E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GOOFY
    replied
    Jos sitä vanhaa kiilalistaa lämmittäis reilusti ja sit koittaa venyttää:think

    Leave a comment:


  • Samee
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Kutistuuko toi tuulilasin kiilalista helposti? On se alkuperäinen "kumimaisempi" kromilista ja muutaman kk oli hyllyssä ja nyt jää 5cm vajaaksi yhdyskohdasta. Ei auta vaikka kuinka repii kun vähän saanu menemään ja sitten lisää paikalleen ja repimistä. Uusi lasi laitettii nyt nordic glasin tekeleenä, mutta ei niissä nyt eroakaan oikein voi olla niin paljoa..olis tossa mustakin lista hyllyssä mutta niin paskaa nuljata ilman oikeita työkaluja paikalleen tähän hätään..

    Samaan lopputulemaan tulin omani kanssa. Yritin laittaa uudestaankin sen paikalleen hieman venyttäen, mutta ei merkittävää parannusta. Tulin siihen tulokseen että kai se on kutistunut. Tosin mulla se oli irrallaan useamman vuoden.

    Sen laittaminen ilman sellaista kiilalista työkalua on kyllä täysin hanurista. Katsoin netistä millainen se työkalu on ja hitsasin ja niggaroin sellaisen katkenneesta ruuvimeisselistä ja rautanaulasta ..siitä tuli varsin hyvä ja sillä menee paikalleen siististi ja jälkiä jättämättä.

    Uskoisin että paikallinen lasiliike ei varmaan montaa jeniä pyydä jos ajaa sinne ilman sitä kiilalistaa ja pyytää sen asentamaan?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Markkanenn View Post
    E30 madalluksesta. Preface asettui kivasti vaateriin ta technixin kiinteästi madaltavalla 60/60 alustasarjalla ja 14” style 5 185/65 rengastuksella. Tarkoitus asentaa myös facelift malliin madaltava alustasarja. Jääkö facelift e30 etukenoon 60/40 madaltavalla vai laitetaanko suoraan 60/60 sarja? Rengas ei myöskään saisi jäädä kaaren sisälle:think
    Kuva ?
    Faceliftin takalokarin kaari on pari senttiä alempana kuin vanhemmassa joten samoilla jousilla takarengas jää kaaren sisään/lähemmäs kaarta kuin pre vaikka madaltuisi millilleen saman verran kuten pitäisikin, eri konevaihtoehdot saattaa keulan korkeuteen vaikuttaa mutta esim. 4-syl. jouset 4-syl. autoon niin ero minimaalinen jos yhtään.

    Leave a comment:


  • Markkanenn
    replied
    E30 madalluksesta. Preface asettui kivasti vaateriin ta technixin kiinteästi madaltavalla 60/60 alustasarjalla ja 14” style 5 185/65 rengastuksella. Tarkoitus asentaa myös facelift malliin madaltava alustasarja. Jääkö facelift e30 etukenoon 60/40 madaltavalla vai laitetaanko suoraan 60/60 sarja? Rengas ei myöskään saisi jäädä kaaren sisälle:think

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Kutistuuko toi tuulilasin kiilalista helposti? On se alkuperäinen "kumimaisempi" kromilista ja muutaman kk oli hyllyssä ja nyt jää 5cm vajaaksi yhdyskohdasta. Ei auta vaikka kuinka repii kun vähän saanu menemään ja sitten lisää paikalleen ja repimistä. Uusi lasi laitettii nyt nordic glasin tekeleenä, mutta ei niissä nyt eroakaan oikein voi olla niin paljoa..olis tossa mustakin lista hyllyssä mutta niin paskaa nuljata ilman oikeita työkaluja paikalleen tähän hätään..

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Paljonko mahtaa olla e30 touring mallin muovihelmojen mitta? Eli kokonais pituus mukaan luettuna etulokasuojan pätkä :think

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by aof1 View Post
    Tällästa kyselen weber DMTL 32-34 kaasutin pensapinnan korkeus?
    Olen yrittänyt etsiä vaikkamistä mutta ei ole tullut vastaan.:ajatella
    Jos kohon yläpinta on tasainen käännä kaasari ylösalaisin, kohon nyt alapinta pitää olla vaaterissa. Nyrkkisääntö mutta poikkeuksiakin tietysti on.

