Originally posted by Herzi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 tekniikanvaihto kymysyksiä
Collapse
X
-
Originally posted by Delphin View PostOsa on irrallisena ja osalle löytyy paperit kyllä. Toivottavasti ei tarvi mitään ostokuitteja alkaa näytteleen.
Kävin tänään kyselemässä tuosta muutoskatsastus hommasta koskien omaa tekniikanvaihto pommiani (320->325tic touring -88) ja katsastus setä sano et on oltava kuitti ostetuista osista sekä auton runkonro. josta osat ovat peräisin.
No tuonhan saa varmaan pelattua siten, et pyytää jotain kirjoittamaan kuitin kaikista noista vaihdetuista osista (abs tolpat, kynkät yms) joku jolla on esimerkiksi purettu koppa pihassaan josta nuo osat on joskus löytynyt...??
Sitten osalistat realoemista eli tarviiko tulostaa tuon 320 farkun osalistat myös, vai riittääkö et tulostan pelkästään esim 325 touringin osalistat niistä osista mitä olen vaihtanut?
Ja sitten vielä se isoin probleema eli joku lippu/lappunen ilmeisesti bmw:ltä,
että tämä jälkiahdettu moottori täyttää jonkun päästönormin. Eli ei kuulemma riitä pelkkä pakokaasu päästölappu?? :think
Toivottavasti tuosta tekstistä saa jotain tolkkua...
Comment
-
-
Originally posted by bmwtbo View PostJa sitten vielä se isoin probleema eli joku lippu/lappunen ilmeisesti bmw:ltä,
että tämä jälkiahdettu moottori täyttää jonkun päästönormin. Eli ei kuulemma riitä pelkkä pakokaasu päästölappu?? :think
Toivottavasti tuosta tekstistä saa jotain tolkkua...
mutta jos on EI vähäpäästöinen niin riittää ilmeisesti ihan konttorin päästötesti? :O
jos väärässä korjatkaa...Nissan Skyline Gts-T R33
Comment
-
-
Originally posted by bmwtbo View PostJa sitten vielä se isoin probleema eli joku lippu/lappunen ilmeisesti bmw:ltä,
että tämä jälkiahdettu moottori täyttää jonkun päästönormin. Eli ei kuulemma riitä pelkkä pakokaasu päästölappu?? :think
sitten pitää olla myös 320i tiedot mukana niin näkevät että osat on samat, paitsi olet abs asentanu (?)E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
En tiedä mitä se inssi tarkoitti, jospa riittäis joku tollanen lipetti.
Joo pitää tulostella tuolta realoem sivulta kaikki nuo osalistat molemmista autoista 320 ja 325 touring.
Omassa farkussa ei ollut abs, joten ne täytynee listata kuten perä,laatikko ja kardaani sekä tuo kone kokonaisuudessaan.
En tiedä mitä tästäkin vielä tulee, puolenkymmentä vuotta yrittäny saada projektin valmiiksi, niin nyt se sit tyssää katsastukseen
Comment
-
-
Originally posted by bmwtbo View PostEn tiedä mitä se inssi tarkoitti, jospa riittäis joku tollanen lipetti.
Joo pitää tulostella tuolta realoem sivulta kaikki nuo osalistat molemmista autoista 320 ja 325 touring.
Omassa farkussa ei ollut abs, joten ne täytynee listata kuten perä,laatikko ja kardaani sekä tuo kone kokonaisuudessaan.
En tiedä mitä tästäkin vielä tulee, puolenkymmentä vuotta yrittäny saada projektin valmiiksi, niin nyt se sit tyssää katsastukseen
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View Posttuon lakitekstin mukaan kun todistat että auto on samanikäisestä, niin ei vaadita mitään muutoksia minun mielestäni, mutta katalysaattorihan pitää laittaa ahtamisen takia..
On "katti" asennettu
Tähänhän on tehty 1/2 esimerkkien muutokset, mutta molemmissa tapauksissa vaaditaan vain tuon moottorille sopivan katalysaattorin asennus, mikäli tuota tekstiä oikein tulkitsen.
Täytyy ystävällisesti pyytää joltain foorumilaiselta jolla on esim. paaliin menossa oleva 325 abseilla, kirjoittamaan "kuitti" kaikista noista osista, vaikka pientä korvausta vastaan.
Comment
-
-
Originally posted by bmwtbo View PostNostetaanpas tätä topiccia ylös...
