Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 tekniikanvaihto kymysyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #46
    Originally posted by Herzi View Post
    Mitenkäs siinä tapauksessa jos autoon on jo vaihdettu aiemmin kone, esim 2.0->m20b25 ja sen vaihtaa vielä m50b25:een. Tuleeko prosentteja aina sen koneen vaihdon verran lisää vai voiko toisen kerran vaihtaa ilman/pienemmillä prosenteilla?
    Prosentteja ei lasketa enään tuossa kohtaa uudelleen, jos muuta ei vaihdeta prosentit pysyvät samassa.

    Comment

    • bmwtbo
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 268
      • Suonenjoki

      #47
      Originally posted by Delphin View Post
      Osa on irrallisena ja osalle löytyy paperit kyllä. Toivottavasti ei tarvi mitään ostokuitteja alkaa näytteleen.
      Nostetaanpas tätä topiccia ylös...

      Kävin tänään kyselemässä tuosta muutoskatsastus hommasta koskien omaa tekniikanvaihto pommiani (320->325tic touring -88) ja katsastus setä sano et on oltava kuitti ostetuista osista sekä auton runkonro. josta osat ovat peräisin.
      No tuonhan saa varmaan pelattua siten, et pyytää jotain kirjoittamaan kuitin kaikista noista vaihdetuista osista (abs tolpat, kynkät yms) joku jolla on esimerkiksi purettu koppa pihassaan josta nuo osat on joskus löytynyt...??

      Sitten osalistat realoemista eli tarviiko tulostaa tuon 320 farkun osalistat myös, vai riittääkö et tulostan pelkästään esim 325 touringin osalistat niistä osista mitä olen vaihtanut?

      Ja sitten vielä se isoin probleema eli joku lippu/lappunen ilmeisesti bmw:ltä,
      että tämä jälkiahdettu moottori täyttää jonkun päästönormin. Eli ei kuulemma riitä pelkkä pakokaasu päästölappu?? :think

      Toivottavasti tuosta tekstistä saa jotain tolkkua...

      Comment

      • modekter
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 137
        • Mikkeli

        #48
        Originally posted by bmwtbo View Post
        Ja sitten vielä se isoin probleema eli joku lippu/lappunen ilmeisesti bmw:ltä,
        että tämä jälkiahdettu moottori täyttää jonkun päästönormin. Eli ei kuulemma riitä pelkkä pakokaasu päästölappu?? :think

        Toivottavasti tuosta tekstistä saa jotain tolkkua...
        en iha varmaks mene mutta jos autos on vähä päästönen niin tuon tarvii tai sitte vtt:n pussitesti.

        mutta jos on EI vähäpäästöinen niin riittää ilmeisesti ihan konttorin päästötesti? :O

        jos väärässä korjatkaa...
        Nissan Skyline Gts-T R33

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          #49
          Originally posted by bmwtbo View Post
          Ja sitten vielä se isoin probleema eli joku lippu/lappunen ilmeisesti bmw:ltä,
          että tämä jälkiahdettu moottori täyttää jonkun päästönormin. Eli ei kuulemma riitä pelkkä pakokaasu päästölappu?? :think
          kelpaakohan tämä -klik-

          sitten pitää olla myös 320i tiedot mukana niin näkevät että osat on samat, paitsi olet abs asentanu (?)
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • bmwtbo
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 268
            • Suonenjoki

            #50
            En tiedä mitä se inssi tarkoitti, jospa riittäis joku tollanen lipetti.
            Joo pitää tulostella tuolta realoem sivulta kaikki nuo osalistat molemmista autoista 320 ja 325 touring.
            Omassa farkussa ei ollut abs, joten ne täytynee listata kuten perä,laatikko ja kardaani sekä tuo kone kokonaisuudessaan.

