Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Vanne- ja rengasfit II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Walluu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 67
    • Turku

    Onko ehdotuksia mitä e30 325iX sedanille katsoisi kesävanteiksi? Alla nyt style 5.

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      Originally posted by Walluu View Post
      Onko ehdotuksia mitä e30 325iX sedanille katsoisi kesävanteiksi? Alla nyt style 5.
      Ne on hyvät, pidä ne
      Jos ovat 14" ni osta 15":set
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16465
        • Asikkala

        Originally posted by Walluu View Post
        Onko ehdotuksia mitä e30 325iX sedanille katsoisi kesävanteiksi? Alla nyt style 5.
        Olisiko Japan Racingilla jotain ?

        Originally posted by Tonton View Post
        Ne on hyvät, pidä ne
        Jos ovat 14" ni osta 15":set
        Ei.

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6205
          • Helsinki

          Originally posted by Walluu View Post
          Onko ehdotuksia mitä e30 325iX sedanille katsoisi kesävanteiksi? Alla nyt style 5.
          Ite kuolaan näitä omaan ix:ään
          Japan racing JR-12 vanteet, 16x9, et10 joku sopiva "muhku" rengas setti viel.


          Nyt tällä hetkellä alla Rota V-grid 16x8, et 20, 215/45 renkailla
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • Walluu
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 67
            • Turku

            Originally posted by Tonton View Post
            Ne on hyvät, pidä ne
            Jos ovat 14" ni osta 15":set
            Tällä hetkellä alla 15", takavanteet ovat ehkä turhan kapeat. Etuvanteet tulevat mielestäni enempi ulos.

            Comment

            • Walluu
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 67
              • Turku

              Originally posted by jr66 View Post
              Olisiko Japan Racingilla jotain ?



              Ei.
              Mikäs ettei, ehkä jotain mahdollisimman kliinit olisi kivat. :think

              Comment

              • Walluu
                Bimmer Rookie
                • Oct 2010
                • 67
                • Turku

                Originally posted by MikeDry View Post
                Ite kuolaan näitä omaan ix:ään
                Japan racing JR-12 vanteet, 16x9, et10 joku sopiva "muhku" rengas setti viel.

                Nyt tällä hetkellä alla Rota V-grid 16x8, et 20, 215/45 renkailla
                Hienot ovat! Itsellä alkuperäiskuntoisempi auto kokonaisuudessaan niin lähelle alkuperäistä hakusessa.

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6205
                  • Helsinki

                  Kiitos, juuri se tuli mieleen, että haetaan sitä alkuperäistä kun painoin submit..
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3408
                    • Kotka

                    Jos pitää leveämpää vannetta saada taakse 4x100 jaossa alkuperäishenkisellä ulkonäöllä, niin teettää aika tiukkaa. Toki vaihtoehtoja löytyy, mutta ne ovat luonnollisesti aikakauden vanteita ja myynnissä satunnaisemmin. Toki, kun sulla on IX ja jos style 5 vanteet ovat myös IX:n, saisi vanteita takana vähän leveämmälle ilman spacereita, kun panisi takavedon style 5:t, jos vain mahtuvat kaariin. Ne tulisivat 17mm ulommas per puoli. 5*120 jaolla pääsisi hyödyntämään esim. 500- sarjalisen vanteita vähän erilaisilla ET:illä.

                    Jos kattoo Japan Racingin valikoimaa, niin BMW:n aikakauden muotoilua muistuttavia vanteita yksiosaisella lookilla on oikeastaan vain JR16:


                    Sitten on noita aikakaiden mukaisella muotoilulla muka moniosaisia:
                    JR6


                    JR9


                    JR26


                    Ja sitten JR10, joka ei näytä kovin perinteiseltä, mutta viehättää jollain lailla omaa silmää:
                    Last edited by Skarpa; 25-10-2019, 21:04.
                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • Walluu
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 67
                      • Turku

                      Originally posted by Skarpa View Post
                      Jos pitää leveämpää vannetta saada taakse 4x100 jaossa alkuperäishenkisellä ulkonäöllä, niin teettää aika tiukkaa. Toki vaihtoehtoja löytyy, mutta ne ovat luonnollisesti aikakauden vanteita ja myynnissä satunnaisemmin. Toki, kun sulla on IX ja jos style 5 vanteet ovat myös IX:n, saisi vanteita takana vähän leveämmälle ilman spacereita, kun panisi takavedon style 5:t, jos vain mahtuvat kaariin. Ne tulisivat 17mm ulommas per puoli. 5*120 jaolla pääsisi hyödyntämään esim. 500- sarjalisen vanteita vähän erilaisilla ET:illä.

