e34 m50b25 motti e30.seen
Collapse
X
-
325e:ssä on sama kardaani kuin 324td / M3 / 320iS olikohan se vuodesta '87 eteenpäin. Näissä siis ainoastaan tuo "iso vetolaippa". Peräpää kaikissa E30 kardaaneissa sama.Originally posted by afafaf View Posttutkin realoemia ja e30 324d oli pitempi kardaani ku 325e
325e=1483mm
324td=1483mm
324d=1525mm(mutta onko isolla vetolaipalla)?
mut jos oman kardaanin mitta passaa johonki nuista,niin eikö toi koko kardaanin vaihto ole ihan pulttaa kiinni tyyliin..jos ne kerta on isolla vetolaipalla...onko muuten pikkuperän ja ison perän kardaanin laipassa ole eroja,eikös ne ole samanlaiset/kokoset..?
Leave a comment:
-
tutkin realoemia ja e30 324d oli pitempi kardaani ku 325e
325e=1483mm
324td=1483mm
324d=1525mm(mutta onko isolla vetolaipalla)?
mut jos oman kardaanin mitta passaa johonki nuista,niin eikö toi koko kardaanin vaihto ole ihan pulttaa kiinni tyyliin..jos ne kerta on isolla vetolaipalla...onko muuten pikkuperän ja ison perän kardaanin laipassa ole eroja,eikös ne ole samanlaiset/kokoset..?Last edited by afafaf; 11-01-2009, 19:31.
Leave a comment:
-
Ei mene.. booritus laatikoissa ilmeisesti erilainen.Originally posted by afafaf View Postmeneekö suoraan zf ison vetolaipan tilalle getragin pieni..?tai sitte jos jostain vehkeestä sais sovitettua kardaanin etupään,onko nuissa se booriosa kardaanin keskellä sama kaikissa
Mulla ei oo tallilla tohon laippaan käypää hylsyä (tarvis olla sorvattu että mahtuu väliin),että voisin kokeilla tota hommaa.
E30 324td kardaanin etupätkässä on tuo iso rättinivel ja sitten löytyy myös 325E:sta ja M3:sta tuo iso laippanen kardaani.
E36 kardaanissa taas menee tuo kannakelaakeri eripäin eli etupään pätkässä ei ole laakeri kiinni vaan etupätkä voidaan irrottaa niin että loppupää pysyy ylhäällä laakerin varassa.Toisin kun E30
Tietty jos yrittäisi soveltaa ton E36 kardaanin kokonaan tohon ja vaihtaisi siihen vaan E30 tukilaakerin,booritus on sama molemmissa ja perän laippa.
E36 325i ZF laatikolla olevan kardaanin mitta olis hyvä tietää niin voisi spekuloida että saisko sen sovellettua suoraan tohon E30:iin kiinni.
Muistaakseni oli pidempi toi 36:n kardaani kokonaismitaltaan joten sen joutuisi lyhentämään että sopii..
kumpi nyt sitten olisikaan fiksumpaa lyhentää kardaania vai vaihtaa laippa ?
Mutta E36 328i kardaani käy suoraan,noita taas ei joka paikasta löydy
Realoemista vaan vertailemaan kardaanin mittoja.
Leave a comment:
-
vaihdelaatikon vetolaipasta
meneekö suoraan zf ison vetolaipan tilalle getragin pieni..?tai sitte jos jostain vehkeestä sais sovitettua kardaanin etupään,onko nuissa se booriosa kardaanin keskellä sama kaikissa
Leave a comment:
-
Mäntä luonnollisesti nousee 4,5mm ylemmäksi, jos vaihdat kampiakselin 75mm->84mm iskuiseen.
Leave a comment:
-
Alkaa siis homma selvitä.
Ei tuo linkki ainakaa mulla ihan pelannu, mutta kun itse selasin niin näköjään antaa 140mm veivit noihin mitä sillon ei siellä suoraan sanottu. Eli ovat laittaneet mulle väärän veivit noihin mäntiin =135mm. Pitää laittaa sinne postia vaikkei mitään hyödytäkkään. Mitähän tapahtus jos tohon nyt kylmän viileesti löis 2.8 kampuran :think:? Pääsis kuitenkin halvemmalla kun ostaa uudet veivit.
Leave a comment:
-
Ja vielä erikseen vanoksellinen kone, eroaa mm. kiertokankien pituudessa vanoksettomaan 140mm-->135mm.Originally posted by -Dobermann- View PostTuota tuota, käytetääs vaikka tätä topiccia...
Mites pitkät veivit tuossa m50b25 moottorissa on vakiona? Kun nyt näyttäs vähän jännältä miten alas tuo mäntä mulla jää ykk:ssa, ettei vaan olis mulle tullu vähän väärää palikkaa. 8.5 pitäisi tulla puristussuhteeksi ja aika helvetin matalalle tuo mäntä näyttäs jäävän?
Aika alas jää kyllä männät
Leave a comment:
-
No ei, mutta perkele jos lähettelevät vääriä osia niin ihan sama vaikka ilmaseks sais jos niillä ei mitää teeOriginally posted by Pornis SP edition View PostEi ollu kyllä pahan hintaset, mulla makso pelkät männät enemmän
Toki ne on ihan omaa desingiä by 1K Motorsport.
.
http://www.vacmotorsports.com/ tuolta tilasin, homma toimi sinällään todella hyvin. Eivät suositelleet noita Eaglen veivejä, mutta suostuivat kuitenkin semmoset mulle hommaamaan. Koko roska oli tuon 1200€, tullia maksoin jonkun +100€, olivat mukavina poikina laittaneet paketin hinnaksi 700$, oikea hinta oli 1700$ joten tullissa säästin. Nythän kurssi on hiukan noussut siitä mitä se kesällä oli.Originally posted by afafaf View Postei ollu tosiaan kalliit,niin dollarin kurssihan on mitä on..sieltähän niitä saa edullisesti..tuleeko tohon tullimaksuki mukaan...vai tuleeko se vielä erikseen,oos sulla osotetta,vois itekki käydä vilkuilleen...vai tilasiks ebayn kautta??
Leave a comment:
-
Originally posted by -Dobermann- View PostCp-pistonsin männät, 8.5 pitäs tulla noilla puristuksiksi.
edit: tilasin suoraan jenkeistä, männät+eaglen veivit maksoi ~1200€ kaikkineen.
ei ollu tosiaan kalliit,niin dollarin kurssihan on mitä on..sieltähän niitä saa edullisesti..tuleeko tohon tullimaksuki mukaan...vai tuleeko se vielä erikseen,oos sulla osotetta,vois itekki käydä vilkuilleen...vai tilasiks ebayn kautta??
Leave a comment:
-
Ei ollu kyllä pahan hintaset, mulla makso pelkät männät enemmänOriginally posted by -Dobermann- View PostCp-pistonsin männät, 8.5 pitäs tulla noilla puristuksiksi.
edit: tilasin suoraan jenkeistä, männät+eaglen veivit maksoi ~1200€ kaikkineen.
Toki ne on ihan omaa desingiä by 1K Motorsport.
Leave a comment:
-
Cp-pistonsin männät, 8.5 pitäs tulla noilla puristuksiksi.Originally posted by afafaf View Postoos nuo männät wisecot?vai,ja paljonko makso?onhan niissä lakikorkeus varmasti oikea..aika matalat on rutut tuolla kokoonpanolla.....
edit: tilasin suoraan jenkeistä, männät+eaglen veivit maksoi ~1200€ kaikkineen.
Leave a comment:
Leave a comment: