Viimeisen naulan arkkuun tuo juurikin 7kg/kw sääntö.
Tulipa mieleen jos pistää S50B30 koneen turbolla niin pitää olla tietenkin teholappu ja mitä jos ei siitä irtoakkaan kuin 250hp, niin eikö se pitäisi mennä läpi? Vai katsooko ake että tehon pitää kasvaa ahtimen yhteydessä ja pitääkö moottorissa olla aina vähintään tehtaan ilmoittama teho?
Jos e30 painaa 1150kg niin silloinhan "tehorajaksi" tulee noin 224hp... eli silloin jo 320is:stäkin laskettu tehoraja rikkoo tuon 7kg/kilowatti rajan. Ei oo hirmuinen ei...
Eikös se lasketa 1150/7 = 164,28, joka taas kerrotaan 1.3636 jotta saadaan koneja...
Tulipa mieleen jos pistää S50B30 koneen turbolla niin pitää olla tietenkin teholappu ja mitä jos ei siitä irtoakkaan kuin 250hp, niin eikö se pitäisi mennä läpi? Vai katsooko ake että tehon pitää kasvaa ahtimen yhteydessä ja pitääkö moottorissa olla aina vähintään tehtaan ilmoittama teho?
No perjaatteessa jos kone "on" US mallin ni silloin ainenkin käy. Konttorihan uskoo mikäli on virallinen lappu. Ei ole tainnut noita 325i turbojakaan kysellä, jotka osa katsastetaan jollain 0.1barin käyrillä...
Kerrohan edes yksi esimerkki missä ton 7kg/kw käyttöönoton jälkeen joku on saanut siihen poikkeusluvan tai sellaisen tehorajan jossa tehopainosuhde virallisesti on alle 7kg/kw.......... Olkoon sitten koneenvaihto tai ahdettu.
Enkä nyt tarkoita mitään mutua tai höpönhöpöjä joistan "haamu" autoista joissa muka laillisesti s38B3x ja todelliset kilowatit otteessa.
Tuskin kukaan sellaisesta ääneen juttelee...
Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
& 02 tulpo saniteetti dyno
Älä väkisin, ota isompi vasara. If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having
Tulipa mieleen jos pistää S50B30 koneen turbolla niin pitää olla tietenkin teholappu ja mitä jos ei siitä irtoakkaan kuin 250hp, niin eikö se pitäisi mennä läpi? Vai katsooko ake että tehon pitää kasvaa ahtimen yhteydessä ja pitääkö moottorissa olla aina vähintään tehtaan ilmoittama teho?
Kyllähän se omavalmiste moottorina varmaan menis. Tosin silti maksimi teho pitäis olla tuo aiemmin mainittu 224hp..
Itse en todellakaan toivo M3:sta E30 mallisarjaan, juurikin siitä syystä et M3 akselit maksaa n.1500e. Rajoittaa melko paljon tekniikan laittoa jne. Varsinkin kun en tosiaankaan usko kenenkään saavan poikkeuslupia tuohon teho/paino suhteeseen. Myöskään en usko että millään saadaan otteeseen painoa kasvatettua.
Kyllähän se omavalmiste moottorina varmaan menis. Tosin silti maksimi teho pitäis olla tuo aiemmin mainittu 224hp..
Itse en todellakaan toivo M3:sta E30 mallisarjaan, juurikin siitä syystä et M3 akselit maksaa n.1500e. Rajoittaa melko paljon tekniikan laittoa jne. Varsinkin kun en tosiaankaan usko kenenkään saavan poikkeuslupia tuohon teho/paino suhteeseen. Myöskään en usko että millään saadaan otteeseen painoa kasvatettua.
"Jos saat dokumentin jossa selkeästi todetaan M3:n kuuluvan
samaan mallisarjaan, voit toki käyttää sitä muutoskatsastuksessa."
Tämä riitää kyllä minulle. Toisaalta AKE vastaa vielä näin:
"Olemme edelleen samaa mieltä sinun ja Mobile Traditionin kanssa siitä
että M3 kuuluu E30-sarjaan (E30 series)."
Pientä vääntöä valmis. ALPINA tulee tässä samalla käytyä vielä läpi uudemman kerran.
jatketaan dadaa:
paikalliselle leimamäelle oli tullut ohjeistus lappunen missä luki että vertailumoottoriks ei voi ottaa kahta eri moottoria, ilman poikkeuslupaa
eli silloin teho ja paino pitäis ottaa samasta moottorista :think
Miksi ihmeessä? Voi sinne pistää tehokkaammatkin hilut kuin ne mallisarjan tehoikkammat.
Olen varmaan ahdasmielinen, mutta jos ko. mallia käytetään verrokkina niin luulenpa että leimainssi voi katsoa hieman kieroon esim. E36 etupään osia tässä tapauksessa. Silloinhan koko M3-malli verrokkina menettää merkityksensä. Jarrujen osalta varmaan onnistuukin, mutta etutolppien yms osalta olen kovin epäileväinen.
Taitaapi olla näin. Oma 316i tv. 325 ja nelipaikkainen juurikin tästä syystä. Jos pohjana olisi ollut 320 6-syl. kori, niin silloin olisi edelleenkin 5-paikkainen, koska moottori olisi ollut alkuperäisen kanssa suht samanpainoinen. 316i mallissa pienempi kone ja täten myös omamassa ja sitä kautta pienempi kokonaismassa kuin 325:ssä. Jotta kokonaismassa olisi painavammalla tv. moottorilla laskennallisesti sama kuin alkuperäisen korin, eli 316i kok.massa, on yksi matkustaja heivattava kuuseen. Tosin ei sinne E30 takapenkille mielellään kolmea laittaisikaan.
Tuolla tulkinta tavalla ei ainakaan 316 ja 318 pohjaisissa ratkaisuissa saa ollaa pian kuin yksi sälli takana jos sitäkään maamoottorilla. Eli penkit pois ja kaaret tilalle. Mikä olisi mielestäni muutenkin suotavaa noilla koneilla.
Taitaapi olla näin. Oma 316i tv. 325 ja nelipaikkainen juurikin tästä syystä. Jos pohjana olisi ollut 320 6-syl. kori, niin silloin olisi edelleenkin 5-paikkainen, koska moottori olisi ollut alkuperäisen kanssa suht samanpainoinen. 316i mallissa pienempi kone ja täten myös omamassa ja sitä kautta pienempi kokonaismassa kuin 325:ssä. Jotta kokonaismassa olisi painavammalla tv. moottorilla laskennallisesti sama kuin alkuperäisen korin, eli 316i kok.massa, on yksi matkustaja heivattava kuuseen. Tosin ei sinne E30 takapenkille mielellään kolmea laittaisikaan.
Tuolla tulkinta tavalla ei ainakaan 316 ja 318 pohjaisissa ratkaisuissa saa ollaa pian kuin yksi sälli takana jos sitäkään maamoottorilla. Eli penkit pois ja kaaret tilalle. Mikä olisi mielestäni muutenkin suotavaa noilla koneilla.
Tuolla tulkinta tavalla ei ainakaan 316 ja 318 pohjaisissa ratkaisuissa saa ollaa pian kuin yksi sälli takana jos sitäkään maamoottorilla. Eli penkit pois ja kaaret tilalle. Mikä olisi mielestäni muutenkin suotavaa noilla koneilla.
Mutta lain mukaan matkustajamäärä saa ylittyä 30%:lla pidempiaikaisesti ja 50%:lla tilapäisesti
Comment