Siis sinulla lukee otteessa jarruissa NAP eikä NAPL?
Sittenhän siinä on porukalle valmis vertailuauto mihin verrata perusteensa absittomasta 325I:stä jos autosi kerta on 10/87 alkup- 325i eikä abseja niin ei niitä silloin voida vaatia asennettavaksikaan käsittääkseni!
Kyllä! juurikin näin otteessa lukee NAP . Niin tuota mietinkin et tuleeko mulle joku ongelma tossa et kumminkin vaatisivat sit abseja???
Ihme homma et otteessa tosiaan EI lue NAPL vaikka autossa absit ovatkin paikallaan mut epäkuntoisina (anturit ja johdot takaa puuttuvana)... No selvitän asiaa lähiaikoina.
Kävin viimekuussa Roin aken pääkonttorilla ja luin siitä maahantuojan lapusta jonka otsikko on 316->325 että ABS on -88>
No näin olleen laitan 24V-tekniikan ilman abseja ja marssin konttorille.
Mitä minun täytyy tehä et leima tulee lappuun? Maksella jostain tyhjänpäiväsestä? käyttää autoa vaan inssin pällisteltävänä? mitä kaikkee?
Joku jolla on tietoa vois valassa tuota prosessia miten asiat hoituu parhaiten:think ..
ei se ole kun todistat paljon auton tehot on jostakin auton käsikirjasta ja painon selvität realoem niin jos sitä kysyy voit kertoa.. Varmaan lainaat niitä sun papereita mullekki
Olen etsinyt haulla ja tutkinut ja etsinyt lisää, mutta oikein nasevaa vastausta juuri minun kysymyksiin ei ole löytynyt. Tietotulvassa on myös hankalaa se, että ajan myötä säädökset ovat muuttuneet ja katsastuskonttoreilta saatu tieto on ristiriidassa keskenään.
Eli lyhyesti: mikä E30 koppainen on järkevää ottaa rakennuskohteeksi, jos pistää vaikkapa M30b30 koneen? Tiedän että 325i tai 325e lienee järkevimpiä, mutta tarkoitin nyt siis lähinnä 316/318/320 malleja. Tuleeko prosenttien kanssa ongelmia? Entäpä diisseli 324td, eikös siinäkin ole 325i:tä vastaava alusta, joten miten sen käyttäminen rakennuskohteena? Perimmäinen idea on siinä, että suurin osa 325ista on kauheita pommeja ja niinpä fiksumman lähtökohdan projektiin voisi löytää vaikka 316:sta.
Eli lyhyesti: mikä E30 koppainen on järkevää ottaa rakennuskohteeksi, jos pistää vaikkapa M30b30 koneen? Tiedän että 325i tai 325e lienee järkevimpiä, mutta tarkoitin nyt siis lähinnä 316/318/320 malleja. Tuleeko prosenttien kanssa ongelmia? Entäpä diisseli 324td, eikös siinäkin ole 325i:tä vastaava alusta, joten miten sen käyttäminen rakennuskohteena? Perimmäinen idea on siinä, että suurin osa 325ista on kauheita pommeja ja niinpä fiksumman lähtökohdan projektiin voisi löytää vaikka 316:sta.
Ei tule prosenttien kanssa nykyään ongelmia, kun korin osuus on niin paljon ja kanta-autotarkastusta ei tehdä. 324td:ssä on 325i:tä vastaava alusta, 324d:ssä 320i:tä vastaava. Lähes kaikissa touringeissa on lisäksi 325i vastaava alusta, vain alkupään neloskoneisista puuttuu isot tolpat ja ihan ensimmäisissä oli vielä rumpuja takana..
Esim entisessä 7/89 318i touringissa tarvitsi vaihtaa vain isot tolpat, niin vastasi alustaltaan ja jarruiltaan 325i:tä. Myös isot vakaajat ym oli jo tehtaalta. Perä, laatikko ym tietenkin eri..
