E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T3
    replied
    Tonni täynnä.

    Leave a comment:


  • tk88
    replied
    Kiitos nopeista ja asiallisista vastauksista! Joo unohtu mainita että kysyin myös käykö tuon bmw:n omien sivujen elektronisen katalogin kuvat, mutta nekään eivät olevinaan kelpaa :think pitää käydä kysymässä myös muilta konttoreilta mielipiteitä.

    Leave a comment:


  • Iemel
    replied
    Itse tein juuri niinkuin Tonton sanoi, ETK-sivuilta tulostin laput joista ilmenee auton valmistusnumero, sekä vaihdettujen osien osanumerot ja mistä mallista ne ovat peräisin.
    Jos esim jarruissa oli alkuperäinen osa 325i vastaava, tulostin sivun jossa ilmenee että sitä on käytetty kummassakin mallissa.

    Tämä muutoskatsastus suoritettu tasan 2 viikkoa sitten eikä inssi kaipaillut mitään allekirjoituksia.
    Autona 320i jonka alusta ja jarrut muutoskatsatettiin 325i vastaavaksi.

    Liekkö tuo taas jokin trafin suositus jonka osa insseistä tulkitsee ehdottomana sääntönä... :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Ota ne samat kuvat BMW.fi sivuston kautta ja hae oman auton kuvat alustanumerolla, tulosta niin että se näkyy
    Ja realoem laputkin kelpaa, kun niihin saa esim. merkkitiskiltä bmw:n edustajan allekirjoituksen että tiedot pitää paikkansa. Toki esim. ainakin wetterillä vaikuttaa olevan pärstäkertoimesta kiinni rupeaako ne allekirjotusta antamaan vai ei.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by tk88 View Post
    Morjens! Osaisko joku kertoa täyttä faktaa että mistä saa näytettyä katsastusmiehelle alustan ja jarrujen vastaavuudet? Kysytty yhdeltä konttorilta ja ei kuulemma käy bmwfansin tai realoem sivuilta kuvat, vaan vaatiivat näytön jostain korjaamo oppaasta ja ei ole vielä sellaista sattunut silmään. Kuulostaa melko hullulle kun ainakin kuulopuheiden perusteella vielä jokin aika sitten netistä tulostetut laput olisi käyneet. Ja bmw maahantuojalta ei saa lappuja. Kyseessä olisi e30 320 turbo mikä pitäisi katsastaa 325 jarruille ja alustalle.
    Ota ne samat kuvat BMW.fi sivuston kautta ja hae oman auton kuvat alustanumerolla, tulosta niin että se näkyy

    Leave a comment:


  • tk88
    replied
    Morjens! Osaisko joku kertoa täyttä faktaa että mistä saa näytettyä katsastusmiehelle alustan ja jarrujen vastaavuudet? Kysytty yhdeltä konttorilta ja ei kuulemma käy bmwfansin tai realoem sivuilta kuvat, vaan vaatiivat näytön jostain korjaamo oppaasta ja ei ole vielä sellaista sattunut silmään. Kuulostaa melko hullulle kun ainakin kuulopuheiden perusteella vielä jokin aika sitten netistä tulostetut laput olisi käyneet. Ja bmw maahantuojalta ei saa lappuja. Kyseessä olisi e30 320 turbo mikä pitäisi katsastaa 325 jarruille ja alustalle.

    Leave a comment:


  • KondomDuck
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Eikö toi sama myyjä mikä ebay linkissä on, myy sitä vieläkin.
    Katsos vaan, viikko pari takaperin myyjällä ei ollut enää mitään myynnissä. Nythän tuolla näkyis olevan

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by KondomDuck View Post
    Onko joku viime aikoina tilannut uutta kangasta E30 tuulisuojaan? Pitäisi uusia omaan mutta mistähän tuota kangasta lähtisi tilaamaan tänäpäivänä? :think Hyvät ohjeet tässä, mutta kangas puuttuu
    Eikö toi sama myyjä mikä ebay linkissä on, myy sitä vieläkin.

