e34 m50b25 motti e30.seen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -Jarno-
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    piru ku en muista minkä ikäsestä tuo minun johtosarja oli,mut saatto olla faceliftistä,niin eipä niitä varmaan sitte sieltä löydykkään..

    mikähän se mahtaa olla korin moninapaliittimessä se mittarin signaali pinni?muistaako kukaan ulkoa?ja vastaavasti e34 liittimessä..

    meni jo ne kytkentä ohjeetki hukkaan...


    Edit: Tuosta vielä isompana http://nettikuva.net/share.php?id=174A_4DC18680

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Vanhemmissa malleissa on boksin vieressä tuo 3-napaliitin jossa kulutus ja kierros signaalit.
    Uudemmissa menevät moott. johtosarjassa eli isoon moninapaliittimeen.
    piru ku en muista minkä ikäsestä tuo minun johtosarja oli,mut saatto olla faceliftistä,niin eipä niitä varmaan sitte sieltä löydykkään..

    mikähän se mahtaa olla korin moninapaliittimessä se mittarin signaali pinni?muistaako kukaan ulkoa?ja vastaavasti e34 liittimessä..

    meni jo ne kytkentä ohjeetki hukkaan...

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    nyt vois taas alkaa tutkimaan tuota ongelmaa..

    miten ootta saanu tuon kiekkamittarin pelaan?itellä pelaa kaikki muut sähköjutut paitsi kulutus ja kiekkamittari..

    muistikuva olis et e30 tulee ne kiekkamittarin johdot(2kpl) sinne ecu-boksin viereen,jossa sitte liitin päässä..muistanko oikein?

    jos näin niin multa ei nuita johtoja löydy..

    et ne sitte sielä kytkettäis boksiin..vai meneekö mittarilta kiekka signaali aina moninapaliittimeen?
    Vanhemmissa malleissa on boksin vieressä tuo 3-napaliitin jossa kulutus ja kierros signaalit.
    Uudemmissa menevät moott. johtosarjassa eli isoon moninapaliittimeen.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    kiekkamittarista

    nyt vois taas alkaa tutkimaan tuota ongelmaa..

    miten ootta saanu tuon kiekkamittarin pelaan?itellä pelaa kaikki muut sähköjutut paitsi kulutus ja kiekkamittari..

    muistikuva olis et e30 tulee ne kiekkamittarin johdot(2kpl) sinne ecu-boksin viereen,jossa sitte liitin päässä..muistanko oikein?

    jos näin niin multa ei nuita johtoja löydy..

    et ne sitte sielä kytkettäis boksiin..vai meneekö mittarilta kiekka signaali aina moninapaliittimeen?

    Leave a comment:


  • Juzbe
    replied
    Mites ootte tukkinut/laittanut kiertämään kaasuläpälle/imuputkeen meneviä letkuja? Alkuperäinen imuputki ei ole käytössä(ahtoputki tilalla)

    Leave a comment:


  • bmwcruiser
    replied
    Joo, siellähän se. Jossain asennusohjeissa tais olla maininta, että sinne se pitää laittaa.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Bmwcruiser: onko sullaki alavesiletkus anturi?

    Leave a comment:


  • bmwcruiser
    replied
    Itselläni on paikallaan tuo 92 asteessa päälle lähtevä ja 87 asteessa sammuttava lämpötila-anturi sähköflektin kanssa. Toiminut omasta mielestäni ihan hyvin. Olisin ostanut hieman aikaisemminkin toimivan anturin, mutta ei löytynyt mokomia paikallisesta autotarvikeliikkeestä. Lämpömittari ei ole aivan tarkka, kun on ruuvailtu, mutta aika tarkkaan puolessa välissä pysyy lämmöt kaupunkiajossakin.

    Tällä hetkellä paikallaan mikälie -vapaavirtaussuodatin, mutta syksymmällä, kun projektikausi taas alkaa, niin tarkoitus väsäillä alumiinista kotelo joka passaa paikoilleen nätisti ja ottaa kylmää ilmaa. Nythän se imee kaiken sieltä kohtalaisen lämpimästä konehuoneesta.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Ok, kiitos neuvoista. Eipä siinä auta sit muuta ku mittari vaihtaa, vai onko nois ollu mitään korjattavia vikoja esim. Kylmäjuotoksia ym. Kosketushäiriöitä? Ite noita koteloita sovittelin e36 m50b20, e34 m50b25 ja e30 m20b25. Ei sopinu mikään suoraan. Eniten otti laturiin kiinni. Nyt paikallaan e30 325 k&n vapari.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Voisko olla jotain maadotusvikaa mittarissa? Muistan lukeneeni että mittariston toisen kiinnitysruuvin alle jos jonku lisämaadotuksen laittaa tms. niin rauhottuis taas normaaliks.
    Ei varmastikkaan pidä millään muotoa paikkaan e30 autossa.

    Yksikään kiinnitypultti ei osu mittariston maahan.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Gonzalez View Post
    Mitenkä/mistä ootte tehneet ilmanputsarin? Vai onko kaikilla joku vapaavirtaus-hässäkkä?

    Mahtuuko E34 putsari paikalleen?
    e30.de sivulla on juttu eri vaihtoehdoista.
    abs-jarrullisessa tilaa vie pumppu.
    m20b25 vakio kotelosta itse meinasin askarrella.