            En tiedä mitä tästäkin vielä tulee, puolenkymmentä vuotta yrittäny saada projektin valmiiksi, niin nyt se sit tyssää katsastukseen

            Comment

            • basso72
              BTCF Member
              • Dec 2004
              • 1837
              • Ylä-Pinsiö

              #51
              Originally posted by bmwtbo View Post
              En tiedä mitä se inssi tarkoitti, jospa riittäis joku tollanen lipetti.
              Joo pitää tulostella tuolta realoem sivulta kaikki nuo osalistat molemmista autoista 320 ja 325 touring.
              Omassa farkussa ei ollut abs, joten ne täytynee listata kuten perä,laatikko ja kardaani sekä tuo kone kokonaisuudessaan.

              En tiedä mitä tästäkin vielä tulee, puolenkymmentä vuotta yrittäny saada projektin valmiiksi, niin nyt se sit tyssää katsastukseen
              KLIK.
              sigpic
              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
              320i -77

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #52
                Originally posted by basso72 View Post
                tuon lakitekstin mukaan kun todistat että auto on samanikäisestä, niin ei vaadita mitään muutoksia minun mielestäni, mutta katalysaattorihan pitää laittaa ahtamisen takia..
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • bmwtbo
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 268
                  • Suonenjoki

                  #53
                  Originally posted by jmp2002 View Post
                  tuon lakitekstin mukaan kun todistat että auto on samanikäisestä, niin ei vaadita mitään muutoksia minun mielestäni, mutta katalysaattorihan pitää laittaa ahtamisen takia..
                  Saman ikäisestä tai 1.7.87 jälkeen käyttöön otetusta, kunhan autossa on ollut katti... eikö näin?
                  On "katti" asennettu

                  Tähänhän on tehty 1/2 esimerkkien muutokset, mutta molemmissa tapauksissa vaaditaan vain tuon moottorille sopivan katalysaattorin asennus, mikäli tuota tekstiä oikein tulkitsen.

                  Täytyy ystävällisesti pyytää joltain foorumilaiselta jolla on esim. paaliin menossa oleva 325 abseilla, kirjoittamaan "kuitti" kaikista noista osista, vaikka pientä korvausta vastaan.

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    #54
                    muistahan kertoa miten käy... iteläkin on talven mittaan leimaus edessä..
                    Vaikka kävin silloin katasastusmiehen kans puhumassa, niin se meenaas että ei ole mitään esteitä...

                    et muuten vertaa 320is?
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • bmwtbo
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 268
                      • Suonenjoki

                      #55
                      No joo, varmasti kerron
                      En vertaa, on jo tarpeeksi hankalaa verrata näköjään 325:seen.

                      Comment

                      • Soiled
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3216
                        • Mystinen Kuopio

                        #56
                        Originally posted by bmwtbo View Post
                        Nostetaanpas tätä topiccia ylös...

                        Kävin tänään kyselemässä tuosta muutoskatsastus hommasta koskien omaa tekniikanvaihto pommiani (320->325tic touring -88) ja katsastus setä sano et on oltava kuitti ostetuista osista sekä auton runkonro. josta osat ovat peräisin.
                        No tuonhan saa varmaan pelattua siten, et pyytää jotain kirjoittamaan kuitin kaikista noista vaihdetuista osista (abs tolpat, kynkät yms) joku jolla on esimerkiksi purettu koppa pihassaan josta nuo osat on joskus löytynyt...??

                        Sitten osalistat realoemista eli tarviiko tulostaa tuon 320 farkun osalistat myös, vai riittääkö et tulostan pelkästään esim 325 touringin osalistat niistä osista mitä olen vaihtanut?

                        Ja sitten vielä se isoin probleema eli joku lippu/lappunen ilmeisesti bmw:ltä,
                        että tämä jälkiahdettu moottori täyttää jonkun päästönormin. Eli ei kuulemma riitä pelkkä pakokaasu päästölappu?? :think