    Leave a comment:


  • KondomDuck
    replied
    Onko joku viime aikoina tilannut uutta kangasta E30 tuulisuojaan? Pitäisi uusia omaan mutta mistähän tuota kangasta lähtisi tilaamaan tänäpäivänä? :think Hyvät ohjeet tässä, mutta kangas puuttuu

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Tuollaista voi soveltaa siihen, jos tolppa on samankokoinen, linkissä esimerkkihttp://www.ksportusa.com/b2c/products.php?cat=1996
    Myös k-sport finlandilta löytyy erikseen tuollainen, https://www.ksportfinland.com/produc...ducts_id=24306 Aika outoa että siitä puuttuu se osa, kun mulle kerrottiin että löytyy kaikki osat, hyvä tietää, koska olen hommassa samaa settiä.

    Tuollein on k-sport sarjassa toteutettu, jota myydään saksassa (on kuulema heidän oma keksintö), mutta hinta on lähemmäs 1600€, suomessa ei myydä noita(ne ei edes tiedä tuosta, eikä jenkeissä)


    Myös tulee mieleen, että jos Bmw e30 M3 bc-racing coili setin hitsattavan putken pituus on sama kuin ix:än sarjassa, niin vaihtaa se hitsattavan putken, kun M3 sarjassa se koiranluun kiinnitys on kiinni siinä hitsattavassa putkessa, tietysti säädettvät koiranluut on asiaa sitten siinä tai viimeinen hitsaat itse saman tyylisen kiinnityksen siihen tolppaan kuin M3 on..
    Last edited by MikeDry; 25-06-2018, 05:03.

    Leave a comment:


  • JEW
    replied
    Terve!

    Onko kukaan laittanut e30ix bc-racing tai vastaavaa alustaa?mitenkäs olette toteuttaneet ton koiranluun kiinnityksen?kunnei bc-racing pysty toimittamaan sellaista tolppaa missä olisi paikka koiranluulle.

    Leave a comment:


  • Samee
    replied
    Osaako joku sanoa, miksi ilmastoinnillisessa e30:pissä lämmityslaiteen tulipelliltä kennolle menevissä jäähdytysneste putkissa on se sähköinen venttiili on ylemmässä putkessa ja tallissani olevassa ei-ilmastointimallisessa se on alemmassa putkessa?

    Voiko olla mahdollista, että letkut kuuluisi ilmastoinnillisessa eripäin, eli koneelta tuleva ylempään?

    Itse itselleni vastaten:

    Lienee siis mahdollista, että kuumavesi ei aina tulisikaan alempaan lämmityslaitteen tumppiin tulipellissä. R3vlimitedillä asiaa olikin jo käsitelty ja sieltä tarttui mukaan tälläinen: "What you have to look at is the heater core and where the valve is. Back of the head feeds the valve which most of the time will be the bottom BUT could be the top."
    Last edited by Samee; 22-06-2018, 20:01.

    Leave a comment:


  • Patterzzeni
    replied
    Yhdessä taannoin omistamassani E30:ssä oli vastaavaa ongelmaa. Releen kanta oli huonona, kokeile vaikka siten, että laitat suoran virran akulta pumpulle (katkaisija ja sulake tietysti väliin), ajele muutama päivä ja katso toistuuko ongelma. Samalla voisit tietysti tutkia sen releen kannan kunnon, kuten Skarpakin tuossa jo totesi.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Jesse1998 View Post
    Sama vika piinaa yhä... Releen vaihdoin toiseen ja sillä se pelasi yllättävän pitkään. Sunnuntaina sitten vika tuli yllättäen taas takaisin. Ajossa alkoi nykimään ja pätkimään. Parkkiksella nappasin bensapumpun releen irti auton käydessä ja laitoin takaisin. Sen jälkeen vikaa ei ollut loppumatkalla.:think
    Releen kannan kunto tulisi mieleen. Jos siellä on ollut huono kosketus ja lattaliitin on päässyt lämpenemään, niin se ei välttämättä saa luotettavaa kontaktia. On tullut itsellä vastaan.

    Leave a comment:


  • Jesse1998
    replied
    Sama vika piinaa yhä... Releen vaihdoin toiseen ja sillä se pelasi yllättävän pitkään. Sunnuntaina sitten vika tuli yllättäen taas takaisin. Ajossa alkoi nykimään ja pätkimään. Parkkiksella nappasin bensapumpun releen irti auton käydessä ja laitoin takaisin. Sen jälkeen vikaa ei ollut loppumatkalla.:think

    Leave a comment:

Working...
X