E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hullup
    replied
    Olisi isompaa pulmaa E30 323iA -85 (m20b23) kanssa ja apu olisi tarpeen!
    Auto käy surkiasti tyhjäkäyntiä, röpöttää, käy erittäin rikkaalla (tyhjäkäynnillä co 6%, hc 5555ppm) ja lämmetessä alkaa kierroksetkin seilata. Vaihteen kun laittaa päälle sammuu melko varmasti ja ajossa kuluttaa yli 30l/100km.

    Olen jo tarkastanut lämpöanturin, imm, kaasuläpäntunnistimen, suuttimien ja puolan vastukset. Jokaiselle sylinterille tulee kipinää, polttoaineen paine 2.5bar ja puristukset tasaiset 14bar. Tulpat vaihdettu, liittimet puhdistettu ja ennakko säädetty. Tuhannessa kierroksessa ennakko on 4%, isommilla kierroksilla meneekin turhankin isoksi ennakko (30%). Autossa on LE-jetronic ruiskutus.

    Mitähän tälle seuraavaksi osaisi tehdä? Kaikki neuvot ovat suuresti arvostettuja!

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by lappihullu View Post
    Onko e30 ja e36 kardaaneilla mitä eroa?
    On. Ainakin keskimmäinem ristikko nivel on eri puolella kannatin laakeria e36 ja e30 kardaaneissa.

    Leave a comment:


  • lappihullu
    replied
    Onko e30 ja e36 kardaaneilla mitä eroa?

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Ei ne tainnut olla kiinni kuin jollain liimalla, niin luulis irtoavan, kun antaa lämpöä:think

    Itellä ainakin veivimallista irtos ittestäänkin joskus toinen alakiinnike ja lasi tippu oven sisään
    Jep, noin ne lähtee. Jotain lämpöreagoivaa liimaa niissä on, ehki butyyliä jos se silloin on jo keksitty Tsemppiä Niko

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Ei ne tainnut olla kiinni kuin jollain liimalla, niin luulis irtoavan, kun antaa lämpöä:think

    Itellä ainakin veivimallista irtos ittestäänkin joskus toinen alakiinnike ja lasi tippu oven sisään

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Onko jotai kikkaa miten fiksuiten saa etusivuikkunan alakiinnikkeet irti ehjänä?
    Poistin irtolasista paskotut kiinnikkeet ja pitäs toisesta lasista saada kiinnikkeet.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by Osmis View Post
    Mulle kävi kerran juurikin noin. Hölmönä menin vielä myymään sen e28 lipan kaverille ja ostin tilalle e30 oman lipan, joka on vähä tyhmemmän näköinen kun ei oo niitä urituksia.
    Mun mielestä E28:n spoileri E30:ssä olis vielä tyhmemmän näköinen

    Leave a comment:


  • Osmis
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Tuli hommattuu käsivarastoo tollane spoikka ja rupesin miettii tota uritusta että myiköhän myyjä sittenki e28 spoilerin e30 mallisena :think
    Mulle kävi kerran juurikin noin. Hölmönä menin vielä myymään sen e28 lipan kaverille ja ostin tilalle e30 oman lipan, joka on vähä tyhmemmän näköinen kun ei oo niitä urituksia.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by Osmis View Post
    Eipä niitä taida olla kuin e28:ssa. Tosin e28 spoileri menee myös e30:iin. On vaan ihan himpun verran leveämpi.
    Tuli hommattuu käsivarastoo tollane spoikka ja rupesin miettii tota uritusta että myiköhän myyjä sittenki e28 spoilerin e30 mallisena :think

    Leave a comment:


  • Osmis
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Onko E30 saanu "uritettua" M-Tech 1 takaspoileria? E28:ssa on mutta mitenkä E30?
    Eipä niitä taida olla kuin e28:ssa. Tosin e28 spoileri menee myös e30:iin. On vaan ihan himpun verran leveämpi.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Onko E30 saanu "uritettua" M-Tech 1 takaspoileria? E28:ssa on mutta mitenkä E30?

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by Rockford View Post
    Muistaisin vaihtaneeni aikoinaan usean E30:in pahveja ristiin, oli sitten kyseessä prefacelift tai facelift. Pelkkiä materiaalieroja eri malleissa.
    Kyllä.

    Leave a comment:


  • Rockford
    replied
    Originally posted by siakku View Post
    Käykö prefaceliftin ovipahvit faceliftiin? Kiinnikkeet näyttäis olevan erilaisia, mutta saako ne vaihtamalla sopimaan?
    Muistaisin vaihtaneeni aikoinaan usean E30:in pahveja ristiin, oli sitten kyseessä prefacelift tai facelift. Pelkkiä materiaalieroja eri malleissa.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kampiakselin tunnistin, peltinen teline on jakopään kopassa kiinni. Tuolla anturilla ei tee mitään ellei ole alkup. testeriä, kertoo l-jet koneen kierrokset ja sytkäennakon ko. masiinalle, kun katsot tarkkaan niin huomaat että valkoinen piuha ei jatku/haaraudu tuosta testipistokkeesta mihinkään.
    M20b27 :think Onko vanhemmat l-jet kun tuo anturi on mukana ja uudemmat motronic vai hä ? Mikäs härpäke tuo on missä näkyy sininen letkunippa ? Säädettävä pa-paineen säädin ? Sekasikiö virikone ?
    Etanassa aina motronic, vanhoissa vaan 1.0 jota ei muissa ymmärtääkseni ole käytetty. 1.0 on mm. Matalaohmiset suuttimet kun 1.1 on jo korkeaohmiset.

    Leave a comment:


  • Karmakee
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Kampiakselin tunnistin, peltinen teline on jakopään kopassa kiinni. Tuolla anturilla ei tee mitään ellei ole alkup. testeriä, kertoo l-jet koneen kierrokset ja sytkäennakon ko. masiinalle, kun katsot tarkkaan niin huomaat että valkoinen piuha ei jatku/haaraudu tuosta testipistokkeesta mihinkään.
    M20b27 :think Onko vanhemmat l-jet kun tuo anturi on mukana ja uudemmat motronic vai hä ? Mikäs härpäke tuo on missä näkyy sininen letkunippa ? Säädettävä pa-paineen säädin ? Sekasikiö virikone ?
    Aivan joo, kiitoksia.Pensanpaineensäädin juu, Ostin tämmösen räpellyksen joku aika sitten, kipinä hukassa eikä ihme ku katsoo johtoja, hyppyjohtoja siellä Täällä yms, pitäs jostain saada m20 johtosarja että pääsee helpommalla.. jonku verran mittaillu että esim virtalukolta Puolalle tulee virta jne sytkä osia kattonu että kunnossa, joku anturiki on pakopuolella kampiakselin kohilla ilman toista johtoa ja muitaki hienoja virityksiä löytänyt 😂 ja motronicin boksilla

    Leave a comment:

Working...
X