Kävin tänään kyselemässä tuosta muutoskatsastus hommasta koskien omaa tekniikanvaihto pommiani (320->325tic touring -88) ja katsastus setä sano et on oltava kuitti ostetuista osista sekä auton runkonro. josta osat ovat peräisin.
No tuonhan saa varmaan pelattua siten, et pyytää jotain kirjoittamaan kuitin kaikista noista vaihdetuista osista (abs tolpat, kynkät yms) joku jolla on esimerkiksi purettu koppa pihassaan josta nuo osat on joskus löytynyt...??
Sitten osalistat realoemista eli tarviiko tulostaa tuon 320 farkun osalistat myös, vai riittääkö et tulostan pelkästään esim 325 touringin osalistat niistä osista mitä olen vaihtanut?
Ja sitten vielä se isoin probleema eli joku lippu/lappunen ilmeisesti bmw:ltä,
että tämä jälkiahdettu moottori täyttää jonkun päästönormin. Eli ei kuulemma riitä pelkkä pakokaasu päästölappu?? :think
Toivottavasti tuosta tekstistä saa jotain tolkkua...
Toi 325 tekniikanvaihtona alkaa olla niin vanha homma, että ainakin tältä konttorilta löytyy noi kaikki tarvittavat lipput ja laput, eikä siihen muutoskatsastus todistukseen tartte mitään runkonumeroita ym. paskaa jos et voi sitä mitenkään tietää itsekkään mistä osat on. Ite sain ainakin kirjailla ihan maalaisjärjellisesti noista vaihdetuista osista, kun ei mullakaan ollu tietoa mikä runkonumero on ollu autossa josta akselit ym. osat on irroitettu joskus vuonna nahkakypärä.
Ja jos auto ei ole vähäpäästöinen niin mitään muuta lappua et tarvitse leimalle, kuin tehonmittaustodistuksen siitä, että tehot ei mene yli 325i + 20% eli n.204hp
Kaikki muut todistukset jarrujen,tolppien ym. koosta löytyy jo konttorilta. Ja siellä on nyt myös todistukset(m5 verrokkina) E34 535 tic vehkeeseen, kun Mystinen sellaisenkin aikoinaan siellä leimasi.Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Jaa, joo kuulostas hieman helpommalta kun leimaaminen täällä.
Paikallinen inssi on sellanen mestari et ei varmasti tohon minun pommiin leimaa anna, vaik ois kaikki tarvittavat paperit hommattu.
Pitää varmaan kuitenkin nuo varaosa listat ottaa varalta mukaan joita olen tulostellu eli 320i touring ja sit 325i touringista.
Mites nuo osien listaukset nyt menee kun autoon vaihdettu kone(tarviiko imusarjasta ja lohkosta olla varaosa lappu?), laatikko,kardaani,perä, etutolpat,
Kynkät ja vetarit sekä abs järjestelmä.
Näistä kaikista on tulostettu varaosa lipetit netistä, entäs pitääkö nuo kallistuksen vakaajat listata, kun niitä tähän ei ole vaihdettu, mutta nuohan pitää autossa kuitenkin olla??
Millainen operaatio tuollasen vehkeen muutoskatsastus nyt käytännössä on,
pojat näppäilee sitä "vekotintaan" pari kolme tuntia auton ympärillä ja tutkivaat joka paikan, ja sit ehkä antaavat leiman :think
Comment
-
-
Hmph..
Eli
320i -86:sesta Jetronic kone rikki -> Kone pois kaikkineen johtosarjoineen..
Tilalle istutetaan Motronic josta edellinen omistaja purkanut johtosarjan pois nooh.. kone paikalleen ja aletaan johtosarjaa liittämään.. laturin ja startin piuhat nyt löytää paikalleen, mutta sitten on kauhee nippu 3 ja 2 napasia liittimiä irrallaan.. yksi ainakin tulee kaasuläpäntunnistimelle,kampiakselin asentonunnistemelle,tyhjäkäynti moottorille ym.. mutta mistä nämä erottaa? kaikki saman laisia
Ilmamassa mittarin liitin on isompi ja sen erottaa helposti.. Korjaus kirja hommattuna, mutta värit eivät täsmää kirjan kanssa?
Väärät kytkentäkaaviot?
Tähän apuja?E30 M50tic -90
E34 M5 -90
E91 325d M-sport -07
Ford F100 -53 LS edition
Comment
-
Comment