Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 tekniikanvaihto kymysyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #16
    Originally posted by vwtyp1 View Post
    Miten ihmeessä saitte uudella säännöllä 48% 316/325 muutoksesta...?:think
    Heh, melkoisen hienosti laskettu inssiltä tosiaan, kun korin osuus luukkuineen jne on jo 58%.
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • Sampza
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1398
      • Rovaniemi

      #17
      Originally posted by vwtyp1 View Post
      Siis sinulla lukee otteessa jarruissa NAP eikä NAPL?

      Sittenhän siinä on porukalle valmis vertailuauto mihin verrata perusteensa absittomasta 325I:stä jos autosi kerta on 10/87 alkup- 325i eikä abseja niin ei niitä silloin voida vaatia asennettavaksikaan käsittääkseni!

      Kyllä! juurikin näin otteessa lukee NAP . Niin tuota mietinkin et tuleeko mulle joku ongelma tossa et kumminkin vaatisivat sit abseja???
      Ihme homma et otteessa tosiaan EI lue NAPL vaikka autossa absit ovatkin paikallaan mut epäkuntoisina (anturit ja johdot takaa puuttuvana)... No selvitän asiaa lähiaikoina.
      320d touring M-sport -09
      320d -02
      1250 Bandit S

      Comment

      • jyrkkis
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 503
        • Jänkä

        #18
        done that

        Kävin viimekuussa Roin aken pääkonttorilla ja luin siitä maahantuojan lapusta jonka otsikko on 316->325 että ABS on -88>
        Big spoilers and fat wheels can disguise a lack of engineering

        Never Fuck With The Countryboys

        Ounasrinteen Volvoystävät- Ounaslutning Vålvå vänner

        Neulalla pistetään, ruokaa laitetaan - ja kaikkea muuta pannaan...Oulusa

        Comment

        • Sampza
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1398
          • Rovaniemi

          #19
          Originally posted by jyrkkis View Post
          Kävin viimekuussa Roin aken pääkonttorilla ja luin siitä maahantuojan lapusta jonka otsikko on 316->325 että ABS on -88>
          No näin olleen laitan 24V-tekniikan ilman abseja ja marssin konttorille.
          Mitä minun täytyy tehä et leima tulee lappuun? Maksella jostain tyhjänpäiväsestä? käyttää autoa vaan inssin pällisteltävänä? mitä kaikkee?

          Joku jolla on tietoa vois valassa tuota prosessia miten asiat hoituu parhaiten:think ..
          320d touring M-sport -09
          320d -02
          1250 Bandit S

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #20
            ei se ole kun todistat paljon auton tehot on jostakin auton käsikirjasta ja painon selvität realoem niin jos sitä kysyy voit kertoa.. Varmaan lainaat niitä sun papereita mullekki
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9041
              • Iisalmi

              #21
              Arvon toverit!

              Olen etsinyt haulla ja tutkinut ja etsinyt lisää, mutta oikein nasevaa vastausta juuri minun kysymyksiin ei ole löytynyt. Tietotulvassa on myös hankalaa se, että ajan myötä säädökset ovat muuttuneet ja katsastuskonttoreilta saatu tieto on ristiriidassa keskenään.

              Eli lyhyesti: mikä E30 koppainen on järkevää ottaa rakennuskohteeksi, jos pistää vaikkapa M30b30 koneen? Tiedän että 325i tai 325e lienee järkevimpiä, mutta tarkoitin nyt siis lähinnä 316/318/320 malleja. Tuleeko prosenttien kanssa ongelmia? Entäpä diisseli 324td, eikös siinäkin ole 325i:tä vastaava alusta, joten miten sen käyttäminen rakennuskohteena? Perimmäinen idea on siinä, että suurin osa 325ista on kauheita pommeja ja niinpä fiksumman lähtökohdan projektiin voisi löytää vaikka 316:sta.
              Last edited by Harri G; 03-10-2008, 19:35.
              E39 ja E91

              Comment

              • muuris
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3501
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by Harri G View Post
                Eli lyhyesti: mikä E30 koppainen on järkevää ottaa rakennuskohteeksi, jos pistää vaikkapa M30b30 koneen? Tiedän että 325i tai 325e lienee järkevimpiä, mutta tarkoitin nyt siis lähinnä 316/318/320 malleja. Tuleeko prosenttien kanssa ongelmia? Entäpä diisseli 324td, eikös siinäkin ole 325i:tä vastaava alusta, joten miten sen käyttäminen rakennuskohteena? Perimmäinen idea on siinä, että suurin osa 325ista on kauheita pommeja ja niinpä fiksumman lähtökohdan projektiin voisi löytää vaikka 316:sta.
                Ei tule prosenttien kanssa nykyään ongelmia, kun korin osuus on niin paljon ja kanta-autotarkastusta ei tehdä. 324td:ssä on 325i:tä vastaava alusta, 324d:ssä 320i:tä vastaava. Lähes kaikissa touringeissa on lisäksi 325i vastaava alusta, vain alkupään neloskoneisista puuttuu isot tolpat ja ihan ensimmäisissä oli vielä rumpuja takana..

