Bbs rm 8.5/17 leveät valssit 0mm offsetilla ei taida mennä avon kaariin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Vanne- ja rengasfit II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Dunky View PostBbs rm 8.5/17 leveät valssit 0mm offsetilla ei taida mennä avon kaariin?
Onko tuommosta vannetta edes olemassa. oisko sulla kuvaa?
17" bbs rm?
Oisko kumminkin rs?Last edited by Tonton; 13-02-2019, 20:02.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View PostEdit: tarkemmin kun mietti niin ei ne kyllä mee vakio kaariin
Onko tuommosta vannetta edes olemassa. oisko sulla kuvaa?
17" bbs rm?
Oisko kumminkin rs?
No ei näitä kuitenkaan....
Millasilla etulipoilla menee sitten RS 15/6,5 ET36mm ?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by nevari View PostVoisko tässä kysyä jos jollain paremmin tietoa.
Bbs rs 16 tuumaset vanteet.
Eikö ole saatavina 1" ulkokehiä jotka näyttäisi samalta kuin alkuperäiset?
Eli onko metsästettävä käytetyt että näyttävät fiksuilta
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View Post30- vai 34-pulttiset? Olikos alkuperäiset 1" kehätkin sellaiset, että ne kaartavat keskiön reunoilta vähän sisään (taakse) päin? Kapeammat ovat ainakin. 0,5" olen nähnyt sillä tyylillä, mutta1" kehiä en.ja 34 pulttisista kyse
Comment
-
-
Mulla oli hetken aikaa BBS RS 15" jotka myin pois kun tuli sopivasti tarjolle 16x7 ja 16x8 vanteet (molemmissa ET 24mm).
Kysymys: minkäkokoiset renkaat laitan että sopii E30 avoon. En halua mitään gyntterivenyjä sittenVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostMulla oli hetken aikaa BBS RS 15" jotka myin pois kun tuli sopivasti tarjolle 16x7 ja 16x8 vanteet (molemmissa ET 24mm).
Kysymys: minkäkokoiset renkaat laitan että sopii E30 avoon. En halua mitään gyntterivenyjä sitten
Comment
-
-
Madallus
Oisko täällä kellään heittää jotain selkeää kuvaa mistä saisi käsitysen millekkä facelift cäbi näyttää jollain kiinteällä 60/40 setillä ja 16" vanteilla joissa suht matala kumi? Vastaava setti olisi tarkoitus laittaa omaan ja vanteen leveys varmaan tulee olemaan luokkaa 9" ja sille joku 205/40 tai 45 kumi niin minkälaisella et:llä mahtuu pyörimään ilman että hankaa vakio kaariin kiinni? Ja sitten vielä tyhmä kysymys etu tolpista, että onko siis kaikissa 6 cyl 51mm tolppa vai onko näitä myös 45mm tolpalla? Vai onko nuo pienemmät vaan nelos koneisissa?
Nimimerkillä ensimmäinen e30 niin tietämys kyseisestä korimallista täysi nolla-e28 520i sedan vm 83 --Bronzitbeige metallic-
-e36 320 cabriolet vm 96 --Cosmosschwarz Metallic-
-EX:e36 316 sedan vm 96-- Schwarz II-
-EX:e36 325 cupee vm 92 --Sterlingsilber Metallic-
-EX:e36 316 vompatti vm 95 -- Alaskablau Metallic-
-e39 520 sedan vm 01--Schwarz II-
Comment
-
-
Originally posted by sutkula View PostOisko täällä kellään heittää jotain selkeää kuvaa mistä saisi käsitysen millekkä facelift cäbi näyttää jollain kiinteällä 60/40 setillä ja 16" vanteilla joissa suht matala kumi? Vastaava setti olisi tarkoitus laittaa omaan ja vanteen leveys varmaan tulee olemaan luokkaa 9" ja sille joku 205/40 tai 45 kumi niin minkälaisella et:llä mahtuu pyörimään ilman että hankaa vakio kaariin kiinni? Ja sitten vielä tyhmä kysymys etu tolpista, että onko siis kaikissa 6 cyl 51mm tolppa vai onko näitä myös 45mm tolpalla? Vai onko nuo pienemmät vaan nelos koneisissa?
Nimimerkillä ensimmäinen e30 niin tietämys kyseisestä korimallista täysi nolla
Comment
-
-
Originally posted by sutkula View PostOisko täällä kellään heittää jotain selkeää kuvaa mistä saisi käsitysen millekkä facelift cäbi näyttää jollain kiinteällä 60/40 setillä ja 16" vanteilla joissa suht matala kumi? Vastaava setti olisi tarkoitus laittaa omaan ja vanteen leveys varmaan tulee olemaan luokkaa 9" ja sille joku 205/40 tai 45 kumi niin minkälaisella et:llä mahtuu pyörimään ilman että hankaa vakio kaariin kiinni? Ja sitten vielä tyhmä kysymys etu tolpista, että onko siis kaikissa 6 cyl 51mm tolppa vai onko näitä myös 45mm tolpalla? Vai onko nuo pienemmät vaan nelos koneisissa?
