiakin myynnissä:

    https://www.ebay.de/itm/175228776492...3ABFBMsKzps7di
    Hyvä löytö, tuon perusteella on purettavissa ja varaosa voisi löytyä omasta varastosta. Lieneekö sitten eroa, onko mittarin valmistaja Motometer vaiko VDO. Selvinnee, kunhan pääsen tutkimaan.

    Mittarivaijeri tosiaan menee vaihdelaatikkoon, lienee siis vaihteiston ulostuloakselissa, jonka takia sitten nopeusmittari on eri varaosanumerolla riippuen perävälityksestä. Nopeusmittarissa on joko pysyvä merkintä, tai tarra siitä, että mille perävälitykselle kysyinen mittari kuuluu. Esim merkintä W=0911 on joko 315 tai 1,6litrasen 316:sen mittari, joissa molemmissa on 4,1 välitteinen perä. Jos laittaa eri perävälitykselle kuuluvan mittarin, niin nopeusmittari näyttää väärin. Todennäköisesti sitten matkamittarikin mittaa matkan väärin. Jos tuo välitys mittariin on kuitenkin rakennettu siten, että trippimittarin voi vaihtaa päittäin, niin hyvä.

    Tuolta löytyi vanhaa keskustelua noista mittari/perävälitys riippuvuuksista: https://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?t=1629

    Leave a comment:


  • basso72
    replied
    Originally posted by e36coupe View Post
    Mittarinvaijeri menee vaihdelaatikkoon eikä perään. En usko eri perävälityksen vaikuttavan siis trippimittariin / matkamittariin.
    Haluatko vielä harkita uskoasi?

    Nopeus- ja matkamittarille vaijerilla tuleva "tieto" on käytännössä kardaanin kierrosnopeus,joten,miten se matkamittari voisi olla välittämättä eri perävälityksistä,kun nopeusmittarikaan ei voi ?

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Originally posted by MPV View Post
    E21:sen trippimittari rupesi renttuilemaan. Ensin oli pysähtynyt 9,9km kohdalle. Nollaamalla alkoi pyörimään, mutta pysähtyi kun 0,9km olisi pyörähtänyt täyteen kilometriin. Nollaamalla sama uudestaan useita kertoja. Yhtäkkiä päättikin taas toimia, kunnes taas pysähtyi 29,9km kohdalle. Trippi kun pysähtyy, niin keskeytyy myös varsinaisen matkamittarin toiminta. Nollausnappi pohjassa varsinainen matkamittari kuitenkin toimii, joten vika vaikuttaisi olevan tuossa trippimittarin puolessa. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Pystyisikö tuon trippimittari-osan vaihtamaan toiselle perävälitykselle kuuluvasta mittarista? Helpointa olisi tietenkin vaihtaa tilalle kokonainen toimiva nopeusmittari...
    Mittarinvaijeri menee vaihdelaatikkoon eikä perään. En usko eri perävälityksen vaikuttavan siis trippimittariin / matkamittariin. Ei liene vaihtomittarin löytäminen kovin hankalaa, mutta olis noita varaosiakin myynnissä:

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Tarkentava kysymys: onko jakajassa 1-osainen alipainekello ? Näitä on myös 2-osaisia eli 2 letkunippaa.

    Leave a comment:

Working...
X