                        Toivottavasti tuosta tekstistä saa jotain tolkkua...
                        Tuo autosi tänne Kuopioon K1 katsastukseen leimattavaksi. Itse leimannu jo kaksi tekniikanvaihto E30:iä turbolla ilman suurempia ongelmia, viimeisin 316->325 tic.
                        Toi 325 tekniikanvaihtona alkaa olla niin vanha homma, että ainakin tältä konttorilta löytyy noi kaikki tarvittavat lipput ja laput, eikä siihen muutoskatsastus todistukseen tartte mitään runkonumeroita ym. paskaa jos et voi sitä mitenkään tietää itsekkään mistä osat on. Ite sain ainakin kirjailla ihan maalaisjärjellisesti noista vaihdetuista osista, kun ei mullakaan ollu tietoa mikä runkonumero on ollu autossa josta akselit ym. osat on irroitettu joskus vuonna nahkakypärä.
                        Ja jos auto ei ole vähäpäästöinen niin mitään muuta lappua et tarvitse leimalle, kuin tehonmittaustodistuksen siitä, että tehot ei mene yli 325i + 20% eli n.204hp

                        Kaikki muut todistukset jarrujen,tolppien ym. koosta löytyy jo konttorilta. Ja siellä on nyt myös todistukset(m5 verrokkina) E34 535 tic vehkeeseen, kun Mystinen sellaisenkin aikoinaan siellä leimasi.
                        Mystinen.Fi @ FB
                        IG @tarmohanninen
                        http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                        Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                        Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                        Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                        Comment

                        • bmwtbo
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 268
                          • Suonenjoki

                          #57
                          Jaa, joo kuulostas hieman helpommalta kun leimaaminen täällä.
                          Paikallinen inssi on sellanen mestari et ei varmasti tohon minun pommiin leimaa anna, vaik ois kaikki tarvittavat paperit hommattu.

                          Pitää varmaan kuitenkin nuo varaosa listat ottaa varalta mukaan joita olen tulostellu eli 320i touring ja sit 325i touringista.

                          Mites nuo osien listaukset nyt menee kun autoon vaihdettu kone(tarviiko imusarjasta ja lohkosta olla varaosa lappu?), laatikko,kardaani,perä, etutolpat,
                          Kynkät ja vetarit sekä abs järjestelmä.
                          Näistä kaikista on tulostettu varaosa lipetit netistä, entäs pitääkö nuo kallistuksen vakaajat listata, kun niitä tähän ei ole vaihdettu, mutta nuohan pitää autossa kuitenkin olla??

                          Millainen operaatio tuollasen vehkeen muutoskatsastus nyt käytännössä on,
                          pojat näppäilee sitä "vekotintaan" pari kolme tuntia auton ympärillä ja tutkivaat joka paikan, ja sit ehkä antaavat leiman :think

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5727
                            • Rovaniemi

                            #58
                            onhan kallistuksen vakaajissakin eroa, eri konemalleilla.. paksuus vaihtelee..
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • M325i
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 1529
                              • Etelä-pohjanmaa

                              #59
                              Originally posted by jmp2002 View Post
                              onhan kallistuksen vakaajissakin eroa, eri konemalleilla.. paksuus vaihtelee..
                              Mutta touringin vakaajat on suoraan 325i vastaavat.
                              E30 ja E46 ///M

                              Comment

                              • Kapanos
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1394
                                • Kirkkonummen Westend

                                #60
                                Hmph..

                                Eli
                                320i -86:sesta Jetronic kone rikki -> Kone pois kaikkineen johtosarjoineen..

                                Tilalle istutetaan Motronic josta edellinen omistaja purkanut johtosarjan pois nooh.. kone paikalleen ja aletaan johtosarjaa liittämään.. laturin ja startin piuhat nyt löytää paikalleen, mutta sitten on kauhee nippu 3 ja 2 napasia liittimiä irrallaan.. yksi ainakin tulee kaasuläpäntunnistimelle,kampiakselin asentonunnistemelle,tyhjäkäynti moottorille ym.. mutta mistä nämä erottaa? kaikki saman laisia

                                Ilmamassa mittarin liitin on isompi ja sen erottaa helposti.. Korjaus kirja hommattuna, mutta värit eivät täsmää kirjan kanssa?

                                Väärät kytkentäkaaviot?

                                Tähän apuja?
                                E30 M50tic -90
                                E34 M5 -90
                                E91 325d M-sport -07
                                Ford F100 -53 LS edition

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