Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 takakelkan puslien vaihto

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    #31
    Tulihan se vanha pusla ehjänä pois, ettei mitään keskitappia jäänyt sinne?
    Ei omalla kohdalla ainakaan ole ollut mitään vaikeuksia saada uutta paikoilleen kertaakaan. Ja onhan varmasti oikea pusla jota sinne työnnät?

    Ei tohon oikeen mitään vippaskonsteja enää ole, kun olet jo kaiken kokeillut..

    PS. Ei kauheesti kannata rasvailla, on muutamia kokemuksia lukenut täältä forumilta, kun on hajonnut uusi pusla rasvan takia melko äkkiä. Hiukan vettä tai jotain kumin pintaan ennen asennusta, niin luistaa vähän paremmin...

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #32
      Tuollaisella puristimella ja fairylla voideltuna uppoo hyvin.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Lehtafi
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 151
        • Helsinki

        #33
        Noniin kiitoksia vastauksista ja avusta Joo löysin sopivan hylsyn ja saatiin se sitten paikoilleen kauheella raivolla nuossa kuvissa tuo kierre tanko systeemi vois olla kiva, mutta saako sieltä rungosta sen tuon kierre tapin jotenkin poies?:think että tuo systeemi onnistuu?
        Last edited by Lehtafi; 28-08-2008, 20:39. Reason: Pusla siis ei todellakaan mennyt helpolla vaikka mitä fairyjä ois laittanut!

        Comment

        • Veltsu
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 886
          • Varkaus

          #34
          Originally posted by Lehtafi View Post
          Noniin kiitoksia vastauksista ja avusta Joo löysin sopivan hylsyn ja saatiin se sitten paikoilleen kauheella raivolla nuossa kuvissa tuo kierre tanko systeemi vois olla kiva, mutta saako sieltä rungosta sen tuon kierre tapin jotenkin poies?:think että tuo systeemi onnistuu?
          Roclan postaaman työkalun ylälautasessa on oltava kierre, joten saahan sen pojes.
          Jos kierretangolla meinaa niin siinähän on mutterit molemmissa päissä

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #35
            Originally posted by JJT View Post
            Tuollaisella puristimella ja fairylla voideltuna uppoo hyvin.
            Älkää laittako mitään liukastetta kun painatte ne puslat paikalleen, saattaa jäädä puslat elämään ja sitten otatte ne pois ja laitatte takaisin kuivana koska takapää on levottomampi kuin paskoilla puslilla.

            Originally posted by Veltsu
            Roclan postaaman työkalun ylälautasessa on oltava kierre, joten saahan sen pojes.
            Niinhän siinä onkin, katos nyt tuota Roclan laittamaa ylempää kuvaa mun puslanvaihdosta E34:n tiimoilta. Koko tarinahan on tässä.
            Last edited by Leka; 28-08-2008, 20:55.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • m-n
              Bimmer Rookie
              • Apr 2003
              • 155
              • uusimaa

              #36
              mites nämä kovemmat puslat on mennyt paikalleen? tiukempi vai helpompi? pk seudulla kellään tota työkalua lainata? rupee toi perän eläminen potuttaa:think
              E39 530d -99

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #37
                Originally posted by Leka View Post
                Älkää laittako mitään liukastetta kun painatte ne puslat paikalleen, saattaa jäädä puslat elämään ja sitten otatte ne pois ja laitatte takaisin kuivana koska takapää on levottomampi kuin paskoilla puslilla.

                Niinhän siinä onkin, katos nyt tuota Roclan laittamaa ylempää kuvaa mun puslanvaihdosta E34:n tiimoilta. Koko tarinahan on tässä.
                Ahaa, no ei ainakaan vielä oo alkanu mihinkään elämään, tosin en oo ku yhet puslat ikinä vaihtanu.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Lehtafi
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 151
                  • Helsinki

                  #38
                  Tarkoitin sitä, että saako tuolta sen kierre tapin pois jotenkin, se joka tulee auton korista mistä se alapalkki kiristetään. Helpottas sekin sitä puslan laittamista.:think Huomasin juuri, että haitanneeko tuo kun siihen jäi nyt kuitenkin noin puolen sentin rako alas siinä puslassa ja kelkassa? Pitää ehdottomasti väsätä tollanen työkalu, kun toiselle puolelle puslan vaihdan

                  Comment

                  • Velho
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 267
                    • Tampere

                    #39
                    Se pultti lähtee sieltä lyömällä ylös sinne takapenkin alle! eli napakka lyönti kunnon moskalla niin pultti irtoaa booreistaan.
                    Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                    Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #40
                      Originally posted by Lehtafi View Post
                      Tarkoitin sitä, että saako tuolta sen kierre tapin pois jotenkin, se joka tulee auton korista mistä se alapalkki kiristetään. Helpottas sekin sitä puslan laittamista.:think Huomasin juuri, että haitanneeko tuo kun siihen jäi nyt kuitenkin noin puolen sentin rako alas siinä puslassa ja kelkassa? Pitää ehdottomasti väsätä tollanen työkalu, kun toiselle puolelle puslan vaihdan
                      Voi saakeli. Hattua nostan jos oot oikeasti vaihtanut sen puslan se vaarnapultti paikoillaa ja kelkka autossa kiinni.

                      Eli irroita se pultti tosiaan suosiolla, se nousee ylös kun lyöt siihne päähän lujasti, älä tao paskaksi naputtelemalla vaan lyö kerralla niin lujaa(kierteitä suojaten esim muttreilla) että singahtaa sisätiloihin.
                      Olli.

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #41
                        Originally posted by Rocla View Post
                        Voi saakeli. Hattua nostan jos oot oikeasti vaihtanut sen puslan se vaarnapultti paikoillaa ja kelkka autossa kiinni.
                        Samoin...
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • Juubi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 999

                          #42
                          Originally posted by Rocla View Post
                          Voi saakeli. Hattua nostan jos oot oikeasti vaihtanut sen puslan se vaarnapultti paikoillaa ja kelkka autossa kiinni.
                          Ei taida olla ihan hatunnoston arvoinen suoritus. Vaihtelin noin vuosi sitten ix:ään molemmat taka-apurungon puslat irrottamatta ko. pultteja tai apurunkoa autosta. Vaihto tapahtui siis normaalisti yksi puoli kerrallaan.

                          Comment

                          • Lehtafi
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 151
                            • Helsinki

                            #43
                            Kyllä vaihdettiin se pultti paikoillaan Olihan se aika tuskaa:think Mutta täytyy se nyt toiselta puolen sitten ottaa pois kun sinne vaihtaa. Kiitoksia avusta

                            Comment

                            • Skarpa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 3408
                              • Kotka

                              #44
                              Ne vaarnapultitkin saattaa sitten olla melko tiukassa. Omaan kun vaihtelin puslat, niin toinen puoli meni tosi kivuttomasti, mut toisella puolella ei pultti meinannu lähteä millään irti. Ratkaisu: auto hallitunkilla ylös, sopiva teräspalkki pultin alle ja auto rojauttamalla pultin varaan. Ja tämäkin vaati pudotuskorkeutta lähemmäs 20cm. Pultti ei ollut edes millään lailla hapettunut, vaan aivan tuoreen näköinen.
                              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                              E30 Armo "330i"

                              Comment

                              • ekezi-
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2012
                                • 49
                                • Rauma

                                #45
                                takakelkan puslat nopeesti!!

                                Elikkäs pitäis takakelkan puslat vaihtaa ja nyt kyselisin vinkkejä sillä hommahan ei ole ihan niin yksinkertanen?
                                I`d rather push a BMW than drive a Mercedes.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