E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • M-T2
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Mikä niistä kolmesta eri mallisesta pellistä ?
    Faceliftin missä kaksi samankokoista aukkoa päällekkäin.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by M-T2 View Post
    Olisiko jollain mitata ilmastoidun hiekkapellin ylemän ja alemman aukon väli?

    Jos ei satu löytymään orkkista niin täytyne aukko sitten tehdä itse.
    Mikä niistä kolmesta eri mallisesta pellistä ?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by M-T2 View Post
    Olisiko jollain mitata ilmastoidun hiekkapellin ylemän ja alemman aukon väli?

    Jos ei satu löytymään orkkista niin täytyne aukko sitten tehdä itse.
    Osta uus? Ei muistaakseni maksamut edes älyttömiä.

    Leave a comment:


  • M-T2
    replied
    Olisiko jollain mitata ilmastoidun hiekkapellin ylemän ja alemman aukon väli?

    Jos ei satu löytymään orkkista niin täytyne aukko sitten tehdä itse.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Osmis View Post
    Selvennyksenä tuohon, otin nuo sekoilut videolle:



    Ja sitten ilmeni sellainenkin boonus että kun tuo tkm töpseli on paikoillaan ja käyttää irti sulake nro.10 (mittaristo/ajotietokone/pakkivalo) niin suuttimet rupeaa naksumaan kun sulakkeen laittaa paikoilleen. Tuota ei tapahdu kun töpseli on irti.



    Kolmella eri moottorilla kokeilin nyt ja jokaisella sama homma. Onko muilla ollu vastaavaa?

    Pari kuvaa vielä loppuun mitä milloinkin jää palamaan:



    Avaa ecu ja kato onko tyhjäkäynnin ohjauksen piiri palanut ja sitämyöden myös muuta. Näkyy kyllä heti jos on kyrvähtänyt. Tekee mitä tahansa kun jännite/maadoitus karkaa väärään paikkaan.

    Leave a comment:


  • Osmis
    replied
    Originally posted by Osmis View Post
    Potilaana tuo siqun e30 325i M20 koneella. Partyille saapuessa hajosi tyhjäkäyntimoottori ja sitämyöten kierrokset oli tyhjäkäynnillä 3500rpm. Sain toisen moottorin jonka vaihdoin ja normaali tyhjäkäynti löytyi. Nyt on semmosta vikaa että mikähän lie oikosessa tms. Kun tuo tyhjäkäyntimoottorin piuha on paikoillaan, niin se moottori lämpiää ja sisällä palaa valot+puhallin toimii ilman virtoja? Piuhan kun irroittaa niin loppuu nuo edellämainitut toiminnot. Ja nuo viat on ihan satunnaisia. Mistä lähteä etsimään vikaa?
    Selvennyksenä tuohon, otin nuo sekoilut videolle:



    Ja sitten ilmeni sellainenkin boonus että kun tuo tkm töpseli on paikoillaan ja käyttää irti sulake nro.10 (mittaristo/ajotietokone/pakkivalo) niin suuttimet rupeaa naksumaan kun sulakkeen laittaa paikoilleen. Tuota ei tapahdu kun töpseli on irti.



    Kolmella eri moottorilla kokeilin nyt ja jokaisella sama homma. Onko muilla ollu vastaavaa?

    Pari kuvaa vielä loppuun mitä milloinkin jää palamaan:





