e34 m50b25 motti e30.seen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • afafaf
    replied
    eli pitää alkaa metsästään 325e/324td/m3 /320is kardaania...

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    onko muuten pikkuperän ja ison perän kardaanin laipassa ole eroja,eikös ne ole samanlaiset/kokoset..?
    On samat..

    Leave a comment:


  • Jonsku
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    tutkin realoemia ja e30 324d oli pitempi kardaani ku 325e

    325e=1483mm
    324td=1483mm
    324d=1525mm(mutta onko isolla vetolaipalla)?

    mut jos oman kardaanin mitta passaa johonki nuista,niin eikö toi koko kardaanin vaihto ole ihan pulttaa kiinni tyyliin..jos ne kerta on isolla vetolaipalla...onko muuten pikkuperän ja ison perän kardaanin laipassa ole eroja,eikös ne ole samanlaiset/kokoset..?
    325e:ssä on sama kardaani kuin 324td / M3 / 320iS olikohan se vuodesta '87 eteenpäin. Näissä siis ainoastaan tuo "iso vetolaippa". Peräpää kaikissa E30 kardaaneissa sama.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    tutkin realoemia ja e30 324d oli pitempi kardaani ku 325e

    325e=1483mm
    324td=1483mm
    324d=1525mm(mutta onko isolla vetolaipalla)?

    mut jos oman kardaanin mitta passaa johonki nuista,niin eikö toi koko kardaanin vaihto ole ihan pulttaa kiinni tyyliin..jos ne kerta on isolla vetolaipalla...onko muuten pikkuperän ja ison perän kardaanin laipassa ole eroja,eikös ne ole samanlaiset/kokoset..?
    Last edited by afafaf; 11-01-2009, 18:31.

    Leave a comment:


  • Osku
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    meneekö suoraan zf ison vetolaipan tilalle getragin pieni..?tai sitte jos jostain vehkeestä sais sovitettua kardaanin etupään,onko nuissa se booriosa kardaanin keskellä sama kaikissa
    Ei mene.. booritus laatikoissa ilmeisesti erilainen.
    Mulla ei oo tallilla tohon laippaan käypää hylsyä (tarvis olla sorvattu että mahtuu väliin),että voisin kokeilla tota hommaa.

    E30 324td kardaanin etupätkässä on tuo iso rättinivel ja sitten löytyy myös 325E:sta ja M3:sta tuo iso laippanen kardaani.

    E36 kardaanissa taas menee tuo kannakelaakeri eripäin eli etupään pätkässä ei ole laakeri kiinni vaan etupätkä voidaan irrottaa niin että loppupää pysyy ylhäällä laakerin varassa.Toisin kun E30

    Tietty jos yrittäisi soveltaa ton E36 kardaanin kokonaan tohon ja vaihtaisi siihen vaan E30 tukilaakerin,booritus on sama molemmissa ja perän laippa.

    E36 325i ZF laatikolla olevan kardaanin mitta olis hyvä tietää niin voisi spekuloida että saisko sen sovellettua suoraan tohon E30:iin kiinni.
    Muistaakseni oli pidempi toi 36:n kardaani kokonaismitaltaan joten sen joutuisi lyhentämään että sopii..

    kumpi nyt sitten olisikaan fiksumpaa lyhentää kardaania vai vaihtaa laippa ?

    Mutta E36 328i kardaani käy suoraan,noita taas ei joka paikasta löydy

    Realoemista vaan vertailemaan kardaanin mittoja.

    Leave a comment:


  • M325i
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    meneekö suoraan zf ison vetolaipan tilalle getragin pieni..?tai sitte jos jostain vehkeestä sais sovitettua kardaanin etupään,onko nuissa se booriosa kardaanin keskellä sama kaikissa
    Ei kuulemma mene.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    vaihdelaatikon vetolaipasta

    meneekö suoraan zf ison vetolaipan tilalle getragin pieni..?tai sitte jos jostain vehkeestä sais sovitettua kardaanin etupään,onko nuissa se booriosa kardaanin keskellä sama kaikissa

    Leave a comment:


  • Jukka81
    replied
    Mäntä luonnollisesti nousee 4,5mm ylemmäksi, jos vaihdat kampiakselin 75mm->84mm iskuiseen.

    Leave a comment:


  • -Dobermann-
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    Onko männät nämä? (KLIK)
    Jos on niin nuihinhan on tarkoitettu vanos mallin 140mm veivit..
    Alkaa siis homma selvitä.