Nimimerkillä ensimmäinen e30 niin tietämys kyseisestä korimallista täysi nolla
Madallussarjojen todellinen madallus vaihtelee sarjakohtaisesti, mutta cabin pyöränkaaret ovat saman malliset kuin facelift umpikorisen, eli takakaari on n. 2cm matalampi kuin etukaari, jolloin tuollainen edestä vähän enemmän madaltava sarja toimii visuaalisesti hyvin. Googlella löytyy kuvia ihan mukavasti.Last edited by Skarpa; 13-08-2019, 12:47.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostIso tolppa 6-syl 323i ja 325i aina (myös 325e ?), 4-syl pienellä paitsi 318is jossa iso. Tämä ei ole absoluuttinen totuus edes tehtaalta tullessa, T3 kertoo tarkemmin kun tietää. Jokin m-sport tai muu ominaisuus tekee sen että iso tolppa voi olla myös muissa malleissa mutta kuten totesin, tarkennus asiaan varmaankin saadaan. Ja kun e30 valmistus loppui 25 v. sitten niin alta voi löytyä nykyään mitä vaan.
Minulla itsellä on tallissa alkuperäinen vm.-88 318i, jossa on lisävarusteena juurikin Mtechnik alustarakenne. Eli isot tolpat, Bilstein iskarit, Mtechnik jouset, paksumpi vakaaja edessä ja myös takana vakaaja, joita ei siis normaalisti 318i:ssä ole.
Lisäyksenä alkuperäiseen kysymykseen, että 6sylinteriset ei aina ole isoilla tolpilla, sillä esim perus 320i on 45mm tolpilla. Samoin 324d. Mutta 324td oli sitten aina 51mm tolpilla.
Niin ja onhan 320iS ja kaikki M3:t myös neloskoneisia (luojan kiitos) ja niissäkin on aina isot tolpat.
Ei nyt ollut varsinaisesti vanneasiaa, mutta kun asiaa täällä sivuttiin, niin keskustellaan vaan..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostAlkupään neloskoneiset touringit oli pienillä tolpilla, mutta vm.90 eteenpäin kaikki touringit oli isoilla tolpilla, vaikka olis ollu neloskoneinen. Sama myös cabrioissa, joissa aina isot tolpat, vaikka olisikin 318i. Aina kun on Mtechnik alusta, niin isot tolpat. Vaikka olis se perus kaasarimallin 316 -84. Esim preface 316M mallia on Suomessakin myyty yllättävän paljon. Näissä oli aina isot tolpat, Bilstein iskunvaimentimet ja Mtechnik jouset. Lisäksi edessä paksumpi vakaaja ja myös takana vakaaja.
Minulla itsellä on tallissa alkuperäinen vm.-88 318i, jossa on lisävarusteena juurikin Mtechnik alustarakenne. Eli isot tolpat, Bilstein iskarit, Mtechnik jouset, paksumpi vakaaja edessä ja myös takana vakaaja, joita ei siis normaalisti 318i:ssä ole.
Lisäyksenä alkuperäiseen kysymykseen, että 6sylinteriset ei aina ole isoilla tolpilla, sillä esim perus 320i on 45mm tolpilla. Samoin 324d. Mutta 324td oli sitten aina 51mm tolpilla.
Niin ja onhan 320iS ja kaikki M3:t myös neloskoneisia (luojan kiitos) ja niissäkin on aina isot tolpat.
Ei nyt ollut varsinaisesti vanneasiaa, mutta kun asiaa täällä sivuttiin, niin keskustellaan vaan.
Comment
-
-
Kiitosta vaan kaikille vastauksista ja erityisesti T3:lle jälleen kerran kattavasta tietopaketista! 51mm tolpathan siellä alustassa lymyili kun pääsi auton luo mittaamaan
Edessä varmaan 16x8" et 15 vanne mahtuu pyörimään kivuttomasti?-e28 520i sedan vm 83 --Bronzitbeige metallic-
-e36 320 cabriolet vm 96 --Cosmosschwarz Metallic-
-EX:e36 316 sedan vm 96-- Schwarz II-
-EX:e36 325 cupee vm 92 --Sterlingsilber Metallic-
-EX:e36 316 vompatti vm 95 -- Alaskablau Metallic-
-e39 520 sedan vm 01--Schwarz II-
Comment
-
-
Originally posted by sutkula View PostKiitosta vaan kaikille vastauksista ja erityisesti T3:lle jälleen kerran kattavasta tietopaketista! 51mm tolpathan siellä alustassa lymyili kun pääsi auton luo mittaamaan
Edessä varmaan 16x8" et 15 vanne mahtuu pyörimään kivuttomasti?
Comment
-
Comment