    Edit: toistaiseksi korjautu releen vaihdolla :facepalm:
    Last edited by Osmis; 05-07-2017, 19:06.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Osmis View Post
    Potilaana tuo siqun e30 325i M20 koneella. Partyille saapuessa hajosi tyhjäkäyntimoottori ja sitämyöten kierrokset oli tyhjäkäynnillä 3500rpm. Sain toisen moottorin jonka vaihdoin ja normaali tyhjäkäynti löytyi. Nyt on semmosta vikaa että mikähän lie oikosessa tms. Kun tuo tyhjäkäyntimoottorin piuha on paikoillaan, niin se moottori lämpiää ja sisällä palaa valot+puhallin toimii ilman virtoja? Piuhan kun irroittaa niin loppuu nuo edellämainitut toiminnot. Ja nuo viat on ihan satunnaisia. Mistä lähteä etsimään vikaa?
    Mulla on ollut samanlaista mutta toisenlaista vikaa E30:ssä. Siinä ei oikeestaan auta muu kuin kaivaa virtapiirikaavio ja yleismittari esille (löytynee linkit FAQ-alueelta), kaivaa niitä piuhoja esiin ja järjestelmällisesti mitata ja ettiä. Lopulta se löytyy mikä yhteys noilla on. E30 on onneksi helppo auto purkaa. Anyway tuo on viimesiä vikoja mitä pystyy etänä kukaan kertomaan. Toki voisin veikata että sulakerasian piirilevyn hapettuma tmv saa tuon aikaan mutta tuskin vaihat sen ehdotuksen pohjalta sulakerasiaa.

    Originally posted by JEW View Post
    Mihin olette laittaneet e30 m20b25 IX mottiin Turbon öljynpaluun? Lohkoon vai öljypohjaan?
    Jos laitat sen öljypohjaan niin potentiaalinen "oho hups" on paljon pienempi katastrofi. En tiedä turboista mitään mutta tee siitä öljynpaluusta sisähalkasijaltaan big ass overkill.

    Leave a comment:


  • nevari
    replied
    e30 kyynärnoja

    onko kokemuksia ei alkuperäisistä kyynärnojista? hinnat ebayssa ihan kohtuuden rajoissa mutta tekeekö mitään. esimerkkinä pari kipaletta





    tuommoiset kaivoin jotka kelpuuttasin. ylemmässä käsittääkseni myös säilytystila joka ois jees. alemmasta löytyy googlella jopa asennusohje joten se varmasti ainakin passaa..

    Leave a comment:


  • Osmis
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Em. osasta.
    Neljällä eri moottorilla jo kokeiltu ja kaikki tuntuu tekevän samaa...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Osmis View Post
    Mistä lähteä etsimään vikaa?
    Em. osasta.

    Leave a comment:


  • JEW
    replied
    Ix Turbon öljynpaluu

    Mihin olette laittaneet e30 m20b25 IX mottiin Turbon öljynpaluun? Lohkoon vai öljypohjaan?

    Leave a comment:


  • Osmis
    replied
    Potilaana tuo siqun e30 325i M20 koneella. Partyille saapuessa hajosi tyhjäkäyntimoottori ja sitämyöten kierrokset oli tyhjäkäynnillä 3500rpm. Sain toisen moottorin jonka vaihdoin ja normaali tyhjäkäynti löytyi. Nyt on semmosta vikaa että mikähän lie oikosessa tms. Kun tuo tyhjäkäyntimoottorin piuha on paikoillaan, niin se moottori lämpiää ja sisällä palaa valot+puhallin toimii ilman virtoja? Piuhan kun irroittaa niin loppuu nuo edellämainitut toiminnot. Ja nuo viat on ihan satunnaisia. Mistä lähteä etsimään vikaa?

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Löysin purkaamolta pienen obc missä näyttö on ehjä mutta numerot vilkkuvat välillä ja näppäinten painaminen vaatii niin suurta voimaa että ei uskalla painaa. Pystyykö joku tuon korjaamaan?

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Hooligan View Post
    Kiitos. Ihan varmistukseksi kyselen, kun tulee uusi väri päälle. Nimenomaan aidot Recarot. Perus sportithan on eri tuote...
    Juu, turhan usein kuulee vaan kutsuttavan perus sportteja recaroiksi.

    Leave a comment:


  • Hooligan
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Bemarilta ei käsittääkseni oo E30:iin saanut keinonahkaa, eli jos penkeissä on alkuperäinen verhoilu ja se näyttää nahalta, niin se on nahkaa. Poikkeuksena toki penkkien taustapahvit, jotka yleensä vinyylillä verhoiltu.Tarkotatko nyt nimenomaan Recaroita, vai perus sporttipenkkejä?
    Kiitos. Ihan varmistukseksi kyselen, kun tulee uusi väri päälle. Nimenomaan aidot Recarot. Perus sportithan on eri tuote...

    Leave a comment:

Working...
X