Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 E30 mallisarjaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #61
    Sydämeni pohjasta TOIVON, ettei Suomessa M3:a luettaisi koskaan E30-mallisarjaan. Tästä kommentista varmaan moni vetää herneet, mutta vetäköön.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Pluto
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1860
      • Raisio

      #62
      Originally posted by Heksula View Post
      Viimeisen naulan arkkuun tuo juurikin 7kg/kw sääntö.
      Tulipa mieleen jos pistää S50B30 koneen turbolla niin pitää olla tietenkin teholappu ja mitä jos ei siitä irtoakkaan kuin 250hp, niin eikö se pitäisi mennä läpi? Vai katsooko ake että tehon pitää kasvaa ahtimen yhteydessä ja pitääkö moottorissa olla aina vähintään tehtaan ilmoittama teho?
      BMW F32 435d

      Comment

      • FroZ
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 298
        • jkl

        #63
        Jos e30 painaa 1150kg niin silloinhan "tehorajaksi" tulee noin 224hp... eli silloin jo 320is:stäkin laskettu tehoraja rikkoo tuon 7kg/kilowatti rajan. Ei oo hirmuinen ei...

        Eikös se lasketa 1150/7 = 164,28, joka taas kerrotaan 1.3636 jotta saadaan koneja...

        Comment

        • TheLate
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 418

          #64
          Originally posted by Pluto View Post
          Tulipa mieleen jos pistää S50B30 koneen turbolla niin pitää olla tietenkin teholappu ja mitä jos ei siitä irtoakkaan kuin 250hp, niin eikö se pitäisi mennä läpi? Vai katsooko ake että tehon pitää kasvaa ahtimen yhteydessä ja pitääkö moottorissa olla aina vähintään tehtaan ilmoittama teho?
          No perjaatteessa jos kone "on" US mallin ni silloin ainenkin käy. Konttorihan uskoo mikäli on virallinen lappu. Ei ole tainnut noita 325i turbojakaan kysellä, jotka osa katsastetaan jollain 0.1barin käyrillä...

          Comment

          • Tzeimi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 2069
            • Banshee - Jyväskylä

            #65
            Originally posted by jannmann View Post
            Kerrohan edes yksi esimerkki missä ton 7kg/kw käyttöönoton jälkeen joku on saanut siihen poikkeusluvan tai sellaisen tehorajan jossa tehopainosuhde virallisesti on alle 7kg/kw.......... Olkoon sitten koneenvaihto tai ahdettu.

            Enkä nyt tarkoita mitään mutua tai höpönhöpöjä joistan "haamu" autoista joissa muka laillisesti s38B3x ja todelliset kilowatit otteessa.
            Tuskin kukaan sellaisesta ääneen juttelee...
            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
            & 02 tulpo saniteetti dyno




            Älä väkisin, ota isompi vasara.
            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

            Comment

            • Heksula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 2285
              • Porvoo

              #66
              Originally posted by Pluto View Post
              Tulipa mieleen jos pistää S50B30 koneen turbolla niin pitää olla tietenkin teholappu ja mitä jos ei siitä irtoakkaan kuin 250hp, niin eikö se pitäisi mennä läpi? Vai katsooko ake että tehon pitää kasvaa ahtimen yhteydessä ja pitääkö moottorissa olla aina vähintään tehtaan ilmoittama teho?
              Kyllähän se omavalmiste moottorina varmaan menis. Tosin silti maksimi teho pitäis olla tuo aiemmin mainittu 224hp..

              Itse en todellakaan toivo M3:sta E30 mallisarjaan, juurikin siitä syystä et M3 akselit maksaa n.1500e. Rajoittaa melko paljon tekniikan laittoa jne. Varsinkin kun en tosiaankaan usko kenenkään saavan poikkeuslupia tuohon teho/paino suhteeseen. Myöskään en usko että millään saadaan otteeseen painoa kasvatettua.
              2020 G20 320i xdrive

              Comment

              • TheLate
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 418

                #67
                Originally posted by Heksula View Post
                Kyllähän se omavalmiste moottorina varmaan menis. Tosin silti maksimi teho pitäis olla tuo aiemmin mainittu 224hp..

                Itse en todellakaan toivo M3:sta E30 mallisarjaan, juurikin siitä syystä et M3 akselit maksaa n.1500e. Rajoittaa melko paljon tekniikan laittoa jne. Varsinkin kun en tosiaankaan usko kenenkään saavan poikkeuslupia tuohon teho/paino suhteeseen. Myöskään en usko että millään saadaan otteeseen painoa kasvatettua.
                "Jos saat dokumentin jossa selkeästi todetaan M3:n kuuluvan
                samaan mallisarjaan, voit toki käyttää sitä muutoskatsastuksessa."

                Tämä riitää kyllä minulle. Toisaalta AKE vastaa vielä näin:

                "Olemme edelleen samaa mieltä sinun ja Mobile Traditionin kanssa siitä
                että M3 kuuluu E30-sarjaan (E30 series)."