Ei tule prosenttien kanssa nykyään ongelmia, kun korin osuus on niin paljon ja kanta-autotarkastusta ei tehdä. 324td:ssä on 325i:tä vastaava alusta, 324d:ssä 320i:tä vastaava. Lähes kaikissa touringeissa on lisäksi 325i vastaava alusta, vain alkupään neloskoneisista puuttuu isot tolpat ja ihan ensimmäisissä oli vielä rumpuja takana..
Esim entisessä 7/89 318i touringissa tarvitsi vaihtaa vain isot tolpat, niin vastasi alustaltaan ja jarruiltaan 325i:tä. Myös isot vakaajat ym oli jo tehtaalta. Perä, laatikko ym tietenkin eri..
Olen etsinyt haulla ja tutkinut ja etsinyt lisää, mutta oikein nasevaa vastausta juuri minun kysymyksiin ei ole löytynyt. Tietotulvassa on myös hankalaa se, että ajan myötä säädökset ovat muuttuneet ja katsastuskonttoreilta saatu tieto on ristiriidassa keskenään.
Eli lyhyesti: mikä E30 koppainen on järkevää ottaa rakennuskohteeksi, jos pistää vaikkapa M30b30 koneen? Tiedän että 325i tai 325e lienee järkevimpiä, mutta tarkoitin nyt siis lähinnä 316/318/320 malleja. Tuleeko prosenttien kanssa ongelmia? Entäpä diisseli 324td, eikös siinäkin ole 325i:tä vastaava alusta, joten miten sen käyttäminen rakennuskohteena? Perimmäinen idea on siinä, että suurin osa 325ista on kauheita pommeja ja niinpä fiksumman lähtökohdan projektiin voisi löytää vaikka 316:sta.
Yksi vaihtoehto on myös 325e malli. Loppupään malleissa on yleensä abs jarrutkin. Vastaa täysin 325i mallia.
Pikkuveljellä alkamassa pommin ehjääminen, 316i:stä levis surullisen kuuluisa M40 kone. Nyt sattu sit saamaan halvalla M20B20 Motronic koneen. Tämä ois tarkotus laittaa keulille joku v.loppu. Eli tartteekö vaihtaa "mitään" muutoskatsastukseen? Pienillä tolpillahan se on vielä 320i, mutta mites jarrut? M40 ei taida vielä olla jäädytetyillä ja muisteleisin, että 320i on... Koppa on 88, kone vm. 90.
Pikkuveljellä alkamassa pommin ehjääminen, 316i:stä levis surullisen kuuluisa M40 kone. Nyt sattu sit saamaan halvalla M20B20 Motronic koneen. Tämä ois tarkotus laittaa keulille joku v.loppu. Eli tartteekö vaihtaa "mitään" muutoskatsastukseen? Pienillä tolpillahan se on vielä 320i, mutta mites jarrut? M40 ei taida vielä olla jäädytetyillä ja muisteleisin, että 320i on... Koppa on 88, kone vm. 90.
takapää on sama, myös jarrut, eteen jäähdytetyt levyt. 320 perusmalli pikkutolpilla. vaihda kone,laatikko,perä. Itse en laittanut edes takavakaajaa, en tiedä onko 320 vakiona, 316i ei ainakaan ollut..
takapää on sama, myös jarrut, eteen jäähdytetyt levyt. 320 perusmalli pikkutolpilla. vaihda kone,laatikko,perä. Itse en laittanut edes takavakaajaa, en tiedä onko 320 vakiona, 316i ei ainakaan ollut..
Jeps, syyläri, paisari, johtosarja, loota, kone ja eteen vaihtaa sit ne jäädytetyt . Eipä sitä muuta taida enää tarvita. Peränä saa mennä tuo mikä on jo paikallaan niin pitkään ku kestää. Tietty mittarinkin vois vaihtaa kierros / kulutus malliseen, mut kuhan tuon nyt eka leimalle saa. Kiitoksia vastauksesta !
Muistelen, että 320i:ssä on isommat jarrusylinterit, vaikka itse rummut onkin samat. Hieman harvempi perä ja kallistuksen vaimennin olisi ajettavuuden puolesta hyvä päivittää myös..
Comment