Onko ehdotuksia mitä e30 325iX sedanille katsoisi kesävanteiksi? Alla nyt style 5.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Vanne- ja rengasfit II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Walluu View PostOnko ehdotuksia mitä e30 325iX sedanille katsoisi kesävanteiksi? Alla nyt style 5.
Jos ovat 14" ni osta 15":setsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Walluu View PostOnko ehdotuksia mitä e30 325iX sedanille katsoisi kesävanteiksi? Alla nyt style 5.
Japan racing JR-12 vanteet, 16x9, et10 joku sopiva "muhku" rengas setti viel.
Nyt tällä hetkellä alla Rota V-grid 16x8, et 20, 215/45 renkailla
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostIte kuolaan näitä omaan ix:ään
Japan racing JR-12 vanteet, 16x9, et10 joku sopiva "muhku" rengas setti viel.
Nyt tällä hetkellä alla Rota V-grid 16x8, et 20, 215/45 renkaillaItsellä alkuperäiskuntoisempi auto kokonaisuudessaan niin lähelle alkuperäistä hakusessa.
Comment
-
-
Jos pitää leveämpää vannetta saada taakse 4x100 jaossa alkuperäishenkisellä ulkonäöllä, niin teettää aika tiukkaa. Toki vaihtoehtoja löytyy, mutta ne ovat luonnollisesti aikakauden vanteita ja myynnissä satunnaisemmin. Toki, kun sulla on IX ja jos style 5 vanteet ovat myös IX:n, saisi vanteita takana vähän leveämmälle ilman spacereita, kun panisi takavedon style 5:t, jos vain mahtuvat kaariin. Ne tulisivat 17mm ulommas per puoli. 5*120 jaolla pääsisi hyödyntämään esim. 500- sarjalisen vanteita vähän erilaisilla ET:illä.
Jos kattoo Japan Racingin valikoimaa, niin BMW:n aikakauden muotoilua muistuttavia vanteita yksiosaisella lookilla on oikeastaan vain JR16:
Sitten on noita aikakaiden mukaisella muotoilulla muka moniosaisia:
JR6
JR9
JR26
Ja sitten JR10, joka ei näytä kovin perinteiseltä, mutta viehättää jollain lailla omaa silmää:
Last edited by Skarpa; 25-10-2019, 21:04.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostJos pitää leveämpää vannetta saada taakse 4x100 jaossa alkuperäishenkisellä ulkonäöllä, niin teettää aika tiukkaa. Toki vaihtoehtoja löytyy, mutta ne ovat luonnollisesti aikakauden vanteita ja myynnissä satunnaisemmin. Toki, kun sulla on IX ja jos style 5 vanteet ovat myös IX:n, saisi vanteita takana vähän leveämmälle ilman spacereita, kun panisi takavedon style 5:t, jos vain mahtuvat kaariin. Ne tulisivat 17mm ulommas per puoli. 5*120 jaolla pääsisi hyödyntämään esim. 500- sarjalisen vanteita vähän erilaisilla ET:illä.
Jos kattoo Japan Racingin valikoimaa, niin BMW:n aikakauden muotoilua muistuttavia vanteita yksiosaisella lookilla on oikeastaan vain JR16
Comment
-
-
Tässä mulla on 16x8, et 20 kuvassa on 20mm adapteri ja renkaat ne 215/45, ainakin premallissa mahtuu alle kivuttomasti, joutu lämmittää ja "rullaa" tuota muovista kaarta ulospäin, et on ihan tasan.
Taakse ainakin noilla specseillä sopii just passelisti.
Noi samat vanteet/renkaineen facelift ix:ssä alla, edessä ne tuli yli about 2cm, takaa jäi juuri sen kaaren kanssa tasan, mutta näköjään facelift mallissa on leveämpi/tasaisempi se muovi kaaren kiinnitys kun vert premalliin. Taakse jouduin laittaa jousen alle muovi palkeet, jousen yläpuolelle 3mm ja alle 5mm, ette raapinut, alusta oli huono vakio
Takapäähän on sama kuin takaveto e30:sessä, eli tilaa on noilla 16x8 specseillä sisäänpäin, se "ongelma" on tuo etupää, en enään muista miten tilaa oli 16x8, et20 noilla renkailla etupään etuiskariin oli.Last edited by MikeDry; 26-10-2019, 23:08.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Walluu View PostJees lähinnä mietin, että jos esimerkiksi valkkais noita JR16 vanteita niin miten ne mahtaa eteen istua. En tiedä olisiko esimerkiksi 8” leveät sopivan kokoiset taakse, mutta taas eteen tulisi ehkä turhan ulos? :think
Comment
-
-
Sitten ix:ssä tulee eteen rengas koko, sen takia ix:ssä on hyvä olla saman kokoiset vanteet joka nurkassa. Et ehkä oikean kokoiset olisi 16x7, et35 tai 30, niin ei oo vaaraa että raapii. Eli taakse jos löytäisi 16x8 et25, niin tuolla 215/45 renkaalla ei raavi takana siihen muovi kaaren reunoihin. Etupäähän varmaankin kävisi tuo 16x8 et20 tai miksi ei et25, mutta se vanteen pitäisi olla tarkoitettu Bmw e30:seen, kun nyt noi on tarkoitettu etuvetoiseen, vaikka myyjä vakuutti aikoinaan että kävisi. Unohtu vastaa tuohon kun totesit että etuvanne tulee enemmän ulos kuin taka, se johtuu siitä että edessä ix:ssä on leveämpi raideleveys kuin takana, karkea mitta on 13mmEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostSitten ix:ssä tulee eteen rengas koko, sen takia ix:ssä on hyvä olla saman kokoiset vanteet joka nurkassa. Et ehkä oikean kokoiset olisi 16x7, et35 tai 30, niin ei oo vaaraa että raapii. Eli taakse jos löytäisi 16x8 et25, niin tuolla 215/45 renkaalla ei raavi takana siihen muovi kaaren reunoihin. Etupäähän varmaankin kävisi tuo 16x8 et20 tai miksi ei et25, mutta se vanteen pitäisi olla tarkoitettu Bmw e30:seen, kun nyt noi on tarkoitettu etuvetoiseen, vaikka myyjä vakuutti aikoinaan että kävisi. Unohtu vastaa tuohon kun totesit että etuvanne tulee enemmän ulos kuin taka, se johtuu siitä että edessä ix:ssä on leveämpi raideleveys kuin takana, karkea mitta on 13mm
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMyös takavetoisessa on takana leveämpi raideväli, 1415 vs. 1407.
EDIT:
Olisko ollut 1420 edessä ja 1416 takanaLast edited by Skarpa; 27-10-2019, 12:25.
Comment
-
Comment