    Tuolta wv golf 1,6 calibration näkyy mitta 8 +- 0,25 mm with gasket https://www.google.fi/search?q=weber...=1506767698883
    Last edited by jr66; 30-09-2017, 12:39.

    Leave a comment:


  • aof1
    replied
    Weber DMTL 32-34

    Tällästa kyselen weber DMTL 32-34 kaasutin pensapinnan korkeus?
    Olen yrittänyt etsiä vaikkamistä mutta ei ole tullut vastaan.:ajatella

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Hullup View Post
    Joo siis asteet ja rosentit minulla ihan sekasin, asteista puhutaan
    Jakajan alipaine on ollut ongelma, kun en ole löytänyt miten niiden kuuluisi mennä.
    Auto tosiaan uusi minulle. Ostaessa jakalle meni yksi alipaineletku "retard ignition" nipalle, mutta netistä löytämieni ohjeiden mukaan kuuluisi mennä vain "advanced ignition" nipalle.. Jakajalla siis kaksi vaihtoehtoa mihin sen alipaineen laittaa, mutta automaatissa menee ilmeisesti vain toiselle alipaine. Jos alipaineletkun laittaa "retard ignition" niin ennakko menee lähelle nollaa. Yhden alipaineletkun oli joku edellisistä omistajista itse tukkinut (keskimmäinen alipaine letku imusarjan apukuskin puolelta).
    Mutta ennakko tyhjäkäynnillä kuitenkin ok, eli ei varmasti auton ainoa ongelma.

    Ennakot testatessa alipaineletku kiinni (suluissa mitä pitäisi olla):
    1000rpm (3-10) - 4°
    2000rpm (12-19) - 34°
    3000rpm (15-21) - 32°
    Jakajan letkut http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...vacum_control/

    Leave a comment:


  • Hullup
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    5000 rpm 16 ast. ja isommilla 30 mikäli tuo %-merkki tekee asteen virkaa :think Mikä siirtää sytkää yli 5000 rpm 14 ast. lisää ? Jakajan letkut varmasti oikein ? Ei ole venttiilien vika jos puristukset on 14 mutta ei niiden tarkistus mitään haittaa.

    Vielä että onko mitään ent. om. virityksiä varsinkin ilmaletkuissa, niissä on joskus näissä l-jet koneissa mitä sattuu patentteja. Auto lienee uusi tuttavuus ?
    Joo siis asteet ja rosentit minulla ihan sekasin, asteista puhutaan
    Jakajan alipaine on ollut ongelma, kun en ole löytänyt miten niiden kuuluisi mennä.
    Auto tosiaan uusi minulle. Ostaessa jakalle meni yksi alipaineletku "retard ignition" nipalle, mutta netistä löytämieni ohjeiden mukaan kuuluisi mennä vain "advanced ignition" nipalle.. Jakajalla siis kaksi vaihtoehtoa mihin sen alipaineen laittaa, mutta automaatissa menee ilmeisesti vain toiselle alipaine. Jos alipaineletkun laittaa "retard ignition" niin ennakko menee lähelle nollaa. Yhden alipaineletkun oli joku edellisistä omistajista itse tukkinut (keskimmäinen alipaine letku imusarjan apukuskin puolelta).
    Mutta ennakko tyhjäkäynnillä kuitenkin ok, eli ei varmasti auton ainoa ongelma.

    Ennakot testatessa alipaineletku kiinni (suluissa mitä pitäisi olla):
    1000rpm (3-10) - 4°
    2000rpm (12-19) - 34°
    3000rpm (15-21) - 32°
    Last edited by Hullup; 29-09-2017, 14:13.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Hullup View Post
    Imm vastukset oli kunnossa, eikä toista imm ole mitä kokeilla. Virranjakajankansi ja pyöriä näyttävät uusille. Tulpatkin on tosiaan vaihdettu ja ajoitus on säädetty lampulla kohdalleen (16% 5000rpm ilman alipainetta). Venttiilit pitää kyllä tarkistaa vielä, varsinkin kun sylinterien ohje puristukset oli 11bar. Kiitoksia ehdotuksista!
    5000 rpm 16 ast. ja isommilla 30 mikäli tuo %-merkki tekee asteen virkaa :think Mikä siirtää sytkää yli 5000 rpm 14 ast. lisää ? Jakajan letkut varmasti oikein ? Ei ole venttiilien vika jos puristukset on 14 mutta ei niiden tarkistus mitään haittaa.