    Ei tuo linkki ainakaa mulla ihan pelannu, mutta kun itse selasin niin näköjään antaa 140mm veivit noihin mitä sillon ei siellä suoraan sanottu. Eli ovat laittaneet mulle väärän veivit noihin mäntiin =135mm. Pitää laittaa sinne postia vaikkei mitään hyödytäkkään. Mitähän tapahtus jos tohon nyt kylmän viileesti löis 2.8 kampuran :think:? Pääsis kuitenkin halvemmalla kun ostaa uudet veivit.

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Onko männät nämä? (KLIK)
    Jos on niin nuihinhan on tarkoitettu vanos mallin 140mm veivit..

    Leave a comment:


  • Soiled
    replied
    Originally posted by -Dobermann- View Post
    Tuota tuota, käytetääs vaikka tätä topiccia...

    Mites pitkät veivit tuossa m50b25 moottorissa on vakiona? Kun nyt näyttäs vähän jännältä miten alas tuo mäntä mulla jää ykk:ssa, ettei vaan olis mulle tullu vähän väärää palikkaa. 8.5 pitäisi tulla puristussuhteeksi ja aika helvetin matalalle tuo mäntä näyttäs jäävän?
    Ja vielä erikseen vanoksellinen kone, eroaa mm. kiertokankien pituudessa vanoksettomaan 140mm-->135mm.
    Aika alas jää kyllä männät

    Leave a comment:


  • -Dobermann-
    replied
    Originally posted by Pornis SP edition View Post
    Ei ollu kyllä pahan hintaset, mulla makso pelkät männät enemmän Toki ne on ihan omaa desingiä by 1K Motorsport.
    No ei, mutta perkele jos lähettelevät vääriä osia niin ihan sama vaikka ilmaseks sais jos niillä ei mitää tee .

    Originally posted by afafaf View Post
    ei ollu tosiaan kalliit,niin dollarin kurssihan on mitä on..sieltähän niitä saa edullisesti..tuleeko tohon tullimaksuki mukaan...vai tuleeko se vielä erikseen,oos sulla osotetta,vois itekki käydä vilkuilleen...vai tilasiks ebayn kautta??
    http://www.vacmotorsports.com/ tuolta tilasin, homma toimi sinällään todella hyvin. Eivät suositelleet noita Eaglen veivejä, mutta suostuivat kuitenkin semmoset mulle hommaamaan. Koko roska oli tuon 1200€, tullia maksoin jonkun +100€, olivat mukavina poikina laittaneet paketin hinnaksi 700$, oikea hinta oli 1700$ joten tullissa säästin. Nythän kurssi on hiukan noussut siitä mitä se kesällä oli.

    Leave a comment:


  • afafaf
    replied
    Originally posted by -Dobermann- View Post
    Cp-pistonsin männät, 8.5 pitäs tulla noilla puristuksiksi.

    edit: tilasin suoraan jenkeistä, männät+eaglen veivit maksoi ~1200€ kaikkineen.

    ei ollu tosiaan kalliit,niin dollarin kurssihan on mitä on..sieltähän niitä saa edullisesti..tuleeko tohon tullimaksuki mukaan...vai tuleeko se vielä erikseen,oos sulla osotetta,vois itekki käydä vilkuilleen...vai tilasiks ebayn kautta??

    Leave a comment:


  • Pornis SP edition
    replied
    Originally posted by -Dobermann- View Post
    Cp-pistonsin männät, 8.5 pitäs tulla noilla puristuksiksi.

    edit: tilasin suoraan jenkeistä, männät+eaglen veivit maksoi ~1200€ kaikkineen.
    Ei ollu kyllä pahan hintaset, mulla makso pelkät männät enemmän Toki ne on ihan omaa desingiä by 1K Motorsport.

    Leave a comment:


  • -Dobermann-
    replied
    Originally posted by afafaf View Post
    oos nuo männät wisecot?vai,ja paljonko makso?onhan niissä lakikorkeus varmasti oikea..aika matalat on rutut tuolla kokoonpanolla.....
    Cp-pistonsin männät, 8.5 pitäs tulla noilla puristuksiksi.

    edit: tilasin suoraan jenkeistä, männät+eaglen veivit maksoi ~1200€ kaikkineen.

    Leave a comment:

Working...
X