                Esim entisessä 7/89 318i touringissa tarvitsi vaihtaa vain isot tolpat, niin vastasi alustaltaan ja jarruiltaan 325i:tä. Myös isot vakaajat ym oli jo tehtaalta. Perä, laatikko ym tietenkin eri..
                Last edited by muuris; 03-10-2008, 20:30.
                E30 325iX '86
                Instagram

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9041
                  • Iisalmi

                  #23
                  Originally posted by muuris View Post
                  Ei tule prosenttien kanssa nykyään ongelmia, kun korin osuus on niin paljon ja kanta-autotarkastusta ei tehdä. 324td:ssä on 325i:tä vastaava alusta, 324d:ssä 320i:tä vastaava. Lähes kaikissa touringeissa on lisäksi 325i vastaava alusta, vain alkupään neloskoneisista puuttuu isot tolpat ja ihan ensimmäisissä oli vielä rumpuja takana..

                  Esim entisessä 7/89 318i touringissa tarvitsi vaihtaa vain isot tolpat, niin vastasi alustaltaan ja jarruiltaan 325i:tä. Myös isot vakaajat ym oli jo tehtaalta. Perä, laatikko ym tietenkin eri..
                  Kiitoksia. Tämä valaisi jo paljon
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #24
                    Originally posted by Harri G View Post
                    Arvon toverit!

                    Olen etsinyt haulla ja tutkinut ja etsinyt lisää, mutta oikein nasevaa vastausta juuri minun kysymyksiin ei ole löytynyt. Tietotulvassa on myös hankalaa se, että ajan myötä säädökset ovat muuttuneet ja katsastuskonttoreilta saatu tieto on ristiriidassa keskenään.

                    Eli lyhyesti: mikä E30 koppainen on järkevää ottaa rakennuskohteeksi, jos pistää vaikkapa M30b30 koneen? Tiedän että 325i tai 325e lienee järkevimpiä, mutta tarkoitin nyt siis lähinnä 316/318/320 malleja. Tuleeko prosenttien kanssa ongelmia? Entäpä diisseli 324td, eikös siinäkin ole 325i:tä vastaava alusta, joten miten sen käyttäminen rakennuskohteena? Perimmäinen idea on siinä, että suurin osa 325ista on kauheita pommeja ja niinpä fiksumman lähtökohdan projektiin voisi löytää vaikka 316:sta.

                    Yksi vaihtoehto on myös 325e malli. Loppupään malleissa on yleensä abs jarrutkin. Vastaa täysin 325i mallia.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5159
                      • Joensuu

                      #25
                      Pikkuveljellä alkamassa pommin ehjääminen, 316i:stä levis surullisen kuuluisa M40 kone. Nyt sattu sit saamaan halvalla M20B20 Motronic koneen. Tämä ois tarkotus laittaa keulille joku v.loppu. Eli tartteekö vaihtaa "mitään" muutoskatsastukseen? Pienillä tolpillahan se on vielä 320i, mutta mites jarrut? M40 ei taida vielä olla jäädytetyillä ja muisteleisin, että 320i on... Koppa on 88, kone vm. 90.
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                      Comment

                      • Risto113
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1204
                        • GrassLake

                        #26
                        Originally posted by ruupanen View Post
                        Pikkuveljellä alkamassa pommin ehjääminen, 316i:stä levis surullisen kuuluisa M40 kone. Nyt sattu sit saamaan halvalla M20B20 Motronic koneen. Tämä ois tarkotus laittaa keulille joku v.loppu. Eli tartteekö vaihtaa "mitään" muutoskatsastukseen? Pienillä tolpillahan se on vielä 320i, mutta mites jarrut? M40 ei taida vielä olla jäädytetyillä ja muisteleisin, että 320i on... Koppa on 88, kone vm. 90.
                        takapää on sama, myös jarrut, eteen jäähdytetyt levyt. 320 perusmalli pikkutolpilla. vaihda kone,laatikko,perä. Itse en laittanut edes takavakaajaa, en tiedä onko 320 vakiona, 316i ei ainakaan ollut..

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5159
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by Risto113 View Post
                          takapää on sama, myös jarrut, eteen jäähdytetyt levyt. 320 perusmalli pikkutolpilla. vaihda kone,laatikko,perä. Itse en laittanut edes takavakaajaa, en tiedä onko 320 vakiona, 316i ei ainakaan ollut..
                          Jeps, syyläri, paisari, johtosarja, loota, kone ja eteen vaihtaa sit ne jäädytetyt . Eipä sitä muuta taida enää tarvita. Peränä saa mennä tuo mikä on jo paikallaan niin pitkään ku kestää. Tietty mittarinkin vois vaihtaa kierros / kulutus malliseen, mut kuhan tuon nyt eka leimalle saa. Kiitoksia vastauksesta !
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • muuris
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 3501
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Muistelen, että 320i:ssä on isommat jarrusylinterit, vaikka itse rummut onkin samat. Hieman harvempi perä ja kallistuksen vaimennin olisi ajettavuuden puolesta hyvä päivittää myös..
                            E30 325iX '86
                            Instagram

                            Comment

                            • VilleVee
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2006
                              • 95

                              #29
                              Aihetta sivuten:

                              Vieläkös laissa on se typerä pykälä, että käytettynä maahantuotuun ajoneuvoon saa vaihtaa vain 30% osia (vrt. 50%:a "suomi-autoon")?

                              Comment

                              • muuris
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 3501
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Nyt vähän oma-aloitteisuutta peliin.



                                E30 325iX '86
                                Instagram

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