                Pientä vääntöä valmis. ALPINA tulee tässä samalla käytyä vielä läpi uudemman kerran.

                Comment

                • kalle7876
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2005
                  • 493

                  #68
                  jatketaan dadaa:
                  paikalliselle leimamäelle oli tullut ohjeistus lappunen missä luki että vertailumoottoriks ei voi ottaa kahta eri moottoria, ilman poikkeuslupaa
                  eli silloin teho ja paino pitäis ottaa samasta moottorista :think

                  tiedä sit kuuluks tää ees tähän topikkiin
                  www.kkdmotorsport.com
                  www.pirkanmaanturbo.fi

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #69
                    ...........
                    Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:05.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • mukko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 5965
                      • Uleåborg

                      #70
                      .........
                      Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:05.
                      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                      Save the World, Fuck The Fuel Economy
                      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                      Comment

                      • mortimer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 1079
                        • Satulinna kaukomaan

                        #71
                        Originally posted by muggo View Post
                        Miksi ihmeessä? Voi sinne pistää tehokkaammatkin hilut kuin ne mallisarjan tehoikkammat.
                        Olen varmaan ahdasmielinen, mutta jos ko. mallia käytetään verrokkina niin luulenpa että leimainssi voi katsoa hieman kieroon esim. E36 etupään osia tässä tapauksessa. Silloinhan koko M3-malli verrokkina menettää merkityksensä. Jarrujen osalta varmaan onnistuukin, mutta etutolppien yms osalta olen kovin epäileväinen.

                        i3S -20
                        E30M3 slotcar 1:32
                        XKE FHC 1971
                        Mgb Gt -66
                        T6 -19
                        E91 -08

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4647
                          • Tuusula

                          #72
                          Originally posted by muggo View Post
                          WTF?!

                          Tämän estäisi tulevaisuudessa maamoottorit E30:n keulalla...
                          Hmmm... Eikös se mene niin että jos moottorin paino kasvaa yli 10% aletaan vähentämään matkustajia...?
                          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • Neppo
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 721
                            • Laihia

                            #73
                            Taitaapi olla näin. Oma 316i tv. 325 ja nelipaikkainen juurikin tästä syystä. Jos pohjana olisi ollut 320 6-syl. kori, niin silloin olisi edelleenkin 5-paikkainen, koska moottori olisi ollut alkuperäisen kanssa suht samanpainoinen. 316i mallissa pienempi kone ja täten myös omamassa ja sitä kautta pienempi kokonaismassa kuin 325:ssä. Jotta kokonaismassa olisi painavammalla tv. moottorilla laskennallisesti sama kuin alkuperäisen korin, eli 316i kok.massa, on yksi matkustaja heivattava kuuseen. Tosin ei sinne E30 takapenkille mielellään kolmea laittaisikaan.

                            Tuolla tulkinta tavalla ei ainakaan 316 ja 318 pohjaisissa ratkaisuissa saa ollaa pian kuin yksi sälli takana jos sitäkään maamoottorilla. Eli penkit pois ja kaaret tilalle. Mikä olisi mielestäni muutenkin suotavaa noilla koneilla.

                            Comment

                            • kalle7876
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2005
                              • 493

                              #74
                              Originally posted by Neppo View Post
                              Taitaapi olla näin. Oma 316i tv. 325 ja nelipaikkainen juurikin tästä syystä. Jos pohjana olisi ollut 320 6-syl. kori, niin silloin olisi edelleenkin 5-paikkainen, koska moottori olisi ollut alkuperäisen kanssa suht samanpainoinen. 316i mallissa pienempi kone ja täten myös omamassa ja sitä kautta pienempi kokonaismassa kuin 325:ssä. Jotta kokonaismassa olisi painavammalla tv. moottorilla laskennallisesti sama kuin alkuperäisen korin, eli 316i kok.massa, on yksi matkustaja heivattava kuuseen. Tosin ei sinne E30 takapenkille mielellään kolmea laittaisikaan.

                              Tuolla tulkinta tavalla ei ainakaan 316 ja 318 pohjaisissa ratkaisuissa saa ollaa pian kuin yksi sälli takana jos sitäkään maamoottorilla. Eli penkit pois ja kaaret tilalle. Mikä olisi mielestäni muutenkin suotavaa noilla koneilla.
                              tässä on mun mielestä inssi toiminut väärin. taas
                              www.kkdmotorsport.com
                              www.pirkanmaanturbo.fi

                              Comment

                              • Jonsku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 4647
                                • Tuusula

                                #75
                                Originally posted by Neppo View Post
                                Tuolla tulkinta tavalla ei ainakaan 316 ja 318 pohjaisissa ratkaisuissa saa ollaa pian kuin yksi sälli takana jos sitäkään maamoottorilla. Eli penkit pois ja kaaret tilalle. Mikä olisi mielestäni muutenkin suotavaa noilla koneilla.
                                Mutta lain mukaan matkustajamäärä saa ylittyä 30%:lla pidempiaikaisesti ja 50%:lla tilapäisesti

                                Joten sikälimikäli no problemos.
                                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                                ... and many more

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