                      Jos kattoo Japan Racingin valikoimaa, niin BMW:n aikakauden muotoilua muistuttavia vanteita yksiosaisella lookilla on oikeastaan vain JR16
                      Jees lähinnä mietin, että jos esimerkiksi valkkais noita JR16 vanteita niin miten ne mahtaa eteen istua. En tiedä olisiko esimerkiksi 8” leveät sopivan kokoiset taakse, mutta taas eteen tulisi ehkä turhan ulos? :think

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6205
                        • Helsinki

                        Tässä mulla on 16x8, et 20 kuvassa on 20mm adapteri ja renkaat ne 215/45, ainakin premallissa mahtuu alle kivuttomasti, joutu lämmittää ja "rullaa" tuota muovista kaarta ulospäin, et on ihan tasan.
                        Taakse ainakin noilla specseillä sopii just passelisti.




                        Noi samat vanteet/renkaineen facelift ix:ssä alla, edessä ne tuli yli about 2cm, takaa jäi juuri sen kaaren kanssa tasan, mutta näköjään facelift mallissa on leveämpi/tasaisempi se muovi kaaren kiinnitys kun vert premalliin. Taakse jouduin laittaa jousen alle muovi palkeet, jousen yläpuolelle 3mm ja alle 5mm, ette raapinut, alusta oli huono vakio

                        Takapäähän on sama kuin takaveto e30:sessä, eli tilaa on noilla 16x8 specseillä sisäänpäin, se "ongelma" on tuo etupää, en enään muista miten tilaa oli 16x8, et20 noilla renkailla etupään etuiskariin oli.
                        Last edited by MikeDry; 26-10-2019, 23:08.
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • Skarpa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 3408
                          • Kotka

                          Originally posted by Walluu View Post
                          Jees lähinnä mietin, että jos esimerkiksi valkkais noita JR16 vanteita niin miten ne mahtaa eteen istua. En tiedä olisiko esimerkiksi 8” leveät sopivan kokoiset taakse, mutta taas eteen tulisi ehkä turhan ulos? :think
                          Leveyshän ei sitä yksin määrittele, vaan yhtä tärkeä luku in ET, mutta siitähän Miika laittoikin jo ihan hyviä esimerkkejä. Tosin nyt katsellessami huomasin, että JR16 on saatavilla vain 18" ja 19" koossa, jotka on kyllä ihan ylikokoisia E30:iin.
                          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                          E30 Armo "330i"

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6205
                            • Helsinki

                            Sitten ix:ssä tulee eteen rengas koko, sen takia ix:ssä on hyvä olla saman kokoiset vanteet joka nurkassa. Et ehkä oikean kokoiset olisi 16x7, et35 tai 30, niin ei oo vaaraa että raapii. Eli taakse jos löytäisi 16x8 et25, niin tuolla 215/45 renkaalla ei raavi takana siihen muovi kaaren reunoihin. Etupäähän varmaankin kävisi tuo 16x8 et20 tai miksi ei et25, mutta se vanteen pitäisi olla tarkoitettu Bmw e30:seen, kun nyt noi on tarkoitettu etuvetoiseen, vaikka myyjä vakuutti aikoinaan että kävisi. Unohtu vastaa tuohon kun totesit että etuvanne tulee enemmän ulos kuin taka, se johtuu siitä että edessä ix:ssä on leveämpi raideleveys kuin takana, karkea mitta on 13mm
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16465
                              • Asikkala

                              Originally posted by MikeDry View Post
                              Sitten ix:ssä tulee eteen rengas koko, sen takia ix:ssä on hyvä olla saman kokoiset vanteet joka nurkassa. Et ehkä oikean kokoiset olisi 16x7, et35 tai 30, niin ei oo vaaraa että raapii. Eli taakse jos löytäisi 16x8 et25, niin tuolla 215/45 renkaalla ei raavi takana siihen muovi kaaren reunoihin. Etupäähän varmaankin kävisi tuo 16x8 et20 tai miksi ei et25, mutta se vanteen pitäisi olla tarkoitettu Bmw e30:seen, kun nyt noi on tarkoitettu etuvetoiseen, vaikka myyjä vakuutti aikoinaan että kävisi. Unohtu vastaa tuohon kun totesit että etuvanne tulee enemmän ulos kuin taka, se johtuu siitä että edessä ix:ssä on leveämpi raideleveys kuin takana, karkea mitta on 13mm
                              Myös takavetoisessa on takana leveämpi raideväli, 1415 vs. 1407.

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3408
                                • Kotka

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Myös takavetoisessa on takana leveämpi raideväli, 1415 vs. 1407.
                                Nyt ymmärsit väärin. Takaveto E30:ssä on takana levempi raideväli, kuten sanoitkin, mutta IX:ssä raideväli ylipäätään on leveämpi kuin takavedossa, ja edessä sitä on levitetty niin reilusti, että se on leveämpi kuin takana. En muista tarkkoja numeroita. Raidevälieron lisäksi E30 kori on takaa leveämpi kuin edestä, eli vaikka raideväli olisi sama, jäisivät samoilla spekseillä olevat vanteet takana syvemmälle kaariin.

                                EDIT:
                                Olisko ollut 1420 edessä ja 1416 takana
                                Last edited by Skarpa; 27-10-2019, 12:25.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