    Vielä että onko mitään ent. om. virityksiä varsinkin ilmaletkuissa, niissä on joskus näissä l-jet koneissa mitä sattuu patentteja. Auto lienee uusi tuttavuus ?
    Last edited by jr66; 29-09-2017, 09:52.

    Leave a comment:


  • Hullup
    replied
    Originally posted by Zetz View Post
    kokeillut toisella imm? virranjakajan kansi + pyöriä? uudet tulpat? palamatontahan tuolla aika reilusti on joten tuntuu että heikko on kipuna kun ei bensa pala. se jos kipinä tulee, ei tarkota että kipinän teho riittää sytyttämään.
    Originally posted by T3 View Post
    Imuvuodot tarkistettu? Venttiilien säätö liian tiukalla kenties. Pitää olla KYLMÄNÄ 0,25mm. Jos venttiilit liian tiukalla, ihan varmasti käy miten sattuu. Onko sytkä katsottu lampulla kohdalleen?
    Imm vastukset oli kunnossa, eikä toista imm ole mitä kokeilla. Virranjakajankansi ja pyöriä näyttävät uusille. Tulpatkin on tosiaan vaihdettu ja ajoitus on säädetty lampulla kohdalleen (16% 5000rpm ilman alipainetta). Venttiilit pitää kyllä tarkistaa vielä, varsinkin kun sylinterien ohje puristukset oli 11bar. Kiitoksia ehdotuksista!
    Last edited by Hullup; 29-09-2017, 07:38.

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Ei ne tainnut olla kiinni kuin jollain liimalla, niin luulis irtoavan, kun antaa lämpöä:think

    Itellä ainakin veivimallista irtos ittestäänkin joskus toinen alakiinnike ja lasi tippu oven sisään
    Originally posted by schwarze View Post
    Jep, noin ne lähtee. Jotain lämpöreagoivaa liimaa niissä on, ehki butyyliä jos se silloin on jo keksitty Tsemppiä Niko
    Ja lähtikin Tänks!

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Imuvuodot tarkistettu? Venttiilien säätö liian tiukalla kenties. Pitää olla KYLMÄNÄ 0,25mm. Jos venttiilit liian tiukalla, ihan varmasti käy miten sattuu. Onko sytkä katsottu lampulla kohdalleen?

    Leave a comment:


  • Zetz
    replied
    Originally posted by Hullup View Post
    Olisi isompaa pulmaa E30 323iA -85 (m20b23) kanssa ja apu olisi tarpeen!
    Auto käy surkiasti tyhjäkäyntiä, röpöttää, käy erittäin rikkaalla (tyhjäkäynnillä co 6%, hc 5555ppm) ja lämmetessä alkaa kierroksetkin seilata. Vaihteen kun laittaa päälle sammuu melko varmasti ja ajossa kuluttaa yli 30l/100km.

    Olen jo tarkastanut lämpöanturin, imm, kaasuläpäntunnistimen, suuttimien ja puolan vastukset. Jokaiselle sylinterille tulee kipinää, polttoaineen paine 2.5bar ja puristukset tasaiset 14bar. Tulpat vaihdettu, liittimet puhdistettu ja ennakko säädetty. Tuhannessa kierroksessa ennakko on 4%, isommilla kierroksilla meneekin turhankin isoksi ennakko (30%). Autossa on LE-jetronic ruiskutus.

    Mitähän tälle seuraavaksi osaisi tehdä? Kaikki neuvot ovat suuresti arvostettuja!
    kokeillut toisella imm? virranjakajan kansi + pyöriä? uudet tulpat? palamatontahan tuolla aika reilusti on joten tuntuu että heikko on kipuna kun ei bensa pala. se jos kipinä tulee, ei tarkota että kipinän teho riittää sytyttämään.

    Leave a comment:

Working...
X