    Leave a comment:


  • Gonzalez
    replied
    Mitenkä/mistä ootte tehneet ilmanputsarin? Vai onko kaikilla joku vapaavirtaus-hässäkkä?

    Mahtuuko E34 putsari paikalleen?

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Mulla teki samoin kun oli lämpömittari rikki. Ajossa näytti jonkun aikaa normaalia, josta lähti hitaasti nousemaan punaiselle. Virrat pois ja takaisin niin taas tippui normaalilukemiin.
    Toisessa e30:ssä lämpömittari nousi aina mutkaan ajettaessa kun moottorin maadoituskaapeli oli huonosti.
    Joo nyt kun tuolla kävin ajamas niin ajon jälkeen kun pihalla käytti autoa niin lämpömittarin neula osotti suoraan keskelle ylös, mut ajossa monesti vaan sillä ensimmäisellä viivalla jököttää, muuten kuulostas nuo oireet sun tapauksessa samalta ku itellä. Kyllä tuossa ainaki maadotuskaapeli on tiukasti kiinni. Pitääpä ehkä vaihtaa tuo mittari. Vanhalla moottorilla ja anturilla ei noussut ikinä tuolta siniseltä pois mutta tuolla uudella anturilla nousee normaaliin lukemiin ja joskus jopa liikaakin...mukulakivikadulla varsinki tahtoo vähä pomppia miten sattuu tuo mittarin neula. Välillä näyttää siis ihan oikeinki, mutta välillä lähes punasella ja ja siinä ees takasi seilaa.

    Tuossa autoa käyttelin niin n.10-15 sec. menee aina et flekti alkaa pyöriä ja se pyörii yleensä jotain 20-30 sec. Mittarin neula koko ajan suoraan ylös päin....
    Last edited by Make H.; 03-06-2010, 17:25.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Kyllä ainaki m50b25 pelaa tuolla m20 ruskeella yks napasella anturilla. Siis lämpömittari näyttää oikein.

    Onko jollain kokemusta onko 92 asteinen flektin anturi liian suuri alavesiletkuun asennettuna. Siis flekti alkaa pyöriin ku alavesiletkus nesteen lämpötila 92 astetta ja lopettaa sitten ku se on enää 87 astetta.

    Lämpömittari välillä seilailee miten sattuu. Yleensä puoles välis ja ja flektiki pyörii aina välillä. Välillä kaupunkipyöritykses melkeen punasella, mut ku sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin neula voi osottaa puoleen väliin ja samoten jos joskus kopauttaa kojelautaan niin laskee. Välillä kun sammuttaa niin hyppää ihan pohjaan ja hetken päästä tippuu nollille ja taas kun käynnistää niin lämmöt puoles välis. Ota tuosta nyt sitte selvää. Mitään merkkejä keittämisestä ei kuitenkaan näy missään välissä. Ilmailtu on ku vedet laitettiin koneeseen niin paisari oli täynnä ja letkuja lypsettiin, lämmöt pysyyki ihan hyvin paitsi joskus kaupunkipyörityksessä.

    Voisko olla jotain maadotusvikaa mittarissa? Muistan lukeneeni että mittariston toisen kiinnitysruuvin alle jos jonku lisämaadotuksen laittaa tms. niin rauhottuis taas normaaliks.
    Mulla teki samoin kun oli lämpömittari rikki. Ajossa näytti jonkun aikaa normaalia, josta lähti hitaasti nousemaan punaiselle. Virrat pois ja takaisin niin taas tippui normaalilukemiin.
    Toisessa e30:ssä lämpömittari nousi aina mutkaan ajettaessa kun moottorin maadoituskaapeli oli huonosti.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Kyllä ainaki m50b25 pelaa tuolla m20 ruskeella yks napasella anturilla. Siis lämpömittari näyttää oikein.

    Onko jollain kokemusta onko 92 asteinen flektin anturi liian suuri alavesiletkuun asennettuna. Siis flekti alkaa pyöriin ku alavesiletkus nesteen lämpötila 92 astetta ja lopettaa sitten ku se on enää 87 astetta.

    Lämpömittari välillä seilailee miten sattuu. Yleensä puoles välis ja ja flektiki pyörii aina välillä. Välillä kaupunkipyöritykses melkeen punasella, mut ku sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin neula voi osottaa puoleen väliin ja samoten jos joskus kopauttaa kojelautaan niin laskee. Välillä kun sammuttaa niin hyppää ihan pohjaan ja hetken päästä tippuu nollille ja taas kun käynnistää niin lämmöt puoles välis. Ota tuosta nyt sitte selvää. Mitään merkkejä keittämisestä ei kuitenkaan näy missään välissä. Ilmailtu on ku vedet laitettiin koneeseen niin paisari oli täynnä ja letkuja lypsettiin, lämmöt pysyyki ihan hyvin paitsi joskus kaupunkipyörityksessä.

    Voisko olla jotain maadotusvikaa mittarissa? Muistan lukeneeni että mittariston toisen kiinnitysruuvin alle jos jonku lisämaadotuksen laittaa tms. niin rauhottuis taas normaaliks.

    Leave a comment:

Working...
X